بنایی و دکوراسیون

نصب سقف کاذب پی وی سی (PVC) با بهترین قیمت

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر سقف کاذب هم ارائه میده؟

امروزه، یکی از محبوب‌ترین انواع سقف‌ها در بازار جهانی، سقف پلی وینیل کلراید یا سقف کاذب پی وی سی است. پی وی سی که اغلب از پلاستیک ساخته می‌شود، در المان‌های مختلفی از اسباب‌بازی و ابزارها گرفته تا مصالح ساختمانی وجود دارد. در حال حاضر، از یک طرف نصب سقف کاذب و از سوی دیگر سرویس ساخت درب و پنجره یو پی وی سی از کاربردهای اصلی پی وی سی در ساختمان‌سازی به شمار می‌روند. اگرچه، سقف پی وی سی دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر مصالح بکار رفته در سقف است، اما نمی‌توان گفت که بدون نقص و عیب است. در نتیجه، در صورتی که قصد دارید از این نوع سقف در خانه خود استفاده کنید و اطلاعات چندان زیادی در این زمینه ندارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. 

منشأ پیدایش سقف کاذب پی وی سی

روکش‌های پی وی سی در دهه‌ی 1970 در اروپا پدید آمدند. این روکش‌ها در ابتدا و به لطف ویژگی‌های منحصر به فرد در مقایسه با سایر مصالح بکار رفته در آن زمان، برای پرداخت دیوارهای داخلی تزئینی مورد استفاده قرار گرفتند. 

امروزه، پنل‌های پی وی سی به دلیل نصب سریع و آسان بسیار محبوب شده‌اند. از سوی دیگر، این نوع از سقف‌های کاذب معمولاً هسته توخالی و سطحی صاف دارند و بسیار سبک هستند.

روش رفع نم و رطوبت سقف در بارندگی چگونه است؟

منشا پیدایش سقف کاذب پی وی سی (PVC)
منشا پیدایش سقف کاذب پی وی سی (PVC)
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر سقف کاذب هم ارائه میده؟

در کجا می‌توان از سقف‌های پی وی سی استفاده کرد؟ 

از ساخت سقف کاذب پی وی سی تهران معمولاً در فضای داخلی خانه‌ها، ساختمان‌های ادرای و تجاری استفاده می‌شود. به دلیل مقاومت در برابر رطوبت، از سقف‌های پی وی سی در حمام، سرویس بهداشتی و مکان‌هایی مانند کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها که سقف نیز به شستشوی مداوم دارد، استفاده می‌شود. 

به دلیل تغییر رنگ سقف پی وی سی در معرض نور خورشید، از این نوع سقف‌ها در محیط‌های بیرونی استفاده نمی‌شود.  

 سقف کاذب PVC و کاربردهای آن
سقف کاذب PVC و کاربردهای آن

مزایای سقف کاذب پی وی سی

همانطور که گفته شد، سقف‌های کاذب پی وی سی از جمله محبوب‌ترین سقف‌ها در بازار هستند. این سقف‌ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت. 

مواد افزودنی کمتر

در مقایسه با سایر انواع پلاستیک‌های و مواد بکار رفته در ساخت سقف‌ها، پی وی سی‌های به شدت پلاستیکی شده که موارد مصرف بسیار زیادی دارند، دارای مقدار بسیار کمی مواد افزودنی و مواد اضافی هستند. این نوع از مواد خطرناک هستند. امروزه، به لطف نصب سقف کاذب pvc کرج دیگر از مواد خطرناکی مانند آزبست که در گذشته ماده‌ی اصلی بکار رفته در سقف و دیوارها بود، استفاده نمی‌شود. 

هزنیه‌ی مناسب

تولید و نصب سقف کاذب پی وی سی مشهد هزینه‌بر نیستند. با تولید انبوه، آن‌ها از کانال‌های مختلف و توزیع‌کنندگان متنوع در دسترس هستند. در نتیجه، مصرف‌کنندگان می‌توانند این نوع سقف‌ها را بودجه بسیار کمتری نیست به گزینه‌های جایگزین خریداری کنند. این سقف‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید و توزیع می‌شوند. به همین دلیل است که شما با هیچ مشکلی در طراحی داخلی روبرو نخواهید شد. 

دوام و پایداری

از دیگر مزایای منحصر به فرد نصب سقف کاذب شیراز پی وی سی می‌توان به مقاوم و محکم بودن آن‌ها اشاره کرد. این نوع از سقف‌ها بدون تاب‌خوردگی یا خم شدن برای سال‌ها باقی می‌مانند. سقف‌های کاذب پی وی سی برخلاف سقف‌های گچی یا POP، شکننده نیستند و هیچ آسیبی به آن‌ها در هنگام نصب وارد نمی‌شود. 

در حالی که این سقف‌ها جذاب‌ترین گزینه موجود در بازار نیستند اما برای مواردی که به ماده‌ای بادوام و محکم نیاز است، ایده‌آل می‌باشند. علاوه بر این، این سقف‌ها به نگهداری بسیار کم نیاز دارند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر سقف کاذب هم ارائه میده؟

مقاوم در برابر رطوبت

سقف کاذب پی وی سی، ضد آب است و آب را جذب نمی‌کند. در نتیجه، رطوبت را از بین می‌برد و از رشد قارچ و کپک در سقف جلوگیری می‌کند. این در حالی است که گچ و POP تمایل به جذب و حفظ رطوبت دارند؛ به همین دلیل است که پس از مدتی به رنگ زرد بسیار زشتی درمی‌آیند. استفاده از این مواد در مناطق به شدت مرطوب به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. 

به همین دلیل است که سقف‌های کاذب پی وی سی را با عنوان ضد قارچ، ضد موریانه و ضد آب می‌شناسند. به علاوه، این سقف‌ها در برابر خوردگی نیز مقاوم هستند و نیازی به رنگ کردن یا روکش زدن ندارند. استفاده از سقف‌های پی وی سی در سرویس‌های بهداشتی و حمام بسیار متداول است.

انعطاف‌پذیری بسیار زیاد

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان یک سقف منحنی را کاشی‌کاری کرد؟ شاید تعجب کنید که بسیاری از کاشی‌ها انعطاف‌پذیر هستند از جمله سقف‌های پلی استایرن و پی وی سی. این نوع مواد به سادگی روی سطوح و سقف‌های منحنی شکل قرار داده می‌شوند. 

پی وی سی را می‌توان به شکل منحنی درآورد تا متناسب با سقف اصلی شود. لازم به ذکر است که اگر سقف کاذب پی وی سی را بیش از اندازه خم کنید، ممکن است بشکند. 

گزینه‌ی ساده‌تر

در طی سال‌های گذشته، انواع مختلفی از مواد برای بکار رفتن در سقف مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. فیبرهای معدنی اگرچه در دوران اوج خود بسیار محبوب بودند اما امروزه از محبوبیت آن‌ها کم شده است زیرا خیلی سریع خم و لکه‌دار می‌شوند. 

این موضوع در واقع به محبوبیت سقف‌های کاذب ساخته شده از جنس پلی استایرن و پی وی سی کمک بسیار زیادی کرده است  چراکه کار کردن با این مواد نسبت به فیبرهای معدنی بی‌نهایت آسان‌تر است (اگرچه پلی استایرن، حساس‌تر از پی وی سی است).

علاوه بر در دسترس بودن متریال پی وی سی، نیروی کار و نصاب سقف کاذب اصفهان آن نیز بسیار زیاد است. از آنجایی که نصب این نوع سقف‌ها بسیار راحت است، بسیار به نیروی متخصص نیازی نیست و با کمی تجربه می‌توان در این کار مهارت پیدا کرد. 

نصب آسان

نصب سقف کاذب پی وی سی بسیار آسان است چراکه برش دادن این سقف‌ها به راحتی قابل انجام است. علاوه بر این، محیط هنگام نصب این نوع از سقف‌های کاذب کثیف نمی‌شود. 

سبک بودن

سقف‌های کاذب پی وی سی را می‌توان یکی از سبک‌ترین مواد بکار رفته در تولید و ساخت سقف‌ها دانست. به دلیل سبک بودن، حمل و نقل و نصب در محل این نوع سقف‌ها بسیار راحت انجام می‌شود. به همین دلیل است که سقف‌های کاذب پی وی سی مورد استقبال هم پیمان‌کاران و هم مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. 

نگهداری آسان

بهترین ویژگی در مورد این نوع از سقف‌ها؛ نگهداری آسان آن‌ها است. برای نگهداری سقف کاذب پی وی سی معمول به هیچ نوع رنگ، لاک یا پوشش خاصی نیاز نیست. سقف‌های کاذب پی وی سی را می‌توان تنها با یک دستمال مرطوب یا تمیزکننده‌های خانگی هر از گاهی پاک کرد تا ظاهر جدیدی داشته باشند. 

معایب سقف کاذب پی وی سی

علاوه بر تمام مزایایی که این نوع سقف کاذب در ساخت و ساز به همراه دارد، نمی‌توان گفت که کاملاً بی‌نقص و بدون عیب هستند. در ادامه، برخی از مهم‌تریت معایب این نوع سقف‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

پتینه کاری روی سقف چگونه انجام می شود؟

سقف کاذب PVC و کاربردهای آن
سقف کاذب PVC و کاربردهای آن

آزاد کردن کلرین

یکی از مشکلات اصلی سقف کاذب پی وی سی، آزاد کردن کلرین است. کلرین یک نوع گاز بسیار خطرناک است که در ساخت سقف‌های کاذب پی وی سی بکار می‌رود. این گاز حتی در حالت طبیعی خود نیز بسیار خطرناک است. 

واضح است که لوله‌ها و سقف‌ها کاذب پی وی سی حاوی مقدار زیادی کلرین آزاد نیستند اما نمی‌توان به قطع گفت که تجزیه کلرین غیرممکن است. زمانی که این اتفاق می‌افتد، کلرین در هوا آزاد می‌شود. 

از طرف دیگر، گاز خطرناک کلرین وقتی بسوزد، به شدت سمی است. به همین دلیل است که هیچ‌گاه نباید از سقف‌های کاذب پی وی سی در قسمت‌هایی از ساختمان مانند آشپزخانه استفاده کرد. 

البته، باید به این موضوع نیز اشاره کرد که استفاده از سقف‌های کاذب پی وی سی حتی در بلندمدت نیز بی‌خطر و کاملاً امن است. 

جذابیت بصری زیادی ندارند!

یکی از اصلی‌ترین معایبی که اکثر مصرف‌کنندگان هنگام خرید سقف‌های کاذب پی وی سی با آن روبرو می‌شوند، عدم وجود جذابیت بصری است. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز بدان اشاره شد، این نوع سقف‌ها نمی‌توان جذاب‌ترین گزینه‌ی موجود در بازار دانست. 

علاوه بر این، سقف‌های کاذب پی وی سی داخلی و خارجی، نمای پلاستیکی به مکانی که در آن قرار می‌گیرند، می‌دهند. همچنین، خطوط اتصال بین هر صفحه قابل مشاهده است که از نظر بصری زیبا نیست. 

نحوه نصب لوستر سنگین بر سقف گچی چگونه است؟

مقاوم نبودن در برابر گرما و حرارت

از آنجایی که سقف کاذب پی وی سی از پلاستیک ساخته شده است، در اثر حرارت ممکن است آسیب ببیند. از این رو، استفاده از لامپ‌های ساطع‌کننده گرما برای هر چراغ نصب شده روی سقف توصیه نمی‌شود و فقط باید چراغ‌های LED کم مصرف در چنین ساختمان‌های بکار گرفته شود.

علاوه بر این، سقف کاذب پی وی سی در معرض نور مستقیم خورشید به شدت آسیب می‌بیند و ممکن است بشکند یا خم شود. 

کلام آخر

سقف کاذب پی وی سی (پلی وینیل کلراید) به طور گسترده به عنوان روکش سقف ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پی وی سی یک ماده پلاستیکی سبک است که به صورت کارخانه‌ای در سقف‌های کاذب با طرح‌ها، رنگ‌ها‌، اندازه‌ها و طول‌های مختلف تولید می‌شود. این نوع سقف‌ها دارای سطح صاف و براقی هستند. از آنجایی که این سقف‌های کاذب پی وی سی ضدآب هستند، به عنوان بهترین جایگزین برای سقف‌های فیبرهای معدنی معمولی مانند POP و گچ در مناطق بسیار مرطوب مانند بالکن، حمام و زیرزمین عمل می‌کنند. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر سقف کاذب هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا