خانگی و ساختمانی

آشنایی با انواع فوم مبلمان و فنر مبلمان✔️تعمیرات مبل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟

سرویس مبلمان چیزی نیست که هر ماه آن را عوض کنید. معمولا یک دست مبل خوب، چندین سال عضو ثابت خانه و مهم ترین بخش از اسباب و اثاثیه منزل می شود. فوم مبلمان و فنر مبلمان که خوب نباشد رنگ و رو و ظاهر مبل ها، هیچ ارزشی ندارد. طراحی و رنگ مبل ها، دکوراسیون داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد اما استحکام و دوام مبل ها بستگی به کیفیت فنر و فوم دارد. قسمت کف مبلمان در معرض آسیب بیشتری است و دقیقا در همین بخش در تعمیرات مبل از فنرهای قوی و فوم و اسفنج خوب، استفاده می شود. 

تعمیرات فوم مبلمان و فنر مبلمان

اگر تازگی ها به مرکز فروش مبلمان سر زده باشید حتما از قیمت های سرسام آور مبلمان تعجب کرده اید. قیمت ها هر روز بالاتر می رود و باید قدر مبل های خوب را دانست. بعد از مدتی رنگ و روی مبل ها کهنه می شود و تازگی و جلای قبل را ندارند. در صورت سالم و با کیفیت بودن اسکلت مبل، بهتر است آن را تعمیر کنید. موقع تعمیر مبل تهران می توانید به کلی فوم و فنر مبلمان را هم عوض کنید. انواع فوم مبلمان و فنر مبلمان با ویژگی های مختلف تولید شده که کار انتخاب را ساده کرده است. با هر بودجه ای که داشته باشید از بین تنوع فوم و فنر، امکان پیدا کردن جنس خوب را دارید.

گاهی به علت کثیفی و لکه های روی مبلمان، به نظر می رسد که مبل ها خراب شده اند و نیاز به تعمیر دارند. در این موارد با شستشو و نظافت مبل ها مشکل برطرف می شود. با صرف هزینه ای اندک از خشکشویی مبل در منزل استفاده کنید تا ظاهر مبل ها نونوار شود. این در حالیتی است که هنوز فوم و فنر آشیب ندیده  و کف میل ها سفت و محکم باشد. در صورت آسیب دیدن این قسمت، چاره کار فقط تعمیرات مبل است.

فوم و فنر مبلمان چیست؟

انواع فوم و فنر مبلمان از اصلی ترین متریال در ساخت مبل های اداری و خانگی است. نرمی و انعطاف پذیری قسمت نشیمن مبل ها به دلیل استفاده از فوم و اسفنج مرغوب و همچنین فنر استاندارد است. فنر و فوم در کنار یکدیگر راحتی، دوام و استحکام مبلمان را به وجود می آورند. هر کدام از این مواد اولیه به تنهایی نمی تواند ضامن کیفیت مبل ها باشد لازم است تا هم فوم و هم فنر در مبل ها دارای ساختاری قابل قبول باشد.

اگر جنس فنر خوب نباشد خیلی زود، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و کف مبلمان، شل و وارفته می شود. قابلیت ارتجاعی همان ویژگی برگشت پذیری فنر است. هر بار که روی مبل ها می نشینید فنر جمع می شود و باید بتواند دوباره به وضعیت قبل برگردد. فوم و اسفنج مبل نیز همین خاصیت را دارند. اگر می خواهید طول عمر مبل ها بیشتر باشد موقع خرید به کیفیت فنر و فوم مبل ها توجه کنید.

فوم سرد بهتر است یا اسفنج؟ مقایسه بهترین اسفنج مبل

انواع فوم مبلمان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟

انواع فوم مبلمان و فنر مبلمان

فوم و فنر دو قطعه جداگانه است. فوم نرم و اسفنجی است و حالت برگشت پذیری دارد. این همان بخشی است که موقع نشستن روی مبل ها، نرمی و سفتی آن را احساس می کنید. اما فنر از جنس معمولا فلزی ساخته شده و در زیر فوم قرار می گیرد. هر کدام از این متریال دارای انواع مختلفی هستند. تعمیرات مبل کرج را به بهترین متخصصین در این زمینه بسپارید.

انواع فوم مبلمان

از نظر ترکیبات شیمیایی و پروسه ساخت فوم ها به دو گروه گرم و سرد تقسیم می شوند. فوم گرم در هنگام تولید تحت دمای زیاد قرار گرفته و همین موضوع کیفیت فوم را کاهش داده است. در مبل های خوب همیشه از انواع فوم سرد استفاده می شود. فوم های گرم خیلی زود خورد شده و انسجام خود را از دست می دهند. صرف نظر از نوع تولید فوم، جنس مواد اولیه در ساخت این متریال هم تنوع زیادی دارد. در ادامه چند نمونه از فوم های پر کاربرد در صنعت مبل آورده شده است:

  • فوم نمدی

از این نوع فوم در تهیه کوسن مبل استفاده می شود. فوم های نمدی در ضخامت های گوناگون تولید می شوند. معمولا سایر ترکیبات نیز در فوم نمدی دیده می شود و به تنهایی مورد استفاده ندارد. 

  • فوم پنبه ای

این متریال به طور کامل از الیاف پنبه خالص تهیه شده و دارای ترکیبات متفرقه نیست. لایه های الیاف پنبه بر روی هم قرار می گیرند و فوم به صورت لایه بندی شده است. این محصول شامل فوم های نازک و ضخیم است.  وزن فوم های نازک در حدود 750 گرمی است و فوم های ضخیمی بیش از یک کیلو ( 1100 گرم) وزن دارند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟
  • فوم پشمی

از این متریال برای پوشش فنرهای مبلمان استفاده می شود ولی در تولید خود مبل ها هیچ استفاده ای ندارد. فوم پشمی دارای لایه های جدا از هم است و خیلی زود الیاف از هم باز می شوند.

دوخت روکش مبل ژله ای برای انواع مبل استیل و راحتی

کیفیت فوم و اسفنج مبلمان

  • فوم مو و پر حیوانات

در گذشته استفاده از پر و موی حیوانات در تولید مبلمان، رایج بوده است اما امروزه دیگر چنین مبل هایی تولید نمی شود. اگر فوم داخل مبلمان خانه از پر و موی حیوانات باشد، دیگر جزو عتیقه ها به حساب می آید و حتما فوم مبل کیفیت خود را از دست داده است. بهتر است تعمیر مبل در منزل مشهد مو و پر را با فوم پنبه یا پشم شیشه جایگزین کنید تا مبل ها دوباره کیفیت و قوام خود را به دست بیاورند.

  • انواع فوم صنعتی

این متریال کیفیت بالاییی ندارد و در تولید مبل های ارزان قیمت استفاده می شود. فوم های صنعتی دوام کمی دارند ولی در اسل های اخیر استفاده از آن رایج شده است.

  • الیاف ویسکوز

این الیاف به شدت نرم و راحت هستند. از ویسکوز برای تشکچه های کف و بالشتک های پشتی مبلمان استفاده می شود. موقع نشستن روی این مبل ها، حای نشستن روی مبل باقی می ماند زیرا حالت ارتجاعی ویسکوز خیلی کم است.

انواع فنر مبلمان

انواع فوم مبلمان و فنر مبلمان

حالا نوبت به معرفی فنرهای مبل رسیده. فنر بخش موثری در نشیمن مبلمان است که به نوعی نقش حامی فوم را هم دارد. حتی بهترین فوم و اسفنج نیز نمی تواند بدون فنر، کارایی مناسبی داشته باشد. افنرها به اسکلت نصب می شوند و از قسمت رو و ظاهر مبل ها اصلا دید ندارند.شاید با برگرداندن کاناپه بتوانید فنر زیر مبل را ببینید. در برخی موارد روی این قسمت با آستری پوشانده شده و به هیچوجه دیده نمی شود. در حال حاضر 2 نوع فنر در صنعت مبل استفاده می شود:

  • انواع فنر لول

این فنرها فلزی هستند و به شکل لوله ای ساخته شده اند. فنر لول در قسمت زیر فوم قرار می گیرد. روی فنر نیز تسمه و گونی کشیده می شود. جنس اسن فنرها بسیار مناسب است و در ساخت انواع مبل استیل نیز از ان استفاده می شود. نمونه هایی از فنر لول در تشک خوشخواب نیز وجود دارد. طول عمر فنر لول در مقایسه با سایر متریال، بیشتر است.

  • فنر زیگزاگ

همانطور که حدس می زنید این فنرها حالت زیگزاگی و مسطح دارند. در حال حاضر استفاده از این نوع فنرها در مبل های استیل و سلطنتی به ندرت انجام می شود و فنرهای لول جای فنر زیگزاگی را گرفته اند. در گذشته اغلب سرویس های مبلمان با این نوع فنر، تهیه می شد. هم اکنون فنرهای زیگزاگی در تعمیر مبل راحتی اصفهان همچنان کاربرد وسیعی دارند.

انواع مبل راحتی و استیل کدامند؟ معرفی انواع مبل چستر فرانسوی، کلاسیک، قایقی، ال و راحتی

استحکام و دوام فنر کاناپه

فوم مبلمان و فنر مبلمان: تسمه کشی

تسمه کشی برای انواع مبل استیل و راحتی انجام می شود. این بخش شامل کش های نازک موازی روکش دار است که کاربرد آن نسبت به قبل بیشتر شده است. تسمه کشی موجب می شود تا فوم حالت ارتجاعی و برگشت پذیری بیشتری داشته باشد.

کاربرد ورق های لایکو در مبلمان

لایکو ترکیبی از پنبه و پلی استر است که به صورت ورق های نازکی تولید شده و در مبل سازی استفاده فراوانی دارد. از لایکو برای دسته و قسمت پشتی مبل ها استفاده می شود. لایکو برای کف مبلمان به تنهایی کاربردی ندارد و مناسب نیست اما معمولا یک لایه لایکو روی فوم کشیده می شود. با این ترفند طول عمر فوم به مراتب بیشتر خواهد شد.

نحوه شستشوی مبل در خانه با بخارشو

دکوراسیون ویلا

سرویس تعمیر مبل با بهترین هزینه را به متخصصین ما بسپارید

تعمیرات انواع مبل راحتی، استیل، سلطنتی و … در شهرهای تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت پذیرفته می شود. تعمیرات تخصصی مبل های خانگی و اداری با بهترین کیفیت و توسط تعمیرکار مبل با تجربه انجام می شود. تغییر رنگ مبلمان، عوض کردن رویه و اسفنج مبل، تعمیرات پایه و دسته های مبل به همراه فنرکشی و تعیمرات اسکلت را از حرفه ای ها بخواهید. اگر هنوز برای انتخاب پارچه و یا فوم و اسفنج و … تردید دارید با ما تماس بگیرید. خدمات مشاوره تلفنی هوم سرویز کاملا رایگان است.

نگران هزینه های سرسام آور تعمیرات مبلمان نباشید کلیه هزینه ها طبق تعرفه و توافق با مشتری دریافت خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا