خانگی و ساختمانی

معرفی توری مناسب برای انواع بالکن

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

با ورود به فصل گرم سال، حشرات از خواب بیدار می‌شوند و سعی می‌کنند میان خانه‌ها جایی برای خود دست و پا کنند. تنها کسانی برنده هستند که با سلاحی به قدرت نصب توری بالکن، از خانه‌ی خود محافظت کند…

با گذشت یک ماه از ابتدای سال، کم کم هوا رو به گرمی می‌رود. اما هنوز نسیم خنک هر‌کسی را وسوسه می‌کند تا میان بالکن خانه، چای و قهوه‌ای بنوشد و از این فضا لذت ببرد. اما حشرات مانع از این کار می‌شوند.

اگر بخواهید هم خنکای نسیم را از دست ندهید هم از ورود حشرات ممانعت کنید، حتما مجبورید تا اقدام به نصب توری درب و پنجره کنید.

از طرفی حتما برای نصب توری بالکن نیازمند این هستید که بسته به صلاحدید نصاب توری، از خدمات جوشکاری در منزل بهره‌مند شوید.

بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید چه نوع توری مناسب بالکن شما است. سپس اقدام به خرید توری کنید.

انتخاب توری بالکن مناسب

قبل از این که اقدام به خرید توری بالکن تهران کنید، باید بدانید با زدن توری کدام فضا را می‌خواهید از ورود حشرات پاک‌سازی کنید. باید بدانید برخی از مکان‌ها توری مخصوص به خود را می‌طلبند.

به‌عنوان مثال توری که برای پنجره‌ی اتاق خواب نصب می‌کنید با توری درب حیاط و یا توری بالکن متفاوت است. توری پنجره‌ی اتاق از نوع پلیسه عمودی است. در حالی که توری درب حیاط از نوع لولایی تعبیه می‌شود. توری‌های بالکن‌ نیز یا از نوع رولینگ افقی یا توری پلیسه‌ی افقی استفاده می‌شود.

البته این گزینه‌ها بسته به سلیقه‌ی شما می‌تواند تغییر کند. اما بهتر است تا بدین شکل و از این گزینه‌های پیشنهادی استفاده کنید.

جنس توری
جنس توری
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

پس از اینکه تکلیفتان با خودتان مشخص شد، وقت آن است که بدانید جهت ساخت توری بالکن کرج مورد پسندتان چه جنسی باید داشته باشد. تنوع جنس توری‌های موجود در بازار امروزه بیش از آن‌چیزی است که فکرش را می‌کنید. جدیدترین نوع توری، توری با جنس الیاف خاصی از فایبرگلاس است که حاصل فناوری‌های نوین محسوب می‌شود. مزیت این توری‌ها این است که نه تنها مانع از ورود گرد و غبار می‌شوند، بلکه مانع از دید شما هم نمی‌شوند. بهتر است حتما در مورد بهترین جنس توری که می‌خرید مطمئن باشید.

همین توری‌ها امروزه تنوع ظاهری بالایی هم دارند که در ادامه به آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.

انواع توری بالکن

توری‌های موجود در بازار نه تنها از نظر جنس، بلکه از نظر کاربرد و شکل ظاهری نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

حتی قاب توری‌ها نیز از انواع‌ مختلفی تولید و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. قاب‌های آلومینیومی، یوپی وی سی، چوبی یا فلزی هر کدام می‌توانند بسته به سلیقه و طراحی داخلی منزل شما انتخاب شده و کار گذاشته شود. حتی می‌توانید با توجه به طراحی داخلی بالکن خود رنگ توری بالکن و قاب آن را نیز تعیین نمایید. اکنون وقت پرداختن به  توری‌هایی است که در این قاب‌ها کار گذاشته می‌شود.

بیشترین جنسی که از آن توری تهیه می‌شود، پلی استر است. اما استفاده از متریال‌های دیگر نیز رواج دارد. پلی استر بهترین کیفیت توری را به شما خواهد داد.

 هر کدام از این توری‌ها مزایا و معایب خاصی دارند که با هم به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

توری آلومینیومی

توری‌های آلومینیومی از قدیمی‌ترین نوع توری‌ هستند که قطعا هرکدام یک بار با آن‌ها برخورد داشته‌ایم. این توری‌ها خود به دو نوع ریلی و ثابت تقسیم می‌شوند. بیشترین کاربرد این توری‌ها پنجره‌های فولادی یا آهنی هستند. 

در این نوع توری‌ها بیشتر توری ثابت و قاب متحرک است‌ یا اینکه در نوع ثابت آن هم قاب و هم توری ثابت هستند.

 این توری‌ها نه تنها ظاهر زیبایی نداشتند، بلکه پاک کردن و نظافت آن‌ها هم بسیار سخت و دشوار بود. کاهش دید مناظر و جلوگیری از عبور نور به داخل محوطه نیز از دیگر معایب این توری‌ها محسوب می‌شود.

بهتر است از این توری‌ها در فضای داخلی استفاده نکنید، زیرا با گذشت زمان این توری‌ها تغییر رنگ می‌دهند و از تازگی اولیه خود فاصله می‌گیرند.

برای خرید توری پنجره باید از کجا شروع کنیم؟

توری  بالکن پلیسه

این توری مناسب‌ترین گزینه برای بالکن‌ها و پنجره‌ها محسوب می‌شود. این توری‌ها را می‌توانید از راست به چپ و از چپ به راست نصب کنید. 

ویژگی اصلی این ابزار که آن‌ها را از دیگر انواع توری متمایز کرده است، این است که آن‌ها مانند آکاردئون جمع می‌شوند. توری‌هایی که از عرض قابلیت جمع شدن دارند بیشتر مناسب پنجره‌های با ارتفاع زیاد مانند بالکن‌ها هستند. اما برای پنجره‌های با ارتفاع کم بهتر است از نوع عمودی این توری‌ها استفاده کنید.

اگر از این توری‌ها استفاده می‌کنید خیالتان راحت باشد. این توری‌ها نه تنها به سادگی خراب یا پاره نمی‌شوند، بلکه دید را هم مختل نمی‌کنند.

توری
توری

ساختار توری بالکن پلیسه

چارچوبی که این توری‌های پلیسه در آن قرار می‌گیرند از جنس آلومینیوم ساخته شده است. تنوع رنگی این چارچوب‌ها به نحوی است که می‌توانید آن‌ها را با دکوراسیون بالکن خود هماهنگ کنید. جنس خود ساخت توری بالکن در شیراز هم می‌تواند کیفیت‌های متنوعی داشته باشد. به همین دلیل سعی کنید در هنگام خرید به جنس توری هم دقت نمایید.

توری‌های پلیسه چون دارای فریم نازکی هستند، در پشت قاب اصلی پنجره نصب می‌شوند و باعث از بین رفتن ظاهر و زیبایی پنجره‌ی اصلی نمی‌شوند.

توری بالکن آهنربایی

از لحاظ شکل ظاهری، توری‌های آهنربایی که با نام مگنتیک هم شناخته می‌شوند مانند توری پلیسه هستند. اما تفاوت اصلی آن‌ها در نحوه‌ی تمیز کردن این دو توری است. توری‌های پلیسه چون از چارچوب خارج نمی‌شوند تنها به وسیله‌ی بخار شو تمیز می‌شوند ولی توری‌های مگنتیک در ماشین لباسشویی شسته می‌شوند.

بهترین روش برای خلاص شدن از شر پشه ریز منزل چیست؟

مزایای توری آهنربایی

توری‌ بالکن آهنربایی نه تنها به سادگی شسته می‌شوند بلکه به سادگی هم نصب می‌شوند. از طرفی هر بار نیاز نیست تا شما آن‌ها را باز یا بسته کنید. این درب‌ها به واسطه‌ی داشتن آهنربا خود به خود بسته می‌شوند. از نظر اقتصادی هم بسیار مقرون به صرفه هستند.

توری رولینگ

این توری‌ها دارای قاب‌های ثابت هستند. توری بالکن  به صورت کرکره‌ای درون این قاب‌ها جمع شده است و بخش متحرک آن، همان توری است.  رولینگ‌ها به دو حالت افقی و عمودی باز و بسته می‌شوند.

این باز و بسته شدن و تحرک توری، به واسطه‌ی یک فنر انجام می‌شود.از بین رفتن فنر این توری و خراب شدن قطعه‌ی رول کننده‌ی آن، از معایب عمده‌ی این توری‌ها است.‌

 از طرفی مراکز تعمیر و فروش این محافظ‌ها در همه‌جا در دسترس نیست. به‌همین دلیل عمر این توری‌ها از باقی توری‌ها کمتر است.

توری بالکن لولایی

توری‌های لولایی از نظر ظاهر مانند پنجره هستند. آن‌ها به وسیله‌ی یک لولا به قاب متصل شده‌اند. همین لولا به توری اجازه می‌دهد که باز و بسته شود.

بهتر است از این توری‌ها برای درب‌های ورودی حیاط‌ها استفاده شود.

<yoastmark class=

توری پنجره upvc

توریها این پنجره‌ها، به صورت اختصاصی برای همین پنجره ساخته شده و برای سایر پنجره‌ها کاربرد ندارد. فرآیند تولید و جنس قاب این توری‌ها با سایر توری‌ها متفاوت است. البته توری  بالکن می‌تواند هر کدام از انواعی که در بالا ذکر شد مورد استفاده قرار گیرد.

توری بالکن مناسب

حال که با انواع توری‌ها آشنا شدید، بهتر است بدانید که از همه‌ نوع توری که در بالا معرفی کردیم می‌توانید برای بالکن خود استفاده کنید. 

چه در توری پلیسه چه توری رولینگ، تور‌های افقی بیشتر مناسب درب‌ها و بالکن و به طور کلی قاب‌های با ارتفاع و عرض زیاد است. 

برای بالکن نیاز است تا قاب‌هایی در ابعاد بزرگ تهیه کنید. سپس توری  را بر اساس این قاب‌ها طراحی کنید. نکته‌ی مهم در انتخاب توری بالکن این است که قاب توری باید استحکام بیشتری داشته باشد.

از طرفی بهتر است خود توری بسیار ریز و شفاف باشد تا باعث مختل شدن دید نشود.

بهتر است در نگه‌داری و تمیز نگه داشتن هم قاب و هم توری بالکن خود نهایت دقت را داشته باشید تا بتوانید برای مدتی طولانی‌تری از این توری‌ها استفاده نمایید.

در مواقعی که می‌دانید ممکن است توری کثیف یا خراب شود، آن‌ها را یا به تنهایی یا با کمک متخصصان باز کنید. پس از مرتفع شدن مسئله، دوباره آن‌ها را بر سر جای خود نصب کنید.

کلام آخر

انتخاب یک توری بالکن مناسب شما می‌تواند هم جنبه‌ی زیبایی به بالکنتان بدهد، هم محیطی دلنشین را برایتان فراهم کند. شما می‌توانید با نصب این توری‌ها از ورود گرد وغبار و حشرات به بالکن در امان باشید و ساعات خوشی را در آن‌جا سپری کنید.

اما تنها گام برای رسیدن به این آرامش، انتخاب و خرید توری برای بالکن اصفهان نیست. گام اصلی، نصب این توری است که گاه نیاز دارد تا از ابزار و وسایل جوشکاری در خود منزل استفاده شود. توصیه‌ی ما به شما این است که از نصب خودسرانه پرهیز کنید و کار را به کاردان بسپارید.

گام آخر چیست؟

اما اگر نمی‌دانید از کجا می‌توانید متخصصان هر رشته را بیابید، هوم‌‌‌سرویز این کار را برای شما انجام می‌دهد. با تکیه به متخصصین ما  می‌توانید با قیمت مناسب، افراد متخصص این امر را در سریع‌ترین زمان ممکن به خانه بیاورید.

تنها کافی است چند کلیک ساده داشته باشید، سپس منتظر باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، توری‌هایتان نصب شوند. منتظر چه هستید؟ تابستان منتظر شما است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا