بنایی و دکوراسیون

محوطه سازی ویلا _ هزینه محوطه سازی حیاط ویلا و ساختمان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات محوطه سازی و طراحی باغچه هم ارائه میده؟

حیاط ویلا هم مثل فضای داخلی نیاز به دکوراسیون دارد. برای دیزاین حیاط باید محوطه سازی ویلا را به درستی انجام دهید. احتمالا تصاویر رویایی و چشم نواز ویلاهای لوکس را در نت دیده اید! این مکان های بهشتی در همین نزدیکی هستند. با کمی خلاقیت  می توان حیاط ویلای شخصی را طوری طراحی کرد که به واقع خیره کننده و جذاب باشد. این فضا برای استراحت و آسایش و تمدد اعصاب عالی است پس کمی به محوطه رسیدگی کنید. با این کار حس و حال تان هم تغییر می کند و شادی و نشاط بیشتری را تجربه می کنید.

آیا محوطه ویلای شخصی تان به اندازه ای که باید، زیبا و چشم نواز نیست؟ آیا یک ویلای ساده و معمولی با محوطه ای خشک و بیروح دارید؟ برای اینکه محوطه سازی ویلا را شبیه به رویایی ترین تصویر زندگی تان کنید، تنها یک قدم فاصله دارید. محوطه سازی حیاط ویلا در تخصص ماست. 

آشنایی با نحوه محوطه سازی ویلا

محوطه سازی حیاط در تهران شامل همه کارهایی است که برای رسیدگی به حیاط انجام می دهید. از کوتاه کردن چمن ها و هرس گیاهان گرفته تا ساخت و سازهایی که در حیاط ویلا انجام می شود همگی بخشی از محوطه سازی است. یک حیاط خوب طراحی شده هم سرسبزی و طراوت طبیعی را دارد و هم حد مرز باغچه و جاده و محل عبور ماشین در آن مشخص شده. برای شروع جای هر کدام از سازه ها را مشخص کنید. برای مثال باغچه باید با لبه هایی از جاده جدا شده باشد. به آلاچیق و آبنما و خیلی چیزهای دیگر هم نیاز دارید تا حیاط به طور کامل مجهز شود. طراحی و ساخت محوطه ترکیبی از علم، تخصص و هنر است.

ساخت آلاچیق در حیاط ویلا

میدونستی که هوم سرویز، خدمات محوطه سازی و طراحی باغچه هم ارائه میده؟

طراحی و ساخت آلاچیق در حیاط ویلا

آلاچیق پای ثابت محوطه سازی ویلا کرج ، باغ و فضای سبز است. این فضای مسقف مکانی برای دور همی های خانوادگی و پیک نیک های آخر هفته است. در طی روز وقتی آفتاب بر پهنه آسمان جولان می دهد در این آلاچیق های زیبا و راحت می توانید استراحت کنید و از منظره محوطه ویلا لذت ببرید. متریال ساخت آلاچیق تنوع زیادی دارد از چوب و فلز گرفته تا هر وسیله ای که در منطقه، موجود است برای طرحی آلاچیق عالی است.

وقتی طراحی محوطه را شروع می کنید حتما جایی برای نصب آلاچیق در نظر بگیرید. بدون تردید جای خالی مکانی برای نشستن در باغ حس می شود. در آلاچیق می توانید میز و صندلی های کوچک و راحتی را قرار دهید که برای کمی وقت گذراندن و تماشای باغ ویلای سر سبز و با طراوت حتما به کارتان می آید. آیا نیازی به خدمات طراحی محوطه و باغچه در رشت دارید روی خدمات ما حساب کنید. 

طراحی فضای سبز در محوطه ویلا

برای اینکه موقع نشستن در آلاچیق از دیدن منظره اطراف لذت ببرید باید گل کاری حیاط را جدی بگیرید. اگر محوطه ویلا خیلی بزرگ است و امکان رسیدگی به فضای سبز را ندارید برای کف سازی از چمن منصوعی استفاده کنید. به این ترتیب دردسرهای هرس و کود دادن و سم پاشی و آبیاری چمن هم وجود ندارد. در دو طرف محوطه چمن مصنوعی می توانید از باغچه های طبیعی با گل ها در ختچه های زینتی نیز استفاده کنید. رسیدگی به این گل و گیاهان بهترین درمان برای استرس و فشارهای روحی است.

بهترین راه های مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی را از دست ندهید!

محوطه سازی ویلا و باربکیو

محوطه سازی ویلا و اجرای باربیکیو

باربیکیو ها نسل جدید همان منقل های خودمان هستند. این نام بر گرفته از آنور آب است اما در اصل، واژه ثقیل باربیکیو چیزی نیست جز مکانی برای بر پا کردن آتش و طبخ برخی غذاها. در دور همی ها و پیک نیک های خانوادگی همیشه بساط منقل و کباب و … هم بر پاست. حیف نیست باغی زیبا طراحی کنید اما یک باربیکیو در آن نصب نباشد؟

با طراحی باربکیو در حیاط ویلا، خیال تان از بابت خطرات احتمالی بر پا کردن آتش، راحت می شود. انواع باربکیو گازی و ذغالی هم با توجه به علاقه تان قابل طراحی است. کارایی همه انواع باربکیو یکی است ولی از لحاظ شکل ظاهری تنوع زیادی در این منقل های مدرن دیده می شود. به نظرم باربکیوهایی که از هیزم استفاده می کنند، جذابیت بیشتری دارند.

محوطه سازی ویلا و ساخت و اجرای استخر

اگر محوطه ویلا به اندازه کافی بزرگ است پیشنهاد می کنم یک استخر شنا را نیز در حیاط طراحی کنید. با نصب سایبان روی استخر می توانید همیشه از آن استفاده کنید. استخرها محل خوبی برای بازی کودکان هستند. اما مراقب باشید که عمق استخر برای بچه ها مناسب باشد. آب استخر را همیشه تمیز نگهدارید و برگ ها و آشغال های روی آب را جمع آوری کنید. هیچ چیز بدتر از یک استخر با آب متعفن و بدبو نیست.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات محوطه سازی و طراحی باغچه هم ارائه میده؟

نورپردازی محوطه

نورپردازی محوطه ویلا و باغچه

بحث نورپردازی در محوطه سازی ویلا اصفهان بسیار جدی است. بدون نور مناسب نمی توانید در طول شب از آلاچیق استفاده کنید و حتی موقع قدم زدن در باغ نیز، دید کافی ندارید. نورپردازی از دو جهت دارای اهمیت زیادی است. اول از لحاظ کاربردی و بعد از منظر زیبایی شناسی و هنری نمی توان نور محیط را نادیده گرفت. اگر نورپردازی ویلا به صورت حرفه ای انجام شود یک مکان ساده شبیه به یک قصر باشکوه دیده می شود. از انواع ریسه ها، لامپ های رنگی و …. می توان در طراحی نور محوطه استفاده کرد. با توجه به متراژ حیاط، تعداد منبع های نوری مورد استفاده نیز متفاوت است. حتی در محوطه های خیلی کوچک تر هم بهتر است از چند نور نقطه ای استفاده شود زیرا زیبایی بیشتری از یک منبع نوری بزرگ تر دارد.

طراحی آبنما برای محوطه ویلا

قیمت آبنما خانگی در مقایسه با سایر المان های دکوراتیو برای محوطه، بسیار مقرون به صرفه است. آبنما را می توان حتی در حیاط یک ویلای کوچک هم نصب کرد. برخی از آبنماها برای گوشه دیوار و کنج طراحی شده اند که جای خیلی کمتری را اشغال می کنند. داشتن یک آبنمای زیبا و فریبنده بیش از اینکه به فضا یا پول نیاز داشته باشد نیازمند ذوق و سلیقه شماست.

تقریبا با هر متریالی می توان یک آبنمای خانگی را طراحی کرد. بهتر است با توجه به بافت منطقه و نوع طراحی باغ از سازه ای استفاده کنید که هماهنگ با دیگر المان های محوطه سازی ویلا باشد. صدای شر شر آب که از بالا دست به روی سنگ ها می خورد همه فکر و خیالات منفی را با خود می شورد و می برد. شاید این مکان توجه توجه پرندگان را هم جلب کند. در این صورت باغ معمولی و ساده تان تبدیل به مکانی رویایی و بهشت گونه می شود.

ایده هایی جذاب و خلاقانه برای طراحی و ساخت آبنما در منزل

محوطه سازی حیاط ویلا

هزینه محوطه سازی ویلا و طراحی باغچه چقدر است؟

اگر این مطلب را از ابتدا مطالعه کرده باشید، متوجه تنوع در متریال ساخت و انواع طرح های محوطه سازی شده اید. اینکه از چه مصالحی و به چه میزان در ساخت و طراحی محوطه استفاده می شود، روی هزینه ها تاثیر می گذارد. متراژ زمین و گستردگی کار نیز موجب بالا رفتن زمان اجرای پروژه و افزایش هزینه ها می شود. به این ترتیب نمی توان از قبل در مورد این پروژه یک مبلغ دقیق را مشخص کنید. روال کار به این صورت است که پیمانکار از محل بازدید می کند و طی مشورت با مشتری به توافق می رسد. در ضمن صحبت های اولیه لازم است تا مشتری و مالک باغچه، به طور واضح خواسته خود را بیان کند. در این صورت پیمانکار می تواند طبق تجربه ای که دارد، براورد صحیحی از قیمت ها داشته باشد.

با توجه به نوسانات ارزی و تغییرات نرخ تورم، قیمت خرید مصالح ساخت و ساز ثابت نیست. بنابراین لازم است تا ابتدا براورد نسبی از تغییرات قیمت در بازار داشت. علاوه بر مصالح اولیه، زمان اجرای پروژه و سختی کار نیز روی دستمزدها تغییر ایجاد می کند. به این ترتیب هر پروژه هزینه طراحی محوطه و باغچه شیراز به صورت مجزا قیمت گذاری می شود.

طراحی حیاط ویلا

سرویس محوطه سازی ویلا و طراحی باغچه

قبل از شروع پروژه های طراحی محوطه و فضای سبز در مکان های خاص، لازم است کارفرما نسبت به تهیه مجوز و اخذ تاییدیه اقدام کند. در برخی ساختمان ها هر گونه ساخت و ساز و دستکاری محوطه منوط به دریافت تاییدیه های قانونی است. برای محوطه سازی و طراحی باغچه در سایر موارد نیازی به دریافت هیچ نوع مجوزی نیست. تیم حرفه ای و کاربلد با سال ها تجربه، آماده همکاری با ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی در زمینه طراحی محوطه است. چنانچه می خواهید محوطه ساختمان در تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان، رشت و تبریز را به گونه ای متفاوت و زیبا طراحی کنید با ما تماس بگیرید. پس از ثبت درخواست، همیار جهت بازدید از محل، اقدام می کند.

بعد از توافقات اولیه در ارتباط به هزینه و مدت زمان اجرای پروژه،قرارداد تنظیم می شود. در قرارداد پیمانکاری ساخت محوطه، به طور دقیق مسئولیت طرفین قرارداد نوشته می شود. برای مثال لازم است تا از قبل در مورد هزینه های تامین وسایل کار برای محوطه سازی توافق حاصل شود. در صورت تهیه مصالح توسط همیار، فاکتور خرید به دستمزدها افزوده خواهد شد. در قرارداد مکتوب به طور شفاف نوع مصالح و درجه مرغوبیت آن به همراه زمان تحویل کار ذکر می شود. این سرویس به طور تضمینی ارائه می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات محوطه سازی و طراحی باغچه هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا