خانگی و ساختمانی

خدمات باغبانی و مراقبت از گل و گیاه + قیمت خدمات باغبانی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گیاهان آپارتمانی‌تان پژمرده شده است و تلاش‌هایتان برای احیای آن بی‌نتیجه است. اگر تا به حال تصور می‌کردید که پرورش گیاه در آپارتمان کاری سخت است، باید بگوییم اشتباه می‌کنید. به عقیده‌ی ما نگهداری از گیاهان آپارتمانی تنها نیازمند دانستن چند نکته‌ی کوچک است. اگر با ما همراه باشید این نکات را با شما در میان خواهیم گذاشت.

زیبایی خانه تنها به دکوراسیون داخلی آن نیست. مراقبت گل و گیاه و خدمات باغبانی و پرورش گیاهان نیز به زیبایی خانه‌‌اتان می‌افزاید. اگر منزل شما حیاط یا محوطه‌ای دارد که هنوز خالی از گیاهان است، می‌توانید از خدمات محوطه سازی و طراحی باغچه مدرن و سنتی استفاده نمایید وسرسبزی را به منزل خود بیاورید

آبیاری، اصل اول از نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی
میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

سعی کنید همیشه گلدان خاک مرطوب باشد، اما غرق آب نباشد. خاک خیلی خشک یا بیش از حد مرطوب، به ریشه گیاه آسیب می‌رساند و از رشد گیاه جلوگیری می‌کند. اغلب مواقع، آبیاری بیش از حد  گیاه می تواند باعث از بین رفتن آن شود. 

برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی باید بدانید گیاهان دارای برگ‌های سرسبز و ضخیم، آب بیشتری نسبت به گیاهان دارای برگ‌های مومی یا چرمی نیاز دارند. فراموش نکنید که اصلی کلی و خاص وجود ندارد که برای همه گیاهان آپارتمانی یکسان عمل کند.

بهترین شیوه آن است که بدانید چه نوع گیاهی دارید. سپس تحقیقاتی در مورد گیاه خود کنید و از دستورالعمل خاص برای همان گیاه پیروی کنید. می توانید به راحتی با چند کلیک از خدمات باغبانی و باغبان سیار در تهران بهره مند شوید.

علائم آبیاری بیش از حد

دقت کنید که رشد کپک در سطح خاک یا آبی در زیر ظرف جمع شده باشد، بدین معناست که گیاه خود را بیش از حد آبیاری کرده‌‌اید.

اگر متوجه شدید که خاک سبک‌تر شده یا ترک خورده است یعنی وقت آن رسیده که گیاه خود را آبیاری کنید. 

گیاهانی که از دسته‌ی گیاهان شاداب هستند،  بین دوره‌های آبیاری به دوره‌های خشکی هم نیاز دارند.

اگر متوجه شدید که آب در زیر گلدان شما جمع شده است، حتما آب  آن را خالی کنید، تا گیاه شما غرقابی نشود. این امر می‌تواند گیاهان را از بین ببرد

برای اطمینان از سطح آبرسانی در خاک می‌توانید از رطوبت سنج دستی استفاده کنید. رطوبت‌سنج، دقیق‌ترین راه برای تعیین میزان رطوبت گیاهان است. مکانیزم این دستگاه به این صورت است که لایه‌های زیرین خاک را بررسی کرده و میزان هیدراته بودن خاک را اعلام می‌نماید. خدمات گلکاری در منزل کرج را با قیمت عالی از دست ندهید.

آبیاری مطمئن بهترین راه برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

می‌توانید رطوبت‌سنج را بصورت اینترنتی، از یک فروشگاه باغبانی یا  فروشگاه‌های بزرگ خاص خریداری کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

بهتر است برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی گلدانی را انتخاب کنید که زهکشی مناسبی داشته باشد. میزان زهکشی گلدانی که گیاه را در آن نگهداری می‌کنید بسیار مهم است . این امر بدان سبب است که آبیاری بیش از حد یا کم آبی، باعث آسیب دیدن گیاه یا حتی از بین رفتن آن می شود. دقت کنید که در زیر گلدان، سوراخ‌هایی برای  تخلیه آب وجود داشته باشد. اگر از یک مخزن بزرگ (که هیچ حفره‌ای ندارد) استفاده کنید، آب در گلدان جمع شده و باعث از بین رفتن گیاه می‌شود.

موادی مانند پلاستیک، فلز و شیشه، آب بسیار کمتری نسبت به سرامیک یا خاک رس جذب می‌کنند. هنگام تهیه‌ی گلدان این نکته را نیز بخاطر بسپارید.

کاکتوس‌ها یا ساکولنت‌ها به  گلدان مخصوص احتیاج دارند که به طور خاص برای تخلیه موثر آب طراحی شده است. آن‌‌ها به گلدان‌هایی نیاز دارند که دارای سوراخ‌های زیادی در قسمت زیرین باشد. این گلدان‌ها مانع از رطوبت بیش از حد در خاک می‌شوند.

می دانید در کنار این خدمات می توانید انواع دسته گل خواستگاری را آنلاین سفارش بدید؟؟

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان را در قسمتی از خانه قرار دهید که از نور خورشید کافی برخوردار باشد. گیاهان برای انجام فتوسنتز به نور خورشید نیاز دارند. کیفیت، مدت و شدت نور همه روی رشد گیاه تأثیر می‌گذارد.

از قرار دادن گیاه در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

می‌توانید با قرار دادن گل‌ها در یک اتاق با نور مناسب، نور غیر مستقیم زیادی به آن‌ها برسانید. چراغ‌های فلورسنت هم می‌توانند گزینه‌ای مناسب به جای نور خورشید برای برخی از گیاهان عمل کنند. گیاهان گلدار در روز 12-16 ساعت و گیاهان شاخ و برگ‌دار روزانه 16 ساعت به نور خورشید نیاز دارند.

محل نگهداری از گیاهان آپارتمانی

یکی از قوانین نگهداری از گیاهان آپارتمانی این است که گیاهان خود را زیاد جابجا نکنید. گیاهان، کم کم به محیط اطراف خود عادت کرده و به آن خو می‌گیرند. به همین دلیل بهتر است که آنها را زیاد جابجا نکنید. 

توجه کنید آن‌ها را در محیط‌هایی که دما به یکباره کاهش یا افزایش می‌یابد هم قرار ندهید.

انتقال ناگهانی یک گیاه از یک منطقه تاریک به یک منطقه غنی از آفتاب نیز تأثیر منفی روی گیاه خواهد داشت. اگر تمایل دارید گیاه را جابجا کنید، بهتر است ابتدا روزی یک ساعت گیاه را به محل جدید ببرید. کم کم زمان ماندن در جای جدید را افزایش دهید تا گیاهتان کم کم به آن منطقه عادت کند. خدمات گلکاری و کاشت درختان شیراز را به اهل فن بسپر.

رطوبت محل نگهداری از گیاهان آپارتمانی

رطوبت اتاق را افزایش دهید. هوای خشک شاید برای  گیاهان خاصی مانند کاکتوس‌ها مفید باشد، اما اکثر گیاهان، به ویژه گیاهان گرمسیری، به رطوبت نیاز دارند. 

می‌توانید از دستگاه بخور با بخار خنک استفاده کنید. بهتر است دستگاه بخور را به اندازه کافی به گیاه نزدیک کنید تا رطوبت هوا به گیاه برسد. البته مراقب باشید شاخ و برگ  گل‌ها خیس نشود.

اگر قادر به خرید دستگاه بخور نیستید راه ارزان‌تری هم وجود دارد. یک سینی را با سنگریزه‌ها پر کنید. سپس آب را به سینی بیافزایید به نحوی که تا زیر سنگریزه‌ها را بپوشاند. با تبخیر آب، فضای اتاق مرطوب می‌شود.

راه دیگر این است که یک بطری اسپری را با آب مقطر پر کنید. سپس به گیاهان آب را اسپری کنید تا رطوبت بیشتری به آنها برسد.

پژمردگی، برگ‌های قهوه‌ای و گل‌هایی که  کمی رشد می‌کنند  از علائم رطوبت کم گیاه شما است. اگر گیاهانی با میزان رطوبت یکسان را یکجا قرار دهید کار خود را آسان‌تر کرده‌اید.

انواع آفت درخت انگور و روش دفع آفت درخت انگور چیست؟

کود دادن به گیاهان

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی بهتر است گلدان خود را با کود متعادل 10-10-10 پر کنید. بیشتر گیاهان خانگی با کود متعادل 10-10-10 رشد می‌کنند. گیاهان خانگی برای زنده ماندن به عناصر غذایی موجود در خاک گلدان و کودها احتیاج دارند. اگر گیاه را قلمه نزنید یا مواد مغذی جدیدی به خاک اضافه نکنید، گیاه نهایتا از بین می‌رود

اما این عدد به جه معناست؟ عدد اول مخفف نیتروژن، عدد دوم فسفر و عدد سوم پتاسیم است.

کدام خاک؛ کدام گیاه؟

اگر گیاه شما گل می‌دهد، بهتر است کودی تهیه کنید که سرشار از پتاسیم باشد.

اگر گیاه شما بیشتر شاخ و برگ دارد، باید کود یا خاک گلدان مقدار زیادی نیتروژن داشته باشد

از طرف دیگر گیاهان به ریز مغذی‌هایی نیاز دارند که برای زنده ماندن باید از کود خود دریافت‌کنند.

هرس‌کردن آخرین گزینه نگهداری از گیاه آپارتمانی

گیاه خود را به طور منظم هرس کنید. برخی از گیاهان باید در فواصل مختلف هرس شوند. به همین دلیل بهتر است در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید.  گیاهی که هرس نشود می‌تواند از کنترل خارج شود و ریشه‌های گیاه از اندازه‌ی گلدان بیشتر شود. گیاه خود را مرتباً هرس کنید تا سالم بماند.

شاخه‌ها یا ساقه‌های مرده را که باعث جذب آب به خود می‌شوند قطع کنید.

برای تقویت گیاه قوی‌تر، از بالای یک گره برگ، با زاویه 45 درجه گیاه را هرس کنید.

از ریختن اضافی چای یا قهوه پای گیاه خودداری کنید. این کار باعث جمع شدن مگس در اطراف گلدان می‌شود که می‌تواند به گیاه آسیب برساند. افزودن قند به گلدان نیز آن را  به محلی مناسب برای پرورش حشرات تبدیل می کنند. 

کلام آخر

نگهداری از گیاهان آپارتمانی، مستلزم صرف وقت است و نیاز به حوصله و البته عشق ورزیدن دارد. اگر نکات ذکر شده را تا حد امکان رعایت کنید، و کمی عشق و حوصله را چاشنی آن کنید، می‌توانید باغچه‌ای کوچک برای خود داشته باشید که هر وقت به آن نگاه می‌کنید همه‌ی خستگی روز از تنتان بیرون رود.

اما برای اموری مانند طراحی باغچه و خدمات کاشت و هرس درختان در مشهد، شیراز، تهران، کرج، اصفهان، تبریز و رشت یا مواردی از این دست همیشه می‌توانید روی کمک هوم سرویز حساب کنید. متخصصان ما در خدمت شما هستند تا به شما برای داشتن باغچه‌ای زیباتر با گیاهانی جذاب‌تر و دلرباتر کمک کنند.

کافی است تنها با ما تماس بگیرید. یا درخواست خود را از طریق سامانه ثبت نمایید. متخصصان ما در خدمت شما خواهند بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا