رایانه و تکنولوژی

هزینه تعمیر صفحه نمایش شکسته چقدر است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

سقوط گوشی موبایل از دست کاربران و شکسته ‌شدن صفحه نمایش آن‌ها، یکی از رایج‌ترین مشکلات دارندگان گوشی‌های هوشمند است. درست است که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی مقاومت صفحه‌ نمایش گوشی‌ها ‌افزایش پیدا کرده و سازندگان گوشی‌های هوشمند تدابیری را نیز در این باره اندیشیدند اما باز هم کماکان امکان شکسته ‌شدن صفحه نمایش و LCD گوشی شما وجود دارد. اما در صورت شکسته شدن صفحه نمایش گوشی موبایلمان چه باید بکنیم؟ آیا همچنان راهی برای نجات گوشی وجود دارد؟ آیا می‌توان آن را بدون هزینه یا با حداقل به تعمیر گوشی شکسته پرداخت؟

پیشگفتار

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، شکسته شدن صفحه نمایش از رایج‌ترین مشکلات گوشی موبایل است.

این مشکل به حدی رایج و شایع است که طبق آمار، سالانه حدود پنج میلیون نفر صفحه نمایش گوشی‌های موبایل خود را در آمریکا می‌شکنند. احتمال وقوع این اتفاق در صورتیکه از گلس و محافظ صفحه نمایش استفاده نکنید به مراتب بیشتر و خطر آسیب دیدن موبایل شما نیز جدی‌تر است.

حال در ادامه به کار‌هایی که در صورت شکسته شدن صفحه نمایش موبایلتان باید آن‌ها را انجام دهید، می‌پردازیم.

برای تعمیر گوشی آبخورده چه باید کرد؟

بررسی گارانتی گوشی موبایل

اولین کاری که بلافاصله پس از شکسته شدن صفحه نمایش گوشیتان باید انجام دهید، بررسی گارانتی آن است.

البته به این نکته نیز توجه که داشته باشید که آیا شکسته شدن صفحه نمایش گوشی جز موارد گارانتی محسوب می‌شود و شرکت سازنده آن را پوشش می‌دهد یا خیر؟

اگر پاسخ مثبت است که کار سختی پیش رو نخواهید داشت. چراکه می‌توانید گوشی خود را به نمایندگی آن برده و آن‌ها گوشی را به رایگان برای شما تعمیر می‌کنند. در صورت این اتفاق شما از هزینه‌ی اضافی که برای گارانتی گوشی خود پرداخت کرده‌اید، بیشترین بهره را خواهید برد.

اگر پاسخ این سوال منفی است شما کار نسبتاً دشواری پیش رو دارید. چراکه باید گوشی خود را به تعمیرکار موبایل تهران دیگری بسپارید و علاوه بر آن تمام هزینه‌های آن شامل هزینه تعمیر و LCD را خودتان بپردازید.

البته ممکن است که نمایندگی و فروشگاهی که گوشی موبایل خود را از آنجا خریداری کردید، شکسته شدن صفحه نمایش گوشی شما را شامل موارد گارانتی نداند اما قبول کند با پرداخت هزینه‌ی اضافه آن را برای شما تعمیر کند. اگر با چنین پیشنهادی از سوی نمایندگی مواجه شدید، حتماً آن را قبول کنید. چراکه دیگر از بابت اصل بودن قطعات و تعمیر صحیح گوشی خود نگرانی نخواهید داشت. همچنین در صورت بروز مشکل دیگر می‌توانید به خود آن‌ها رجوع کرده و آ‌ن‌ها را مسئول بدانید.

رجوع به تعمیرکار شخص ثالث

تعمیر صفحه نمایش شکسته موبایل
میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

برای تعمیر گوشی موبایل سامسونگ به کجا باید مراجعه کرد؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

اگر به نمایندگی و فروشگاهی که گوشی خود را از آنجا خریداری کردید مراجعه کردید اما آن‌ها به هیچ عنوان زیر بار نرفتند و گوشی شما را تعمیر نکردند دیگر چاره‌ای جز سپردن گوشی خود به یک تعمیرکار دیگر ندارید.

پیشنهاد ما به شما آن است که حتماً به یک تعمیرکار معتبر مراجعه کنید و به هیچ وجه گوشی گرانقیمت و چند میلیونی خود را به دست هر کسی نسپارید. متاسفانه قیمت LCD و صفحه نمایش گوشی‌های موبایل بسیار بالاست و هرچه گوشی شما جدیدتر باشد و صفحه نمایش آن بزرگتر، این هزینه هم بیشتر است.

اما باز هم جای نگرانی نیست. چراکه می‌توانید گوشی موبایل خود را به ما بسپارید و در کمترین زمان و با حداقل هزینه تعمیر گوشی کرج خود را تعمیر کنید. از آنجا که تعمیر تاچ ال سی دی کاری دشوار است که دقت و مهارت زیادی می‌طلبد،  متخصصین ماهر و مجربی را به استخدام خود درآورده که بتوانند از عهده‌ی انجام چنین کاری بربیایند.

تعمیر صفحه نمایش شکسته گوشی موبایل توسط خودتان

اگر به هر دلیلی تمایلی به تعمیر گوشی موبایل شیراز خود توسط افراد و مراکز دیگر را ندارید، بهتر است خودتان دست به کار شوید.

البته ما این راه را به شما توصیه نمی‌کنیم چون تضمینی برای تعمیر گوشی شما وجود ندارد. چراکه همانطور که قبل‌‌تر نیز اشاره کردیم این کار به دقت، مهارت و تجربه احتیاج دارید. اما اگر و بنا به هر دلیلی به موارد گفته شده اهمیت نمی‌دهید و یا خودتان از چنین تجربه و مهارتی برخوردارید بهتر است موارد را پایین را آزمایش کنید.

البته باز هم می‌گوییم که تضمینی برای تعمیر گوشی شما توسط راه‌های زیر وجود ندارد و مسئولیت آن به عهده خود شما است. همچنین راه‌حل‌های زیر شامل مواردی میشود که صفحه‌نمایش گوشی به طور کامل نشکسته باشد و فقط خش بر روی آن افتاده باشد.

راه‌حل اول: استفاده از خمیردندان و روغن و ………

برای استفاده از این روش گزینه‌های دیگری نظیر کرم‌های از بین برنده خش ماشین، لوسیون‌ها و ترکیب سفیده تخم مرغ و سولفات آلومینیوم پتاسیم نیز وجود دارد. بنابراین اگر توسط یکی از آن‌ها جوابی نگرفتید، می‌توانید به سراغ دیگری بروید.

همچنین قبل از شروع کار به یاد داشته باشید که تمامی درگاه‌ها و شیار‌های گوشی خود را بپوشانید. سپس با یک تکه پارچه نرم ماده مربوطه را بر روی گوشی خود بمالید. این کار را برای چند دقیقه انجام دهید.

راه‌حل دوم: استفاده از سمباده

راه‌حل دیگر که از قضا راه‌حل بسیار خشنی نیز محسوب می‌شود کشیدن سمباده بر روی صفحه نمایش گوشی است. استفاده از پودر اکسید سریوم و ترکیب آن با آب نیز می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد.

باید در استفاده از سمباده و پولیش‌ها بسیار دقت کنید. چراکه در صورت عدم توجه و به این نکته و انجام این کار می‌توانید آسیب‌های به مراتب جدی‌تری به گوشی خود وارد کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم کار‌هایی را که می‌توانید با انجام آ‌ن‌ها صفحه نمایش شکسته گوشی خود را تعمیر کنید، به شما آموزش دهیم.

از آنجایی که بروز این اتفاق یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که تقریباً برای هر کاربری اتفاق می‌افتد؛ انجام کار‌هایی است تا از وقوع آن پیشگیری کنید. آن هم در حالیکه قیمت گوشی‌های موبایل و هزینه تعمیر آن‌ها روز به روز در حال افزایش است.

همچنین اکثر قطعاتی که برای تعمیر گوشی‌ها استفاده می‌شوند یا اورجینال نیستند و یا کیفیتی خوبی ندارند. استفاده از این قطعات و همچنین سپردن گوشی به تعمیرکار‌ها و مراکز نامعتبر موجب می‌شود پس از مدت کوتاهی دوباره با مشکلی جدی‌تر مواجه شوید. در نتیجه باید هزینه‌ای به مراتب بیشتر نیز پرداخت کنید.

پیشنهاد ما به شما آن است که برای گوشی خود محافظ صفحه نمایش و قاب تهیه کنید. و حتماً به سراغ نسخه‌ی باکیفیت و اورجینال آن بروید. همچنین اگر آسیبی که به گوشی شما وارد شده به حدی زیاد است که تعمیر آن توجیه اقتصادی ندارید، آن را بفروشید.

در آخر باید گفت در این روزگار که قیمت‌ها کالاها مخصوصاً گوشی‌های موبایل به طور همیشگی در حال افزایش است، به سلامت گوشی خود بیشتر اهمیت دهید. پس در مراقبت از گوشی موبایل خود کوشا باشید.

کلام آخر

همانگونه که در متن نیز اشاره کردیم شما می‌توانید برای تعمیر تاچ ال سی دی خود به متخصصین ما مراجعه کنید. همچنین اگر هرگونه سوال، مشکل یا درخواست در رابطه با مواردی همچون تعویض قطعات کیس داشتید، همیاران ما آماده خدمت رسانی به شما هستند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا