برقکاری ساختمان

هنگام سیم کشی تلفن برای adsl باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیم کشی تلفن و رفع خرابی هم ارائه میده؟

 رشد استفاده از اینترنت و انجام اینترنتی کارها، باعث شده است که نیاز به اینترنت پرسرعت adsl بیشتر شود. این رشد مشکلات خاص خود را هم به همراه دارد و یکی از مهمترین مشکلات وجود نویز و کندی در اینترنت خانگی است. برای اینکه اینترنت adsl بهتر و بدون مشکل تری داشته باشید، باید هنگام سیم کشی تلفن برای adsl به نکاتی توجه کنید که در این مقاله می خواهیم در مورد این نکات صحبت کنیم.

اگر تازه میخواهید سیم کشی تلفن خودتان را انجام دهید و یا در حال حاضر در اینترنت adsl خودتان مشکل دارید و می خواهید تعویض سیم کشی تلفن انجام دهید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این نوشته از هوم سرویز نکات جالبی درباره سیم کشی تلفن برای adsl به شما خواهیم گفت که با رعایت آنها می توانید اینترنت بهتر و پرسرعت تری داشته باشید.

چرا روش درست سیم کشی تلفن برای adsl بسیار مهم است؟

همانطور که احتمالا می دانید، شما برای دسترسی به اینترنت adsl، نیاز به یک خط تلفن دارید تا بتوانید اینترنت را از طریق آن دریافت کنید.

هرچه کیفیت سیم کشی تلفن برای adsl بیشتر باشد، شما می توانید اینترنت با کیفیت تری دریافت کنید و قطعی اینترنت بسیار کمی برایتان اتفاق می افتد، اما اگر سیم کشی تلفن درست انجام نشده باشد و سیم ها باهم تداخل داشته باشند، باید بگوییم که مشکلات و دردسرهای بسیار زیادی را با خط تلفن خودتان خواهید داشت و اینترنتی بسیار ضعیف و خسته کننده دریافت خواهید کرد.

برای تعمیر برق اضطراری ساختمان هم می توانید سایر مطالب ما را مطالعه کنید.

سیم کشی تلفن برای adsl
نکات مهم در سیم کشی تلفن برای adsl
میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیم کشی تلفن و رفع خرابی هم ارائه میده؟

سیم کشی تلفن اصول و نکات مهمی دارد که رعایت آنها باعث می شود شما بعدها در اینترنت adsl خود مشکلی نداشته باشید و بتوانید به بهترین شکل آن را دریافت کنید. در ادامه می خواهیم در مورد اصول و نکات مهم سیم کشی تلفن برای adsl صحبت کنیم تا از شخصی که این کار را برایتان انجام می دهد، بخواهید تمامی این اصول را رعایت کند و بهترین سیم کشی ممکن را برایتان انجام دهد.

علت بوق ممتد تلفن ثابت نشانه چیست؟

هنگام سیم کشی تلفن برای adsl باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

1- فاصله از سیم های برق:

خیلی اوقات کسانی که با اینترنت adsl به خوبی آشنایی نداشته باشند، سیم های تلفن را از جعبه فیوز برق عبور می دهند تا بتوانند راحت تر آنها را به پایین ساختمان منتقل کنند.

این موضوع در حالت عادی مشکلی ندارد اما پیشنهاد می کنیم در صورت امکان سعی کنید سیم های تلفن را به سیم برق نزدیک نکنید، چون این کار باعث می شود که شما هنگام استفاده از تلفن و اینترنت پرسرعت، نویزهای زیادی را دریافت کنید و برایتان خسته کننده شود.

بهتر است از شخصی که سیم کشی تلفن برای adsl را انجام می دهد، بخواهید برای سیم های تلفن، یک کانال جداگانه تعبیه کند و از طریق آن کانال سیم ها را عبور دهد تا در کنار سیم برق قرار نداشته باشند.

سیم کشی تلفن برای adsl
روش سیم کشی تلفن برای adsl

2- جدا کردن سیم تلفن و آیفون:

دیده شده است که برخی از متخصصان، سیم آیفون و تلفن را باهم از پایین ساختمان به داخل منتقل می کنند و این سیم ها باهم مشترک هستند؛ این موضوع را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم.

زیرا هم ممکن است این کار باعث ایجاد نویز در سیم های تلفن شود و کیفیت اینترنت adsl شما را کم کند و هم ممکن است در هنگام تعمیرات و…، تعمیرکار به اشتباه سیم تلفن را قطع کند و این موضوع باعث وصله دار شدن سیم تلفن و در نتیجه کیفیت کمتر سیم ها شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیم کشی تلفن و رفع خرابی هم ارائه میده؟

پس سعی کنید از کسی که سیم کشی تلفن برای adsl را انجام می دهد، بخواهید که سیم های آیفون و تلفن را از هم جدا کند و هرکدام را به صورت جداگانه به ساختمان منتقل کند تا باهم تداخل و اتصالی نداشته باشند.

3- جدا کردن سیم واحدها:

اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید که واحدهای مختلفی دارد، سعی کنید سیم کشی تلفن برای هرواحد به صورت جداگانه انجام شود و از سیم کشی مشترک استفاده نکنید.

این موضوع می تواند هزینه سیم کشی را افزایش دهد اما مطمئن باشید ارزشش را دارد؛ چون زمانی که سیم کشی تلفن منزل شما اختصاصی باشد و با واحدهای دیگر مشترک نباشد، امکان وجود نویز و مشکل کاهش می یابد و این موضوع روی کیفیت خط تلفن و اینترنت پرسرعت شما تاثیر دارد؛ اما استفاده از سیم کشی تلفن مشترک، باعث می شود که امکان وجود نویز و قطعی بیشتر شود.

پس سعی کنید برای سیم کشی ساختمان خودتان، اگر امکان این کار وجود داشته باشد، سیم ها را به صورت اختصاصی بکشید تا مشکلات کمتری را تجربه کنید.

4- استفاده از رشته های تابیده شده:

رشته های سیم داخل کابل تلفن، دو به دو به هم تابیده می شوند تا مشخص باشند و هرکدام از آنها، برای یک خط تلفن استفاده می شوند.

این موضوع دو مزیت مهم دارد، اول اینکه چنین سبکی باعث می شود وجود نویز در سیم ها کمتر شود و کیفیت خط تلفن افزایش پیدا کند و دوم این که در صورت وجود مشکل در خط تلفن، پیدا کردن سیم ها بسیار راحت تر است.

اما اگر از سیم های تابیده شده استفاده نکنید، ممکن است در صورت خرابی سیم ها باهم مخلوط شده باشند و نتوانید به راحتی مشکل موردنظر را حل کنید. پس سعی کنید از متخصص سیم کشی تلفن برای adsl بخواهید که سیم ها را به صورت تابیده شده نصب کند تا منظم تر و با کیفیت تر باشند.

برای نصب سانترال و رفع خرابی می توانید از هوم سرویز کمک بگیرید تا خیلی سریع و راحت این مشکل برطرف شود.

سیم کشی تلفن برای adsl
ضرورت استفاده از سیم های بدون قطعی در نصب اینترنت خانگی

5- سیم های بدون قطعی:

وجود قطع شدگی در مسیر سیم کشی تلفن، می تواند باعث ایجاد نویز و کاهش کیفیت خط تلفن شما شود.

باید از متخصص سیم کشی تلفن خود بخواهید که سیم ها را بدون قطع شدگی به ساختمان منتقل کند و سیم ها کاملا یکسره باشند.

در جاهایی هم که نیاز به قطع شدن و اتصال سیم ها به یکدگیر وجود دارد، سعی کنید از متصل کننده ها استفاده کنید تا با کاهش کیفیت کمتری مواجه شوید.

همچنین اگر از سیم های متصل شده استفاده کنید، ممکن است با گذشت زمان اتصال آنها شل شده و از هم جدا شوند و این موضوع باعث شود به دردسر بیفتید و تمام سیم های تلفن را به صورت کامل تعویض کنید.

پس حتما از متخصص سیم کشی تلفن خود بخواهید که سیم کشی را به صورت یکسره انجام دهد.

کاهش نویز سیم کشی تلفن برای adsl

تا به اینجا روش هایی را گفتیم که هنگام سیم کشی تلفن باید آنها را رعایت کنید. حالا می خواهیم راهکاری را بدهیم که اگر در حال حاضر سیم کشی تلفن شما انجام شده ولی دارای نویز است، بتوانید مشکل آن را برطرف کنید.

برای این کار ابتدا بهتر است سیم تلفن خودتان را چک کنید تا یکسره باشد و مشکلی در آن وجود نداشته باشد و سیم ها بهم تابیده شده باشند.

خیلی از ساختمان هایی که قبلا سیم کشی تلفن آنها انجام شده است، سیم تلفن را از کنار کابل های برق عبور داده اند و این موضوع باعث می شود که سیم تلفن تحت تاثیر میدان مغناطیسی سیم برق قرار بگیرد و نویز بسیار زیادی داشته باشد.

برای حل این مشکل می توانید یا خودتان راه های زیر را انجام دهید و یا از یک متخصص سیم کشی تلفن برای adsl بخواهید این کارها را برایتان انجام دهد:

1- از یک اسپلیتر استفاده کنید:

اسپلیتر وسیله ای است که سیگنال های تلفن و مودم را از هم جدا می کند و باعث می شود شما بتوانید به صورت همزمان از هردوی آنها استفاده کنید؛ این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی را در کاهش نویز خط تلفن شما داشته باشد.

2- سیم کشی را تازه کنید:

اگر سیم های تلفن دارای اتصالات زیادی هستند و به صورت اصولی کشیده نشده اند، بهتر است آنها را با سیم های تازه و یکسره تعویض کنید تا بتوانید کیفیت خط تلفن خودتان را افزایش دهید.

این کار ممکن است کمی هزینه بر باشد و زمان زیادی از شما بگیرد، اما می تواند تاثیر بسیار زیادی را در کاهش نویز اینترنت adsl شما داشته باشد.

سیم کشی تلفن برای adsl
تجهیزات به کار رفته برای راه اندازی adsl در خانه شما

3- دور سیم ها فویل بپیچید:

راهکاری که می توانید استفاده کنید تا سیم تلفن را از سیم برق جدا کنید، این است که دور سیم های تلفن و سیم های برق فول بپیچید تا کامل از هم تفکیک شوند. این کار باعث می شود که سیم تلفن تحت تاثیر میدان سیم های برق قرار نگیرد و نویز آن بسیار کمتر شود.

4- از کانکتور استفاده نکنید:

اگر سیم تلفن شما کوتاه باشد، مجبورید آن را با استفاده از یک کانکتور به سیم جدیدی متصل کنید تا به اندازه کافی طولانی شود.

اما توصیه می کنید که اگر در سیم کشی تلفن ساختمان شما از کانکتور استفاده شده است، آن را با سیم کشی جدیدی تعویض کنید تا از شر نویزها خلاص شوید.

چون وجود کانکتور در مسیر سیم ها، تاثیر منفی در کیفیت خط تلفن شما دارد و می تواند باعث ایجاد نویز در آن شود.

در این مقاله به صورت کامل در مورد سیم کشی تلفن برای adsl صحبت کردیم و گفتیم که در هنگام سیم کشی تلفن چه نکاتی را باید رعایت کنید تا نویز و قطعی کمتری در اینترنت خودتان تجربه کنید. همچنین در ادامه گفتیم اگر در حال حاضر ساختمان شما سیم کشی شده است، برای کاهش نویز اینترنت خانگی چه کارهایی را انجام دهید تا کیفیت اینترنت شما بیشتر شود. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد بتوانید نکات مهم سیم کشی تلفن را یاد بگیرید و آنها را اجرا کنید تا نویز و قطعی کمتری در اینترنت خانگی خودتان تجربه کنید.

سیم کشی تلفن برای adsl
استفاده از خدمات هوم سرویز در زمینه سیم کشی تلفن برای adsl

سیم کشی تلفن شما و نصب اینترنت پرسرعت خانگی را به متخصصین ما بسپارید

اگر می خواهید اینترنت پرسرعت خانگی داشته باشید، می توانید از تیم هوم سرویز برای سیم کشی تلفن برای adsl تهران، رفع خرابی تلفن کرج ، خدمات تلفن اصفهان، رفع خرابی تلفن ثابت شیراز، تعمیرکار تلفن ثابت تبریز و سرویس کار تلفن رشت کمک بگیرید تا خیلی سریع این کار را برای شما انجام دهند و از وجود اینترنت پرسرعت خانگی در منزل خود لذت ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیم کشی تلفن و رفع خرابی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا