لوله کشی و تاسیسات

نکات مهم برای تعمیر شوفاژ موتورخانه

رفع مشکلات موتورخانه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر و سرویس موتورخانه هم ارائه میده؟

موتورخانه یکی از روش هایی است که برای گرمایش ساختمان ها و استفاده از آب گرم از آن استفاده می شود و سالهاست در جهان و مخصوصا در ایران رواج دارد. البته با آمدن پکیج ها دیگر خیلی از این سیستم استفاده نمی شود؛ اما هنوز ساختمان هایی هستند که از سیستم موتورخانه استفاده می کنند. سیستم شوفاژ موتورخانه به این شکل است که تاسیسات گرمایشی تمامی واحدها در یک مکان به نام موتورخانه قرار دارد و این سیستم علاوه بر مزیت هایی که دارد و می تواند به خوبی گرمایش کل ساختمان را تامین کند، معایبی نیز دارد و یکی از این معایب، این است که تعمیر شوفاژ موتورخانه و نگهداری آن به عهده تمامی واحدها است و این سیستم معمولا خرابی های زیادی نیز دارد و می تواند اذیت کننده باشد.

در این مقاله می خواهیم در مورد تعمیر شوفاژ موتورخانه صحبت کنیم و بگوییم که روش تعمیر این سیستم به چه صورتی است و چطور می توانید آن را تعمیر کنید و در ادامه می گوییم که چطور می توانید بهتر از شوفاژ موتورخانه نگهداری کنید تا خرابی کمتری در آن ایجاد شود.

اگر در ساختمان شما از سیستم موتورخانه استفاد می شود و نیاز به تعمیرکار شوفاژ دارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در این زمینه به دست بیاورید.

فهرست مطالب

سرویس موتورخانه
سرویس موتورخانه
میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر و سرویس موتورخانه هم ارائه میده؟

تعمیر شوفاژ موتورخانه باید هر چند وقت یکبار انجام شود؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید، این است که تعمیر شوفاژ موتورخانه هرچند وقت یکبار باید انجام شود تا برایتان دردسر ایجاد نکند. باید بگوییم که شما همیشه نیاز به تعمیر شوفاژ موتورخانه ندارید؛ بلکه به جای این کار باید هرچند وقت یکبار نسبت به سرویس این سیستم اقدام کنید. چون موتورخانه قرار است کار گرمایش واحدهای زیادی را انجام دهد، بنابراین برای جلوگیری از خراب شدن آن و سالم ماندن همیشگی نیاز است که زود به زود به سرویس آن بپردازید و مشکلات احتمالی آن را برطرف کنید.

با روغن کاری مناسب، بررسی قطعات مختلف و تمیزکاری موتورخانه می توانید مدت ها بدون مشکل از آن استفاده کنید و این موضوع باعث می شود که کمتر نیاز به تعمیر و ریخت و پاش های آن داشته باشید.

ایرادات رایج در تعمیر شوفاژ موتورخانه

در ادامه با هم می خواهیم برخی از مشکلاتی که ممکن است در قطعات مختلف شوفاژ موتورخانه ایجاد شود را بررسی کنیم تا ببینیم که این ایرادات چه هستند و بتوانید آشنایی بیشتری با آنها پیدا کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

1- تعمیر مشعل موتورخانه:

موتورخانه برای اینکه بتواند گرمایش خود را تامین کند، از مشعل های بزرگ و صنعتی استفاده می کند که این مشکل ها بسیار پرقدرت هستند و می توانند به خوبی گرمایش را برای تمامی واحدها تامین کنند. یکی از نکات مهمی که در سرویس شوفاژخانه وجود دارد، این است که سرویس کار باید بتواند به خوبی تنظیمات مشعل را انجام دهد تا آن را به بهینه ترین حالت ممکن قابل استفاده کند، در غیر این صورت ممکن است که مشعل عمر کمی داشته باشد و خیلی زود خراب شود و نیاز به تعویض آن داشته باشید.

2- تعمیر و تعویض دیگ چدنی موتورخانه:

دیگ چدنی یکی از اجزای مهم موتورخانه است که آب گرم شده به وسیله مشعل در این دیگ وارد می شود و در آن آماده می شود تا از طریق لوله های تعبیه شده به واحدهای مختلف ساختمان منتقل شود. گاهی اوقات ممکن است که در این دیگ سوراخ های بزرگی ایجاد شود یا مشکلاتی به وجود بیاید که نیاز باشد این مشکلات با استفاده از تعویض دیگ بخار موتورخانه حل شوند.

برای تعویض دیگ چدنی موتورخانه نیاز است که حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا این کار را به بهترین شکل برایتان انجام دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر و سرویس موتورخانه هم ارائه میده؟

3- تعویض لوله آتشخوار موتورخانه:

لوله آتشخوار عضو مهمی از سیستم موتورخانه است که در زمان تعمیر شوفاژ موتورخانه گاهی اوقات نیاز به تعویض آن دارید. لوله آتشخوار یک قطعه صنعتی است که می تواند دمای بسیار بالایی را تحمل کند و به خاطر اینکه در داخل موتورخانه دمای بالایی ایجاد می شود، از لوله آتشخوار استفاده می کنند تا بتواند مقاومت بسیار بالایی در این زمینه داشته باشد.

تعویض قطعات موتورخانه
تعویض قطعات موتورخانه

4- تعمیر پمپ آب موتورخانه:

پمپ آب موتورخانه وظیفه انتقال آب به طبقات مختلف سازمان بدون افت فشار را دارد و اگر این سیستم که یکی از بخش های مهم موتورخانه است خراب شود، سریعا نیاز به تعمیر شوفاژ موتورخانه خواهید داشت چون در غیر این صورت قطعا فشار آب در ساختمان بسیار کاهش پیدا می کند و این موضوع می تواند باعث آزار ساکنین شود.

معمولا خرابی های پمپ قابل تعمیر است و شما می توانید با کمک یک تعمیرکار حرفه ای موتورخانه این مشکل را برطرف کرده و پمپ را به روز اولش برگردانید.

5- تعمیر و تعویض پره دیگ چدنی:

پره چدنی قطعه ای است که در دیگ بخار قرار دارد و در گردش آب در این قسمت بسیار کمک کننده و موثر است. این قطعه بسیار حساس است و باید هرسال بازدید و بررسی شود تا در صورت وجود مشکل، آن را تعویض یا تعمیر کنید.

معمولا بر اثر حرارت بالایی که در داخل سیستم موتورخانه وجود دارد، در هنگام تعمیر شوفاژ موتورخانه اقدام به تعویض پره ها می کنند چون این پره ها به خاطر حرارت زیاد پس از مدتی سوراخ می شوند و قابلیت خود را از دست می دهند و با تعویض آنها می توانید کیفیت گرمایش ساختمان را افزایش دهید.

6- تعمیر پمپ سیرکلاتور:

پمپ سیرکلاتور همانطور که نامش پیداست، پمپ دیگری است که در سیستم موتورخانه قرار دارد و وظیفه پمپاژ آب و گردش آن در سیستم موتورخانه را بر عهده دارد. اگر این قطعه خراب باشد آب به خوبی در موتورخانه گردش نمی کند و در نتیجه گرمایش به شکل مناسبی انجام نخواهد شد. به همین خاطر بهتر است که هر چند وقت یک بار نسبت به تعمیر شوفاژ موتورخانه و پمپ سیرکلاتور اقدام کنید و این قطعه را بررسی کنید تا در صورت مشکل آن را سرویس و تعمیر کنید.

تعویض قطعات شوفاژ در موتورخانه
تعویض قطعات شوفاژ در موتورخانه

7- تعمیر تابلو برق موتورخانه:

شاید فکر کنید که موتورخانه یک سیستم مکانیکی است و به برق نیازی ندارد؛ اما باید بدانید که این سیستم با استفاده از برق نیز کار می کند و قطعات برقی موجود در این سیستم هر چندوقت یکبار نیاز به تعویض یا تعمیر دارند.

تابلو برق موتورخانه بخشی است که سیستم های برقی موتورخانه از طریق آن کنترل می شود و می توانید با استفاده از این بخش کنترل بهتری روی کارکرد سیستم موتورخانه داشته باشید و توصیه ما این است که هنگام تعمیر شوفاژ موتورخانه حتما از تعمیرکار بخواهید نگاهی به این بخش بیندازد تا از کارکرد مناسب آن و نبود مشکل اطمینان حاصل کنید.

8- ترموستات جداری:

ترموستات جداری قطعه ای کوچک است که روی پمپ سیرکلاتور نصب می شود و وظیفه تنظیم دمای آب گردشی در سیستم موتورخانه را بر عهده دارد و اگر این قطعه دچار مشکل یا خرابی شود و نتواند به خوبی دمای آب را تشخیص دهد، باید سریعا آن را تعویض کنید؛ چون در غیر این صورت، ممکن است که موتورخانه نتواند کار گرمایش را به درستی انجام دهد. برای اطلاع از نکات تعمیر پمپ آب موتورخانه این مطالب را مطالعه کنید.

9- تعویض یا سرویس منبع کویلی:

منبع کویلی یکی از مهمترین قطعاتی است که در سیستم موتورخانه وجود دارد و این قطعه می تواند در نگهداری آب گرم به عنوان یک مخزن مناسب عمل کند. منبع کویلی از جنس گالوانیزه است و برخی از قطعات آن نیز از جنس مس هستند و این قطعه ممکن است پس از مدتی دارای رسوب شود که در این حالت به رسوب گیری و اسیدشویی منبع کویلی نیاز خواهید داشت.

برای سرویس این قطعه باید آن را به خوبی با اسید بشویید تا کاملا تمیز شود و تمامی رسوب موجود در آن از بین برود، چون ماندن این رسوب می تواند هم باعث کاهش کیفیت آب گرم شود و هم باعث می شود که لوله ها رسوب زدگی پیدا کنند و مشکلات جدی تری برای لوله کشی ساختمان ایجاد شود. به همین خاطر نیاز است سرویس این قطعه را جدی بگیرید.

گاهی اوقات نمیز ممکن است که منبع کویلی به خاطر فشار زیادی که تحمل می کند یا به خاطر دلایل محیطی دیگر، سوراخ شود و این سوراخ باعث نشتی آب شود که در این صورت اگر سوراخ قابل تعمیر باشد، می توانید به خوبی با استفاده از روش های مختلف سوراخ آن را بپوشانید و تعمیرش کنید. اگر سوراخ خیلی بزرگ باشد و نشود آن را به راحتی پوشش داد، نیاز به تعویض منبع کویلی موتورخانه خواهید داشت و در این حالت احتمالا تعمیر شوفاژ موتورخانه برایتان هزینه بر خواهد بود. برای عیب یابی شوفاژ موتورخانه سری به این مقاله بزنید.

تعمیر و سرویس موتورخانه با هوم سرویز
تعمیر و سرویس موتورخانه با هوم سرویز

تعمیر شوفاژ موتورخانه با تعمیرکاران ماهر

در این مقاله در مورد تعمیر شوفاژ موتورخانه صحبت کردیم و گفتیم که هر چند وقت یکبار نیاز به این کار خواهید داشت و چطور باید متوجه شوید که موتورخانه نیاز به تعمیر دارد. همچنین گفتیم که نکات مهم در تعمیر شوفاژ موتورخانه که باید بدانید چه هستند و چه مشکلاتی ممکن است برای این سیستم ایجاد شود که باید سریعا آنها را تعمیر کنید تا مشکلی برای موتورخانه ساختمان ایجاد نشود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد اطلاعات بیشتری در رابطه با تعمیر شوفاژ موتورخانه کسب کنید و بتوانید نگهداری از موتورخانه را به شکل مناسبی همچنین از سایر مطالب ما در ارتباط با بودجه تعمیر موتورخانه و بهترین تعمیرکار شوفاژ نیز می توانید بهره مند شوید.

هر زمان خواستید، می توانید از خدمات تعمیر و سرویس موتورخانه تهران، تعمیرات موتورخانه کرج، تعمیرات موتورخانه مشهد، تعمیرات شوفاژ خانه تبریز و تعمیر و نگهداری موتورخانه رشت بهره مند شوید. تیم حرفه ای ما، تمام کارهای فنی مربوط به تعمیر آبگرمکن و تعمیر وسایل گرمایشی را با هزینه مناسب برای شما انجام می دهند.

[table id=60 /]

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر و سرویس موتورخانه هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا