بنایی و دکوراسیون

روش های رفع رطوبت کمد دیواری ✔️ جلوگیری از کپک زدن رختخواب

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟

لباس های تمیز و شسته شده را تا کرده یا به چوب لباسی آویزان می کنید و در کمد لباس قرار می دهید. اما موقع استفاده متوجه بوی ناخوشایندی می شوید که حتی به لباس ها هم منتقل شده است. آیا این ماجرا بارها برای تان اتفاق افتاده است؟ علت این بوی ناخوشایند نم و رطوبت کمد دیواری است. شاید نیاز به بازسازی و ساخت جدیدترین مدل کمد دیواری باشد تا دلیل بوی نم مشخص شود. احتمالا لازم است تا دیوار پشت کمد دیواری را برای عبور لوله ها بررسی کنید. برای رفع رطوبت کمد دیواری باید کلیه موارد را در نظر داشت. تا زمانی که منشا اصلی این رطوبت پیدا شود نمی توانید با خیال راحت لباس یا رختخواب ها را داخل کمد قرار دهید.

تعمیر انواع کمد دیواری در منزل هزینه کمتری از ساخت یک کمد جدید دارد. البته اگر میزان پوسیدگی یا ایراد کمد دیواری زیاد باشد، بهتر است هزینه اضافی نپردازید. طراحی های کمد دیواری های جدید شیک تر و متنوع است. با هر بودجه ای که داشته باشید حتما می توانید یکی از این کمدهای شکیل و جادار را سفارش دهید. 

جلوگیری از رطوبت رختخواب

کمد دیواری های بزرگ و جادار برای نگهداری از رختخواب، مناسب هستند. معمولا رختخواب ها تا شده داخل این کمدها قرار می گیرد و شاید سال تا سال به آن توجه نکنید. اما موقع خانه تکانی یا اسباب کشی و نظافت ماهانه منزل متوجه می شودی که قسمتی از رختخواب ها کپک زده است. علت کپک زدگی کمد دیواری، نم و رطوبت است. این نم می تواند خسارت زیادی به رختخواب ها وارد کند و کلی خرج اضافی روی دست تان بگذارد اما این تازه اول کار است. برای رفع رطوبت کمد دیواری هر چه سریع تر اقدام کنید زیرا به زودی علاوه بر رختخواب ها، چارچوب کمد دیواری هم آسیب می بیند و امکان انتقال نم به دیوار پشت و مجاور هم هست. رطوبت کمد رختخواب نشان می دهد که یک مشکل جدی در لوله کشی یا عایق بندی وجود دارد.

جلوگیری از کپک زدن کمد دیواری

آیا با هر بار باز کردن کمد دیواری بوی ناخوشایند نم و رطوبت را حس می کنید؟ اگر دقت کنید حتما روی دیواره کمد هم کپک دیده می شود و شاید روی لباس های داخل کمد هم همین کپک را ببینید. علت بوی ناخوشایند یا کپک زدن لباس ها در کمد دیواری، نم و رطوبت است. قبل از اینکه دیر بشود و نم دیوار، خسارت های بیشتری را به دنبال داشته باشد نسبت به رفع رطوبت کمد دیواری اقدام کنید. علاوه بر آسیب به ساختمان، مشکل کپک زدگی لباس ها هم وجود دارد که خودش یک مشکل بزرگ است. با رفع نم دیوار، بوی بد و کپک زدگی هم از بین می رود. طراحی و ساخت کمد دیواری زیبا هزینه بر است پس قبل از اینکه بخش هایی از کمد دچار پوسیدگی و آسیب شود نسبت به پیدا کردن علت رطوبت اقدام کنید.

روش جلوگیری از رطوبت کمد دیواری

قبل از هر اقدامی باید علت نم را پیدا کرد. مشکل نم و کپک  کمد دیواری هم در ساختمان های نوساز و هم بافت قدیمی دیده می شود. البته علت کپک زدن کمد دیواری در این موارد یکسان نیست.در ساختمان های نوساز این مشکل به  علت خشک نشدن گچ و ملات ساختمانی است. در واقع هنوز گچ دیوار خشک نشده و به سرعت ساکنین نقل مکان کرده اند. این یک مشکل جدی نیست و با گذشت زمان، نم و رطوبت هم از بین می رود. 

اما گاهی در ساختمان های قدیمی ومشکل نم و رطوبت کمد دیواری وجود دارد. در این موارد برای رفع نم داخل کمد دیواری ابتدا باید علت اصلی و منبع نم را پیدا کنید. برخی از اصلی ترین مواردی که منجر به نم در کمد دیواری می شود را در ادامه بررسی می کنیم.

چگونه بوی بد لباس را از بین ببریم؟

رفع رطوبت کمد دیواری

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟
بهترین راه رفع رطوبت کمد دیواری

  • نشتی لوله های آب یا فاضلاب

ترکیدگی و نشتی لوله های آب یا فاضلاب ساختمان می تواند منشا اصلی نم کمد دیواری باشد. گاهی نشتی لوله مربوط به واحدهای طبقه بالایی است. گاهی هم این نم مربوط به سرویس های بهداشتی خود واخد مربوطه است. با سرویس رفع نم ساختمان بدون خرابی هوم سرویز خیلی راحت می توان محل نشتی لوله ها را تشخیص دهید. به این ترتیب با رفع نم دیوار، رطوبت داخل کمد دیواری هم برطرف می شود. شاید منشا نم یکی از حمام یا توالت باشد با رفع نم سرویس بهداشتی مشکل حل می شود و نیازی نیست برای رفع رطوبت کمد دیواری کار دیگری انجام شود.

  • ایراد در سیستم عایق کاری لوله ها یا سرویس بهداشتی

وقتی دیوار کمد دیواری در مجاور حمام یا توالت باشد، این مشکل دیده می شود. عدم عایق کاری صحیح لوله ها یا وجود آسیب و خرابی در عایق بندی علت اصلی نم داخل کمد دیواری است. حتی شکستگی کاشی دیوار حمام هم می تواند وحلی برای ورود رطوبت به داخل کمد دیواری باشد. گاهی ایراد در عایق بندی لوله یا سیستم های مشاع وجود دارد که باید سریعا نسبت به رفع رطوبت کمد دیواری اقدام کرد. امروزه انواع نانو رنگ های عایق برای سرویس های بهداشتی به کار می روند و نیازی به تخریب دیوار نیست. البته قبل از هر اقدامی از سالم بودن لوله ها مطمئن شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟
  • ایراد در عایق کاری داخل کمد دیواری

چنانچه دیوار کمد دیواری با سرویس بهداشتی یا حمام مشترک باشد، باید عایق کاری انجام شود. عایق ضد رطوبت برای کمد دیواری الزامی است و از مشکلات بعدی جلوگیری می کند. رطوبت گیر کمد( انواع آماده و بازاری) نمی تواند کار عایق کاری را انجام دهد. رطوبت گیرها تنها به شرط سالم بودن سیستم عایق بندی داخل کمد دیواری، کاربرد دارد. اگر با مشکل نم و رطوبت کمد دیواری روبرو شدید حتما از یک حرفه ای برای تشخیص علت و برطرف کردن مشکل کمک بگیرید. با باز گذاشتن درب کمد دیواری، مشکل حل نمی شود باید ریشه ای برخورد کرد تا برای همیشه از شر بوی نم کمد دیواری خلاص شوید.

راههای جلوگیری از کپک زدن رختخواب

رفع نم و رطوبت کمد دیواری رفع رطوبت کمد دیواری فوری

  • خرابی لوله های شوفاژ ساختمان

تخریب یا تغییر فرم دیوار داخل کمد عمدتا مربوط به خرابی لوله های شوفاژ ساختمان است. به این ترتیب در فصول سرد سال و هم زمان با روشن شدن شوفاژ ها، بوی نم و رطوبت در داخل کمد دیواری هم احساس می شود. اگر در این مورد اقدامی نشود خیلی زود کپک زدگی دیوار و یا پوسیدگی ام دی اف هم اتفاق می افتد. معمولا این مورد در  کمد دیواری های نزدیک لوله های شوفاژ یا سرویس بهداشتی، دیده می شود. از یک لوله کش بخواهید تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه را انجام دهد تا محل دقیق نم و روبت کمد دیواری پیدا بشود.

روش رفع نم و نشتی سقف در بارندگی چگونه است؟

رفع بوی بد کمد دیواری

اولین اقدام پیدا کردن منبع نم و رطوبت است. رفع نم دیوار، رفع نم توالت، رفع نم زدگی سقف بالای کمد دیواری و رفع نم سرویس بهداشتی یک عامل مهم در رفع رطوبت کمد دیواری است. وقتی منشا اصلی نم و رطوبت از بین برود خود به خود داخل کمد دیواری هم خشک باقی می ماند و کپک زدگی دیوار هم از بین می رود. البته حتی با وجود تعمیرات، تا مدت ها بوی بد داخل کمد دیواری وجود دارد برای رهایی از این بوی آزار دهنده راه حل های ساده خانگی را استفاده کنید. ده ها راه برای برطرف کردن بوی کمد دیواری وجود دارد به عنوان نمونه چند مورد در ادامه یادآوری شده است.

  • رفع بوی بد کمد لباس با وانیل

رفع رطوبت کمد دیواری و بوی بد آن چندان دشوار نیست. می توانید روزها درب کند را باز بگذارید تا هوای داخل آن تهویه شود. همیشه لباس را کاملا خشک کرده و سپس در داخل کمد دیواری قرار دهید. بعد از اینکه لباس های خشک شده را در کمد قرار می دهید از یک عصاره خوشبو کننده مثل وانیل یا عصاره گل رز برای خوشبو شدن لباس ها استفاده کنید. عصاره خوشبو را در شیشه ای کوچک ریخته و ان را داخل کمد دیواری قرار دهید.

علت نم و رطوبت دیوارها و سقف چیست؟

راه های رفع بوی بد از کمد لباساز بین بردن بوی بد کمد دیواری

  • رفع رطوبت کمد دیواری با قهوه

قهوه یکی از بهترین مواد در از بین بردن بوی ناخوشایند نم و رطوبت کمد دیواری است. در فضای بسته کمد ها مقداری دانه های قهوه تازه را قرار دهید تا همه بوی ماندگی و رطوبت را جذب کند. حتی می توانید با دوخت کیسه های کوچک پارچه ای، قهوه را به طور دائمی در کمد قرار دهید. بوی قهوه خیلی بهتر و خوشایندتر از بوی نم است. با همین ترفند ساده از این بوی ناخوشایند خلاص می شوید. کافیست یکبار امتحان کنید و نتیجه را با ما به اشتراک بگذارید.

  • رفع نم و رطوبت کمد دیواری با جوش شیرین

جوش شیرین را همه کدبانوها می شناسند. اگر چه مصرف جوش شیرین در مواد خوراکی توصیه نمی شود ولی هنوز هم این پودر سفید رنگ، کارایی زیادی دارد. برای برطرف کردن بوی بد و رفع رطوبت کمد دیواری مقداری جوش شیرین را در یک کاسه کوچک ریخته و آن را در گوشه ای از کمد دیواری قرار دهید. خیلی زود از این بوی آزار دهنده خلاص می شوید. البته فراموش نکنید که نسبت به رفع نم سرویس بهداشتی و عایق بندی لوله های دیوار هم اقدام کنید تا مشکل به صورت ریشه ای حل شود. جوش شیرین یک ضد عفونی کننده همه کاره در نظافت منزل است.

  • رفع نم خانه و بوی بد کمد دیواری با زغال

زغال اکتیو نوعی از زغال چوب است که برای تصفیه آب آشامیدنی و حذف بوی بد هم به کار می رود. این زغال دارای تخلخل زیادی است و بوی آلاینده های محیطی را جذب می کند. جهت رفع رطوبت کمد دیواری و بوی بد آن مقداری از زغال اکتیو را در کیسه ای قرار داده و کیسه را داخل کمد قرار دهید. این زغال در جریان هوا کارایی موثرتری دارد و می تواند بوهای ناخوشایند داخل کمد دیواری را جذب کند. پس بهتر است لای درب کمد را نیمه باز بگذارید تا هوا وارد کمد شود. روی کیسه زغال هم هیچ چیز قرار ندهید تا مانع رسیدن هوا به زغال ها نشود.

  • رفع نم کمد دیواری با اسطوخودوس

اسطوخودوس خواص درمانی زیادی دارد ولی رایحه خاص آن می تواند در از بین بردن بوی بد کمد دیواری، کمک تان کند. این گیاه طبیعی به صورت خشک شده در عطاری ها به فروش می رسد. روغن اسطوخودوس و عصاره گیاه نیز تولید شده اند. هر کدام از اینها را که در دسترس دارید، استفاده کنید. مقداری اسطوخودوس را در ته کمد دیواری قرار دهید تا هر بار که درب کمد را باز می کنید کلی حس خوب بگیرید. در ضمن لباس ها هم دیگر بوی بدی نخواهد داد و مشکل برطرف می شود

کمد لباسرطوبت گیر کمد دیواری

خدمات ساخت کمد دیواری

در صورتی که بخشی از کمد لباس در اثر نم و رطوبت دچار پوسیدگی یا آسیب شده، لازم است تا بخش خای معیوب با متریال جدید جایگزین شود. هوم سرویز تعمیرات کمد دیواری قدیمی را در لیست خدمات خود دارد. به جای صرف هزینه زیاد برای نصب کمد دیواری جدید می توانید مشکل کمد قدیمی را برطرف کنید. البته همیشه می توانید در اتاق هایی که بدون کمد هستند سفارش ساخت کمد دیواری تهران، طراحی کمد دیواری کرج، ساخت کمد دیواری مشهد، کمد دیواری ارزان اصفهان، قیمت کمد دیواری شیراز، ساخت کمد دیواری پذیرایی رشت و ساخت کمد دیواری ریلی تبریز را به متخصصین ما بسپارید.

جهت ثبت سفارش دهی، مشاوره و راهنمایی تلفنی کاملا رایگان است. پس از ثبت سفارش، نجار حرفه ای و با تجربه به محل اعزام می شود و اندازه گیری برای ساخت کمد دیواری جدید و یا بررسی میزان تخریب کمد قدیمی انجام می شود. هزینه نهایی پس از بررسی اعلام خواهد شد. قیمت های اعلام شده از سوی همیاران همگی تابع نرخ اتحادیه است و منصفانه در نظر گرفته شده.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا