برقکاری ساختمان

نصب لوستر به سقف کاذب | قیمت نصب لوستر سقفی و لوستر آویز

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

تامین روشنایی منزل از طریق انواع لوستر آویز و سقفی انجام می شود. اگر کمی فنی باشید و اطلاعات مختصری از سیم کشی برق داشته باشید به راحتی می توانید لوستر روشنایی را خودتان نصب کنید. البته نصب لوستر به سقف کاذب کمی پیچیدگی دارد. سقف کاذب کمی پایین تر از سقف اصلی ساختمان قرار دارد و تاسیسات برقی و روشنایی را در خود جای داده است. برای اینکه نصب لوستر را به درستی انجام دهید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

طریقه نصب لوستر سقفی

سقف کاذب یک سازه تزئینی برای سقف ساختمان است. این سازه با متریال مختلفی و به اشکال گوناگونی ساخته می شود. معمولا در هنگام نصب سقف کاذب، قلاب مخصوصی برای آویز کردن لوستر هم در آن جاگذاری می شود. اصول کار اینست که به هنگام ساخت بنا در کنار هر شعله برق از سقف یک قلاب و زنجیر هم کار شده باشد. اما اگر قلاب و زنجیر را در سقف کاذب نمی بینید باید خودتان دست به کار شوید. برای نصب لوستر به سقف تهران کاذب نوع سقف هم اهمیت دارد. برخی از انواع سقف کاذب عبارتند از:

  • سقف کاذب چوبی
  • سقف کاذب لمه چوبی
  • سقف کاذب لمه آلومینیومی
  • سقف کاذب با رابیتس و اندود
  • سقف کاذب با قطعات گچی پیش ساخته
  • سقف کاذب با قطعات پیش ساخته پلاستیکی، فلزی یا شیشه ای

مراحل نصب لوستر به سقف کاذب
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

نصب لوستر به سقف کاذب

توجه داشته باشید که زنجیر و قلاب نصب شده در سقف کاذب باید تحمل فشار و وزن لوستر را داشته باشد. صرف نظر از جنس سقف کاذب، اگر زنجیر سقف ضعیف باشد نمی توان لوستر را با اطمینان به آن وصل کرد. در این صورت حتما باید از زنجیر قوی تر استفاده کرد. اینجاست که قضیه کمی دشوار می شود. زنجیر فلزی باید به سقف اصلی متصل شود در این صورت چاره ای به جز کندن قسمتی از سقف کاذب نیست. برای اینکه دسترسی به سقف اصلی داشته باشید باید بخشی از سقف کاذب شکافته شود. البته اگر هنوز روی سقف کاذب هیچ قلاب و زنجیری نصب نشده باشد، نیازی به برداشتن بخش مورد نظر نیست. توسط یک قلاب پروانه دار می توانید نصب لوستر کرج به سقف کاذب را انجام دهید.

نصب لوستر سقفی روی سقف کاذب

انواع لوسترهای ریسه ای و ال ای دی های سقفی از چند نقطه به سقف متصل می شوند. به این ترتیب وزن لوستر بین این نقاط یه صورت مساوی تقسیم می شود. این سیستم با لوسترهای آویز تفاوت زیادی دارد. با توجه به فاصله ای که بین سقف اصلی و سقف کاذب وجود دارد، انجام پیچ و رولپلاک کاری به شیوه معمول در این مورد جواب نمی دهد. رولپلاک حتما باید در داخل گچ سقف وارد شود ولی پس از سقف کاذب، فضای خالی وجود دارد. در این مورد بهتر است از پیچ پروانه ای استفاده شود. پیچ پروانه ای پس از نصب به سادگی باز می شود و در سطح افقی محکم می شود. نصب لوستر سنگین مشهد به سقف کاذب با این شیوه خیلی راحت است. پیچ پروانه ای فشار را به صورت افقی روی سقف کاذب پخش می کند.

روش نصب لوستر سنگین بر سقف گچی

نصب لوستر به سقف کاذب

نصب لوستر سقفی سنگین روی سقف کاذب

بعضی از لوسترهای سقفی اندازه بزرگ تر و وزن بیشتری دارند. نصب لوستر سنگین روی سقف کاذب با پیچ پروانه ای بسیار خطرناک است. سقف کاذب استقامت کافی برای تحمل وزن لوسترهای سنگین را ندارد. در صورت نصب لوستر سنگین روی سقف، خیلی زود لوستر به همراه سقف و پیچ و … با پایین سقوط می کند. نصب لوستر به سقف اصفهان کاذب در این مورد اصلا صحیح نیست اما راه دیگری هم وجود دارد. برای مهار وزن لوستر باید یک زنجیر را در سقف اصلی کار بگذارید. با برداشتن بخشی از سقف کاذب و نصب زنجیر در سقف اصلی، لوستر سنگین خود را توسط پیچ پروانه ای در سقف کاذب نصب کنید. این پیچ پروانه ای برای حفظ تعادل لوستر می باشد. اما اگر طول و عرض لوستر بیش از حد بزرگ باشد چاره ای جز استفاده از میلگرد ندارید.

نصب لوستر آویز به سقف کاذب

طریقه نصب لوستر سقفی آویز بسیار ساده تر است. برای اینکه قلاب آویز تحمل وزن لوستر را داشته باشد، باید به درستی نصب شود. در حالت عادی این قلاب های سقفی وزن بسیار زیادی را تحمل می کنند. مشکل وقتی ایجاد می شود که عملیات اتصال قلاب آویز به طرز ناشیانه ای انجام شود. در این صورت قلاب و لوستر با هم به زمین سقوط می کند. شاید این اتفاق در همان لحظه نباشد ولی دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. با توجه به اینکه امکان صدمه دیدن افراد خانواده در اثر سقوط لوستر وجود دارد، لازم است تا عملیات اتصاب قلاب صحیح انجام شود.

ترفند حرفه ای نصب لوستر روی سقف یونولوتی

نصب لوستر و آویزهای سقفی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

طریقه نصب برق لوستر

نصب لوستر به سقف کاذب با آویز کردن لوستر به قلاب تما نمی شود. لوستر سقفی و آویز نیاز به سیم کشی دارد. نحوه سیم کشی لوستر تقریبا در همه ساختمان ها مشابه است. برای نصب لوستر دوپل، نصب لوستر سقفی و سیم کشی مهتابی، سیم های همرنگ هم باید به هم متصل شوند. اگر در زمینه کارهای برقی و سیم کشی برق ساختمان تجربه و تخصص ندارید هرگز اقدام به نصب لوستر در سقف کاذب نکنید. بسیاری از سوانح برق گرفتگی مربوط به عدم تجربه است. با سرویس نصب لوستر هوم سرویز برای نصب و سیستم برق رسانی روشنایی هماهنگ کنید. نصاب لوستر در کوتاه ترین زمان درب منزل حاضر می شود و همه کارهای فنی را انجام می دهد.

نصب لوستر سقف کاذب را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

نصب لوستر سقفی، نصب لوستر آویز شیراز ، سیم کشی مهتابی، نصب لوستر به سقف کاذب، سیم کشی لوستر و سیستم روشنایی از سرویس های فنی و خدماتی هوم سرویز  است. اگر به تازگی به منزل جدید اسباب کشی کرده اید، برای نصب لوستر و تعمیر سیستم روشنایی با ما تماس بگیرید. لوستر آشپزخانه و پذیرایی در هر طرح و اندازه ای که باشد با ابزار مناسب به سقف کاذب نصب می شود. تضمین کیفیت کار نصاب لوستر تبریز را، هوم سرویز بر عهده دارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا