برقکاری ساختمان

سرویس کولر آبی در زمستان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

سرویس کولر آبی در زمستان از آن مواردی است که شاید در موردش کمتر شنیده باشید. سرویس کولر آبی در سال دوبار انجام می شود. یکی هم زمان با روشن کردن کولر در فصل تابستان و دیگری بعد از خاموش کردن کولر در پاییز یا زمستان. برای اینکه در روزهای گرم سال باد خنک کولر همچنان پر قدرت بوزد باید سرویس زمستانی را جدی بگیرید. آیا کولر پشت بام را برای رسیدن روزهای برفی و سرد، آماده کرده اید؟ همین امروز نسبت به سرویس کولر اقدام کنید شاید تا زمان بارش اولین برف زمستانی زمان زیادی باقی نمانده باشد.

چرا سرویس کولر آبی در زمستان اهمیت دارد؟

در روزهای سرد سال کولر اصلا روشن نمی شود ولی این به معنای عدم رسیدگی به کولر نیست. اولین سرویس کولر در نیمه دوم سال و زمانی که کولر خاموش است، انجام می شود. این سرویس روی کارکرد بهینه کولر در تابستان تاثیر مستقیم دارد. رشد عوامل بیماری زا و کپک ها حتی در زمستان هم ادامه دارد بنابراین لازم است تا کولر آبی را در فصل زمستان کاملا خشک نگهدارید. با توجه به بارش های فصلی به سختی بتوان این کار را انجام داد. در ادامه مهم ترین کارها برای  سرویس کولر آبی در زمستان را بررسی می کنیم. با این کارهای ساده، طول عمر دستگاه بیشتر شده و سال های زیادی بدون مشکل و خرج تراشی کولر برای تان کار خواهد کرد.

تعمیر پمپ آب کولر آبی چگونه انجام می شود؟

اهمیت سرویس کولر در زمستان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟
سرویس کولر آبی در زمستان با هزینه مناسب

  • خالی کردن آب تشتک کولر

یکی از مهم ترین کارها که سرویسکار کولر آبی مشهد باید انجام دهد، خالی کردن آب موجود در مخزن است. باقیماندن این آب به معنای اینست که یک سفره آماده را در اختیار باکتری ها و جلبک ها قرار داده باشید. حتی اگر از این موضوع هم که بگذریم با سرد شدن هوا در زمستان، خطر یخ زدن آب و آسیب به پمپ کولر هم وجود دارد. بنابراین وقتی دیگر کولر را روشن نمی کنید حتما نسبت به تخلیه آب مخزن و محفظه تشتک کولر اقدام کنید. ابتدا برق کولر را قطع کرده و سپس کار را شروع کنید. با باز کردن پیچ زیر تشتک به سادگی آب کولر خارج می شود. این کار چندان وقت تان را نمی گیرد ولی قطعا از خسارت های احتمالی در زمستان جلوگیری می کند. فراموش نکنید شیر آب اصلی را هم ببندید و همه تجهیزات آبرسانی و شلنگ ها را نیز جمع کنید.

سرویس کولر اسپیلت در زمستان با چه هدفی انجام می شود؟

  • روغن کاری و سرویس کولر آبی در زمستان

بعد از خالی کردن آب کولر نوبت به بررسی قسمت های مختلف آن است. بدنه و به خصوص زیر کولر را برای علائم پوسیدگی بررسی کنید. اگر در بخش هایی از بدنه، خوردگی یا پوسیدگی دیده می شود حتما نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. چنانچه پوشال های کولر خیس شده، آن را خارج کرده و خشک کنید. پوشال خیس نباید در کولر باقی بماند زیرا محل خوبی برای رشد باکتری و کپک در کولر است.  سپس همه قطعات گردانده کولر را به دقت روغن کاری کنید. دقت داشته باشید برق دستگاه قطع باشد. روغن کاری هزینه ای ندارد ولی طول عمر قطعات کولر را افزایش می دهد. نگهداری از کولر آبی چندان سخت نیست ولی باید راهش را بدانید. اگر وقت کافی برای رسیدگی به کولر را ندارید با ما تماس بگیرید. خدمات سرویس کولر آبی در تهران در همه محله ها ارائه می شود. با ما تماس بگیرید.

راهنمای سرویس کولر در زمستاننگهداری از کولر در برف و باران
  • روکش کردن کولر آبی در زمستان

پوشاندن کولر در زمستان ساده ترین راه برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به آن است. کاورهای ضد آب کولر با قیمت اندکی به فروش می رسند. با توجه به ابعاد کولر یک سایبان کولر آبی خریداری کنید و با آن کولر را کامل بپوشانید. به این ترتیب هم دستگاه از برف و باران در امان می ماند و هم گرد و غبار وارد پوشال ها و کولر نمی شود. همه شلنگ ها و لوله های مسی و تجهیزات آبرسانی را داخل کولر جمع کرده و با کاور بپوشانید. با نصب سایه بان می توانید مانع رسیدن برف و باران به کولر شوید. بهتر است برای کولر یک سایبان مناسب نصب کنید. این سایبان در تابستان هم به کار می آید و از تابش مستقیم آفتاب به کولر جلوگیری می کند.

  • سرویس کولر آبی در زمستان :عایق کاری کولر

کانال کاشی خارجی کولر را با پشم شیشه بپوشانید. پشم شیشه بهترین عایق برای کانال کولر است که از اتلاف سرما در تابستان جلوگیری می کند. دریچه اصلی کولر که به فضای مسکونی وصل است را نیز با عایق بپوشانید تا هوای سرد وارد خانه نشود. بیشترین اتلاف انرژی گرمایی در زمستان از طریق دریچه های کولر است. پس از اتمام کار حتما دریچه های کانال کولر در هر اتاق را با استفاده از اهرم روی درب به طور کامل ببندید. این دریچه ها هوای گرم منزل را به خارج از ساختمان هدایت می کنند. با بستن دریچه های کولر در زمستان، هزینه های سوخت مصرفی هم کاهش پیدا می کند.

قیمت سرویس کولر در زمستان

سرویس کولر آبی در زمستان با هوم سرویز

سرویس کولر آبی کرج از خدمات کاربردی برای همه خانواده هاست. رفاه و آسایش تابستان و باد خنک کولر بستگی به شیوه نگهداری از کولر در زمستان دارد. قبل از اینکه سرمای زمستان به دستگاه آسیب بزند نسبت به تخلیه آب محفظه، عایق بندی، روکش و …. اقدام کنید. هزینه سرویس کولر آبی شیراز در مقابل تعمیر دستگاه بسیار مقرون به صرفه است. در صورتی که دستگاه از قبل آسیب دیده و دچار مشکل بوده است حتما به همراه سرویس زمستانی کارهای تعمیرات و تعویض قطعات را نیز انجام دهید تا با شروع فصل گرما با مشکل روبرو نشوید. برای ثبت سفارش سرویس کولر آبی از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا