نظافت و پذیرایی

شستشوی لوردراپه ✔️ شستن انواع پرده عمودی در منزل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پرده شویی هم ارائه میده؟

شستشوی لوردراپه از آن کارهای به ظاهر دشوار است. اما اگر چم و خم کار را بدانید خیلی راحت می توانید خودتان در خانه لوردراپه را تمیز کنید. شرکت های خدماتی ترفندهای خاصی برای پرده شویی دارند که با راهکارهای خانگی متفاوت است. اگر دسترسی به خدمات پرده شویی ندارید یا می خواهید خودتان پرده عمودی لوردراپه را شستشو دهید با ما همراه شوید. در این مطلب همه جزئیات نظافت پرده های عمودی را در نظر گرفته ایم. همین آخر هفته سراغ پرده های کثیف و خاک گرفته بروید و کار را تمام کنید.

شستشوی لوردراپه

پرده لوردراپه از انواع پرده های عمودی به حساب می آید. این پرده ها به صورت آماده در کارخانه تولید می شوند. قبل از عملیات تولید لوردراپه، اندازه گیری دقیق پنجره انجام می گیرد به این ترتیب هر پرده مخصوص به همان پنجره است. جنس این محصول با پرده های توری یا پارچه ای متفاوت است. نوارهای باریک به صورت مجزا درون میل پرده جاساز شده و با زنجیر به هم متصل می شوند. طریقه بازشوی لوردراپه به صورت عمودی است در واقع پرده به صورت یک طرفه و یا هر دو طرف جمع می شود. این متریال قابلیت شستشو را دارد و به سادگی می توان آن را تمیز کرد. برای اینکه پرده ها دیرتر کثیف شوند بهتر است در برنامه نظافت منزل، گردگیری پرده را انجام دهید تا گرد و خاک وارد بافت پرده ها نشود. به این ترتیب فاصله زمانی شستشوی لوردراپه بیشتر می شود.

لیست قیمت دوخت هر متر پرده چقدر است؟

شستن پرده های عمودی در منزل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پرده شویی هم ارائه میده؟

نحوه شستشوی پرده لوردراپه

برای شستن پرده عمودی باید یکی یکی نوارهای باریک پرده را از قلاب جدا کنید. این کار خیلی ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد. پس از جدا کردن نوارهای باریک نوبت به شستن پرده می رسد. به طور طبیعی شاید تصور کنید که آب گرم برای شستشوی پرده تهران انتخاب خوبی باشد. واقعیت اینجاست که آب خیلی گرم و داغ می تواند قسمت های چسب خورده لبه ها را باز کند. اگرچه آب داغ برای از بین بردن لکه ها عالی است ولی بهتر است ریسک نکنید و به آب گرم راضی باشید. آب ولرم و کمی گرم هیچ آسیبی به الیاف پرده نمی رساند. در  وان حمام یا ظرف بزرگی آب گرم ریخته و از ماده شوینده مخصوص پارچه های ظریف برای پرده شویی کرج استفاده کنید. نوارهای باریک پرده را در آب گرم قرار دهید و با اسفنج آن را تمیز کنید.

البته امکان تمیز کردن پرده لوردراپه در حالت نصب هم وجود دارد. در این صورت با استفاده از تکه ای اسفنج می توانید آب گرم و شوینده را روی پرده بکشید. از قبل زیر پرده روزنامه پهن کنید تا آب کثیف روی زمین نچکد. در هر دو شیوه لازم است تا پرده آبکشی شود. نوارهای باریک لوردراپه را می توانید در ماشین لباسشویی با دور کم هم شستشو دهید. بهتر است از قبل نوارها را در یک کیسه پارچه ای قرار دهید تا به هم گره نخورد. برای شستشوی پرده زبرا در اصفهان نمی توانید از لباسشویی استفاده کنید ولی در مورد لوردراپه قضیه فرق می کند.

خشک کردن پرده لوردراپه

در صورتی که پرده عمودی را با ماشین لباسشویی شسته اید هرگز از خشک کن دستگاه برای گرفتن آب اضافی استفاده نکنید. با این کار نوارهای پرده کمی کوچکتر می شود و دیگر به اندازه پنجره نیست. خشکشویی پرده مشهد در سرویس پرده شویی با روش های خانگی تفاوت دارد و آسیبی به آن وارد نمی کند. در شستشوی دستی یا ماشینی لازم است تا پرده را برای خشک شدن در هوای آزاد قرار دهید. بهترین روش اینست که پرده را در حالیکه هنوز کمی رطوبت دارد، آویزان کنید. وزنه های کوچک پایین لوردراپه مانع چین خوردن آن شده و خیلی راحت پرده خشک می شود! برای جلوگیری از خیس شدن کف زمین از نایلون استفاده کنید. 

نحوه نصب چوب پرده جدید چگونه است؟

نحوه شستشوی لوردراپهشستن پرده عمودی با چند ترفند ساده

نکات شستشوی لوردراپه

برای اینکه لوردراپه سال های بیشتری ماندگاری و دوام داشته باشد باید به طور مرتب تمیز شود. برای تمیز کردن پرده عمودی نیازی به شستشوی هفتگی یا ماهانه نیست. سالی یک دوبار با استفاده از خدمات پرده شویی، لوردراپه را کامل تمیز کنید. در بقیه ایام سال با گردگیری هفتگی می تواند پرده لوردراپه را تمیز و پاکیزه نگه دارید. برای گردگیری لازم نیست نوارهای باریک را از چوب پرده جدا کنید. در حالیکه پرده نصب شده با استفاده از سری مخصوص جاروبرقی، لا به لای نوارهای پرده را گردگیری کنید. به این ترتیب گرد وخاک روی پرده ماندگار نمی شود.

هرگز سعی نکنید با استفاده از پارچه نمدار، گرد و غبار لوردراپه را پاک کنید. با این کار لکه های بد رنگی روی پرده ایجاد می شوید. همیشه قبل از شستشو با جاروبرقی گرد و خاک را از بین ببرید. گردگیری و جاروکشی هفته ای پرده کمتر از 5 دقیقه وقت می گیرد ولی همین کار ساده موجب حفظ کیفیت لوردراپه می شود.

هزینه شستشوی لوردراپهسرویس شستشوی پرده لوردراپه درب منزل

خدمات پرده شویی 

سرویس پرده شویی از خدمات کاربردی و مورد نیاز خانواده هاست. وقتی تعداد پنجره ها و پرده های منزل زیاد باشد لازم است تا از شرکت خدماتی حرفه ای کمک بگیرید. شستشوی انواع پرده لوردراپه ، پرده زبرا، پرده های ظریف توری، پرده های پارچه ای سنگین در شهرهای تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و رشت پذیرفته می شود. خدمات پرده شویی هوم سرویز در همه ایام سال فعال است اما در روزهای پایانی سال و هم زمان با خانه تکانی ها، تقاضا برای این سرویس بیشتر می شود. با نصب اپلیکیشن رایگان هوم سرویز می توانید از صدها خدمات کاربردی درب منزل استفاده کنید. تنها با چند کلیک ساده، سرویس شستشوی پرده را ثبت کنید تا هماهنگی برای اعزام همیار به محل انجام شود. باز کردن پرده بر عهده همیار است. پرده ها پس از شستشو به صورت بسته بندی شده در محل تحویل داده می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پرده شویی هم ارائه میده؟
میدونستی که هوم سرویز، خدمات پرده شویی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا