لوازم خانگی

محل نصب پکیج دیواری چه شرایطی دارد؟ ✔️بایدها و نبایدهای نصب پکیج

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

محل نصب پکیج دیواری، جایی است که قبل از اینکه به سراغ نصب پکیج بروید باید آنجا را مشخص کنید، این مکان باید جایی باشد که امکانات موردنیاز پکیج مانند دودکش، پریز برق، اتصال گاز، اتصال آب و… را داشته باشد تا بتوانید بدون دردسر پکیج را نصب کنید و به استفاده از آن بپردازید.

اگر به خوبی با اصول و نکات انتخاب محل نصب پکیج دیواری آشنا نباشید، ممکن است که هنگام نصب پکیج به مشکل بربخورید یا اینکه بعد از نصب آن، هنگام سرویس پکیج دیواری و کارهای مرتبط، مشکل داشته باشید.

به همین خاطر در این مقاله می خواهیم در مورد محل نصب پکیج تهران صحبت کنیم و بگوییم که محل نصب پکیج باید چه امکاناتی داشته باشد و چطور می توانید بهترین محل را مطابق با نیازهای خودتان انتخاب کنید. اگر به فکر خریدن و نصب پکیج دیواری هستید و می خواهید بدانید که برای انتخاب محل نصب پکیج چه اصولی را باید رعایت کنید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا انتخاب محل نصب پکیج دیواری مهم است؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا محل نصب پکیج انقدر اهمیت دارد و باید اصول خاصی را نصاب پکیج در کرج رعایت کرد. باید بگوییم که به چند دلیل محل نصب پکیج اهمیت خیلی زیادی دارد و باید اصول آن را رعایت کنید، وگرنه برایتان مشکلاتی ایجاد خواهد شد، در ادامه این دلایل را باهم بررسی می کنیم:

1- تاثیر پکیج در دکوراسیون:

اولین نکته مهمی که برای نصب پکیج دیواری شیراز باید در نظر بگیرید، این است که پکیج به راحتی قابل جابجا کردن نیست و نمی توانید خیلی راحت آن را در جای دیگری نصب کنید، به همین خاطر باید ابتدای کار همه جوانب را در نظر بگیرید.

اگر دکور خانه برایتان اهمیت خیلی زیادی دارد، شاید نصب پکیج در آشپزخانه انتخاب مناسبی نباشد و بهتر باشد که پکیج را در جایی نصب کنید که خیلی در دید نباشد. چون ممکن است با گذشت زمان پکیج مشکلاتی داشته باشد و رنگش تغییر کند و حتی به دکوراسیون آشپزخانه آسیب برساند.

2- فشار آب:

برای انتخاب محل نصب پکیج مخصوصا در ساختمان های دوبلکس، باید بدانید که پکیج در چه جایی نصب شود تا بازدهی بهتری از آن دریافت کنید، در غیر اینصورت ممکن است شما پکیج را نصب کنید و کیفیت و فشار آب دریافتی در طبقات دیگر مناسب نباشد و نتوانید به خوبی بازدهی مناسبی که می خواهید را دریافت کنید.

پس این نکته را هم باید در نظر بگیرید که محل نصب پکیج روی فشار آب دریافتی هم تاثیرگذار است.

خدمات تعمیر آبگرمکن ایستاده ✔️ لیست قیمت سرویس پکیج و آبگرمکن

3- اصول ایمنی:

اگرچه پکیج دارای سنسور دود و… است و از ایمنی کافی برخوردار است، اما بازهم در استفاده از آن باید ایمنی کافی را در نظر بگیرید و به همین خاطر باید پکیج را جایی نصب کنید که یا در فضایی مانند تراس باشد و یا کنار پنجره باشد که هم بتواند اکسیژن کافی را دریافت کند و هم در صورت نشتی و مشکلات این چنینی، گاز آن از پنجره خارج شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

4- راحتی دسترسی:

پکیج وسیله ای است که هرسال باید سرویس شود و به همین خاطر، در انتخاب محل نصب آن باید این نکته را در نظر بگیرید که دسترسی به پکیج راحت باشد. چون ممکن است که جایی را در نظر بگیرید که به نظرتان خوب باشد و تمام نکات گفته شده را داشته باشد، اما اگر دسترسی به آن راحت نباشد، بعدها برای سرویس پکیج دچار مشکل خواهید شد.

5- نزدیکی به رادیاتورها:

جالب است بدانید که دور بودن زیاد رادیاتورها از پکیج، باعث می شود که قدرت تولید گرمای آنها کمتر شود و اتاق شما کمتر گرم شود. به همین خاطر نکته دیگری که باید در انتخاب محل نصب پکیج دیواری در نظر بگیرید، این است که پکیج در نزدیک رادیاتورها قرار داشته باشد تا بتواند به صورت مناسب به همه آنها آبرسانی کند و مشکلی در زمینه گرمایش نداشته باشد.

محل نصب پکیج دیواری
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟
بهترین مکان برای نصب پکیج دیواری

بهترین محل نصب پکیج دیواری کجاست؟

خب تا به اینجا گفتیم که چرا محل نصب پکیج انقدر اهمیت دارد و باید سعی کنید آن را به درستی و با دقت انتخاب کنید، حالا به این سوال می رسیم که بهترین محل نصب پکیج دیواری کجاست و چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

در ادامه می خواهیم در مورد مشخصات موردنیاز برای محل نصب پکیج صحبت کنیم تا بتوانید آنها را رعایت کنید و بهترین محل برای نصب پکیج را انتخاب کنید.

1- فاصله از زمین:

محل نصب پکیج دیواری اصفهان، باید به گونه ای باشد که پکیج از زمین حداقل 1 متر فاصله داشته باشد و زیر آن خالی باشد، این موضوع به این دلیل است که زیر پکیج باید اتصالات آن نصب شود و همچنین هنگام سرویس پکیج با این قسمت کار زیادی خواهید داشت و اگر پکیج به زمین چسبیده باشد، قطعا برای نصب آن به مشکل بر می خورید.

پس حواستان باشد که هنگام ساخت محل نصب پکیج، حتما فاصله حداقل 1 متری را از زمین رعایت کنید.

2- پکیج را در فضای باز نصب نکنید:

محل نصب پکیج، نباید فضای باز مانند حیاط و… باشد. چون پکیج با برق کار می کند و بارش باران و یا ورزش باد می تواند در کارکرد آن اختلال ایجاد کند و حتی خطرساز باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم که حتما پکیج را در محیطی بسته قرار دهید که سقف هم داشته باشد.

مثلا اگر بالکن خانه شما به این صورت است که تنگ است و یک طرف آن باز و سه طرفش دیوار است، می توانید پکیج خودتان را در انتخاب بالکن نصب کنید و مشکلی برایش ایجاد نخواهد شد.

3- دسترسی راحت را در نظر بگیرید:

همانطور که قبل تر هم گفتیم، برای انتخاب محل نصب پکیج دیواری، حتما جایی را در نظر بگیرید که دسترسی به پکیج راحت باشد و بعدها هنگام سرویس پکیج به مشکل نخورید.

خیلی از افراد این اصول را رعایت نمی کنند و هنگام سرویس مشکلاتی برایشان ایجاد خواهد شد.

4- جای پکیج در کابینت:

برخی از افراد برای پکیج جایی را درون کابینت در نظر می گیرند که هم کاملا پوشیده شود و هم نمای آشپزخانه را خراب نکند، این موضوع مشکلی ندارد اما باید این نکته را در نظر بگیرید که اولا پکیج از دیوارهای اطراف کابینت حداقل 10 سانتیمتر فاصله داشته باشد و همچنین در آوردن قاب و اجزای آن به راحتی انجام شود.

در غیر اینصورت ممکن است بعدها برای تعمیر پکیج و در آوردن آن و حتی هنگام جا زدن آن به مشکل بخورید.

شرایط محل نصب پکیج دیوارینصب پکیج در حمام و توالت ممنوع

5- انشعابات موردنیاز را در نظر بگیرید:

همانطور که احتمالا می دانید، پکیج باید در نزدیکی آب، گاز و برق قرار داشته باشد، چون با برق و گاز کار می کند و لوله های آب هم باید به خوبی به آن وارد و از آن خارج شود تا بتواند به سیستم گرمایش خانه یعنی رادیاتورها آب گرم بدهد و همچنین برای شیر آب هم گرما تولید کنید.

اگر این موضوع را در نظر نگرفته باشید ناچار خواهید بود که از لوله کشی پکیج روکار استفاده کنید که این موضوع هم برایتان هزینه زیادی خواهد داشت و هم باعث می شود که نمای آن قسمت کمی خراب شود.

به همین خاطر بهتر است قبل از نصب پکیج رشت این مورد را در نظر داشته باشید.

6- دودکش مجزا برای پکیج:

پکیج گازهایی را تولید می کند که این گازها باید از خانه خارج شوند و این عملیات از طریق دودکش انجام می شود. به همین خاطر باید برای پکیج یک دودکش جداگانه و اختصاصی در نظر بگیرید که بتوانید لوله پکیج را به آن متصل کنید و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

اگر دودکش در محل نصب پکیج دیواری نیست، باید یک محل دودکش برایش ایجاد کنید تا از خطرات احتمالی که ممکن است ایجاد شود، جلوگیری کنید.

7- لوله کشی آب برای پکیج:

پکیج نیاز به لوله کشی خاصی دارد، چون هم نیاز است که لوله های شیرهای آب به آن متصل شوند و آب گرم را از طریق پکیج دریافت کنند و هم نیاز است که لوله های رادیاتورها به آن متصل شوند و گردش آب گرم در آنها انجام شود.

به همین خاطر شما قبل از نصب پکیج خودتان باید این موارد را در نظر بگیرید و بدانید که لوله کشی مخصوص پکیج باید در محل نصب پکیج دیواری انجام شده باشد و در غیر اینصورت، ممکن است به مشکل بخورید و نتوانید پکیج را در آنجا نصب کنید.

نکات مهم برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده!

محل ممنوع برای نصب پکیجشرایط محل نصب پکیج دیواری

محل نصب پکیج دیواری طبق مقررات ملی ساختمان

برای اینکه شما بتوانید برای ساختمان خودتان مجوز پایان کار را دریافت کنید، باید تمامی بخش های آن را طبق مقررات ملی ساختمان طراحی و اجرا کرده باشید، در غیر اینصورت ممکن است نتوانید مجوزهای لازم را دریافت کنید.

برای نصب پکیج هم مقررات و قوانینی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. در نکاتی که برای نصب پکیج گفتیم، تمامی این استانداردها که مربوط به مقررات ملی ساختمان هستند رعایت شده اند و اگر شما همان ها را در نظر بگیرید، می توانید به راحتی مجوزهای لازم را دریافت کنید.

مکان هایی که برای نصب پکیج مناسب هستند

به صورت کلی طبق مواردی که تا به اینجا گفتیم، برخی از قسمت های ساختمان هستند که برای نصب پکیج مناسب اند و می توانید پکیج را با خیال راحت در آنها نصب کنید.

این مکان ها شامل آشپزخانه، راه پله، گاراژ و انبار است که البته تمامی این مکان ها هم باید همان استانداردهای گفته شده از جمله انشعابات موردنیاز را داشته باشند، در غیر اینصورت برای انجام این کار مناسب نخواهند بود.

نصب پکیج در چه جاهایی ممنوع است؟

همانطور که تا حالا گفتیم در چه جاهایی می توانید پکیج را نصب کنید، حالا باید بگوییم که در چه جاهایی نمی توانید پکیج را نصب کنید و این کار ممنوع و خطرناک است.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا باهم این مکان ها را بررسی کنیم و ببینیم که نصب پکیج در چه جاهایی درست و اصولی نیست:

1- در ساختمان های کمتر از 60 متر:

باید بدانید که نصب پکیج در ساختمان های کمتر از 60 متر ممنوع است و نمی توان این کار را انجام داد. به این خاطر که پکیج گاز مونو اکسید کربن تولید می کند و این گاز ممکن است در ساختمان های کمتر از 60 متر به خوبی تخلیه نشود و باعث شود که افراد حاضر در آن محیط، دچار گاز گرفتگی شوند.

همچنین پکیج برای سوختن به اکسیژن نیاز دارد و در ساختمان های کمتر از 60 متر، ممکن است اکسیژن موجود در هوا را مصرف کرده و باعث کاهش اکسیژن محیط شود و این هم خطر دیگری است که ساکنین خانه را تهدید می کند.

2- حمام و مکان های مرطوب:

حمام یکی از مکان های مرطوب در خانه است و به همین خاطر نصب پکیج در آنجا کار درست و اصولی نیست. چون رطوبت موجود در این مکان ها هم می تواند در کارکرد پکیج اختلال ایجاد کند و هم احتمال گاز گرفتگی را افزایش خواهد داد، به همین دلیل توصیه می کنیم که به هیچ وجه این کار را انجام ندهید.

3- نصب پکیج در مکان هایی که کاملا بسته اند:

مکان هایی مانند انباری یا اتاق هایی که درب و پنجره دوجداره دارند و هیچگونه هوایی در آنها رد و بدل نمی شود، ممنوع است. چون این مکان ها در اثر سوختن پکیج اکسیژن خود را از دست می دهند و هم می توانند در کارکرد پکیج اختلال ایجاد کنند و هم ممکن است باعث ایجاد گازگرفتگی در ساکنین خانه شوند.

4- دور بودن از سایر سیستم های گرمایشی و سرمایشی:

محل نصب پکیج دیواری نباید در نزدیکی وسایل سرمایشی یا گرمایشی دیگری مانند اجاق گاز، یخچال، کولر و… باشد، چون این وسایل ممکن است در کارکرد پکیج اختلال ایجاد کنند و باعث شوند که پکیج به خوبی کار خود را انجام ندهد. همچنین احتمال ایجاد خطرات ناگوار هم در این حالت وجود خواهد داشت.

تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان

محل نصب پکیج در ساختمان دوبلکس چگونه باید باشد؟

ساختمان های دوبلکس یا دو طبقه معمولا استفاده از یک پکیج برای دو طبقه را ترجیح می دهند و به همین خاطر در نصب پکیج در این مکان ها باید اصول خاصی را رعایت کرد.

در ادامه عکسی را برای شما قرار داده ایم که مشخص می کند در ساختمان دوبلکس بهترین مکان برای نصب پکیج دیواری کجاست.

محل نصب پکیج در ساختمان دوبلکس

خدمات نصب و تعمیر پکیج دیواری و ایستاده

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، محل نصب پکیج دیواری و سرویس و تعمیرات آن کاری است که اصول خاصی دارد و رعایت این اصول در آن ضروری است. به همین خاطر باید این کار را به افرادی واگذار کنید که متخصص هستند و با فرآیند این کار به خوبی آشنایی دارند.

هوم سرویز خدمات نصب و تعمیر پکیج دیواری را با کمک همیاران خود که کاملا آموزش دیده و با تجربه هستند ارائه می دهد و شما می توانید این خدمات را با بهترین کیفیت و سرعت دریافت کنید.

برای دریافت این خدمات کافیست همین حالا گوشی موبایل خودتان را بردارید و اپلیکیشن هوم سرویز را در آن نصب کرد و خدمات موردنظر خودتان را سفارش دهید.

پس از سفارش همکاران ما نزدیک ترین همیار را به مکان شما اعزام می کنند و خدماتتان در کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا