بنایی و دکوراسیون

مزایا و معایب رنگ پلاستیک ساختمان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

با کمی رنگ و مهارت نقاش، دیوارهای رنگ و رو رفته ظاهری نونوار و زیباتر پیدا می کنند. حتی در محدودیت بودجه هم می توانید تغییر دکوراسیون را با عوض کردن رنگ دیوارها انجام دهید. اولین قدم انتخاب رنگ مناسب است. رنگ پلاستیک ساختمان بسیار پر طرفدار است اما شرایط تعیین می کند که چه رنگی را برای کدام دیوار استفاده کنید. همه ما می دانیم که موقع نقاشی ساختمان، باید پنجره ها را باز کنیم تا هوا عوض شود ولی شاید در مورد نوع رنگ ساختمانی و کاربرد آن اطلاعات کمتری داشته باشیم. در این مطلب از رنگ های پلاستیک و کاربرد آن می گوییم.

رنگ پلاستیک ساختمان

دو نوع رنگ ساختمانی بر پایه آب و روغن در بازار موجود است. رنگ های پلاستیکی بر پایه آب هستند. از نظر ساختار شیمیایی این مواد نوعی لاتکس کوپلیمر به حساب می آیند که  به صورت تمام پلاستیک و نیم پلاستیک تولید شده اند. این محصول تا حدودی قابلیت شستشو را نیز دارند ولی برای رنگ آمیزی محل های پر تردد پیشنهاد نمی شوند. از رنگ پلاستیک در نقاشی سقف بنا استفاده می شود ولی برای رنگ کردن دیوارها و راه پله های ساختمان های عمومی نباید این رنگ های پلاستیکی را به کار برد. برای رنگ آمیزی چارچوب درب و پنجره فلزی یا سطوح چوبی نیز رنگ های پلاستیکی گزینه مناسبی نیستند.

هزینه نقاشی ساختمان در تهران 

رنگ پلاستیک ساختمان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟
خدمات رنگ و نقاشی در تهران

مزایای رنگ پلاستیک ساختمان

انواع رنگ های اکریلیک، بلکا، کنیتکس و … به بازار عرضه شده ولی هنوز هم رنگ پلاستیک محبوب خود را حفظ گرده است. شاید در بین سایر محصولات، رنگ های پلاستیک فروش بیشتری داشته باشند. چه دلیل موجب شده تا این رنگ های قدیمی هنوز هم طرفدار داشته باشند؟ 

همه چیز در ارتباط با پتینه کاری سقف

  • رنگ پلاستیک بو ندارد

بسیاری از افراد نسبت به بوی رنگ آلرژی دارند و دچار حساسیت های تنفسی می شوند. این رنگ ها بر پایه آب هستند و از خود بوی زننده و تند منتشر نمی کنند. حتی در صورت بسته بودن پنجره ها نیز بوی ناخوشایندی در ساختمان پخش نمی شود ولی بد نیست برای تهویه هوا کمی پنجره را باز کنید.

  • رنگ پلاستیک ساختمان سریع خشک می شود

در مواردی که عجله دارید یا ساختمان تخلیه نیست و …. رنگ کردن سقف و دیوارها مشکل ساز می شود. استفاده از رنگ های بر پایه آب نظیر همین رنگ های پلاستیکی کار را ساده می کند. این رنگ ها به سرعت خشک می شوند. در واقع سقف یک خانه 100 متری را می توان در یک روز هم رنگ کرد و لازم نیست برای خشک شدن رنگ و رنگ آمیزی دوم، زمان صرف کنید.

  • اجرای سریع و پوشش دهی عالی

در مقایسه با رنگ روغنی یا سایر متریال، رنگ پلاستیک خیلی سریع تر اجرا می شود. پوشش دهی کلی این رنگ بسیار عالی است و سطح زیادی را می توان در یک کوتاه ترین زمان رنگ آمیزی کرد.

  • قیمت رنگ پلاستیک ساختمان

بیشترین هزینه در نقاشی ساختمان مربوط به قیمت خرید مصالح است. یکی از ویژگی های بارز رنگ های پلاستیک، ارزان قیمت بودن آن است. زمان اجرای سریع، نداشتن بوی زننده، خشک شدن سریع و قیمت مناسب از مزایای رنگ های پلاستیکی است که بسیاری را شیفته خود کرده است.

قیمت نقاشی ساختمان کرج

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟
  • رنگ های دوست دار محیط زیست

برای کار با رنگ پلاستیک از حلال های بر پایه نفت استفاده نمی شود. همانطور که قبلا ذکر شد. این متریال بر پایه آب است بنابراین موجب آسیب به محیط زیست نمی شود. این ویژگی در کنار کاهش هزینه رنگ آمیزی خانه شیراز را نمی توان نادیده گرفت.

هزینه رنگ پلاستیک ساختمانرنگ آمیزی ساختمان های قدیمی

معایب رنگ پلاستیک ساختمان

با همه این مزایا، رنگ های پلاستیکی خالی از عیب و ایراد هم نیستند. در اغلب موارد این رنگ ها قابلیت شستن را ندارند برخی از نمونه های با کیفیت تر تا حدودی قابل شستشو هستند ولی به طور کلی این رنگ ها آب گریز به حساب می آیند. در واقع رنگ پلاستیک آب را به خود جذب می کند.

از دیگر معایب این رنگ ها می توان به چروک شدن اشاره کرد. در واقع ماندگاری رنگ پلاستیک نسبت به رنگ های دیگر کمتر است. 

رنگ پلاستیک ساختمان را نمی توان روی چوب یا فلز به کار برد. بنابراین برای رنگ آمیزی نرده های راه پله یا درب ورودی ساختمان و … مناسب نیستند.

از دیگر معایب رنگ های پلاستیکی ساختمانی، تغییر رنگ آن در طی زمان است. در مکان های پر نور که در معرض تابش نور خورشید هستند، رنگ اولیه به مرور کمرنگ تر می شود. در واقع رنگ ثابت نیست.

هنگام اجرای رنگ پلاستیکی با قلم معمولا رد قلمو روی سطوح باقی می ماند و این از زیبایی کار کم می کند. البته برای رفع این مشکل می توان برای رنگ آمیزی با غلطک و یا پیستوله اقدام کرد. 

بهترین رنگ برای نقاشی دیوار پذیرایی

رنگ پلاستیک ساختمان زودتر از دیگر رنگ ها کثیف می شود و به سادگی هم نمی توان آن را تمیز کرد. از این جهت یک انتیاز منفی برای رنگ های ساختمانی از نوع پلاستیکی ثبت می شود. البته از سرعت اجرای کار و قیمت ارزان آن نیز نمی توان گذشت. 

برای اینکه از نتیجه کار رضایت داشته باشید، جنس و نوع رنگ را بر اساس محل مورد نظر انتخاب کنید. با همه مزایا و معایبی که ذکر شد بدون تردید این رنگ ها بهترین گزینه برای نقاشی سقف خانه هستند.

نقاشی ساختمان مشهد با بهترین هزینه

معایب رنگ پلاستیک ساختمانرنگ پلاستیک ساختمان

خدمات رنگ و نقاشی ساختمان

با توجه به استقبال از خدمات رنگ و نقاشی هوم سرویز، در صدد هستیم به زودی این سرویس را در دیگر شهرها نیز ارائه دهیم. ثبت سفارش از طریق اپ این سامانه کاملا رایگان است. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره برای نوع رنگ پلاستیک، مولتی کالر، اکریلیک و …. از خدمات رایگان هوم سرویز استفاده کنید. همیاران نقاش می توانند در زمینه خرید رنگ و مصالح و تهیه آن راهنمایی تان کنند. چنانچه بخواهید همه مصالح مورد نیاز را به همراه فاکتور برای تان خریداری می کنیم. خدمات رنگ و نقاشی شامل زیرسازی و حداقل 2یا 3 بار نقاشی سطوح مورد نظر است. پس از اتمام کار، تمیزکاری های لازم انجام خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا