برقکاری ساختمان

روش های کاهش مصرف برق کولرگازی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

کولرهای گازی از وسایل رفاهی پر کاربرد و البته پر مصرف هستند. تحمل گرمای طاقت فرسای تابستان بدون کولر، امکان پذیر نیست ولی با فیش برق چه کنیم؟ با سرویس کولرگازی قبل از فرارسیدن تابستان دیگر نگرانی بابت خرابی کولر وجود ندارد. با این کار حتی مقدار زیادی از هزینه های برق نیز کمتر می شود. برای کاهش مصرف برق کولرگازی راه های ساده ای وجود دارد که در این مطلب به آن می پردازیم. با این ترفندها تفاوت را در فیش برق بعدی خواهید دید.

کاهش مصرف برق کولرگازی

ساده ترین راه برای صرفه جویی در انرژی برق، خرید لوازم الکتریکی دارای ارای برچسب انرژی A یا B می باشد. کولرهای گازی هم از این قضیه مستثنی نیستند. نیروی لازم برای کارکرد کولرگازی از طریق برق شهری تامین می شود. در این مورد حساسیت بیشتری به خرج دهید و حتما از برندهای معتبر خریداری کنید.ولی با فرض اینکه قبلا در ساختمان کولر نصب شده باشد، هنوز هم می توانید با رعایت برخی نکات، مصرف برق دستگاه را کاهش دهید. در ادامه به برخی از مهم ترین موارد در کاهش مصرف انرژی دستگاه های تهویه مطبوع به ویژه کولرگازی می پردازیم.

روش رفع شوره کولر آبی

کاهش مصرف برق کولر

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟
کاهش مصرف برق کولرگازی

سرویس کولرگازی

بازدیدهای منظم برای تعمیر و نگهداری کولر گازی الزامی است. سرویسکار موقع بازدید دستگاه می تواند علت مصرف برق بی رویه را شناسایی کند. تمیز کردن قطعات داخلی، رفع اتصالات الکتریکی و تعویض قطعات فرسوده باعث می شود دستگاه کارکرد بهینه ای داشته باشد و به مراتب از برق کمتری استفاده کند. طبق مطالعات انجام شده، سرویس منظم کولرگازی موجب افزایش بازدهی و راندمان تا 95 درصد بالاتر خواهد شد.

سرویس کولر گازی در محل تهران

یک درجه کمتر برای کاهش مصرف برق کولرگازی

آیا می دانید تفاوت بین 26 درجه و 25 درجه چقدر است؟ اغلب افراد حتی متوجه یکی دو درجه تغییر نمی شوند. کافیست دمای کولرگازی را یک درجه بالاتر ببرید. با تنظیم ترموستات روی یک درجه بالاتر، هیچ تغییری در دمای اتاق رخ نمی دهد ولی بدون تردید مصرف برق دستگاه، کمتر خواهد شد. هر بار که کولرگازی شروع به کار می کند مقدار زیادی برق مصرف می شود. تغییرات کوچک تنظیمات دما در دراز مدت، خیلی بیش از مقداری است که تصور می کنید. حتی می توانید از ترموستات هوشمند برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده کنید. برخی از این دستگاه ها قابلیت تنظیم و برنامه ریزی را دارند. با نصب کلید و پریز هوشمند، امکان برنامه ریزی زمانی برای روشن کردن کولرها وجود دارد. دمای آرامش در خانه بین 24 تا 26 درجه می باشد. لازم نیست هوای اتاق را خیلی سردتر نگه دارید.

هزینه سرویس کولر گازی کرج

مسدود بودن دریچه ها و مجرای هوا

اگر دریچه های کولرگازی به هر علتی مسدود شود، سرمادهی دستگاه کم می شود. به این ترتیب تنظیمات دمایی به هم می ریزد و مجبورید دما را مرتب کاهش دهید. این امر موجب کارکرد دائمی کمپرسور و ترموستات دستگاه خنک کننده می شود. تمیز کردن کولرگازی توسط سرویسکار کولر گازی مشهد انجام می شود. نظافت فیلترها و در صورت لزوم تعویض آن نیز الزامی است. در هوای اتاق ذرات معلق زیادی وجود دارد که توسط فیلتر، جذب می شود. به خصوص اگر کولرگازی در مجاورت آشپزخانه نصب شده باشد همیشه امکان مسدود شدن مجرای هوا و فیلترها وجود دارد. در صورت عدم تعویض فیلتر، عملکرد دستگاه به طرز چشمگیری کاهش و هزینه برق مصرفی به طرز معناداری افزایش خواهد داشت. 

نکته مهم دیگر در مورد نحوه چیدمان وسایل منزل است. هرگز کتابخانه های بزرگ یا ویترین ها و …. را در مسیر وزش باد کولر قرار ندهید. هر مانعی که جلوی وزیدن باد خنک را سد کند، هوای خانه را گرم تر می کند.

خدمات نصب کولر گازی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

کاهش مصرف برق کولرگازیتعمیرات کولر گازی در همه مناطق تهران

کاهش مصرف برق کولرگازی با عایق بندی

فضا را برای حفظ هوای خنک عایق بندی کنید تا هزینه های برق مصرفی خانوار به مراتب کمتز شود! تا زمانی که منافذ زیادی برای خروج هوای خنک وجود داشته باشد، کولر گازی کارایی خوبی ندارد. خنک نگاه داشتن هوای داخل ساختمان چندان هم مشکل نیست اگر عایق بندی پنجره ها مشکل دارد از راه های ساده تری استفاده کنید. در روزهای گرم تابستان با کشیدن پرده ها می توانید نور خورشید و به همین ترتیب هوای گرم را کنترل کنید. حتما تعجب می کنید اگر بدانید که تنها با کشیدن پرده ها، هوای اتاق 4 درجه خنک تر خواهد شد. بستن درب و پنجره ها موقع روشن بودن کولر گازی هم در اتلاف انرژی موثر است. 

هزینه سرویس کولر گازی اصفهان

محل نصب کولر گازی

یک راه ساده برای کاهش مصرف برق کولرگازی توجه به مکان نصب کولر است. همانطور که می دانید کولرگازی و اسپلیت دارای دو یونیت داخلی و خارجی است. بخشی که در خانه نصب شده، تنها یک قسمت از کولر گازی است. آیا برای یونیت خارجی، سایبان نصب کرده اید؟ این قسمت در هوای آزاد قرار دارد و تابش نور خروشید می تواند موجب گرم شدن دستگاه شود. توجه داشته باشید که محل نصب کولر گازی و یونیت خارجی کاملا از همه طرف آزاد باشد. اگر می توانید یونیت خارجی را در مکانی سایه نصب کنید در غیر این صورت حتما سایبان برای یونیت خارجی الزامی است. لوله های ورودی و خروجی دستگاه را نیز عایق بندی کنید تا کارکرد دستگاه بهینه شود.

راه های کاهش مصرف برق کولرگازیکاهش مصرف برق کولرگازی

خدمات نصب و تعمیر کولرگازی

نصب و راه اندازی کولرگازی را به حرفه ای ها بسپارید. قبل از اینکه گرمای تابستان از راه برسد نسبت به سرویس کولر و در صورت نیاز تعمیرات کولرگازی اقدام کنید. خدمات کولرگازی هوم سرویز توسط تکنیسین حرفه ای و با تجربه در همه محله های تهران ارائه می شود. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن یان سامانه کاملا رایگان است. بعد از بازدید و عیب یابی کولر، قیمت نهایی تعیین می شود. در صورت تهیه قطعات توسط همیار، حتی الامکان از قطعات اصل به همراه گارانتی استفاده می شود. مشتری می تواند فاکتور خرید را از همیار تحویل بگیرد. چنانچه به اپ دسترسی ندارید می توانید از طریق تلفن درج شده در همین مطلب، برای سفارش با پشتیبانی تماس بگیرید. مشاوره و راهنمایی تلفنی کاملا رایگان است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا