برقکاری ساختمان

تعویض برزنت کولر آبی ✔️ سرویس کولر آبی ارزان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

هوای خنک از طریق کانال کولر به داخل ساختمان وارد می شود. برای اتصال کولر به کانال از نوعی پارچه مخصوص به نام برزنت استفاده می شود. چنانچه موقع سرویس کولرآبی متوجه سوراخ یا پارگی در برزنت شده اید حتما نسبت به تعویض برزنت کولر اقدام کنید. کیفیت باد کولر بستگی به سالم بودن کانال و برزنت دارد. با توجه به محل نصب کولر آبی که معمولبا در پشت بام و زیر آفتاب است، امکان آسیب و از بین رفتن برزنت زیاد است. استفاده از پارچه، گونی و هر شی دیگری برای گرفتن سوراخ روی برزنت اصلا توصیه نمی شود. با خرید یک برزنت تازه و راهنمایی های این مطلب، می توانید خودتان به راحتی برزنت را عوض کنید.

تعویض برزنت کولر آبی

برزنت در واقع یک پارچه خیلی ضخیم است که با لایه پلاستیکی پوشانده شده است. جنس برزنت بسیار مقاوم ساخته شده و به این زودی ها پوسیده نمی شود. شاید لزومی به تعویض سالانه برزنت کولر نباشد و این بستگی به شرایط آب و هوایی دارد. برای عوض کردن برزنت ابتدا باید یک برزنت تازه خریداری کنید. موقع خرید به  ابعاد کولر و همچنین اندازه دهانه دریچه کولر توجه کنید. لازم است تا برزنت پس از اتصال به خوبی فیکس شود تا هیچ فضایی برای هدر رفتن باد خنک وجود نداشته باشد. کیفیت برزنت و همچنین نحوه صحیح اتصال بین بدنه و کانال کولر، اهمیت زیادی دارد.

بهترین زمان سرویس کولرگازی اسپیلت چه موقع است؟

تعویض برزنت کولر آبی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟
تعویض برزنت کولر آبی

زمان مناسب تعویض برزنت کولر آبی

سرویس کولر آبی در تهران دو بار در سال انجام می شود. یک نوبت پیش از فصل گرما و روشن کردن کولر باید به طور کامل دستگاه را سرویس کرد. در این زمان همه قطعات داخلی و موتوری روغن کاری می شود. تشتک کولر از لحاظ نشتی بررسی می شود و لجن و شوره کولر به خوبی تمیز می شود. تعویض پوشال کولر و برزنت هم بخشی از سرویس به حساب می آید. 

در اواخر تابستان و انتهای فصل گرما هم لازم است تا یکبار دیگر کولر آبی سرویس شود. بستن آب ورودی کولر، خالی کردن کف سینی، تعمیر قطعات فرسوده از اقدامالتی است که در این مرحله توسط سرویسکار کولر آبی در کرج انجام می شود. معمولا برای محافظت کولر در زمستان از روکش برزنتی ضد آب نیز استفاده می شود. روکش برزنتی با برزنت کولر تفاوت دارد. به طور کلی زمان مناسب برای عوض کردن برزنت همان زمانی است که پارچه برزنتی پاره و پوسیده شده است. 

نحوه تعویض برزنت کولر آبی

همه کولرهای آبی با هر ابعادی که باشند دارای دریچه ای برای خروج هوا هستند. ارتفاع این دریچه همیشه از ارتفاع دهانه کانال کولر پایین تر است. با استفاده از پایه فلزی می توان بین دریچه و کانال کولر، توازن ایجاد کرد. حالا کافیست برزنت کولر را در حد فاصل دریچه و دهانه کانال قرار دهید تا باد خنک به کانال کولر وارد شود. دقت داشته باشید که عدم تراز بودن کولر، موجب می شود که نتوانید برزنت را به راحتی نصب کنید پس از قبل این مورد را بررسی کنید.

دلیل کار نکردن فن کولرگازی چیست؟

عوض کردن برزنت کولرطریقه تعویض برزنت کولر آبی

نصب برزنت بین دریچه و دهانه کانال کولر

نحوه اتصال برزنت یک مهارت است اگر در این زمینه تجربه ای ندارید از سرویسکار کولر کمک بگیرید. هوم سرویز خدمات نصب و تعمیر کولر آبی را در همه مناطق ارائه می دهد. نصب اصولی نیاز به دقت دارد به هر حال بد نیست برای یکبار هم که شده، عوض کردن برزنت کولر را تجربه کنید. نحوه نصب برزنت در همه کولرها به دو صورت است :

الف- نصب برزنت با پیچ و مهره

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

ب- نصب برزنت با تسمه لاستیکی

الف- نصب و تعویض برزنت کولر آبی با پیچ و مهره

برخی از برزنت ها توسط پیچ و مهره به بدنه کولر متصل می شود. به محل اتصال برزنت به دریچه کولر نگاه کنید. آیا محل نصب پیچ ها را می بینید؟ خیلی ساده یک سر پارچه برزنتی را به این پیچ ها متصل کنید. باز و بسته کردن پیچ ها نسبتا کار ساده ای است. مرحله دشوار مربوط به آب بندی پس از تعویض برزنت کولر آبی است. بدون آب بندی و سرویس کولر آبی مشهد همه باد خنک، هدر می رود و فضای داخلی همچنان گرم باقی می ماند.

ب- نصب و تعویض برزنت کولر آبی با تسمه لاستیکی

یک راه دیگر برای اتصال برزنت بین بدنه و کانال کولر، وجود دارد و آن استفاده از تسمه پلاستیکی است. این تسمه کار پیچ و مهره را انجام می دهد و موجب اتصال محکم برزنت به بدنه دستگاه خواهد شد. مهارت در این مرحله حرف اول و آخر را می زند. برای آب بندی کردن برزنت با تسمه نیازی به چسب کاری نیست ولی روی پیچ و مهره ها همیشه از چسب نواری استفاده می شود.

نصب و تعویض برزنت کولر آبی با گیره، طناب و …. اصلا توصیه نمی شود. بست های غیر استاندارد مقاومتی در برابر باد کولر ندارند و خیلی زود باز می شوند. به این ترتیب با وجود کارکرد دائمی کولر، هوای اتاق ها همچنان گرم باقی می ماند.

برزنت کولر آبیتعویض برزنت کولر آبی

خدمات سرویس کولر آبی را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

قبل از فرا رسیدن روزهای گرم تابستان، کارهای مربوط به سرویس و راه اندازی کولر آبی اصفهان را انجام دهید. پیدا کردن تعمیرکار خوب در گرماگرم تابستان کار دشواری است. ثبت سفارش سرویس و راه اندازی کولر را از طریق اپ هوم سرویز به رایگان ثبت کنید. هنگام ثبت سفارش هیچ هزینه ای نمی پردازید و تنها در صورت رضایت از سرویس، هزینه دستمزد و تعویض قطعات را پرداخت می کنید.سرویس کولر شامل پاکسازی و شستشوی کامل قطعات، تعویض پوشال کولر آبی، روغن کاری قطعات داخلی، خاک گیری، نشت یابی و تمیز کردن تشتک و رفع شوره کولر می باشد. هزینه خدمات در جدول بالا نوشته شده و هزینه اضافی در محل دریافت نخواهد شد. سرویسکار پس از بررسی و عیب یابی دستگاه، قیمت نهایی را تعیین کرده و در صورت رضایت مشتری اقدام به تعمیر یا سرویس کولر خواهد کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا