برقکاری ساختمان

6 نکته اساسی که در نصب انواع دوربین مدار بسته باید به یاد داشته باشیم.

نصاب دوربین مدار بسته هوم سرویز

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر دوربین هم ارائه میده؟

مطمئنا نصب انواع دوربین مدار بسته در منزل موجب افزایش سطح امنیت و آسوده خاطری افراد ساکن ساختمان می شود. به این ترتیب با خیال راحت تر می توانند منزل را ترک کنند یا به مسافرت بروند. همچنین صاحبان مشاغل نیز می توانند به جای نظارت مستقیم، از هر مکان دیگر روی کارکنان و عملکردشان نظارت داشته باشند.

پروسه انتخاب، خرید و  اجرای سیستم‌های امنیتی، نظیر دوربین مدار بسته برای افراد زیادی می تواند جذاب باشد. به طوری که خودشان مایل باشند به نصب آنها بپردازند. خوشبختانه تیم هوم سرویز این مژده را به شما می دهیم که این امر غیر ممکنی نیست اما به شرطی که اهل فن باشید و مطالعه کاملی از طراحی دوربین مدار بسته و شیوه ی نصب دوربین  مدار بسته داشته باشید.  

لازم به ذکر است که باید اطلاعات لازم و کافی در مورد نوع دوربین مدار بسته مناسب منزل یا محل کار DVR یا NVR مناسب جهت ضبط تصاویر را داشته باشید. حال اگر تجهیزات مورد نیاز نصب انواع دوربین مدار بسته را نیز در اختیار دارید با مطالعه ادامه این پست می توانید به طراحی و اجرای دوربین مداربسته منزل خود بپردازید. با توجه به اینکه کار تعمیر دوربین مدار بسته، نیاز به تجربه و دانش تخصصی این کار می باشد، توصیه می کنیم برای عیب یابی و تعمیر دوربین مدار بسته از متخصصان و همیاران حرفه ای این کار استفاده کنید.

مزایای هوشمند سازی ساختمان

مراحل نصب دوربین مدار بسته

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر دوربین هم ارائه میده؟

6 مرحله اساسی در نصب دوربین مدار بسته را با هم بررسی کنیم:

قبل از شروع به نصب دوربین مدار بسته تهران توسط خودتان، فرقی ندارد یک دوربین مدار بسته بی سیم باشد یا یک دوربین IP، چندین چیز وجود دارد که باید آنها را آماده و برنامه ریزی کنید.

مرحله اول: نصب دوربین مدار بسته (انتخاب دوربین مدار بسته)

با توجه به اندازه مکان مورد نظر و نقاط حایز اهمیت باید نوع دوربین مدار بسته را تعیین کنید. باید بدانید که فرآیند طراحی و اجرای انواع دوربین مدار بسته با توجه به مدل مختلف دوربین ها و سیستم ضبط تصویری که دارند، متفاوت است.

دوربین سیمی در مقابل نصب دوربین مدار بسته بی سیم، کدام یک را انتخاب می کنید؟

این انتخاب بستگی به نیازهای خاص شما دارد. برای انعطاف پذیری و نصب آسانتر، از دوربین های امنیتی WiFi، به ویژه دوربین های باطری خور استفاده کنید. ضمن اینکه اگر کیفیت تصویر برایتان بسیار حایز اهمیت است، به دنبال نصب دوربین مدار بسته IP کرج باشید.

اگر می خواهید از شر کابل کشی و سوراخ کاری در هنگام  اتصال دوربین های مدار بسته در خارج از منزل خلاص شوید. قطعاً بهترین گزینه برای شما نصب دوربین مدار بسته بی سیم مشهد یا wireless است. بدین ترتیب شما به راحتی می توانید در هر کجا، داخل و خارج از منزل، روی یک قفسه یا میز به نصب دوربین مدار بسته wireless بپردازید.

با نصب سیستم اطفا حریق امنیت خانه های خود را افزایش دهید

مرحله دوم: تعیین مکان های نصب انواع دوربین مدار بسته

تصمیم بگیرید که در کجا می خواهید اقدام به نصب دوربین مدار بسته اسپید دام آنالوگ یا نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه شیراز کنید.

باید در قسمتی اقدام به نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته کنید که حداکثر کارایی دوربین را دریافت کنید. بهترین تصمیم موجب کاهش تعداد دوربین مدار بسته می شود و در نتیجه هزینه نصب دوربین مدار بسته تبریز نیز کاهش پیدا می کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر دوربین هم ارائه میده؟

طراحی و نصب دوربین مدار بسته

چه نکاتی در تعیین مکان نصب انواع دوربین مدار بسته باید توجه و رعایت کنیم؟

  • دوربین خود را در بالاترین قسمت ممکن متصل کنید. این کار موجب می شود که نمای واضح تر و گسترده تری دریافت کنید. همچنین با نصب تعداد کمتر دوربین در هزینه نهایی نیز صرفه جویی خواهید کرد.
  • دوربین امنیتی را در مکانی قرار دهید، که در دسترس سارقان و سایر افراد نباشد.
  • از نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته در معرض مستقیم منبع نور خودداری کنید. زیرا با قرار دادن دوربین در معرض نور، تصاویر ضبط شده بی کیفیت و تار خواهند شد.
  • دوربین ها را در نزدیکترین مکان به پریز برق نصب کنید. حتی یک دوربین مدار بسته بی سیم نیز نیاز به منبع تغذیه دارد.
  • در زیر یک محافظ، به نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته بپردازید. این کار موجب محافظت از دوربین مدار بسته در فضای باز و در برابر هوای شدید و متغیر می شود.
  • نکته مهم آخر از نصب انواع دوربین مدار بسته، بر روی مکان های خاص و حریم خصوصی دیگران به شدت خودداری کنید.

نقاطی که باید دوربین مدار بسته در آنجا نصب شوند :

  • درب ورودی و خروجی منازل
  • اتصال دوربین مدار بسته روی تراس مشرف به حیاط
  • پنجره خارجی رو به روی خیابان
  • حیاط و پارکینگ 
  • در نمای داخلی خانه هم مکان های مشترک نظیر آشپزخانه، نشیمن و راهرو راه پله ها

به همین صورت برای نصب دوربین مدار بسته در شرکت ها، سازمان ها و کارخانه ها نیز می توان اقدام کرد. با در نظر گرفتن این نکات که قبل از طراحی و نصب دوربین مدار بسته، نقاط حساس و کلیدی را شناسایی کرده و لی اوت محل مورد نظر را طراحی و جانمایی مناسب برای نصب دوربین ها را انتخاب کنیم.

بهترین مکان ها و موقعیت هایی است که توسط نصاب دوربین مداربسته هوم سرویز پیشنهاد می شود.

مرحله سوم: تجهیزات مورد نیاز نصب انواع دوربین مدار بسته را فراهم کنید

بطور کلی ابزارهای مورد نیاز برای نصب انواع دوربین مدار بسته شامل پیچ، قلاب، کابل، آداپتور برق یا گیرنده، یک دریل برقی و موارد دیگر است. پیشنهاد می کنیم، اگر مایل به نصب و اجرای دوربین مدار بسته برای مکان های محدود هستید، از پک کامل دوربین مدار بسته استفاده کنید. این پک شامل دوربین مدار بسته ، dvr ، آداپتور و غیره در داخل آن است و به راحتی قابل نصب هستند.

مرحله چهارم: نحوه ی نصب دوربین مدار بسته بیسیم و با سیم 

برای نصب دوربین مدار بسته بیسیم یا وایرلس پیشنهاد می کنیم، تنظیمات WiFi آن را قبل از شروع به نصب تنظیم کنید. در حالی که برای نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه IP نیازی به انجام این کار نیست.

برای نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته، ابتدا بر روی محل مورد نظر سوراخ ایجاد کنید. پس از نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته، باید دوربین خود را در موقعیت مناسب و زاویه درست قرار دهید و تنطیم کنید.

نصب دوربین مدار بسته اسپید دام:

نصب دوربین مدار بسته های اسپید دام که در یک بسته کامل گنجانده شده اند راحت تر هستند. به عنوان مثال براکت ها و پیچ های مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته اسپید دام در داخل یک پک کامل تعبیه شده است. برای آسان تر شدن نصب انواع دوربین مدار بسته اسپید دام آنالوگ، الگوی نصب در داخل بسته قرار داده شده است.

با توجه به بالا بودن قیمت دوربین مدار بسته اسپید دام تحت شبکه پیشنهاد می کنیم. که قبل از شروع کار با شرکت نصب دوربین مدار بسته هوم سرویز مشورت کنید. شاید هزینه ای بیشتری را متقبل شوید اما از بروز خسارات بیشتر در آینده جلوگیری خواهید کرد.

مرحله پنجم: سیمها و کابلها را برای نصب دوربین مدار بسته آماده کنید

به نظر می رسد که مشکل ترین قسمت در نصب انواع دوربین مدار بسته، بخش سیم کشی است. اغلب اشتباهات در هنگام نصب انواع دوربین مدار بسته در این قسمت رخ می دهد.

قبل از شروع کار، شما باید مسیر سیم کشی دوربین مدار بسته را برنامه ریزی کنید. به خصوص هنگامی که قصد نصب چند دوربین را به یک DVR  دارید. باید شروع به داکت کشی و عبور سیم از قسمت های برنامه ریزی شده کنید. باید نقشه شما جوری طراحی شود، که کوتاه ترین فاصله را تا DVR  و منبع تغدیه داشته باشد.

هر یک از کابل های دوربین مدار بسته  نیز از دو سیم با اتصالات مجزا تشکیل شده است. یکی از سیم ها برای منبع تغذیه مناسب در نظر گرفته شده است. مورد دیگر نیز برای دی وی آر در نظر گرفته شده است. برای وصل به منبع تغذیه یا برق، می توانید یک منبع تغذیه واحد برای سیم ها ایجاد کنید. یا هریک از آنها را در پریز های مختلف وصل کنید. پس از اتصال سیمها به دستگاه ضبط کننده DVR / NVR، اکنون به مانیتور وصل می شوید. اینجاست که می توانید تمام تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها را مشاهده کنید.

اگر شما مایل به نصب دوربین مدار بسته اسپید دام تحت شبکه هستید. از یک کابل POE  استفاده کنید. یک کابل شبکه POE امکان انتقال ویدیو و برق را فراهم می کند.

انواع خدمات نصب و تعمیر دزدگیر منزل

نکته مهم در نصب برق دوربین مدار بسته:

پیشنهاد بسیار کارآمد شرکت نصب دوربین مدار بسته هوم سرویز به شما در هنگام نصب دوربین مدار بسته این مورد می باشد. که اگر دوربین شما از آداپتور برق DC استفاده می کند. به این معنی است که به منبع تغذیه نزدیک دوربین نیاز دارید. ساده ترین راه برای شما این است که منبع تغذیه را داخل آن وصل کنید و سیم ولتاژ کم را به دوربین برسانید.

نحوه ی نصب دوربین مدا بسته

مرحله شش: تست کنید که دوربین مدار بسته روشن می شود یا خیر؟

بعد از فرایند سیم کشی، مرحله بعدی در نصب دوربین مدار بسته منزل روشن کردن دوربین است. بررسی کنید که آیا می توانید از منبع تغذیه به طور کامل جریان برق دریافت کند.

فراموش نکنید که DVR و مانیتور نیز نیاز به منبع تغذیه خوبی دارند. همچنین می توانید آنها را به پریز های مجزا نصب کنید. یا آنها را به همان منبع تغذیه دوربین ها وصل کنید.

مانند یک نصاب دوربین مدار بسته حرفه ای فکر کنید:

علاوه بر تمام موارد فوق، شما همچنین باید فکر کنید که امکان قطع ناگهانی برق وجود دارد. این اتفاق شاید موجب شود که متجاوزان که در این زمان اقدام به سو استفاده نمایند. به همین علت باید مانند یک نصاب دوربین مدار بسته حرفه ای یک راهکار ارائه بدهید و آن هم نصب یک ژنراتور است. به این ترتیب، می توانید به صورت مداوم یا حتی در چنین شرایطی همیشه به منبع برق دسترسی داشته باشید.

نصاب دوربین مدار بسته را چگونه بیابیم؟

اهمیت خریداری و نصب سیستم های امنیتی به حدی بالاست، که یافتن تیم معتبر نصاب دوربین مدار بسته کار راحتی نخواهد بود. در این راستا تیم هوم سرویز با در اختیار داشتن بهترین همیاران نصب دوربین مدار بسته که سوابق کاری موفق و تایید شده ای در این زمینه دارند. در تمامی نقاط تهران آماده ارائه خدمات هستند.

شرکت نصب دوربین مدار بسته حرفه ای هوم سرویز همه جا در کنار شماست:

با تمام موارد ذکر شده نصب انواع دوربین مدار بسته توسط خودتان کار غیر ممکنی نیست. اما گاهی با یک اشتباه کوچک ممکن است، نتیجه نهایی مطابق میل تان نباشد و هزینه بالاتری را متحمل شوید. شرکت هوم سرویز با ارائه خدمات درب منزل علی الخصوص نصب انواع دوربین مدار بسته در کنار شماست.

همیار شماییم تا پایان سرویس …

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر دوربین هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا