لوازم خانگی

تعمیر لاستیک درب یخچال ✔️ تعویض لاستیک و نوار دور درب یخچال

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر یخچال و فریزر هم ارائه میده؟

یک راه ساده برای صرفه جویی در هزینه های خانوار اینست که برخی از کارهای تعمیراتی ساده را خودتان انجام دهید. برای مثال تعمیر لاستیک درب یخچال کار چندان دشواری نیست. اگر بتوانید این نوارهای لاستیکی را تعویض کنید نیازی به تعمیرکار یخچال و صرف هزینه هم ندارید. با یک آموزش ساده می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. اگر تجربه ای در این زمینه ندارید در ادامه با ما همراه شوید. این آموزش برای مبتدی تنظیم شده و شامل تعمیرات یخچال و فریزر نمی شود. هدف عوض کردن لاستیک های فرسوده دور درب است و به مشکلات دیگر یخچال، پرداخته نشده است.

لاستیک درب یخچال چه کاربردی دارد؟

اگر درب یخچال را باز کنید یک نوار لاستیکی باریک را می بینید که دور تا دور درب کشیده شده است. این نوارد باریک از خروج سرمای داخل یخچال به بیرون جلوگیری کرده و مانع ورود هوای گرم آشپزخانه به داخل یخچال می شود. هر بار که درب یخچال باز می شود امکان آسیب به این لاستیک وجود دارد. به مرور زمانی می رسد که دیگر لاستیک دور درب، کارایی مناسبی ندارد و شل می شود. حتی امکان پاره شدن لاستیک هم وجود دارد. لاستیک های فرسوده، تبادل هوایی را به وجود می آورند و مواد غذایی داخل یخچال، فاسد و خراب می شود. در ضمن موتور یخچال در اثر کارکرد مداوم دچار آسیب می شود و هزینه تعمیرات یخچال تهران، بیشتر هم خواهد شد. 

شارژ گاز یخچال در محل

آموزش تعمیر لاستیک درب یخچال

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر یخچال و فریزر هم ارائه میده؟

تعمیر لاستیک درب یخچال

تعمیر لاستیک یخچال به دشواری تعمیر لاستیک درب ماشین لباسشویی نیست. هر مدل یخچال دارای یک نوع لاستیک متفاوت است. در اغلب موارد نوارهای لاستیکی با پیچ به درب وصل شده اند اما انواع پرسی هم وجود دارد. برای تست خراب بودن لاستیک می توانید دست خود را دور تا دور درب حرکت دهید. اگر از قسمتی سرما احساس کردید، لاستیک باید تعویض شود. قبل از شروع تعمیرات یخچال فریزر کرج حتما یخچال را از برق بکشید. یک راهکار ساده برای تشخیص کبیفیت نوار دور درب اینست که از تکه ای کاغذ استفاده کنید. کاغذ را بین درب قرار دهید اگر کاغذ از لای درب به پایین افتاد، چسبندگی بین لاستیک و درب کم شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. 

  • تعویض لاستیک دور درب یخچال با پیچ

برای تعویض لاستیک یخچال با پیچ ابتدا قسمت بالایی لاستیک را با دست به سمت بیرون بکشید در این وضعیت پیچ ها دیده می شوند. پیچ ها را با پیچ گوشتی کمی شل کنید ولی کامل باز نکنید. حالا می توانید لاستیک درب یخچال را به آرامی جدا کنید. یک لاستیک جدید با همین مشخصات را خریداری کنید و به همین ترتیب در جای خود فیکس کنید. سپس از گوشه های درب شروع کرده و پیچ ها را ببندید. نیازی به سفت کردن بیش از حد پیچ ها نیست.

  • تعویض لاستیک درب یخچال بدون پیچ

در این مورد کافیست لاستیک را از شیارها جدا کرده و به جای لاستیک فرسوده یک نوار جدید قرار دهید. مراقب باشید نوار لاستیکی جدید درست در داخل شیارها چفت شود. در برخی مدل های یخچال لاستیک پرسی با چسب به درب، وصل شده که در این مورد کار کمی دشوارتر می شود. چسباندن لاستیک یخچال به درب کمی قلق دارد پس با تعمیرکار یخچال شیراز تماس بگیرید.

هزینه سرویس کولر گازی در منزل چقدر است؟

مراحل تعویض لاستیک درب یخچال

  • تعمیر لاستیک درب یخچال با پیچ

در برخی موارد میزان آسیب به نوار درب کم است و می توان آن را تعمیر کرد. برای بررسی این موضوع لازم است تا طبق آموزش قبلی، لاستیک دور درب را به طور کامل خارج کنید. سپس لاستیک را روی سطح صاف و تمیز گذاشته و با یک اسفنج، نوار لاستیکی را کامل تمیز کنید. حتی با همین کار ساده نیز قدرت چسبندگی لاستیک و درب بیشتر می شود. گاهی جرم و کثیفی موجب خوب بسته نشدن درب یخچال می شود و در واقع لاستیک، سالم است. بعد از تمیز کردن لاستیک با یک دستمال خشک، رطوبت نوار لاستیکی را بگیرید.

سپس با مقداری وازلین، لاستیک را چرب کنید. خشک شدن لاستیک دور درب یکی از رایج ترین مشکلات است که منجر به عدم کیفیت مناسب لاستیک می شود. با همین ترفند ساده می توانید لاستیک دور درب یخچال را تعمیر کنید. وازلین علاوه بر اینکه لاستیک را نرم می کند یک لایه عایق نیز روی سطح نوار لاستیکی به وجود می آورد. اکنون می توانید لاستیک را دوباره سر جای قبلی، قرار دهید و پیچ ها را ببندید. اگر مقدار خشک بودن لاستیک خیلی زیاد باشد با وازلین مشکل برطرف نمی شود. در این صورت به ترتیب زیر عمل کنید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر یخچال و فریزر هم ارائه میده؟

1- کاهش چسبندگی و تعمیر لاستیک درب یخچال

لاستیک در معرض سرمای مداوم است و این امر موجب کاهش چسبندگی لاستیک می شود. در صورتی که درب یخچال خوب بسته نمی شود. لاستیک را باز کنید و با سشوار یا آب جوش به آن گرما بدهید. این کار نیاز به دقت دارد. باد گرم سشوار، قدرت چسبندگی لاستیک خشک شده را باز می گرداند. قرار دادن نوار لاستیکی در آب جوش نیز تا حدود زیادی لاستیک را نرم و انعطاف پذیر می کند. سپس لاستیک را در سر جای خود قرار دهید و حداقل 3 ساعت درب یخچال را باز نکنید.

2-شل شدن بیش از حد نوار لاستیکی

برای حل این مشکل هم می توانید از گرما استفاده کنید و با دست لاستیک را به حالت اولیه برگردانید. در صورتی که با این روش لاستیک، شکل نگرفت باید از یک نوار لاستیکی جایگزین استفاده کنید. چنانچه بعد از خواندن این مطلب، هنوز نمی توانید لاستیک درب یخچال را تعمیر کنید با خدمات تعمیر یخچال در محل اصفهان تماس بگیرید تا تعمیرکار متخصص کارها را به سرعت و با کیفیت بالا انجام دهد.

تعمیر لاستیک درب یخچال فوریتعمیر لاستیک درب یخچال

تعمیرات یخچال و فریزر در محل

تعمیرات تخصصی انواع یخچال و فریزر از خدمات فنی هوم سرویز است. این سرویس در شهرهای تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت انجام می شود. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است. پس از حضور تعمیرکار در محل و بررسی مشکل، هزینه تعمیرات اطلاع رسانی خواهد شد. خدمات شارژ یخچال در محل انجام می شود و نیازی به خارج کردن دستگاه و ارسال به تعمیرگاه نیست. در صورت نیاز به تعویض قطعات، هزینه قطعه خریداری شده جداگانه محاسبه می شود. حتی الامکان سعی می شود از قطعات اصل گارانتی دار در سفارش ها استفاده شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر یخچال و فریزر هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا