لوازم خانگی

نصب آبگرمکن ایستاده ✔️ خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن فوری

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

آبگرمکن ایستاده یکی از انواع آبگرمکن است که افراد مختلفی از آن برای داشتن از آب گرم در ساختمان استفاده می کنند و این نوع آبگرمکن طرفداران خاص خودش را دارد.

نصب آبگرمکن ایستاده اصول و روش های خاصی دارد که رعایت آنها ضروری است و کمک می کند که در آینده هنگام استفاده از آبگرمکن ایستاده با مشکلی مواجه نشوید و بتوانید به راحتی از آبگرمکن خودتان بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد نصب آبگرمکن ایستاده صحبت کنیم و بگوییم که این کار چه اصول و قواعدی دارد که باید آنها را رعایت کنید و همچنین در این مورد صحبت می کنیم که چطور می توانید از آبگرمکن ایستاده خودتان استفاده بهینه تری داشته باشید.

اگر از آبگرمکن ایستاده استفاده می کنید یا قصد دارید چنین آبگرمکنی خریداری کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات ارزشمندی در مورد نصب آبگرمکن ایستاده به دست بیاورید.

نصب آبگرمکن ایستاده

شاید فکر کنید که حالا که دستگاه های جدیدی مانند آبگرمکن های دیواری و پکیج ها تولید می شوند و مرسوم شده اند، دیگر استفاده از آبگرمکن ایستاده منسوخ شده است؛ اما جالب است بدانید که هنوز هم در خانه های زیادی از آبگرمکن ایستاده استفاده می شود و آب گرم با استفاده از این آبگرمکن تامین می شود.

نصب آبگرمکن ایستاده تهران در خانه هایی که جمعیت زیادی دارند و می خواهند استفاده زیادی از آب گرم داشته باشند، می تواند مناسب تر باشد.

آبگرمکن ایستاده دارای یک مخزن آب است که این مخزن کمک می کند آب زیادی را در خود ذخیره کند و بتواند به تامین آب گرم برای مصارف بالا بپردازد و همین مزیت آبگرمکن ایستاده باعث شده است که هنوز هم در مکان های پرمصرف نصب آبگرمکن ایستاده مرسوم باشد و منسوخ نشود.

خدمات نصب و سرویس شوفاژ فوری

نصب و تعمیر آبگرمکن ایستاده
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

مراحل نصب آبگرمکن ایستاده

نصب آبگرمکن ایستاده کرج مراحلی دارد که باید آنها را طی کنید تا بتوانید به درستی این کار را انجام دهید و بدون مشکل از آبگرمکن ایستاده خودتان استفاده کنید. در ادامه می خواهیم باهم مراحل نصب آبگرمکن ایستاده را بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

1- مشخص کردن محل نصب آبگرمکن:

اولین مرحله ای که در نصب آبگرمکن ایستاده باید انجام دهید، این است که محل نصب آبگرمکن دیواری شیراز را مشخص کنید. آبگرمکن ایستاده اندازه بزرگی دارد، به همین خاطر باید برای آن مکانی را در نظر بگیرید که اندازه مناسبی داشته باشد و به راحتی بتوانید آبگرمکن را به آنجا منتقل کنید و به آن دسترسی داشته باشید.

دقت کنید که اگر مکان نصب آبگرمکن کوچک باشد، در هنگام سرویس آبگرمکن به مشکل خواهید خورد و نمی توانید به راحتی تعمیرات و سرویس آبگرمکن ایستاده را انجام دهید. پس باید جایی را در نظر بگیرید که در آنجا قدرت مانور داشته باشید و بتوانید در آینده کار سرویس آبگرمکن را به خوبی انجام دهید.

2- انجام لوله کشی آبگرمکن:

پس از اینکه محل نصب آبگرمکن ایستاده را مشخص کردید، باید لوله کشی آبگرمکن را انجام دهید تا بتوانید آبگرمکن را در آن مکان نصب کنید و آب گرم را به بخش های مختلف خانه خودتان منتقل کنید.

لوله کشی باید به گونه ای انجام شود که لوله آب ورودی به آبگرمکن متصل شود تا آب سرد را به آبگرمکن منتقل کند و یک لوله خروجی هم باید به آبگرمکن متصل شود تا بتواند آب گرم تولید شده توسط آبگرمکن را به بخش های مختلف خانه مانند حمام و سینک ظرفشویی و… منتقل کند.

این کار را بهتر است به یک لوله کش حرفه ای بسپارید تا بتواند به خوبی برای شما کار لوله کشی آبگرمکن ایستاده را انجام دهد و لوله ها را به صورت اصولی و استاندارد منتقل کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان

3- نصب دودکش مناسب:

آبگرمکن ایستاده با گاز کار می کند و به همین خاطر در اثر سوختن آن، گازهای سمی تولید می شوند که برای سلامتی خطرناک هستند. به همین خاطر باید دودکشی تعبیه کنید که بتوانید این گازهای سمی را به بیرون خانه منتقل کنید.

در مکانی که می خواهید آبگرمکن را نصب کنید، باید دودکش هم نصب شود تا گازهای سمی تولیدشده توسط آبگرمکن به بیرون از خانه منتقل شوند.

4- نصب آبگرمکن:

مرحله بعدی در نصب آبگرمکن ایستاده این است که آبگرمکن را نصب کنید و بتوانید از آن استفاده کنید. در این مرحله باید مراحل نصب را به خوبی انجام دهید و اگر خودتان در این زمینه تخصصی ندارید، توصیه ما به شما این است که حتما از یک فرد متخصص و نصاب آبگرمکن اصفهان بخواهید که آبگرمکن را برای شما نصب کند و آن را به صورت حرفه ای تنظیم کند.

پس از نصب آبگرمکن بهتر است که آن را تست کنید و مشکلات احتمالی را پیدا کرده و حل کنید تا در آینده مشکلی برای آبگرمکن شما ایجاد نشود و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

نصب آبگرمکن ایستاده

نکات مهم در لوله کشی آبگرمکن ایستاده

برای نصب آبگرمکن ایستاده همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، باید لوله کشی آبگرمکن را به خوبی انجام دهید تا بتوانید آب گرم تولید شده را به بخش های مختلف خانه منتقل کنید.

در ادامه می خواهیم نکاتی را به شما بگوییم که در هنگام لوله کشی آبگرمکن ایستاده مهم است آنها را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

1- رعایت جهت بستن شیر سرد و گرم:

یکی از نکاتی که باید در لوله کشی آبگرمکن رعایت کنید، این است که جهت بستن شیرهای سرد و گرم را رعایت کنید. برای جهت بستن شیرها، استانداردهایی وجود دارد که باید رعایت شوند و در صورت رعایت نکردن آنها، ممکن است ساکنان ساختمان یا سرویسکار آبگرمکن، با مشکل مواجه شوند و اشتباه کنند.

پس سعی کنید حتما جهت بستن شیر سرد و گرم را در لوله کشی آبگرمکن رعایت کنید.

2- اتصال لوله فلزی به آبگرمکن:

آبگرمکن گرمای زیادی را از خود به بیرون پخش می کند، به همین خاطر نمی توانید از لوله های پلیمری به صورت مستقیم استفاده کنید و آنها را به آبگرمکن متصل کنید. به همین خاطر استاندارد به این صورت است که باید یک لوله فلزی به طول 46 سانتیمتر به آبگرمکن متصل کنید تا اطراف آبگرمکن لوله پلیمری قرار نداشته باشد و پس از آن می توانید لوله کشی را به صورت لوله های پلیمری انجام دهید و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

3- آبگرمکن را دور از دستگاه های برقی نصب کنید:

لوله های ورودی و خروجی آبگرمکن هردو از بالا متصل می شوند و به همین خاطر ممکن است در این قسمت نشتی ایجاد شود لوله ها دارای نشتی آب باشند. به همین خاطر باید مطمئن شوید که در زیر این لوله ها و در پشت آبگرمکن، هیچگونه وسیله برقی وجود نداشته باشد تا در صورت ایجاد نشتی در لوله ها، دستگاه برقی دچار اتصالی نشود و برق گرفتگی برایتان پیش نیاید.

4- لوله کشی روکار یا توکار؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان ایجاد شود، این است که لوله کشی آبگرمکن را به صورت توکار انجام دهید یا روکار؟ باید بگوییم که هردو روش لوله کشی به صورت استاندارد هستند و می توانید از هرکدام که مناسب تر است استفاده کنید و در این زمینه محدودیتی برایتان وجود نخواهد داشت.

تنها موضوعی که وجود دارد این است که ببینید برای ساختمان شما کدام روش مناسب تر است و می توانید از آن استفاده کنید.

روش نصب رادیاتور پنلی

5- از رابط و شیرهای مناسب استفاده کنید:

معمولا وقتی آبگرمکن ایستاده خریداری می کنید، به همراه آن شیرها و رابط های مخصوصی وجود دارند که باید از آنها استفاده کنید تا لوله کشی به صورت اصولی و استاندارد انجام شود. در صورتی که از رابط و شیرهای پلاستیکی استفاده کنید، ممکن است در اثر عبور آب گرم، این اتصالات دچار خرابی و نشتی شوند و شما را حسابی به دردسر بیندازند.

پس این نکته را هم رعایت کنید تا لوله کشی آبگرمکن ایستاده شما به خوبی انجام شود و پس از نصب آبگرمکن ایستاده دچار مشکل نشوید.

6- لوله های ورودی و خروجی را با فاصله نصب کنید:

لوله ورودی آب سرد و خروجی آب گرم آبگرمکن، باید به صورت موازی باهم نصب شوند و نیاز است که فاصله ای را بین آنها در نظر بگیرید. خیلی اوقات لوله کش هایی که به این کار وارد نیستند، این لوله ها را به هم بسیار نزدیک می کنند. باید بدانید که فاصله مناسب بین لوله ها بسیار مهم است، چون در صورت نیاز می توانید روی آنها را عایق کنید تا بتوانید به راحتی آنها را از هم جدا کنید.

7- به جای سه راهی از زانویی استفاده کنید:

در لوله کشی آبگرمکن ایستاده، خیلی مهم است که از سه راهی استفاده نکنید و برای اینکه کار تغییر مسیر ایجاد کنید، بهتر است از زانویی ها کمک بگیرید.

زیرا استفاده از سه راهی باعث می شود که آب تقسیم شود و این موضوع باعث کاهش فشار آب می شود و در عملکرد آبگرمکن نیز اختلال ایجاد می کند. پس حواستان به این موضوع باشد و سعی کنید حتما از زانویی به جای سه راهی استفاده کنید.

8- تست سیستم لوله کشی:

پس از انجام لوله کشی آبگرمکن و قبل از اینکه نصب آبگرمکن ایستاده را انجام دهید، حتما قسمت های مختلف لوله کشی را با وارد کردن آب تست کنید که بتوانید نشتی های لوله کشی را تشخیص دهید و آنها را رفع کنید تا پس از نصب مشکلی برایتان ایجاد نشود.

هزینه تعمیر آبگرمکن ایستاده

نصب آبگرمکن ایستاده

نصب آبگرمکن در چه جاهایی مجاز نیست؟

معمولا آبگرمکن را می توان در جاهای مختلفی نصب کرد و از آن استفاده کرد، اما برخی از جاها هستند که نصب آبگرمکن ایستاده در آنها ممنوع است و از نظر استاندارد ساختمان سازی مشکل دارد و حتی ممکن است برای شما خطراتی به همراه داشته باشد. پس در ادامه به مکان های گفته شده توجه کنید و در آنها نصب آبگرمکن ایستاده را انجام ندهید.

1- مکان های مرطوب نظیر حمام و دستشویی:

حمام و دستشویی مکان هایی هستند که خیلی با آب سروکار دارند و معمولا جزو مکان های مرطوب خانه به حساب می آیند. وجود رطوبت می تواند باعث شود که هوای محیط موردنظر اکسیژن کمی داشته باشد و این موضوع باعث می شود که در صورت نشتی گاز از آبگرمکن، سلامتی شما شدیدا به خطر بیفتد.

به همین خاطر به هیچ وجه آبگرمکن را در این مکان ها نصب نکنید تا سلامتی خودتان را به خطر نیندازید.

2- نصب در نزدیکی لوازم گرمایشی:

آبگرمکن ایستاده با گاز کار میکند و هرگونه وسیله ای که باعث ایجاد آتش می شود، می توانند برای آن خطرناک باشد. به همین خاطر باید آبگرمکن ایستاده را در جایی نصب کنید که از هرگونه وسایل گرمایشی و قابل اشتعال دور باشد و خطر آتش سوزی را برایتان به همراه نداشته باشد.

3- فضاهای بسته و بدون تهویه مثل زیر زمین:

فضاهای بسته و بدون تهویه، مکان هایی هستند که می توانند خطر گاز گرفتگی را بسیار افزایش دهند و باعث شوند که سلامتی افراد خانه به خطر بیفتد.

به همین خاطر توصیه می کنیم که به هیچ وجه آبگرمکن را در مکان های بسته و بدون تهویه قرار ندهید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. در صورتی که چنین کاری را انجام دهید، ممکن است محیط با گاز آلوده شده و راه خروجی وجود نداشته باشد و این موضوع می تواند باعث انفجار شود.

4- در فضای باز و بدون سقف نظیر حیاط:

فضاهای باز و بدون سقف مانند حیاط خانه، جاهایی هستند که نصب آبگرمکن ایستاده در آنها، می تواند بسیار مشکل ساز باشد. اگر در چنین مکان هایی آبگرمکن خودتان را نصب کنید، ممکن است دچار مشکلات جدی شوید. شرایط آب و هوایی مانند باران و برف و… می تواند در کارکرد آبگرمکن اختلال ایجاد کنند و باعث شوند که آبگرمکن نتواند وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد و در دریافت آب گرم، با مشکل مواجه شوید.

قیمت نصب آبگرمکن ایستاده

قیمت نصب آبگرمکن مشهد ایستاده معمولا براساس روش نصب و کارهای مختلفی که برای نصب آبگرمکن نیاز است محاسبه می شود و در هر پروژه ای متفاوت است.

خدمات نصب آبگرمکن ایستاده

در هوم سرویز خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن انجام می شود و شما می توانید در خانه خودتان بنشینید و از این خدمات استفاده کنید تا در سریعترین زمان ممکن، به آب گرم دسترسی داشته باشید.

برای استفاده از این خدمات، کافیست همین حالا اپلیکیشن هوم سرویز را روی گوشی خودتان نصب کنید و در قسمت خدمات، خدمت موردنیاز خودتان را سفارش دهید تا بتوانید آن را دریافت کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا