لوله کشی و تاسیسات

روش نصب رادیاتور پنلی

روش راه اندازی رادیاتورهای پنلی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب رادیاتور شوفاژ هم ارائه میده؟

در گذشته برای گرمایش محیط خانه و محیط های اداری، بیشتر از بخاری استفاده می شد که این بخاری ها هم هزینه زیادی داشتند و هم مصرف انرژی در آنها بسیار بالا بود. اما با پیشرفت صنایع مختلف، رادیاتور پنلی به بازار وارد شد و توانست جای بخاری را در محیط های خانگی و اداری بگیرد. نصب رادیاتور پنلی یکی از کارهای مهمی است که باید توسط افراد متخصص انجام شود و اصول و قواعد خاص خودش را دارد و در صورتی که این اصول و قواعد را رعایت نکنید، ممکن است نتوانید به راحتی از رادیاتور پنلی خودتان استفاده کنید یا رادیاتور نتواند گرمای کافی را برای محیط فراهم کند.

به همین خاطر در این مقاله می خواهیم در مورد نصب رادیاتور پنلی صحبت کنیم و بگوییم که برای نصب این مدل رادیاتور باید چه نکات و ریزه کاری هایی را رعایت کنید و همچنین چه مراحلی را باید برای نصب این وسیله گرمایشی طی کنید.

اگر می خواهید کار نصب رادیاتور پنلی را در خانه یا محل کار خودتان انجام دهید و دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

برای آگاهی از نکات ایمنی برای نصب رادیاتورهای پنلی با ما همراه باشید.

برای نصب رادیاتور پنلی، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

رادیاتور پنلی و پایه آن نیاز به مکانی محکم برای نصب دارند و به همین خاطر باید آنها را به دیوار نصب کنید و به هیچ وجه نباید روی کاغذ یا با استفاده از چسب کار نصب رادیاتور پنلی را انجام دهید. زیرا همانطور که می دانید رادیاتور پنلی یک وسیله گرمایشی است و در صورت گرم شدن می تواند به راحتی چسب را شل کرده و از جای خود جدا شود که این موضوع باعث کنده شدن آن خواهد شد.

در ادامه با هم نکاتی را بررسی می کنیم که هنگام نصب رادیاتور پنلی باید آنها را رعایت کنید.

1- رادیاتور را بررسی کنید:

قبل از اینکه رادیاتور خریداری شده خودتان را نصب کنید، ابتدا توصیه می کنیم که تمامی بخش های آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که رادیاتور آسیب یا ضربه ای ندیده است و ترک و شکستگی ندارد. این کار باعث می شود که قبل از نصب بتوانید مشکلات موجود را پیدا کرده و در صورت نیاز رادیاتور را تعویض کنید، اما پس از نصب ممکن است نتوانید رادیاتور را پس بدهید. در صورت نیاز به عیب یابی و تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور سایر مطالب ما را نیز مطالعه کنید.

رادیاتور پنلی
رادیاتور پنلی
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب رادیاتور شوفاژ هم ارائه میده؟

2- رادیاتور را از بالا یا از کناره ها بگیرید:

رادیاتورهای پنلی جدید معمولا بسیار ظریف و زیبا هستند و به همین خاطر باید دقت کنید که رادیاتور را از محلی بگیرید که آسیبی به ظرافت و زیبایی آن نرسد. هنگام جابه‌جایی سعی کنید که حتما رادیاتور را از بالای پنجره مشبک یا از کناره ها بگیرید و جابه‌جا کنید تا آسیبی به نمای آن نرسد. همچنین اگر فکر می کنید که ممکن است به بدنه رادیاتور آسیبی وارد شود، هنگام نصب رادیاتور پنلی خودتان حتما روی آن یک کاور قرار دهید تا ضربه و خط و خش به آن وارد نشود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب رادیاتور شوفاژ هم ارائه میده؟

3- محل نصب مناسبی را در نظر بگیرید:

همانطور که می دانید رادیاتور برای استفاده از سیستم های گرمایشی با آب گرم طراحی شده است و باید آن را در مکانی نصب کنید که لوله کشی های موردنیاز برای اتصال به پکیج یا سیستم موتورخانه وجود داشته باشد، به همین خاطر نمی توانید رادیاتور را در هر مکانی که می خواهید نصب کنید و باید از یک متخصص بخواهید که شرایط و فضای شما را بررسی کرده و بهترین مکان ممکن را برای نصب پیشنهاد دهد.

اتصالات رادیاتور
اتصالات رادیاتور

4- اتصالات رادیاتور را تهیه کنید:

برای نصب رادیاتور پنلی، باید تمامی اتصالات موردنیاز آن را از تاسیساتی ها تهیه کنید که بتوانید به راحتی کار نصب را انجام دهید. رادیاتور نیاز به اتصالاتی دارد که باید آنها را متناسب با نوع و ظرفیت رادیاتور خودتان خریداری کنید. به همین خاطر نیاز است که بدانید چه اتصالاتی برای رادیاتور شما موردنیاز است.

همچنین اگر خودتان در این زمینه وارد نیستید، می توانید از نصاب رادیاتور پنلی بخواهید که لوازم موردنیاز را برایتان تهیه کند.

5- فشاری به شیر و لوله ها وارد نکنید:

گاهی اوقات ممکن است هنگام نصب رادیاتور این کار را با فشار انجام دهید و لوله ها و اتصالات را با فشار به رادیاتور متصل کنید. این کار شاید در حالت عادی مشکلی ایجاد نکند، اما در آینده باعث می شود که آن قسمت از دیوار دچار ترک خوردگی شده و در آینده به صورت کامل تخریب شود. همچنین در صورت وجود فشار زیاد، این موضوع باعث شکستگی لوله ها و نشتی آنها نیز خواهد شد.

آموزش نصب رادیاتور پنلی
آموزش نصب رادیاتور پنلی

آموزش نصب رادیاتور پنلی

در ادامه با هم می خواهیم قدم به قدم نصب رادیاتور پنلی را بررسی کنیم. اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، نیاز است که تمامی مراحل را به صورت کامل و به دقت انجام دهید تا مشکلی در مراحل نصب ایجاد نشود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. اگر به اطلاعاتی پیرامون راهنمای نصب رادایاتور پره ای دارید سایر مطالب ما را نیز دنبال کنید.

1- تهیه لوازم موردنیاز:

لوازم و قطعاتی مانند پایه های رادیاتور برای نصب رادیاتور پنلی موردنیاز هستند. قبل از اینکه مراحل نصب را شروع کنید، باید تمامی این قطعات و لوازم را تهیه کرده باشید. در صورتی که هرکدام از وسایل تهیه نشده باشند، در مراحل انجام کار به مشکل خواهید خورد.

پس با همان فروشگاهی که رادیاتور را تهیه کرده اید مشورت کنید و لوازم موردنیاز برای نصب رادیاتور پنلی را تهیه کنید تا تجهیزات کامل را به همراه داشته باشید و بعد شروع به نصب رادیاتور کنید.

2- باز کردن بسته بندی:

اولین مرحله این است که بسته بندی رادیاتور را به صورت کامل باز کنید و با احتیاط تمامی قسمت های رادیاتور را بررسی کنید تا مشکل و ایرادی در آن وجود نداشته باشد. دقت کنید که رادیاتور را روی زمین قرار ندهید تا خراب نشود، بلکه روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا خط و خش و ضربه به آن وارد نشود.

همچین بسته بندی لوازم جانبی رادیاتور را نیز باز کنید و آنها را دم دست خودتان قرار دهید تا بتوانید هنگام نصب به خوبی به آنها دسترسی داشته باشید.

محل نصب رادیاتور
محل نصب رادیاتور

3- مشخص کردن محل نصب:

رادیاتور برای نصب شدن روی دیوار، نیاز به براکت یا پایه هایی دارد که این پایه ها باید روی دیوار جایگذاری شوند تا بتوانند وزن رادیاتور را تحمل کنند. دقت کنید همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، به هیچ عنوان رادیاتور را روی چوب، سنگ، کاغذ و… نصب نکنید و مستقیم روی دیوار قرار دهید.

همچنین باید حواستان باشد که رادیاتور حداقل باید 4 سانتیمتر از سطح زمین فاصله داشته باشد تا بتواند به خوبی کار کند.

دقت کنید که محل نصب رادیاتور باید به لوله های موردنیاز برای نصب نزدیک باشد تا پس از نصب نیاز نباشد که مجددا رادیاتور را جابه‌جا کنید و مکان آن را تغییر دهید.

4- نصب رادیاتور روی دیوار:

در این مرحله از نصب رادیاتور پنلی، نیاز است که براکت ها را با سوراخ کردن دیوار نصب کنید و سپس رادیاتور را به آرامی روی براکت ها قرار دهید و فنر براکت را محکم کنید تا رادیاتور از جای خود تکان نخورد. همچنین اگر براکت ها نیاز به مونتاژ دارند باید خودتان با استفاده از راهنمای موجود این کار را انجام دهید تا نصب به بهترین شکل انجام شود.

دقت کنید که براکت ها را کاملا تراز نصب کنید تا رادیاتور کج نباشد و در آینده مشکلی برای گردش آب در آن ایجاد نشود.

نصب رادیاتور روی دیوار
نصب رادیاتور روی دیوار

5- نصب اتصالات لوله ها:

در مرحله بعدی نصب رادیاتور پنلی، پس از اینکه کار نصب رادیاتور روی دیوار را به صورت کامل انجام دادید، نیاز است که لوله ها را به رادیاتور متصل کنید تا بتواند شروع به کار کند و به خوبی گردش آب در آن انجام شود. دقت کنید که تمامی لوله های رادیاتور به صورت موازی هستند و باید اتصالات مناسب برای رادیاتور را تهیه کنید.

6- نصب سوپاپ اطمینان:

در مرحله بعدی نیاز است که متناسب با تنظیمات رادیاتور و نوع سوپاپ اطمینان، آن را نصب و تنظیم کنید تا رادیاتور بتواند به خوبی فعالیت خود را انجام دهد و مشکلی در این زمینه نداشته باشد.

7- بررسی نشتی های احتمالی:

در مرحله بعدی نیاز است که حتما رادیاتور را یک بار بررسی کنید تا بتوانید نشتی ها و مشکلات احتمالی را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید. برای این کار می توانید آب را وارد رادیاتور کرده و مراحل گردش آب را انجام دهید تا بتوانید نشتی های موجود در این سیستم را پیدا کنید و آنها را به صورت کامل از بین ببرید تا در هنگام استفاده از رادیاتور، مشکلی در این زمینه نداشته باشید. در صورت نیاز به اطلاعات جامع در ارتباط با تعمیر شوفاژ برقی کلیک کنید.

بررسی نشتی رادیاتور
بررسی نشتی رادیاتور

جمع بندی

در این مقاله روش نصب رادیاتور پنلی صحبت کردیم و گفتیم که نصب رادیاتور پنلی چه اصول و نکاتی دارد که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید کار نصب را به بهترین شکل انجام دهید و مشکلی در این زمینه برایتان ایجاد نشود.

همچنین گفتیم که در نصب رادیاتور پنلی به صورت گام به گام چه مراحلی را باید طی کنید تا بتوانید کار نصب را بدون مشکل انجام دهید. باید بگوییم که اگر خودتان در این زمینه تجربه و تخصصی ندارید، توصیه ما این است که کار نصب رادیاتور پنلی را حتما به یک شخص متخصص و با تجربه بسپارید تا برایتان انجامش دهد، در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی در حین یا بعد از نصب ایجاد شود. شما می توانید نصب و راه اندازی شوفاژ و رادیاتور خود را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند و هوایی گرم و مطبوع در خانه خود داشته باشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد نصب رادیاتور پنلی اطلاعات مفیدی کسب کنید و بتوانید به بهترین شکل این کار را برای خانه و محل کار خودتان انجام دهید. برای راه اندازی رادیاتور و شوفاژ، بهتر است در منزلتان پکیج داشته باشید، شما می توانید نصب و تعمیر پکیج، نصب رادیاتور شوفاژ تهران، نصب رادیاتور کرج، نصب رادیاتور شوفاژ مشهد، قیمت نصب رادیاتور شوفاژ اصفهان، شیراز و رشت را به تیم هوم سرویز بسپارید.

[table id=22 /]

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب رادیاتور شوفاژ هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا