برقکاری ساختمان

هزینه نصب هالوژن روکار و توکار چقدر است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

هالوژن، یکی از  انواع روشنایی منازل است که امروزه، جایگاه ویژه‌ای در طراحی دکوراسیون و نورپردازی داخلی ساختمان دارد. استفاده از لامپ‌های کم مصرف و پرنور در هالوژن‌ها باعث شده است تا اقبال عمومی از این لامپ‌ها بیشتر شود. با این حال نصب آن یکی از مسائلی است که کار هر فردی نیست. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید با ما همراه باشید.

نصب هالوژن برخلاف نصب لوستر چراغ یا لامپ کار آسانی نیست. هالوژن‌ها را هم‌ می‌توات بر روی سقف‌های اصلی و هم بر روی سقف‌های کاذب و کناف‌ها کار گذاشت. برای نصب هالوژن‌ها حتما باید نکاتی را رعایت کرد که در ادامه به آن خواهیم ‌پرداخت.

از طرفی نصب کلید و پریز برای لامپ‌های هالوژن مانند باقی لامپ‌ها و چراغ‌ها است. فقط باید تلاش کنید حتما در هنگام نصب این کلید و پریزها یا تعویض آن‌ها همه‌ی نکات ایمنی را رعایت فرمایید.

لامپ هالوژن چیست؟

هالوژن
هالوژن
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

لامپ‌های هالوژن از انواع لامپ‌های رشته‌ای هستند. آنچه باعث شده تا این لامپ‌ها به لامپ‌های هالوژنی معروف شوند، و البته از سایر لامپ‌ها متمایز شوند وجود عناصر هالوژن در این لامپ‌ها است. گازهای فشرده، خنثی و اندکی ید و برم باعث تمایز این لامپ‌ها از سایر لامپ‌ها است. رشته‌های تنگستن در محفظه‌ای قرار می‌گیرند که گازهای ذکر شده در این‌محفظه پر شده است.

تنگستن موجود در لامپ بخار می‌شود. این بخار ته نشین شده و باز بخار می‌شود.همین چرخه باعث می‌شود تا عمر این لامپ‌ها نسبت به سایر لامپ‌ها بیشتر باشد. از طرفی این چرخه باعث می‌شود که دمای رشته بالا برود. اما این بالا رفتن باعث کاهش عمر آن نمی‌شود.

ویژگی که باعث محبوبیت این لامپ‌ها شده است عمر بالای آن‌ها نیست‌.‌ اندازه کوچک و نور مناسب باعث استقبال از این لامپ‌ها می‌شود.. نصاب هالوژن تهران

انواع لامپ‌های هالوژن

لامپ‌های هالوژن انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاصی دارند.

لامپ هالوژن سقفی LED

این لامپ‌ها از بخش‌های نورافشانی تشکیل شده است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. نور کافی با گذر جریان الکتریسیته از میان آن‌ها متصاعد می‌شود. ال ای دی ‌ها تعداد متفاوتی دارند. اگر این تعداد بیشتر باشد، نور بیشتری تولید خواهند کرد. این لامپ‌های کم مصرف، نور مناسبی را تولید می‌کنند. به واسطه‌ی نوری که توسط این دسته از هالوژن‌ها تولید می‌شود، هم‌مصارف دکوراتیو و هم‌مصارف روشنایی دارند.

هالوژن SMD

هالوژن
هالوژن

چیپ‌های نازک ال ای دی که با سیم به هم متصل شده‌اند گویای همان سیستم SMD هستند که در ساخت لامپ‌ها از آن استفاده شده است. از آنجا که نصب هالوژن اس ام دی کرج نور بیشتر و گرمای کمتری دارند منتسب نورپردازی و تجهیزات آن هستند.

لامپ  COB

این لامپ‌ها نیز متشکل از چیپ‌هایی هستند که بر روی یک برد سوار شده‌اند. از ترکیب چندین دیود نورانی در کنار هم کاربری مانند لامپ‌های معمولی را ایجاد کرده‌اند. این لامپ‌ها قابلیت نصب توکار را نیز دارند.

مزایای استفاده از این لامپ چیست؟

کاربری لامپ‌های هالوژن

این لامپ‌ها که به صورت دایره‌ای نور را به یک نقطه متمرکز می‌کنند، در هر کجایی برای برجسته کردن آن مکانومی‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

هالوژن‌های سقفی بیشتر در سقف‌های کاذب و بر روی برجستگی‌ها، برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های سقف‌های کاذب سوار می‌شوند.

هالوژن‌های سقفی برای کانتر آشپزخانه و نوردهی به آشپزخانه نیز امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. آرک ورودی آشپزخانه و راویزها از نقاطی هستند که بسیار با این لامپ‌های هالوژن ترکیب بی‌نظیری را ارائه می‌کنند.

نصب هالوژن

همانگونه که گفتیم، لامپ‌های هالوژن بر سقف‌های کاذب تعبیه می‌شوند. برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های سقف گزینه‌های مناسبی برای استفاده از لامپ‌های هالوژن هستند. همین ویژگی باعث شده تا لامپ‌های هالوژن را به دو صورت توکار و روکار نصب نمایند.

نصب روکار

اگر قرار است تا هالوژن‌ها را به صورت روکار نصب کنید باید دقت کنید که فاصله‌های آن‌ها به یک اندازه باشد تا از نظر بصری نیز زیبایی بیشتری به کار دهد. انواع سقف‌های تخت و شیب‌دار گزینه‌های مناسب برای نصب روکار سقف‌ها هستند.

در هنگام نصب دقت کنید که سقف‌های کوتاه اصلا برای نصب روکار مناسب نیستند. این نور‌ها چون در یک نقطه متمرکز می‌شوند باعث شلوغ شدن فضا می‌شوند.

اگر از هالوژن روکار استفاده می‌کنید حتما آن‌ها را در  فواصل معین تمیز کرده و لامپ آن‌ها را تعویض نمایید.

از مزایای هوشمند سازی ساختمان چه می دانید؟

هالوژن توکار
هالوژن توکار

نصب هالوژن توکار

سقف‌های کاذب این گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهند که هالوژن‌ها را بر روی سقف نصب کنید. در واقع با استفاده داز کناف‌های سقف کاذب می‌توان بر روی سقف باکس‌هایی را تعبیه نمود که از هالوژن به عنوان نور مخفی استفاده کرد.

برای نصب هالوژن توکار شیراز باید در حین اجرای سقف کناف، محل نصب هالوژن را تخلیه کرد تا پس از نقاشی و تمیزکاری آن را نصب نمود.

هزینه نصب هالوژن

هزینه‌ی نصب هالوژن تبریز به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع سقف یکی از اصلی‌ترین عواملی است که در هزینه‌ی نصب تاثیر مستقیم می‌گذارد. اگر سقف شما کاذب یا آجری باشد، قیمت با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

از عوامل دیگر نوع هالوژن نیز می‌تواند بسیار موثر باشد. 

انواع نصب هالوژن

همانطور که نوع سقف و هالوژن در قیمت تمام شده نهایی می‌تواند موثر باشد، در نوع نصب نیز موثر است. سقف‌های متعددی وجود دارد که به شرح زیر هستند.

  • سقف‌های کناف و کاذب

  • سقف‌های آجری

  • سقف‌های mdf

  • سقف‌های فلزی

چگونگی تعویض لامپ، نصب فنر، فاصله هالوژن‌ها، طراحی نورپردازی و سیم کشی همه از عواملی هستند که می‌توانند باعث شوند به سادگی هزینه و نحوه‌ی نصب دستخوش تغییرات چشمگیری شوند.

نحوه نصب لوستر سه سیم یا نصب لوستر سه شاخه به سقف

سیم‌کشی لامپ هالوژن

برای نصب سیم‌کشی لامپ هالوژن؛ حتما مطمئن شوید که برق قطع است. اکنون زمان آن رسیده است که بخشی از سیم را از جعبه الکتریکی در دیوار یا سقف بیرون آورید. این بخش باید چیزی حدود ۶ اینچ باشد. سعی کنید بدون آسیب رساندن به سیم‌ها، روکش آن‌ها را جدا کنید. کمی از انتهای سیم‌های سیاه و سعید را جدا نمایید.

سیم‌خای سفید را به یکدیگر در جهت عقربه‌های ساعت بپیچید. سیم‌ها را بپیچید و همین کار را با سیم‌های سیاه انجام دهید.

سیم‌های پیچیده را که به شکل یک قلاب درآورده‌اید، بعد آنها را در جعبه‌ی فلزی قرار داده و محکم کنید. این پیچ‌ها را به دستگاه نصب کنید.

با این حال تلاش کنید که از نصاب برقکاری کمک بگیرید که بتواند در این زمینه به شما کمک کند. سروکار داشتن با برق یکی از مسائلی است که نمی‌توان آن‌ را پیش پا افتادع تصور کرد.

اگر سقف کاذب دارید و قصد دارید که از هالوژن استفاده کنید حتما نصاب سقف کاذب خود را در جریان بگذارید.

نحوه نصب لوستر سنگین بر سقف گچی

نکات نصب هالوژن

اگر تصمیم دارید خودتان لامپ هالوژن را نصب کنید باید به دو نکته‌ی زیر توجه کنید:

  • پایه‌ی لامپ: پایه‌ی لامپ می‌تواند هم به سورت سرپیچ و هم به صورتی پینی باشد. برای تعویض لامپ دقت کنید که نوع مناسب را تهیه کنید. با این خال که می‌توان پایه‌ی لامپ را تعویض کرد اما این کار در هر سری کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. بهتر است برای پایه‌ی لامپ خود، لامپ مخصوص به آن پایه را تهیه کنید.

  • ولتاژ لامپ: لامپ‌های هالوژن ثدیمی بیشتر با استفاده از ترانس روشن می‌شدند. البته ساختمان‌های قدیمی هنوز از این سیستم استفاده می‌کنند. با این حال تگر امکان این کار برای شما نهیا است تلاش کنید تا سیستم را از سیستم ترانسی به ولتاژ شهری تغییر دهید. با این کار می‌توانید از پیچیدگی‌های موجود کمی بکاهید. اما این مزیت را از دست نمی‌دهید که تنوع لامپی موجود در بازار را برای خود افزایش می دهید.

  • قاب مربوط به هالوژن: در برخی مواقع لازم است تا شما قاب لامپ هالوژن را از جای خود در بیاورید. این قاب همان قاب آلومینیومی یا دکوراتیوی لست که لامپ را به سقف متصل می‌نماید. خارج کردن این لامپ یکی از خطراتی است که بهتر است خودتان به تنخایی آن را امتحان نکنید. قاب‌هایی که در بازار موجود است دارای دو فنر است. این فنرهای پروانه‌ای پس از ورود به سقف بال خود را باز کرده و در سقف محکم می‌شوند. اگر خودتام این قاب را بیرون می‌آورید باید محکم به سمت پایین بکشید تا بال‌های پروانه در سقف بسته شده و قاب به سنت مایین حرکت کند. عدم توجه به این موضوع می‌تواند آسیب جدی را به دست شما وارد نماید. این خارج کردن قاب بیشتر زمانی انجام می‌شود که می‌خواهید برق ورودی را تعویض نمایید.

کلام آخر

لامپ‌های هالوژن از آن دست لامپ‌هایی هستند که به تازگی جای خود را در دکوراسیون و نورپردازی منازل باز کرده‌اند. پر بیراه نیست اگر بگوییم که ویژگی‌ها و مزایایی که دارند باعث می‌شود تا این حد با اقبال عمومی مواجه شوند. نورهای متمرکز و مصرف کم حامل انرژی یکی از مهم‌ترین مزایای آن‌ها است.

این لامپ‌های جذاب، چون عمری طولانی دارند، در هر‌کجایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما از خاطر نبرید که نصب این لامپ‌ها کار نصاب است و برای نصب آن باید با یک نصاب تماس بگیرید. شاید در نهایت نصب لامپ آن‌ها کاری ندلشته باشد اما نصب فریم‌های آن‌ها در سقف‌ها و به صورت روکار و توکار کاری بسیار دشوار است.

از لامپ‌های هالوژنی موجود در بازار استفاده کنید. هم نورپردازی منزل خود را ارتقا ببخشید هم از هزینه‌ی کمتری برای برق خود لذت ببرید. اما فراموش نکنید کار با برق و لوازم برقی همیشه مخاطرات خود را به همراه دلشته است. کافی است با هوم سرویز تماس بگیرید تا نصاب‌ها و برق‌کارهای ماهری را برای همکاری با شما به شما معرفی کند. مطمین باشید از تماس با هوم سرویز و استفاده از خدماتش پشیمان نمی‌شوید!

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا