برقکاری ساختمان

قیمت سرویس کولر گازی و اسپلیت چقدر است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

با فرا رسیدن فصل گرم و بالا رفتن تدریجی دما، روشن کردن کولر گازی اولین چیزی است که به ذهن همه خطور می‌کند. کولر گازی و اسپلیت نیز مانند هر دستگاه مکانیکی دیگری به سرویس دوره‌ای نیاز دارند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. سوالی که مطرح می‌شود این است که بهترین زمان برای سرویس کولر گازی اسپلیت چه زمانی است؟ 

سرویس کولر گازی و اسپیلت در صورتی که به‌تازگی خریداری شده باشد شامل خدمات پس از فروش رایگان است و در غیر این‌صورت با مراجعه و ثبت درخواست در سایت‌ها و سامانه­‌های در نظر گرفته شده انجام می‌شود. به­ همین منظور سرویس و تعمیر کولر آبی در کمترین زمان ممکن در آدرس‌های اعلام شده انجام می­‌شود. سرویس کولر گازی و اسپلیت‌ها، به مجموعه‌ای از خدمات یک شرکت گفته می­‌شود که به واسطه‌ی آن دستگاه عمر بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، سرویس کولر گازی با بهترین سرویسکار سبب کنترل مصرف انرژی نیز می­‌شود.

طراحی سیستم‌های کولر گازی

در سیستم‌های طراحی شده هوای خنک با استفاده از یک واحد مرکزی از خارج به سیستم­‌های پردازنده و کندانسور مبتنی بر مجموعه داخلی ارسال می­‌شود. هوای خنک از طریق یک سری فن و کانال در سراسر مجموعه به جریان در می‌آید. وقتی هوا گرم می‌­شود، روند جریان هوا در مسیر تکرار شونده آنقدر تکرار می­‌شود تا کل مجموعه­‌ی مورد نظر به دمای تنظیم شده برسد.

با توجه به جریان هوا در سیکل توصیف شده و از آن جهت که هوای ورودی مسیر پرپیچ و خمی را به منظور ورود در چرخه خنک کننده هوا طی می‌نماید، سروصدای زیادی ایجاد می‌شود؛ مخصوصاً در صورتی که سیستم قدیمی باشد. اما از آنجایی که تمامی دستگاه­‌های موجود دارای کمپرسور و کندانسور هستند که قابلیت نصب در بیرون و داخل مجموعه (خانه/محل کار) را دارند، مشکل با این استراتژی به شکل مطلوب مدیریت شده است.

یکی از نکات قابل توجه این است که در سال­‌های گذشته در امر انتخاب سیستم کولر­های گازی و اسپلیت‌ها بحث زیبایی‌شناختی دستگاه‌­­ها بوده است. از آنجایی که این امر توسط شرکت­‌های سازنده شناسایی شده بود مزیت رقابتی مطلوب نبوده است، فلذا شرکت‌ها به منظور برتری در بازار، توجه خود را بر امر بهره‌­وری معطوف کرده­‌اند.

سروس کولر گازی و اسپیلت
سروس کولر گازی و اسپیلت
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

با توجه به عمومیت شرایط آب‌وهوایی و نقش بسیار مهم کولر گازی در ایجاد لذت در زندگی روزمره، برنامه‌ریزی برای سرویس کولر­ گازی در تهران ، مطرح شده است. بدون تهویه هوا، فضای داخلی خانه/ دفتر کار گرم و مرطوب خواهد شد. نقش کولرهای گازی بیشتر از سرد نگه داشتن خانه/دفتر کار و یا محل‌های تعبیه دستگاه‌های نام برده می‌­باشد. آن­ها با فیلتر کردن ذرات، بوها و حتی مواد شیمیایی مضر، هوا را تصفیه می­‌کنند.

به لطف جدیدترین فناوری­‌ها، کولرهای گازی دارای سرعت خنک‌سازی سریع‌تر و صرفه‌جویی در مصرف برق هستند. این دستگاه‌ها دارای فیلترهای ضد گرد و غبار بوده و می‌توان با تنظیمات مناسب بهترین بهره‌وری را انتظار داشت.

کولرهای گازی باید مرتباً نگهداری شوند تا بتوانند به درستی کار کنند و این موارد مالک را از تعمیرات پرهزینه کولرها بی نیاز می­‌کند. یکی از نکات مهم تجهیزات داخلی مجموعه­‌ها این است که افراد در ساعات طولانی روز در معرض آن­ها هستند، لذا امر سلامت عمومی افراد بسیار حیاتی بوده و  بررسی دوره‌­ای آن­ها اهمیت دو چندان پیدا می­‌کند.

قیمت کانال سازی کولر و کشیدن داکت کولر چگونه تعیین می شود؟

بررسی‌های مقطعی و دقیق سیستم کولر گازی

بهترین زمان برای خبرکردن سرویسکار کولرگازی در کرج ، درست قبل از شروع به کار آن است که اصولا در ابتدای فصل­‌های گرم سال می‌باشد و از آن­جایی که در کشو­ر ما، ایران اقلیم متنوع آب و هوایی از طیف نیمه‌گرمسیری تا زیر شمالگان مناطق، موجود می­‌باشد، لزوم بررسی مداوم بسیار پر اهمیت می­‌شود. با این وجود، بهترین زمان برای سرویس اساسی اسپلیت و کولرهای گازی هنگام راه‌اندازی آن­ها در نظر گرفته می­‌شود.

در صورتی که دستگاه در حال استفاده در مجموعه‌ای است که دقت در امر بهداشت اهمیت بالاتری را دارا می‌باشد. به عنوان مثال، دستگاه مورد نظر در اتاق کودک و یا برای بیمارانی با حساسیت­‌های تنفسی استفاده شود و یا در مکان‌هایی با وجود آلودگی­‌های احتمالی بالاتر نظیر کلان شهرها، مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، بررسی­‌ دوره‌­ای نیازمند شستشو و در صورت امکان تعویض فیلترهای ورودی است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

سرویس کولرهای گازی و اسپلیت ها، به صورت ذیل دسته‌بندی می­‌شود.

  • نصب کولر گازی
  • تعمیر کولر گازی
  • شستشوی دستگاه (شستشوی پنل داخلی و خارجی)
  • تست کردن تمام اجزای دستگاه
  • خدمات پس از فروش
  • فروش قطعات کولرهای گازی تمامی برندها

اهمیت سرویس کولر گازی

به منظور بهبود عمر سرویس کولر گازی، لازم است مرتباً بررسی­‌های دقیق صورت پذیرد. از جمله مزایای این امر می‌توان به عملکرد صحیح سیستم اشاره کرد. این مهم خصوصاً در دمای گرم از بروز هرگونه مشکل جدی جلوگیری می­‌کند و کارایی را حفظ می‌نماید. با گذشت زمان تمامی سرویس‌­های تهویه، برای کارکرد صحیح به انرژی اضافی نیاز دارند. با سرویس­ منظم، بهره­‌وری حفظ شده و کمک می­‌کند تا هزینه­‌ی برق پایین نگه داشته شود.

اکنون که دلایل مهم سرویس کولر گازی در مشهد تا حدودی مطرح شد، لازم است در مورد اینکه چند بار و در چه دوره‌هایی باید چنین کاری انجام دهید مواردی مطرح می‌شوند.

خدمات سالانه سرویس کولر گازی

  • چک کردن دمنده‌ها
  • بررسی سیم پیچ‌ها
  • بررسی دما
  • بررسی موتور
  • بررسی خط تخلیه
  • بررسی فشارهای داخلی لوله‌ها
  • بررسی خطوط تأمین و اتصالات
  • بررسی قابلیت‌­های کمپرسور

در حین سرویس‌دهی، متخصص به دقت دستگاه را بررسی می­‌کند تا هرگونه مشکل را بررسی کند. فیلترها و کانال‌ها را تمیز می‌کند. همچنین، اطمینان حاصل می‌کند که دستگاه برای پایین نگه داشتن قبض‌های برق به طور موثر کار کنند.

هزینه سرویس کولرگازی در منزل چقدر است؟

اقدامات سالانه سرویس کولر گازی
اقدامات سالانه سرویس کولر گازی

موارد بررسی توسط تکنسین

  • درصد کارکرد مفید خنک کننده بررسی شود.
  • با استفاده از دستگاه نشت‌یاب، نشت خنک کننده آزمایش شود.
  • جریان هوا از طریق مسیر جریان توسط اواپراتور اندازه‌گیری و ثبت شود تا در مرحله بعدی بررسی قابلیت مقایسه داشته باشد.
  • توالی کنترل الکتریکی صحیح تایید شود و اطمینان حاصل شود که سیستم گرمایش و سیستم خنک کننده نمی‌توانند به طور همزمان کار کنند.
  • ترمینال‌های الکتریکی بازرسی شده، اتصالات تمیز و محکم خواهد شد، البته برای این بررسی لزوم یک پوشش غیر رسانا لازم می­‌باشد.
  • موتور روغن و تسمه‌ها از نظر سفتی و سایش بررسی خواهد شد.
  • دقت ترموستات بررسی می­‌شود.

 10 مرحله سرویس کولر گازی و اسپیلت

ابتدا ترموستات را در وضعیت «خاموش» و دمای هوا را به حالت بالا (حدود 80 درجه) برسانید. سپس، اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید.

مراحل سرویس کولر گازی و اسپیلت
مراحل سرویس کولر گازی و اسپیلت
  1. به ترموستات نگاه کنید. آیا تاریخ انقضای آن به اتمام رسیده است؟ در صورت نصب ترموستات جدیدتر می‌­توان در هزینه و انرژی صرفه‌جویی نمود.
  1. هرگونه کانال و یا مجاری در معرض سایش بررسی و مشکلات احتمالی رفع شود. این امر می­‌تواند منبع از دست رفت خنکی و یا ناکارآمدی در خانه باشد.
  2. به دریچه‌های هوا در اطراف خانه توجه شود. مواردی که می­‌توانند جریان هوا را مسدود نمایند و سبب برگشت هوا شوند، باید برداشته شوند.
  3. مسیر تخلیه هوا بررسی شود. یک تخلیه توسط سیم پیچ خنک کننده داخلی وجود دارد که در مسیر فنی و دقیق قابل بررسی می­‌باشد. با یک فنجان سفیدکننده کلر می‌توان منبع تهویه مطبوع را ضدعفونی نمود اما در نظر گرفته شود که در نهایت باید آن را با یک گالن آب به طور کامل شستشو دهید.
  4. فیلتر هوا تعویض شود. فیلتر باید هر سه ماه یکبار تعویض شود (یا طبق توصیه کارخانه سازنده).
  5. برای اطمینان از روشن بودن اتصالات الکتریکی، مدارها بررسی شوند.
  6. اطمینان حاصل شود که برق در واحد کوره/تهویه مطبوع «روشن» است.
  7. واحد کندانسور خارجی بایستی بازرسی شود. اطمینان حاصل شود که هیچ انسدادی در تجهیزات یا در نزدیکی تجهیزات وجود ندارد. برگ­‌ها و یا بقایای املاح آب می­‌توانند اجزای داخلی را مسدود کرده و عملکرد را تحت تاثیر قرار دهند.
  8. مسیرهای خنک کننده نیازمند بررسی به صورت بصری هستند. خطوط باید عایق‌بندی شوند. عایق‌بندی مناسب باعث بهبود کارایی سیستم می‌شود. تعمیرات خطوط عایق باید توسط یک متخصص انجام شود.
  9. سیم‌ها و کابل‌های برق خارج از خانه بازررسی شوند. در صورت مشاهده آسیب یا ساییدگی، قبل از استفاده از سیستم با متخصص تماس گرفته شود.
  10. باید زمان تعویض کامل کولر گازی را تعیین کنید زیرا حتی اگر دستگاه به درستی نگهداری شود، در نهایت فرسوده می­‌شود.

کلام آخر

به طور کلی، سرویس کولر گازی و اسپلیت باید حداقل سالی یک بار توسط یک متخصص انجام شود، این امر کمک می‌کند تا دستگاه درصورت نیاز به تعمیرات کولر گازی در رشت در شرایط مطلوب قرار گیرد. همواره در صورتی که سیستم به خوبی نگهداری و تمیز شود در هزینه صرفه‌جویی خواهید داشت. در نتیجه، عمر دستگاه نیز افزایش می‌یابد.

از آنجایی که افراد متخصص و خدمات‌دهندگان با بررسی کامل اتصالات و با شناسایی آسیب­‌های در حال بروز از خرابی کامل جلوگیری می‌نمایند، پیشنهاد می‌­شود از افراد مبتدی به منظور بررسی و باز و بسته نمودن قطعات استفاده نشود. برای این کار می‌توانید از خدمات هوم سرویز کمک بگیرید. متخصصان ما با نهایت دقت و در کمترین زمان ممکن سرویس کولر گازی یا اسپیلت در تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان، رشت و تبریز شما را انجام خواهند داد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا