نظافت و پذیرایی

خدمات سمپاشی انواع سوسک تضمینی با قیمت عالی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

آیا می‌خواهید بدانید بهترین زمان سال برای سمپاشی سوسک و حشرات در خانه چه زمانی است؟ سوسک‌ها از جمله رایج‌ترین آفاتی هستند که به خانه‌ها و آپارتمان‌ها حمله می‌کنند. آنها ممکن است غذا، وسایل آشپزخانه و سایر وسایل خانه را آلوده کرده و بوی نامطبوعی از خود به جای بگذارند. 

خطرات وجود سوسک در منزل

از آنجا که سوسک‌ها آزادانه از آلودگی‌ها به غذا حرکت می‌کنند، می‌توانند میکروب‌های بیماری زا  که باعث مسمومیت غذایی و بیماری‌های دیگر می‌شوند، را به راحتی منتقل کنند. بسیاری از افراد به مواد دفعی سوسک و پوست ریخته شده آنها نیز حساسیت دارند. مواد حساسیت زای تولید شده توسط سوسک ممکن است باعث گرفتگی گلو، عطسه، آبریزش چشم و همچنین التهاب برونشیتی خطرناک (آسم) شوند که با سرفه‌های مکرر، خس خس سینه و تنفس دشوار قابل تشخیص است. آسمی که توسط سوسک ایجاد می‌شود معمولا در کودکانی که در شرایط مسکونی پرجمعیت و آلوده زندگی می‌کنند، رایج است. درنتیجه هر صاحب خانه باید ضدعفونی منزل و سمپاشی انواع سوسک تهران و حشرات موذی را جدی بگیرد.

عادات سوسک‌ها

سوسک‌ها در لانه‌ها یا کلنی‌های متمرکز مانند مورچه‌ها، زنبورها و موریانه‌ها زندگی نمی‌کنند. با این حال، در پاسخ به بوی مدفوع خود، در مناطق مشخصی جمع می‌شوند. این فضولات به صورت لکه‌های فلفل مانند در مناطق دارای فعالیت فعلی یا سابق سوسک ظاهر می‌شوند. 

سوسک‌ها در شب بیشتر از روز فعال هستند. در طول روز، آنها معمولاً در ترک‌های دیوار و دیگر مناطق تاریک و خلوت پنهان می‌شوند. شب‌ها، آنها مخفیگاه خود را ترک کرده و به دنبال غذا می‌گردند. سوسک‌ها تمام غذاهای انسان به علاوه بسیاری از مواد دیگر مانند صابون، خمیر دندان، چسب، مو، مواد زائد و آلودگی را می‌خورند. خدمات سمپاشی منزل کرج را به متخصصین ما بسپارید.

بهترین زمان برای سمپاشی سوسک چه موقع است؟
سوسک‌ها از جمله رایج‌ترین آفاتی هستند که به خانه‌ها و آپارتمان‌ها حمله می‌کنند
میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

مکان‌های مورد علاقه سوسک

برای از بین بردن سوسک‌ها ابتدا باید بدانید کجا مخفی شده‌اند. مکان‌های ترجیحی سوسک‌ها شامل مناطق گرم، تاریک و مرطوب، به ویژه در آشپزخانه و حمام است. با این حال، بسته به نوع و میزان آلودگی، سوسک‌ها ممکن است در هر جای خانه پیدا شوند.

  • سرویس بهداشتی: معمولا در پشت کابینت‌ها، روشویی، لوله‌های آب و مکان های تاریک و مرطوب می‌توانید این موجودات را پیدا کنید.
  • آشپزخانه: زیر کمدها و کابینت‌ها را بررسی کنید. به مناطق پنهان دارای لوله کشی مانند زیر سینک ظرفشویی و پشت ماشین ظرفشویی توجه ویژه داشته باشید. پشت اجاق گاز، یخچال و فریزر یکی دیگر از مواردی است که باید به دقت بررسی شود. حتی وسایل آشپزخانه کوچکتر مانند مایکروویو، دستگاه قهوه ساز، توستر و مخلوط‌کن نیز می‌توانند سوسک‌ها را در خود جای دهند.
  • زیرزمین: گوشه‌های دیوار انبار را جستجو کنید تا شکافی که سوسک از آن عبور می‌کند را پیدا کنید. ترک در تخته‌های چوبی یا حفره‌های کف زمین، مناطق مناسبی برای پنهان شدن آنهاست. سوسک‌ها در مقوا و روزنامه نیز پنهان می‌شوند، بنابراین کاغذهایی که به مدت طولانی روی زمین وجود دارند را نیز بررسی کنید.

بهترین روش برای خلاص شدن از شر پشه ریز منزل چیست؟

بهترین زمان سال برای سمپاشی سوسک

به عنوان یک صاحب خانه، شما باید اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از آلودگی قبل از وقوع در داخل یا خارج از خانه، خاک باغ یا موارد دیگر انجام دهید. 

از ماه خرداد تا آبان هوا گرم می‌شود. در طول این دوره، بیشتر صاحبان خانه برای دیدار با دوستان و اقوام و سرگرمی به مناطق مختلف جهان سفر می‌کنند. اقامت در مکان های اقامتی و مسافرتی، خطر آوردن حشرات و سوسک به خانه شما را افزایش می‌دهد. 

طبق آمار خدمات کنترل آفات شیراز ، فصل اوج آلودگی به حشرات در منزل، معمولا در ماه‌های مرداد و شهریور است که مردم از مسافرت به خانه خود برمی‌گردند.

در نتیجه بهترین زمان سال برای اسپری کردن منازل و سمپاشی کردن سوسک اصفهان، فصول گرم سال و به خصوص ماه‌های مرداد و شهریور است.

بهترین زمان برای سمپاشی سوسک چه موقع است؟
بهترین زمان سال برای اسپری کردن منازل و سمپاشی سوسک، فصول گرم سال و به خصوص ماه‌های مرداد و شهریور است

روش تضمینی برای از بین بردن موریانه چیست؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

نشانه‌های وجود سوسک در منزل

  1. مدفوع سوسک: سوسک‌ها فضولات تیره‌ای را به جای می‌گذارند که بسیار شبیه قهوه آسیاب شده یا فلفل سیاه است. عرض آن کمتر از 1 میلی‌متر است و طولش متفاوت است. سوسک‌ها تقریباً هر چیزی را می‌خورند و عوامل بیماری‌زای زیادی در سیستم گوارشی آنها زندگی می‌کنند. باکتری‌ها به راحتی از طریق فضله سوسک پخش می‌شوند.
  2. علائم خراشیدگی: در مناطق با رطوبت بالا، سوسک‌ها هنگام حرکت در امتداد دیوارها یا حتی هنگام استراحت، لکه‌های تاریک و نامنظمی را ایجاد می‌کنند. ممکن است این علائم را در سطوح افقی و محل اتصال دیوارها مشاهده کنید که سوسک بیشترین فعالیت را دارد.
  3. تخم سوسک: سوسک‌ها محفظه تخم کپسول مانندی را به جای می‌گذارند. بسته به نوع سوسک این محفظه تخم دارای چندین بخش است. مثلا محفظه تخم سوسک آلمانی حدود 18 قسمت دارد که هر قسمت دارای مقدار زیادی تخم است.
  4. پوست ریخته شده: همانطور که سوسک‌ها رشد کرده و مراحل مختلف چرخه زندگی خود را پشت سر می‌گذارند، در طول این دوره حدود 5 تا 8 بار پوست خود را می‌ریزند. اگر سوسک وجود داشته باشد، به احتمال زیاد این پوست‌های ریخته شده با اندازه‌های مختلف را در اطراف خانه یا محل کار خود مشاهده خواهید کرد.
  5. خسارت به وسایل خانه: همانطور که قبلاً گفته شد، سوسک‌ها تقریباً هر چیزی را می‌خورند. آنها معمولا علائم جویدن و آسیب را بر روی غذا به جای می‌گذارند. سوسک‌ها حتی موادی مانند چرم یا صفحات کتاب را نیز می‌جوند.
  6. بوی غیر معمول: سوسک‌ها در هر کجا زندگی می‌کنند، مدفوع پشت سر می‌گذارند. این مدفوع فرومون تولید می‌کند که سوسک‌های دیگر را به آن منطقه جذب می‌کند. از نظر انسان، این فرومون تولید شده یک بوی ماندگار و ناخوشایند دارد. با افزایش هجوم سوسک، این بوی نامطبوع به طور فزاینده‌ای شدت می‌گیرد و بر روی مواد و سطوح بیشتری به جا می‌ماند.

از بین بردن سوسک‌ها

سوسک‌ها بهتر است با استفاده از ترکیبی از تکنیک‌ها کنترل شوند. از آنجا که سوسک‌ها در مناطق کثیف و گرم و مرطوب ظاهر می‌شوند، نظافت گام مهمی در جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به حضور سوسک است. مواد زائد و باقی مانده غذا باید فورا تمیز شده و ظروف کثیف نباید برای مدت طولانی نشسته باقی بمانند. نباید زباله جمع شود و کیسه‌های کاغذی، کارتن و روزنامه‌ها دور ریخته شده یا در کیسه‌های پلاستیکی مهر و موم شده نگهداری شوند.

با نصب صفحات محکم بر روی در و پنجره‌ها، می‌توان جلوی ورود گونه‌های سوسک موجود در فضای باز گرفته شود. شکاف‌ها و روزنه‌های اطراف درها و پنجره‌ها باید بسته شوند، این امر به ویژه در آپارتمان‌ها برای کاهش مهاجرت سوسک‌ها به واحدهای مجاور بسیار مفید است.

استفاده از حشره‌کش‌ها گام مهم بعدی در از بین بردن سوسک‌ها می‌باشد. این موجودات زمان کمی را در فضای باز سپری می‌کنند و بیشتر تمایل دارند در محیط‌های تاریک و گرم و مرطوب باقی بمانند. بنابراین هنگام بررسی منزل باید از یک چراغ قوه برای شناسایی مناطق دارای سوسک استفاده کنید.

بهترین زمان برای سمپاشی سوسک چه موقع است؟
سوسک‌ها تمایل دارند در محیط‌های تاریک و گرم و مرطوب باقی بمانند

انواع حشره‌کش برای سمپاشی سوسک

انواع بسیاری از حشره‌کش‌ها برای کنترل و سمپاشی سوسک موجود هستند. بیشتر آنها به صورت اسپری مایع یا گاز فروخته می‌شوند. در حالی که برخی به صورت طعمه‌های خوراکی یا پودر تولید می‌شوند. همیشه دستورالعمل‌های محصول را بخوانید و به درستی دنبال کنید. این به شما کمک می‌کند تا ضمن استفاده ایمن از محصول، به نتایج مطلوب برسید.

اسپری: هنگام استفاده از اسپری، مناطقی را که سوسک ترجیح می‌دهد خود را پنهان کند، هدف قرار دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، این مناطق معمولا مکان‌های تاریک، مرطوب و گرم هستند. مطمئن شوید که همه مناطق دارای فضولات سوسک را اسپری کنید. از اسپری کردن دیوارها، کف زمین و میزهای آشپزخانه اجتناب کنید زیرا سوسک‌ها در این مناطق زمان بسیار کمی را سپری می‌کنند.

پودر: نوع دیگر حشره‌کش که برای از بین بردن سوسک‌ها استفاده می‌شود، به صورت پودری است. معمولا از پودر اسید بوریک و خاک دیاتومه برای این کار استفاده می‌شود. معمولا اسید بوریک در از بین بردن سوسک موثرتر می‌باشد. ذرات ریز پودر به بدن حشره می‌چسبند و در حالی که سوسک سعی در جدا کردن آنها دارد، بلعیده شده و سبب مرگ حشره می‌شوند.

طعمه: معمولا افراد از طریق استفاده از طعمه به نتیجه بهتری دست پیدا می‌کنند. طعمه‌های سوسک حاوی حشره‌کش با تاثیر آهسته هستند که پس از بلع با یک ماده غذایی جذب شده و باعث مرگ سوسک می‌شود. این طعمه‌های سوسک، در فروشگاه‌ها و به صورت آنلاین فروخته می‌شوند. بعضی از انواع طعمه در بسته‌های 12 تایی موجود هستند؛ در حالی که برخی دیگر در یک سرنگ پلاستیکی بزرگ قرار می‌گیرند. رمز موفقیت در استفاده از طعمه‌ها، قرار دادن آنها در مکان های مناسب است. پشت یخچال، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز، نزدیک ظروف زباله و داخل کابینت‌ها مسیرهایی هستند که سوسک‌ها معمولاً طی می‌کنند.

تماس با افراد حرفه‌ای برای سمپاشی سوسک

شما می‌توانید از راه حل‌های از بین بردن سوسک‌ها که در این مقاله ذکر شد استفاده کرده و خودتان این حشرات موذی را از بین ببرید. با این حال، بعضی افراد ترجیح می‌دهند این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارند. در این صورت می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط هوم سرویز برای سمپاشی منزل در مشهد، تبریز، رشت، شیراز، اصفهان و تهران استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سمپاشی سوسک رشت به ازای متراژ و خدمات ضدعفونی منزل از لینک‌های گذاشته شده در قسمت اول مقاله دیدن کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا