تعمیر و سرویس خودرو

شارژ گاز کولر ماشین فوری و بدون معطلی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ گاز کولر خودرو هم ارائه میده؟

شارژ گاز کولر ماشین نیز مانند سایر کولرها امری اجتناب ناپذیر است. این‌ گاز که به گاز مبرد معروف است را باید به سیستم کولر ماشین خود اضافه کنید تا ماشین بتواند هوای ماشین را در گرمای تابستان خنک نگه دارد.

اگر متوجه شدید که کولر خودروی شما دیگر به اندازه‌ی سابق هوا را خنک نمی‌کند، اولین کاری که به ذهنتان می‌رسد این است که آن را نزد متخصص ببرید تا اقدام به شارژ گاز کولر خودرو شما کند. برای هر امری بهتر است تا خودروی خود را نزد متخصصان ببرید. نصب دزدگیر خودرو  نیز یکی از این کارها است.

سیستم کولر خودرو چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی، کولر همه اتومبیل‌ها به طرز یکسانی عمل می‌کنند. تمام سیستم‌ها با یک گاز فشار بالا به نام گاز خنک کننده کار می‌کنند. سیستم تهویه مطبوع از قطعات زیر درست شده است:

کمپرسور: مبرد را به صورت مایع فشرده می‌کند، بنابراین مبرد از طریق یک لوله به کندانسور متصل می‌شود.

کندانسور: گرمای گاز خنک کننده را از بین می‌برد و آن را در امتداد دریچه انبساط یا لوله سوراخ هدایت می‌کند.

شیر انبساط یا لوله روزنه: گاز خنک کننده را به حالت گازی اصلی خود برمی‌گرداند و به گیرنده یا خشک کن یا باتری منتقل می‌کند.

گیرنده یا خشک کن یا باتری: رطوبت مبرد را از بین برده و به اواپراتور منتقل می‌کند.

اواپراتور: گرما را از هوای عبور داده شده از هسته آن بیرون می‌کشد و آن را به داخل مبرد منتقل می‌کند و در نتیجه هوای سرد از اواپراتور جریان می‌یابد.

چه زمانی نیاز به شارژ گاز کولر ماشین دارید؟

car ac
شارژ گاز کولر
میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ گاز کولر خودرو هم ارائه میده؟

هنگامی که کولر اتومبیل (AC) دیگر به اندازه‌ی کافی کار نمی‌کند، به عبارت ساده‌تر زمانی که  هوای اتومبیل را دیگر خنک نکرد، امکان دارد نشانه‌ای برای این باشد که زمان شارژ گاز کولر ماشین تهران فرا رسیده است. شارژ مجدد AC خودروی شما به معنای افزودن گاز مبرد بیشتر به سیستم کولر خودرو است تا بتواند دوباره هوای داخل اتومیبل را خنک کند.

چند نکته

  • فراموش نکنید شارژ گاز کولر ماشین درمانی موقت برای مشکل احتمالی بزرگ‌تراست. اگر سیستم کولر خودروی شما واقعا نیاز به شارژ گاز کولر ماشین کرج دارد، این بدان معنا است که سیستم تهویه مطبوع شما نشت کرده و باید به یک مکانیک معتبر مراجعه کنید تا علت آن بررسی و سپس کولر خودرو تعمیر شود. گاز کولر خودرو در سیستمی که هوا در آن جریان ندارد تبخیر نمی‌شود، بنابراین حتما هوا به داخل آن نشت کرده است.
  • توجه: در برخی از وسایل نقلیه قدیمی قابلیت شارژ گاز کولر خودرو ماشین وجود ندارد. آن‌ها نمی‌توانند واحد AC خود را دوباره شارژ کنند. این وسایل نقلیه از گاز R12 استفاده می‌کنند که دیگر ساخته نمی‌شود. در این مواقع تنها گزینه‌ی باقیمانده تعویض سیستم کولر خودرو است. 
  • با این حال که می‌توانید در خانه هم گاز کولر خودروی خود را شارژ کنید، اما بهتر است از تعمیرکار حرفه‌ای‌تر کمک بگیرید. این بدان دلیل است که کار با مایع خطرناک است و بهترین کار کمک‌ گرفتن از مکانیک مجاز است.

لوازم مورد نیاز شارژ گاز کولر ماشین

به دلیل حساسیتی که این‌کار دارد، باید از نحوه استفاده از کیت‌های شارژ گاز کولر ماشین مطلع باشید. به وسیله‌ی این کیت‌ها می‌توانید مانند یک‌ مکانیک حرفه‌ای با ایمنی کانل گاز کولر خوورو را شارژ کنید.

مواد مورد نیاز:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ گاز کولر خودرو هم ارائه میده؟
  • تلگراف کولر خودرو با ماشه و سنج کناری پایین
  • دماسنج گوشتی
  • گاز مبرد (بسته به نیاز وسیله نقلیه، 12 تا 28 اونس. این اطلاعات را می‌توانید از قسمت زیرین کاپوتوماشین پیدا کنید)
  • عینک ایمنی و دستکش

نکته: همیشه دقت‌ کنید که زیر کاپوت از عینک ایمنی استفاده کنید. حتما دقت کنید که گاز مبرد اصلا روی پوست شما نریزد. این ماده به سرعت منجمد کرده و بسیار دردناک است. لطفاً حتماً تمام دستورالعمل‌هایی را که بر روی کیت شارژ AC نوشته شده بخوانید و انجام دهید.

می دانید بدون حضور در فروشگاه می توانید انواع قطعه ماشین را تهیه کنید؟

مراحل شارژ گاز کولر ماشین

car ac
شارژ گاز کولر

مرحله اول: کولر خودرو راروشن کنید. 

ماشین خود را روشن کرده و کولر را در درجه Max یا High تنظیم کنید.

مرحله 2: بررسی کنید که آیا کمپرسور کولر نیز درگیر است یا خیر.

کمپرسور کولر خودرو دستگاهی است که توسط یک لوله به دستگاه کولر متصل شده است و مبرد را از مایع به گاز تبدیل می کند. در انتهای کمپرسور یک کلاچ قرار دارد که هنگام بالا بودن AC باید با لوله‌ی جانبی حرکت‌کند. به دنبال قرقره‌های در حال حرکت باشید.

اگر مشکل از کلاچ کمپرسور باشد، احتمالاً نیاز به شارژ گاز کولر ماشین خود دارید. بهتر است قبل از اینکه اقدام به افزودن گاز به سیستم تهویه‌ی مطبوع خودروی خود کنید، با آزمایش کردن‌ مطمئن شوید که مشکل دقیقا از کجاست.

اگر مشکل از کلاچ کمپرسور نباشد، مشکل از گاز کولر خودرو نیست و نیازی به شارژ گاز کولر ماشین ندارید. در این حالت یا مشکل از برق کولر است یا خود کمپرسور خراب است. پس از آزمایش فشار شما این امکان را دارید که بدانید علت این که کولر خنک نمی‌کند دقیقا چیست. به راحتی می توانید از خدمات شارژ کولر خودرو شیراز استفاده کنید.

گام بعدی چیست

مرحله 3: فشار را آزمایش کنید. 

برای آزمایش فشار، باید وسیله نقلیه را خاموش کرده و محلی که درگاه فشار ضعیف قرار دارد را فشار دهید. پورت سرویس فشار ضعیف به طور کلی در سمت سرنشین موتور قرار دارد. روی پورت کلاه سیاه یا خاکستری با حرف «L» وجود دارد.

نکته: اگر نتوانستید آن را بیابید، سعی کنید دو لوله آلومینیومی که از دیواره فلزی پشت موتور بیرون آمده را بیابید و لوله‌ای که قطر بیشتری دارد را دنبال کنید تا درگاه سرویس را پیدا کنید.

مرحله 4: شیلنگ شارژ را به کیت وصل کنید.

برای اتصال شیلنگ شارژ، اتصالاتی را که در انتهای شیلنگ شارژ است پیدا کنید و آن را روی درگاه قرار داده و محکم به پایین فشار دهید. این کار تا زمانی انجام  دهید که صدای تق بشنوید.

مراقب باشید در این زمان ماشه را نکشید زیرا این کار باعث می‌شود گاز خنک کننده از سیستم AC به داخل خودرو آزاد شود.

خدمات کارشناسی رنگ خودرو در محل چه مزایایی برای شما دارد؟

car ac
شارژ گاز کولر

مرحله 5: وسیله نقلیه را دوباره راه‌اندازی کنید و نتایج را بررسی کنید.

وسیله نقلیه را دوباره روشن‌ کنید و  کولر را در آخرین درجه تنظیم کنید. به کمپرسور نگاه کنید تا متوجه شوید که آیا کلاچ درگیر شده است یا خیر‌. هنگامی که کمپرسور مشغول به کار شد، اگر میزان فشار زیر psi 40 باشد، مشخص می‌شود که فشار گاز کولر شما کم است. باید فشار یا بالای psi 40 و یا نزدیک آن باشد.

برای شارژ گاز کولر ماشین اکنون نوبت چیست؟

مرحله 6: می‌توانید مبرد را روی شلنگ شارژ قرار دهید. 

اتصال نخ قوطی به داخل شیلنگ به شما این امکان را می‌دهد تا شارژ کردن گاز‌ کولر ماشین اصفهان خود را به آرامی پر کنید. پس از نصب قوطی، قوطی را به حالت ایستاده نگه داشته و 5 تا 10 ثانیه ماشه را فشار دهید تا مبرد را به سیستم اضافه کنید. بعد از اینکه ماشه را آزاد کردید، فشارسنج را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سیستم تهویه هوای مطبوع خودرو را بیش از حد  شارژ نمی کنید.

این کار را تا جایی ادامه دهید که به psi 40 نزدیک شوید.

مرحله 7: به داخل ماشین برگردید و دما را بررسی کنید.

با استفاده از یک دماسنج که آن را در نزدیکی یکی از دریچه‌های AC در سمت راننده و نزدیک فرمان قرار می‌دهید درجه حرارت را یادداشت کنید. یک کولری که گازش کاملا پر باشد، هوا را تا 28 درجه سرد خواهد کرد. البته این مورد به درجه حرارت محیط و همچنین ثابت بودن خودرو نیز بستگی دارد.

بررسی صحت نتیجه‌ی کار

اگر فشار بیش از 40psi باشد، فشار ضعیف «زیاد» در نظر گرفته می شود. این امر می‌تواند به علت شارژ بیش از حد سیستم یا در صورت خرابی عملکرد کمپرسور باشد. اگر فشار زیاد باشد، وقت آن است که به دنبال مکانیک حرفه‌ای بروید تا کولر خودرو را اساسی تعمیرنماید. در غیر اینصورت تبریک می‌گوییم، شما توانستید شارژ گاز کولر ماشین را با موفقیت انجام دهید اکنون از هوای داخل خودرو لذت ببرید.

کلام آخر

هشدار: باید تأکید کرد که اگر گاز کولر ماشین شما برای شروع کم باشد، بدین‌ معنی است که نباید در مورد نشت سیستم تردید کنید. تعمیرات کولر خودرو تبریز امری کاملاً تخصصی است و این نوع تعمیرات باید توسط یک متخصص برای انجام اقدامات و تمرینات مناسب و همچنین جلوگیری از نشت گاز خنک کننده در داخل خودرو و آلودگی هوای تنفسی، انجام شود.

بهتر است در همان ابتدای کار برای بررسی بهتر و بیشتر از انجام اعمال خودسرانه و خطرناک خودداری نمایید و کار را به کاردان و متخصص این امور بسپارید. ممکن است حتی در اثر یک کوتاهی و سهل‌انگاری کوچک تا مدت‌ها دچار دردسر شوید.

در بسیاری از مواقع یافتن متخصصی که بتواند به شما به بهترین نحو کمک کند و البته جانب انصاف را رعایت نماید همیشه سخت است. بهتر است اتومبیل خود را نزد متخصصی ببرید که رزومه‌ی درستی داشته باشد یا از جانب سرویس معتبری نورد تایید قرار گیرد. 

اما اگر نمی‌دانید که کجا باید بروید و کدام متخصصین هستند که قابل اعتماد هستند، بهتر است حتما با هوم سرویز تماس حاصل کنید. کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید تا هر زمان که نیاز داشتید با چند کلیک کوچک از متخصصان ما در زمینه شارژ کولر خودرو در تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، کرج و رشت کمک بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ گاز کولر خودرو هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا