نظافت و پذیرایی

شستشوی انواع مبلمان با پارچه های مختلف

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

مبلمان از آلوده ترین وسایل در هر خانه ای است! شستشوی سالیانه مبل ها راهی ساده و کم هزینه برای تمیز نگهداشتن مبلمان است شرکت های خدماتی نظافتی، سرویس های شستشو و نظافت مبل را نیز عرضه می کنند که بسیار کاربردی است. قیمت خشکشویی مبل در برخی شرکت ها بالا و پایین دارد و همین موضوع باعث شده تا برخی از افراد به فکر شستشوی انواع مبلمان به روش های سنتی باشند. بدون شناخت ویژگی های پارچه رو مبلی نباید اقدام به شستن مبل ها شود. انواع پارچه مبلمان به روش های مختلفی تمیز می شوند. برخی از پارچه ها را نباید با آب و شوینده های معمولی، شست. در مورد مبل های گران قیمت و نفیس، حساسیت های بیشتری وجود دارد. گاهی یک اشتباه ساده در نحوه نظافت و لکه بری پارچه موجب می شود تا به کلی رنگ رویه مبل، آسیب ببیند.

راه های شستشوی انواع مبلمان

قبل از پرداختن به این موضوع لازم است تا کمی در مورد پارچه های رو مبلی اطلاعات کسب کنید. انتخاب شوینده مناسب و شیوه صحیح شستشو، بر اساس نوع پارچه رویه ساده تر است. پارچه مبلی در دو نوع ساده و طرح دار وجود دارد. رنگ های روشن و تک رنگ، کثیفی و آلودگی را بیشتر نشان می دهند. لکه های روغن و مایعات و … به خوبی روی مبل های سفید و رنگ روشن دیده می شود. در مورد مبلمان با پارچه طرح دار و رنگی، به این وضوح نمی توانید کثیفی و آلودگی ها را مشاهده کنید اما این دلیلی بر تمیز بودن رویه مبل نیست. نحوه شستشو و تمیز کردن مبلمان بر اساس نوع پارچه، تفاوت دارد. در ادامه برخی از رایج ترین پارچه های مبلی و نحوه شستشوی مبل تهران هر یک را مشاهده می کنید.

بهترین مواد شوینده مبل پارچه ای چه هستند؟

شستشوی مبل پارچه ای در منزل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

بهترین روش شستشوی انواع مبلمان

قبل از مبل شویی کرج به برچسب شرکت سازنده توجه کنید. مبل های استاندارد دارای برچسب مشخصات هستند. این برگه معمولا در پشت و یا زیر مبل ها نصب شده است. بر روی برچسب راهنما، نحوه شستشو و نظافت پارچه رویه، اطلاع رسانی شده است. با توجه به جنس پارچه، از طرف تولید کننده هشدارهایی بر روی برچسب دیده می شود که راهنمای خوبی برای خریداران است. اطلاعاتی در ارتباط با پارچه، نحوه شستشو، دمای آب، شوینده مناسب و … بر روی این برگه ها دیده می شود.همین حالا به پشت کاناپه اتاق پذیرایی نگاه کنید. آیا برچسب راهنمای شستشو را مشاهده می کنید؟ آیا معنای علائم روی برگه راهنما را می دانید؟

  • معنای برچسب های روی مبل

5 علامت اختصاری به عنوان روی کاتالوگ راهنمای همه مبل ها دیده می شود. این علامت ها بین المللی هستند و با توجه به ویژگی های پارچه، در نظر گرفته می شوند. با یک جستجوی ساده در اینترنت نیز می توانید معنای هر کدام از این علامت را پیدا کنید. برای سهولت، من این کار را انجام دادم. با توجه به هر علامتی که روی برگه نوشته شده، می توانید نحوه صحیح شستشوی مبل شیراز را تشخیص دهید.

W: قابلیت شستشو با آب و مواد شوینده معمولی

WS: امکان استفاده از شوینده‌های مایع همراه با بخارشو  و یا شوینده‌های خشک

S: استفاده از شوینده های خشک، ممنوعیت استفاده از آب

O: جنس پارچه از مواد ارگانیک و تنها قابل شستشو با آب سرد 

X: ممنوعیت استفاده از هر نوع شوینده ای. تنها مجاز به تمیز کردن با جارو و برس

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

طریقه صحصیح شستن مبل ها

طریقه شستشوی انواع پارچه مبلمان

  • پارچه نخی: شستشو با آب و مواد شوینده بلا مانع است. استفاده از وایتکس و لکه بر کننده توصیه نمی شود.
  • پارچه کتان: شستشو و لکه گیری دشوار است و امکان ساییدگی و چروک بعد از شستشو وجود دارد.
  • پارچه مخمل: قابلیت شستشو با محلول های خانگی، آب و صابون، جوش شیرین و …. در جهت خواب پارچه را دارد.
  • پارچه مازراتی: شبیه به مخمل و دارای ناهمواری های کمتری است. احتیاط های لازم در شستشو لحاظ شود.
  • الیاف پشمی: مقاومت زیادی در برابر پارگی و چروک دارد و در اثر شستن آسیب نمی بیند ولی از لکه برها استفاده نکنید.
  • چرم رویه مبلمان: آب در آن نفوذ نمی کند و رطوبت را در خود نگه می دارد. حتما از رطوبت دور نگه دارید.
  • پارچه جیر:حساس به آب است و نباید به روش های خانگی شستشو داده شود.
  • ابریشم و ریون: از پارچه های بسیار حساس هستند و در حین شستشو با روش سنتی، آسیب می بینند.
  • رویه پلی استر: به راحتی تمیز می شود و قابل شستشو با روش های معمولی در خانه است.
  • پارچه مبلی نانو: از محصولات جدیدتر است و لکه و کثیفی را به خود جذب نمی کند.

نحوه شستشوی انواع مبلمان

برای جلوگیری از کثیف شدن مبل ها می توانید در نظافت هفتگی، رویه مبلمان را جارو بکشید. مکش جارو برقی گرد و غبار داخل الیاف پارچه مبلی را تمیز می کند و ماندگاری پارپه را افزایش می دهد. با استفاده از سری مخصوص گردگیری روی همه سطوح پارچه ای و پشت مبل ها را جارو کنید. از سری نازک برای گوشه ها و کنار دسته های مبلمان استفاده کنید.

سپس لازم است تا پرزها و موی روی پارچه را تمیز کنید. نوعی غلطک موگیری در بازار موجود است که حتما به کارتان می آید. با استفاده از این غلطک ها می توانید مو و پرزهای روی مبلمان را تمیز کنید. شاید باور نکنید ولی مقدار زیادی موی کوتاه و بلند روی پارچه مبل ها وجود دارد که باید برداشته شود. اگر از سگ و گربه نگهداری می کنید عملیات موگیری را هر روز انجام دهید.

بعد از غبارگیری و موگیری، به 3 روش می توانید مبلمان را تمیز کنید:

الف- تمیز کردن مبل ها با بخارشوی خانگی

ب- نظافت مبلمان با آب و مواد شوینده

ج- خشکشویی انواع مبلمان با دستگاه 

بهترین روش شستشوی مبل در خانه چگونه است؟

شستن پارچه مبل مخمل

شستشوی انواع مبلمان با بخارشو

اگر یکی از این دستگاه های کوچک بخارشو را در منزل دارید می توانید با بخار داغ پارچه رویه مبل ها را ضد عفونی کنید. بخار آب یک ماده ضد عفونی کننده و میکروب کش قوی است و تا حدود زیادی لکه های پارچه را نیز از بین می برد. برای استفاده از بخارشوی خانگی نیاز به مواد شوینده ندارید. این دستگاه تنها با آب کار می کند. بخارشو می تواند بوی نامطبوع پارچه را نیز از بین ببرد و باکتری ها را نابود کند. این روش برای نظافت عمقی مبل ها کارایی ندارد زیرا به همراه بخار آب، کثیفی هم در بافت پارچه نفوذ می کند. 

شستشوی انواع مبلمان با آب و شوینده در منزل

استفاده از شلنگ آب و پودر و … کاملا منسوخ شده است. این شیوه در گذشته طرفداران زیادی داشت ولی این روزها همه می دانند که آب فراوان به اسفنج نشیمن مبل ها آسیب می رساند. برای تمیز کردن پارچه مبلی با توجه به توضیحات ابتدای مطلب عمل کنید. برخی پارچه ها نسبت به آب و مواد شوینده حساس هستند و نباید آن ها را به این روش، تمیز کنید. در مورد نظافت مبل راحتی، اغلب مشکلی وجود ندارد. برای تمیز کردن مبل ها به این ترتیب عمل کنید:

در یک بزرگ مقداری آب و چند قطره مایع ظرفشویی بریزید. مواد را هم بزنید و با یک اسفنج، کف روی آب را بردارید. با استفاده از اسفنج و کف می توانید پارچه مبلی را تمیز کنید. مراقب باشید اسفنج خیلی خیس نباشد تا آب به داخل پارچه و اسفنج نفوذ نکند. با شامپوی مخصوص شستشوی مبلمان نیز می توانید همین کار را انجام دهید. در نهایت با یک اسفنج مرطوب، کف روی پارچه را تمیز کنید.

نکته: مراقبت باشید دسته های چوبی مبلمان، خیس نشود. آب و رطوبت می تواند موجب ترک خوردن چوب بشود.

شستشوی مبلمان چرمی ارزان

خشکشویی انواع مبلمان با دستگاه

ابهترین راه برای نظافت و تمیز کردن مبل ها اینست که از خدمات مبل شویی اصفهان استفاده کنید. شرکت های خدمات نظافتی، سرویس های ویژه مبلشویی با دستگاه را ارائه می دهند. دستگاه مبل شور، اندازه بزرگی ندارد و قابل حمل و نقل است. اگر پارچه مبلی خیلی کثیف شده و پر از لکه های زشت و کثیف است حتما باید مبلمان را به طور کامل بشویید. دستگاه بخارشور و یا روش های سنتی شستشوی مبلمان نمی تواند این لکه های سر سخت و قدیمی را از بین ببرد. 

سالی یک یا دوبار از خدمات شستشوی مبل تبریز استفاده کنید. با کلیک روی دکمه ثبت سفارش در بالای صفحه نیز می توانید تقاضای خود را ازسال کنید. تکنیسین با تجربه به همراه دستگاه کوچک مبل شور درب منزل مراجعه می کند و صفر تا صد شستشوی مبل ها را انجام می دهد.

نیازی به حرکت دادن مبل ها و یا خارج کردن مبلمان از اتاق نیست. خشک شویی مبل بدون ریخت و پاش و کثیفی است و در زمان کوتاهی انجام می شود. در این روش متصدی دستگاه با توجه به جنس پارچه رویه مبل، از مواد شوینده مناسب استفاده می کند. آب و شوینده روی سطح مبل پاشیده می شود و فرچه های دستگاه شروع به شستن پارچه مبلی می کنند. در نهایت آب کثیف و شوینده به داخل دستگاه مکش می شود. 

نحوه شستشوی پارچه مبلمان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا