بنایی و دکوراسیون

بهترین عایق صوتی ارزان و باکیفیت

میدونستی که هوم سرویز، خدمات عایق بندی صدا و آکوستیک اتاق و درب هم ارائه میده؟

این روزها با گسترش شهرها و شهرنشینی، آلودگی صوتی به یک معضل بزرگ تبدیل شده‌است. به همین دلیل است که اکثر افراد به دنبال این هستند که بتوانند صداهای پیرامون خود را تاحد بسیار زیادی کم کنند. روش‌های زیادی برای کم ‌کردن سروصدای اطراف وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به استفاده از پنل‌های ضدصدا، چسب، درزگیر و …. اشاره ‌کرد. در این نوشته می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه خانه خود را عایق صوتی کنید؟ بعد از خواندن این مطلب، شما می توانید خانه آرام تر و دلنشین تری داشته باشید و از سکوت خانه خود لذت ببرید.

از آنجایی که هزینه عایق صدا موضوع مهمی است، در این نوشته انواع روش عایق بندی صوتی اتاق و باکیفیت را به شما معرفی کرده ایم تا با هزینه کم بتوانید عایق صوتی مناسب خانه خود را خریداری کنید.  البته شما می توانید از خدمات سرویس عایق بندی صدا و آکوستیک اتاق هوم سرویز استفاده کنید تا جلوی ورود سروصدا به داخل خانه خود را بگیرید و محیط آرام تری برای کار و زندگی داشته باشید. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع عایق صوتی ارزان آشنا شوید.

عایق صوتی ارزان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات عایق بندی صدا و آکوستیک اتاق و درب هم ارائه میده؟

با انواع عایق صوتی آشنا شوید

اگر تصمیم دارید اتاق‌ های منزل خود را عایق صوتی تهران کنید، ابتدا باید انواع نمونه‌های عایق صوتی موجود در بازار را به خوبی بشناسید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید در زمان قدیم هم دیوارها را عایق صوتی می کردند تا جلوی عبور صدا را بگیرند و برای این کار، بیشتر از پشم سنگ برای عایق‌ سازی دیوارها استفاده می ‌شد؛ اما امروزه نمونه های جالبی از عایق های صوتی با تکنولوژی‌ های جدید وجود دارند که می توانید از آنها به عنوان عایق صوتی خانه خود استفاده کنید.

عایق الاستومتری، عایق پلی اتیلن، عایق پلی ارتان، عایق پشم سنگ و عایق آکوستیک از جمله انواع عایق های موجود در بازار هستند. اگر قصد خرید عایق صوتی ارزان و باکیفیت را دارید، باید با نمونه های عایق صوتی و ویژگی های آنها آشنا شوید تا بتوانید از بین انواع عایق های صوتی، بهترین آنها را انتخاب کنید.

عایق الاستومتری

عایق‌های شبیه به شانه تخم‌مرغ و دورو چسب‌دار ازجمله نمونه عایق الاستومتری هستند که می‌توانید به سرعت آنها را اجرا کنید. اگر به دنبال عایقی هستید که قدرت جذب بالایی داشته باشد، این نوع عایق بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. از عایق الاستومتری بیشتر در محیط‌های صنعتی، ساختمانی، سقف و دیوارهای مشترک به عنوان عایق صوتی استفاده می‌شود.

دقت داشته باشید با خرید این نوع عایق کاری صدای اتاق کرج می‌توانید به صورت همزمان از انتقال صدا و حرارت جلوگیری کنید. شما می ‌توانید خودتان به تنهایی نیز برای نصب این نوع عایق اقدام کنید. برای این کار ابتدا باید محل موردنظر را به درستی اندازه‌گیری کرده و عایق را ببرید. سپس برچسب پشت رول را کنده و آن را روی دیوار بچسانید.

اگر قصد خرید این نوع عایق صوتی را دارید، باید بدانید با ورود هرگونه ضربه به آن، این عایق خاصیت خود را از دست خواهد داد. پس قبل از هرگونه اتفاقی بهتر است روی این عایق را به خوبی با مواردی نظیر کناف، ام‌دی‌اف، لمینت، کامپوزیت و … بپوشانید.

این نوع عایق ضخامت زیادی ندارد؛ پس نگران فضای اشغال شده توسط آن نباشید. اگر سروصدای اطراف شما زیاد است می ‌توانید از عایق دورو استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم دراین حالت فضای لازم برای چسباندن این محصول را تخمین بزنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات عایق بندی صدا و آکوستیک اتاق و درب هم ارائه میده؟

عایق پلی ‌اتیلن

عایق پلی اتیلن همان رول‌هایی است که احتمالا در هنگام اسباب‌کشی برای جلوگیری از ورود ضربه به وسایل از آن استفاده کرده ‌اید. پلی اتیلن بهترین انتخاب برای دیوارهای مشترک در خانه‌های آپارتمانی است. به صورت کلی می‌توانیم بگوییم بهتر است در حین ساخت واحدها در بین دیوارهای مشترک از این نوع عایق استفاده شود. البته دقت کنید پس از اتمام کار نیز استفاده از این عایق منعی ندارد و اما باز هم پس از اتمام کار باید روی آن را با کناف یا مواردی نظیر این بپوشانید.

عایق صوتی ارزان

عایق صوتی پلی ‌ارتان

یکی از مشهورترین عایق صوتی موجود در بازار عایق پلی ‌ارتان است که از جمله پرطرفدارترین عایق‌ها در برابر حرارت، برودت و صوت محسوب می شود. از این نوع عایق باید در هنگام ساخت بخش‌های مختلف منزل استفاده کنید. برای مثال در عایق‌ کاری حفره‌های سفالی دیوار می‌توان از پلی‌ارتان جامد استفاده کرد.

عایق صوتی پشم سنگ

ازجمله ابتدایی ‌ترین عایق‌ های صوتی که در گذشته مورد استفاده بوده است، عایق پشم سنگ نام دارد. این نوع عایق فضای بسیار زیادی را از محیط اشغال می‌کند و علاوه بر این، پس از مدتی خاصیت خود را به کلی از دست می‌دهد. دقت داشته باشید با استفاده از این نوع عایق باید هر چند وقت یکبار برای تعویض آن اقدام کنید. البته باز هم به دلیل قیمت پایین این محصول، بسیاری از افراد برای خرید آن رغبت نشان می ‌دهند. پشم سنگ از جمله انواع عایق صوتی ارزان و پرطرفدار است.

ایده های جذاب برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک

پنل‌ آکوستیک

یکی از گران‌ترین عایق صوتی، پنل آکوستیک نام دارند که جز عایق‌های دکوراتیو نیز محسوب می‌شود. این محصول ظاهر بسیار زیبایی دارد و بعد از نصب نیز به هیچ عنوان نیاز به پوشانندگی در آن وجود ندارد. از نظر هزینه نیز به دلیل عدم استفاده از کناف و پنل‌ های گچی این عایق‌ها به صرفه‌تر هستند. پنل آکوستیک به تازگی وارد بازار شده و در همین مدت کم طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است.

عایق صوتی ارزان

چطور می‌توانیم اتاق را عایق صوتی کنیم؟

تا اینجا، با انواع عایق صوتی ارزان که می ‌توانید در دیوارهای منزل نصب کنید آشنا شدید. عایق کاری یکی از بهترین روشها برای افزایش آرامش محیط و کنترل سروصدا است که با آن می توان حتی نم و رطوبت خانه را هم پوشاند.

بهتر است بدانید روش‌های ساده‌ تری نیز وجود دارد که می‌توانید با انجام آنها تا حدودی اتاق‌های منزلتان را عایق صوتی کنید. با این چند روش ساده، شما می توانید سروصدای محیط را به حداقل برسانید.

1- پوشاندن درزهای درب و پنجره

درزهای پنجره تاثیر بسیار زیادی را در انتقال صدا دارد؛ در نتیجه شما می‌توانید با پوشاندن درز پنجره ها تا حد زیادی جلوی ورود صدا را بگیرید و عایق صوتی ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از درزگیرهای پلاستیکی استفاده کنید. دقت داشته باشید پایین درب‌های منزل خود را نیز می‌توانید با کمک فوم‌ های پلاستیکی بپوشانید و با این کار، تا حد بسیار زیادی انتقال صوت را به حداقل رسانید. پوشش‌های پلاستیکی بهترین انتخاب برای پوشاندن درزهاست، به علاوه می‌توانید در صورت نبود آنها از چند تکه چوب نیز استفاده کنید.

قبل از بازسازی خانه قدیمی به چه مواردی باید دقت شود؟

2- استفاده از پنل‌های عایق صوتی

همانطور که در ابتدای مطلب خواندید، پنل‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارد که با نام عایق صوتی به فروش می ‌رسد. این نوع پنل‌ها می‌تواند تا حد زیادی از ورود و خروج صدا به بیرون از منزل جلوگیری کند، به همین دلیل نیز انتخاب بسیار مناسبی است. دقت داشته باشید نصب این نوع پنل ها نیز بسیار آسان است و خودتان می‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. برخی از این نوع پنل‌ها چسب‌هایی دارند که به راحتی روی دیوار قرار می‌گیرند و برخی دیگر را نیز می‌توانید با کمک پیچ روی دیوار فیکس کنید.

چگونه خانه خود را عایق صوتی کنید؟

3- نصب پرده‌ های ضخیم

یکی از روش‌هایی که می‌تواند میزان ورود صدا به منزل شما را کاهش دهد، استفاده از پرده‌های ضخیم است. برای این منظور، باید پرده‌هایی را انتخاب کنید که بتواند تمامی بخش‌ها از سقف تا زمین را بپوشاند. همچنین باید در هنگام خرید پرده حتما ضخامت آن را نیز در نظر بگیرید. مسلما پرده با ضخامت بالاتر می‌تواند مقاومت بسیار بیشتری در برابر ورود صدا داشته باشد.

4- کمدهای بزرگ

از دیگر مواردی که می ‌توان از آن به عنوان عایق صوتی مشهد استفاده کرد، کمدهای بزرگ یا دکورهای سراسری روی دیوار است. شما می‌توانید با استفاده از این وسایل، علاوه بر زیبا سازی منزل سروصدای محیط را کاهش دهید. برای مثال می ‌توانید یک کتابخانه بزرگ روی دیوار مشترک خود در آپارتمان قرار دهید. با این کار، هم دکوراسیون جذابی را برای خانه خود چیده اید و هم تا حد زیادی از انتقال صدا جلوگیری کرده‌ اید.

5- استفاده از فرش و پدها

امروزه بیشتر کف خانه‌های از سرامیک، چوب و پارکت ساخته می‌شوند که در زمان برخورد وسایل یا عبور افراد، از آنها صدا تولید می شود. مسلما استفاده از قالی در منزل می‌ تواند این انتقال صدا را کاهش دهد. شما می‌توانید برای کاهش صدای بیشتر در زیر قالی از پد یا فوم استفاده کنید. ترکیب فوم و فرش مانند عایق صوتی عمل کرده و در میزان انعکاس صدا تاثیر بسیار زیادی دارند.

6- رنگ کردن دیوارها

شاید نتوانید تصورش را هم بکنید؛ اما رنگ‌ آمیزی دیوارها می‌تواند باعث عایق‌ شدن منزل شما شود. شما می‌توانید با رنگ کردن دیوارهای منزل از انتقال صدا جلوگیری کنید. البته باید در هنگام خرید رنگ دقت داشته باشید و رنگهایی را خریداری کنید که قدرت جذب صوت بالاتری داشته باشند.

7- نصب شیشه دوجداره

شیشه‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که می ‌توانند میزان انتقال صدا را کم و زیاد کنند. شیشه‌های معمولی به راحتی صدا را از خود عبور می‌دهند؛ به همین دلیل برای کاهش انتقال صدا باید از نمونه‌های چندجداره استفاده کنید. امروزه بسیاری از خانه‌ها برای عایق‌بندی منزل خود از شیشه‌های دوجداره استفاده می کنند. عایق کاری پنجره از بهترین روشهای کاهش میزان صدای ورودی به خانه است.

چگونه خانه خود را عایق صوتی کنید؟

8- استفاده از چسب

اتاق‌های منزل شما درزهای زیادی دارد که نمی‌توانید با کمک درزگیرها آن را بپوشانید. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید با کمک آن درزهای کوچک را هم بپوشانید، استفاده از چسب چوب است. با کمک چسب چوب می‌ توانید کوچکترین درزها را نیز بپوشانید و مسیر انتقال صدا را مسدود کنید.

9- نصب درب ورودی ضخیم

با جایگزین کردن درب منزل خود با یک درب چوبی سنگین مسلما متوجه آرامش بیشتر و کاهش سر و صدا خواهید شد. با این حال اگر نمی‌خواهید هزینه چندانی برای تعویض درب منزل خود داشته باشید، کافی است با کمک چند تخته چوب، درب ورودی را ضخیم تر و سنگین تر کنید. افزایش وزن درب اتاقها، تاثیر زیادی روی میزان انتقال صدا می گذارد و یکی از گزینه های خوب برای عایق صوتی در منزل محسوب می شود. شما می توانید از سرویس ساخت و تعمیر درب چوبی ما استفاده کنید تا درب خانه های خود را تعمیر کنید. برای اطلاع از قیمت ساخت درب اتاقی با متخصصان ما در ارتباط باشید.

عایق صدا

بهترین عایق صوتی ارزان برای خانه شما

در این نوشته، روشهای زیادی برای عایق صوتی کردن منزل خود یاد گرفتید و با انواع عایق صوتی ارزان اصفهان نیز آشنا شدید. شاید شما از خود بپرسید بهترین روش برای عایق صوتی کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم استفاده از پنل‌ها با پوشش کامل، بهترین انتخاب برای منزل شما خواهد بود. پنل بهترین انتخاب برای عایق صوتی است؛ تا جایی که بسیاری از استودیوهای موسیقی نیز از این روش استفاده می‌کنند.

با این وجود نمی‌توان نقش پنجره‌های چندجداره را نیز در کاهش انتقال صوت نادیده گرفت. هر دوی این روش‌ها را برای عایق صوتی کردن خانه خود استفاده کنید و تاثیر فوق العاده آنها را در آرامش بیشتر محیط خانه خود حس کنید.

در دنیای شلوغ و پر رفت و آمد امروز، استفاده از عایق صوتی در شهرهای بزرگ بسیار لازم است. در محیط‌های پر سروصدا استفاده از پنل به عنوان عایق صدا اهمیت بالایی دارد. با توجه به روشهای گفته شده در این مقاله می توانید بهترین روش را برای عایق صوتی کردن خانه خود انتخاب کنید و با استفاده از خدمات هوم سرویز برای نصب عایق صوتی، اتاق ها و محیط خانه خود را به بهترین عایق صوتی مجهز کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با هوم سرویز همراه بودید از شما متشکریم. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات عایق بندی صدا و آکوستیک اتاق و درب هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا