خانگی و ساختمانی

همه چیز درباره خدمات تعمیر یا تعویض آینه بغل ماشین

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه و آینه خودرو هم ارائه میده؟

در پشت چراغ قرمز یا ترافیک نگاهی به ماشین های اطراف تان داشته باشید. آیا آینه بغل های شکسته و  آویزان به خودروهای دور و برتان را می بینید؟ راستی وضعیت ماشین خودتان چگونه است؟ این آینه های بغل برای زیبایی نصب نشده اند و یک وسیله ضروری در همه ماشین ها هستند. اگر به هر دلیلی این آینه ها آسیب ببیند چاره ای جز تعویض آینه بغل ماشین نیست. گاهی هزینه های سرسام آور خرید آینه و عوض کردن، دستاویزی می شود برای پشت گوش انداختن و بی خیال شدن. این آینه های کوچک در امنیت و سلامت سرنشینان خودرو نقش دارند پس هیچ عذری پذیرفته نیست. در ضمن برای کاهش هزینه ها می توانید خودتان آینه را عوض کنید. آستین ها را بالا بزنید و با ما دست به کار شوید.

چرا آینه بغل ماشین را عوض کنیم؟

در هر خودرو به جز آینه وسط کابین، دو آینه بغل هم نصب شده. اهمیت این آینه ها کمتر از آینه کابین نیست. در واقع راننده با کمک آینه های دو طرف خوردو می تواند نقاط کور را نیز ببیند. در نتیجه احتمال تصادف و آسیب به سرنشینان بسیار کمتر می شود. البته آینه های بغل خودشان در معرض آسیب هستند به خصوص در این ترافیک و شلوغی شهر، خیلی مورد شکستن آینه و تصادف با آینه بغل پیش می آید. حتی ماشین های پارک شده هم از این آسیب در امان نیستند گاهی فقط آینه می شکند و قاب سالم است در این صورت با تعمیر آینه بغل ماشین مشکل حل می شود. اما در اغلب موارد میزان آسیب به قدری زیاد است که به ناچار کل پکیج آینه عوض می شود.

از این ها گذشته، آینه ها هم عمر مشخصی دارند بارش باران، خط و خش و خیلی موارد دیگر به مرور موجب فرسودگی آینه بغل می شود. در این صورت بهتر است یک آینه جدید را جایگزین کنید. تعمیر یا تعویض آینه بغل ماشین هر کدام که لازم است را سریع انجام دهید تا موقع رانندگی تسلط بیشتری داشته باشید. این آینه ها همه تحرکات ماشین های کناری را به وضوح نشان می دهند. در آینه های شکسته یا پر از خط و خش، چیزی دیده نمی شود.

اما یک دلیل دیگر هم برای تعویض آینه شکسته ماشین وجود دارد که نمی توانید آن را نادیده بگیرید. اگر با آینه شکسته اتومبیل را از خانه خارج کنید به احتمال زیاد یک جریمه رانندگی از پلیس دریافت می کنید. به خصوص در سفرهای خارج شهر حتما جریمه خواهید شد.

آینه بغل خودرو

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه و آینه خودرو هم ارائه میده؟

انواع آینه بغل ماشین

بر خلاف ظاهرشان، آینه بغل ها فلزی نیستند و از پلاستیک فشرده یا کائوچو ساخته شده اند. جنس آینه هم که همان شیشه است. بنابر این امکان شکستن و آسیب دیدن آینه بغل خیلی زیاد است. این آینه ها ثابت هستند و بعد از پارک می توانید آن را جمع کنید تا به طور تصادفی، آینه ها آسیب نبیند البته در موقع رانندگی این آینه ها باز هستند. نوع دیگری از آینه بغل ها الکتریکی هستند و با فشردن دکمه ای به صورت خودکار جمع می شوند. این نوع از آینه ها کیفیت بالاتری دارند و به ندرت آسیب می بینند زیرا موقع پارک خودرو، آینه ها همیشه به حالت جمع شده هستند.

به طور کلی دو نوع آینه بغل در خودروهای داخلی و خارجی نصب است. آینه های ساده و الکتریکی که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. در خوردورهای ایرانی که آینه های ساده دارند عوض کردن آینه بغل بسیار ساده تر است.

آموزش تعویض آینه بغل ماشین

برای تعویض آینه بغل ماشین باید چه کارهایی انجام دهیم؟

هدف کمی صرفه جویی است پس مشکلاتش را هم تحمل کنید. اگر تا به حال هرگز آینه خودرو را عوض نکرده باشید احتما به نظرتان کار شاق و دشواری در پیش دارید ولی کار نشد ندارد شروع کنید و مرحله به مرحله پیش بروید. برای شروع بع یک آینه سالم نیاز دارید آیا می دانید چه مدل آینه ای مناسب است؟

آینه بغل از لوازم جانبی خودرو به حساب می آید. شرکت های تولید کننده طراحی ویژه ای برای آینه بغل دارند. در واقع هر مدل مشاین یک نوع آینه بغل خاص دارد و آینه دیگر اتومبیل ها به آن نمی خورد. موقع خرید به فروشنده مدل ماشین را بگویید خودش می داند کدام آینه بغل مناسب ماشین تان است. برای مثال آینه بغل پراید، پژو و … یک شکل و یک اندازه نیست.

در نظر بگیرید که گاهی روند کار پیچیده می شود و آن وقتی است که آینه بغل، اتومات باشد. ممکن است سیم و کابل هایی برای اتصال وجود داشته باشد. اگر این سیم ها سالم باشند می توانید آن ها را به آینه جدید متصل کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه و آینه خودرو هم ارائه میده؟

آیا تا به حال به تعمیر خودرو در محل نیاز داشتی؟ کلیک کنید تا با یکی از صدها خدمات درب منزل ما آشنا شوید.

جوشکاری پلاستیک

تعویض آینه بغل ماشین پراید

آیا برای صرفه جویی در هزینه ها می خواهید خودتان آینه فرسوده و شکسته پراید را عوض کنید؟ خیلی هم خوب است ولی نیاز به ابزار مناسب دارید. معمولا آقایان دست به آچار و اهل فن، در جعبه ابزارشان حتما وسایل مناسب برای عوض کردن آینه بغل هم پیدا می شود. مراحل تعویض آینه بغل ماشین به این ترتیب است:

  • پوشش داخلی درب پراید را باز کنید تا بتوانید  سیستم آینه را ببینید. این پوشش با چند پیچ ساده، وصل شده و تقریبا همه باز کردن آن را بلد هستند.
  • با احتیاط کار کنید تا ابزار به بدنه ماشین آسیب نزند. حالا با دقت آینه قدیمی و فرسوده را باز کنید. حالا با همان ظرافت و وسواس قبل، آینه جدید را درست در محل آینه قبلی وصل کنید.
  • همه اتصالات و کابل ها را دقیق مثل قبل قرار دهید در غیر این صورت کارکرد آینه مختل می شود.
  • قبل از بستن پوشش درب پراید، یکبار سیستم برقی آینه را بررسی کنید آیا به درستی کار می کند؟
  • حالا می توانید پوشش درب را ببندید و از هنرتان لذت ببرید کار تمام است.

البته اگر در موقع تست آینه، قسمت های الکتریکی مشکل داشت و یا از قبل متوجه اشکال در برق آینه شده اید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید. احتمالا میزان آسیب بیشتر است و تنها خود آینه و قاب دچار مشکل نشده است. با کلیک روی دکمه ثبت درخواست نیز می توانید کار را ساده کنید. با چند کلیک ساده، مکانیک با تجربه در محل حاضر می شود و کارهای تعویض آینه بغل ماشین را انجام می دهد.

مدت زمان تعویض باتری ماشین چقدر است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خودرو سایر مطالب مارا از دست ندهید.

تعویض آینه بغل ماشین

تعمیر آینه بغل ماشین

مکانیکی و تعمیرات اتومبیل یک کار تخصصی است این کار به تجربه و مهارت بالایی نیاز دارد. تشخیص اینکه دقیقا چه قسمتی از ماشین دچار مشکل شده، کار ساده ای نیست. در مورد تعمیر یا تعویض آینه بغل ماشین هم وضع به همین ترتیب است. اگر سیستم اتومات آینه بغل سالم باشد کار چندان دشوار نیست. در صورتی که فقط شیشه آینه خش برداشته یا ترک خورده نیز احتمالا کار ساده تری در پیش دارید. با برداشتن قاب لاستیکی دور آینه می توانید فقط قسمت آینه را عوض کنید. در این صورت قاب همان قبلی است و تعویض نشده.

تعمیرات قاب آینه بغل اما یک حرفه تخصصی است برای این کار از چوش پلاستیک استفاده می شود. این کاری نیست که به تنهایی از عهده اش بر بیایید. از خدمات تعمیرات اتومبیل و مکانیکی سیار کمک بگیرید تا کارها طبق اصول و صحیح انجام بشود. البته این کار هزینه دارد ولی حداقل خیال تان راحت است. 

نکته مهم: هرگز از افراد مبتدی و غیر حرفه ای برای تعمیرات اتومبیل و تعویض لوازم جانبی کمک نگیرید. برخی اوقات میزان آسیب وارد شده به ماشین، خیلی بیشتر است. برای مثال هر حرکت اشتباهی می تواند منجر به آسیب به درب یا بدنه خودرو بشود و هزینه تعمیرات را افزایش دهد. درست مثل تعویض چراغ و لامپ خودرو که نیاز به تخصص و مهارت دارد و مکانیک برای تان انجام می دهد.

بهترین چسب برای چسباندن آینه به چوب

مکانیک سیار خودرو در محل

قیمت تعمیر یا تعویض آینه بغل ماشین چقدر است؟

برای تعمیر آینه بغل از جوش پلاستیک استفاده می شود. این نوع جوشکاری با جوش فلزی و جوش آرگون و … تفاوت دارد. اصولا جوشکاری فقط برای قطعات فلزی نیست. برای ترمیم قطعات پلاستیکی از جمله تعمیر آینه بغل، تعمیر سپر ماشین و وسایل خانگی این نوع جوش استفاده زیادی دارد. قیمت ها بستگی به نوع خودرو و میزان آسیب به آینه بغل، نوسان دارد.

برای مثال در خودروهای ایرانی، قیمت جوشکاری و تعمیر آینه بغل در حال حاضر کمتر از 100 هزار تومان نیست و گاهی این هزینه بیشتر هم می شود. البته همیشه هزینه تعمیر و تعویض آینه بغل ماشین خارجی چندین برابر خودروهای وطنی است. هم اکنون بازه قیمت جوشکاری و تعمیر آینه بغل الکتریکی بین 300 هزار تا 3 میلیون تومان در نوسان است. البته نوسانات ارزی و افزایش قیمت آینه و دستمزدها موجب شده تا نرخ ها دائم در نوسان باشند. به هر حال پس از بازدید و تعیین مقدار آسیب، به طور دقیق می توان هزینه ها را مشخص کرد. جهت اطلاع از هزینه جوش پلاستیک تهران، جوشکاری پلاستیک کرج، جوشکاری پلیمر شیراز، قیمت جوشکاری پلاستیک اصفهان، جوش کاری آینه بغل مشهد و جوشکاری سپر ماشین رشت تنها کافیست در هوم سرویز ثبت درخواست کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه و آینه خودرو هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا