خانگی و ساختمانی

ابعاد، قیمت و جزئیات نصب فن کویل سقفی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟

فن کویل از دستگاه هایی است که توسط نصاب فن کوئل حرفه ای نصب می شود. اگر تجهیزات جانبی و لوله کشی های ورودی و خروجی آب در محل وجود داشته باشید می توانید یونیت خارجی را با پیچ وصل کنید. البته این ظاهر قضیه است، برای نصب فن کویل سقفی باید جزئیات زیادی در نظر گرفته است تا دستگاه کارایی مناسبی داشته باشد. باز و بسته کردن فن کویل شبیه به پنکه سقفی نیست که به تنهایی از عهده اش بربیاید این کار اهلش را می خواهد. اگر در زمینه کارهای فنی و نصب فن کویل تجربه ای ندارید روی دکمه “گرفتن قیمت” کلیک کنید تا بلافاصله هماهنگی برای اعزام تکنیسین نصاب به محل انجام شود.

 فن کویل سقفی چیست و چه کاربردی دارد؟

فن کویل از دستگاه های بسیار پر کاربرد در همه فصول سال است. این دستگاه در تابستان ها، هوایی خنک و مطبوع را پخش می کند. با نصب فن کویل سقفی دیگر نیازی به کولر و پنکه سقفی و هیچ وسیله سرمایشی دیگری نیست. جالب اینجاست که کار فن کویل با پایان تابستان، تمام نمی شود. این دستگاه، چند منظوره است به این معنا که تجهیزات یک مبدل گرمایشی قوی در داخل فن کویل نصب شده است. در زمستان های سرد، از پنل خروجی، هوایی گرم و لذت بخش در فضای داخلی ساختمان پخش می شود. علت تفاوت در کارکرد فن کویل قابلیت استفاده از آب سرد و گرم برای ایجاد هوای مناسب است.

از فن کویل به منظور تامین گرما و سرمای فضای داخلی استفاده می شود. در ادارات، هتل ها، مدارس، مهد کودک ها، تالارها و حتی منازل هم می توان فن کویل را نصب کرد.  با توجه به نحوه نصب و ساختار فن کویل سقفی، این دستگاه، حتی در اتاق های کوچک هم قابلاستفاده است زیرا سطح زمین را اشغال نمی کند.

طریقه نصب فن کویل سقفی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟

ضرورت نصب فن کویل سقفی در ساختمان های عمومی

با گرن شدن هوا در تابستان، بازار وسایل خنک کننده حسابی داغ است. از کولرهای آبی و گازی گرفته تا فن کویل، همگی برای تامین هوای مطبوع در روزهای گرم استفاده می شوند. دراتاق هایی که به هیچکدام از این وسایل سرمایشی مجهز نیست می توان از پنکه سقفی به صورت موردی استفاده کرد. نصب و تعمیر پنکه سقفی به منظور خنک کردن هوای فضایی محدود، بد نیست اما برای خنک کردن کل ساختمان به دستگاه های کارآمدتری نیاز دارید. با نصب فن کویل سقفی علاوه بر تابستان در هوای سرد زمستان نیز خیال تان از گرمایش ساختمان راحت است.

در ساختمان های اداری و خدماتی و عمومی، رسیدگی و نگهداری از تجیهزات رفاهی، کار دشواری است. هر چقدر تعداد این دستگاه ها کمتر و کارایی انها بیشتر باشد برای صاحبین مشاغل مناسب تر است. در واقع با این دستگاه، یک تیر و دو نشان می زنید در هر فصلی دمای مطبوع در فضای داخلی، برقرار است. به این ترتیب نیازی به تعویض و یا نصب دستگاه های مختلف ندارید. یک فن کویل به تنهایی برای تهویه مطبوع ساختمان کافی است. اگر تصمیم به نصب یکی از این دستگاه های کار راه انداز گرفته اید از قبل در مورد محل نصب و اجرای تجهیزات فن کویل تصمیم بگیرید.

انتخاب محل مناسب نصب فن کویل سقفی

اگرچه این فن کویل ها در سقف نصب می شوند اما برای انتخاب محل مناسب، توجه به برخی جزئیات الزامی است. برای مثال سقف های ضعیف و فانتزی برای نصب فن کویل مناسب نیستند. سقف باید بتواند وزن دستگاه و تعلقات را تحمل کند. اگر سقف کاذب نصب شده دقت کنید که سقف لرزش نداشته باشد و تغییر شکل ندهد. در ضمن شکل سقف طوری باشد که در مسیر خروج هوای فن کویل هیچ نوع مانعی وجود نداشته باشد. برخی از مهم ترین موارد در نصب فن کویل سقفی اینها هستند:

  • مکان های مرطوب و یا در معرض رطوبت و پاشش آب، برای نصب فن کویل مناسب نیستند
  • فن کویل را در  مکان هایی با بخار  داغ و حتی مسیر تابش مستقیم آفتاب، نصب نکنید
  • دستگاه نباید در نزدیکی منابع گرمایی و یا لوازم قابل اشتعال نصب شود
  • از نصب در حالت غیر تراز دستگاه، خود داری کنید
  • عایق کردن لوله های آب به شکل مناسب انجام شود
  • لوله گذاری ها با شیب استاندارد و با ابزار مناسب انجام شود

آموزش نصب فن کویل سقفی

نصب فن کویل سقفی توکار

فن گوئل سقفی از نظر پخش هوا دارای 3 مدل یک طرفه، دو طرفه و سه طرفه است. هر کدام از این طرح ها دارای ابعاد و مشخصات ویژه ای هستند. با توجه به مکان نصب و نحوه استفاده از دستگاه، یکی از این انواع را خریداری کنید. از لحاظ نصب فن کوئل در سقف نیز 2 راه وجود دارد که اولی نصب فن کویل سقفی روکار و دومی نصب فن کویل سقفی توکار است.

فن کویل های روکار عموما بعد از ساخت بنا، نصب شده اند و از قبل کانال ها و تجهیزات جانبی نصب برایش در نظر گرفته نشده است. در طراحی داخلی روش ها نصب روکار را می توان منسوخ شده دانست. این شیوه به دلیل مشکلات زیادی که دارد و همچنین ظاهر نه چندان مطلوب، مورد استقبال واقع نشده و جز در موارد خاص، از آن استفاده نمی شود.

نصب فن کویل سقفی توکار بسیار رایج تر است. در این شیوه، پنل بیرونی دستگاه در دید است و بقیه متعلقات از دید پنهان هستند. تجهیزات نصب همگی در داخل سقف جاساز می شوند و در ظاهر انگار اصلا وجود ندارند. این مدل ها معمولا در نزدیکترین نقطه به سقف و خط فاصل دیوار و سقف، اجرا می شوند. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟
  • اجزای فن کوئل سقفی تو کار

ایین دستگاه از یک یونیت چهار گوش و معمولا مستطیلی تشکیل شده است. به جز پنل خروج هوا که کاملا عیان است اجزای درونی فن کول و اتصالات و تجهیزات در داخل سقف نصب شده اند. بخشی که دیده نمی شود شامل: فن اصلی، الکتروموتور، کویل حرارتی و فیلترها، سینی درین و شیر هواگیری و کلی تجهیزات ظریف و کاربردی دیگر. این نوع فن کویل ها از نظر بازدهی و ظرفیت دارای تنوع زیادی هستند.

برای اطلاع از علائم خرابی برد کولر گازی کلیک کنید.

پنل خارجی و یونیت دستگاه

اندازه و ابعاد فن کویل سقفی

پنل های خروج هوای فن کویل چندان بزرگ نیستند ولی این نصف قضیه است. این دستگاه ها نیاز به تجهیزات و اتصالات متعدد جانبی دارند. لوله کشی ورود و خروج آب یکی از مهم ترین موارد است. البته فن کویل مثل کولر آبی، کانال کشی ندارد و مستقیم هوا را در ساختمان پخش می کند. در مجموع  فن کویل به همراه اتصالات و تجهیزات جانبی، فضای زیادی را اشغال می کند اما این فضا در سقف است و سطح اتاق به هیچوجه اشغال نمی شود. در اغلب موارد استفاده چندانی از سقف نمی شود و معمولا سطحی کم کاربردتر است. بنابراین نگرانی بابت نصب فن کویل در سقف به لحاظ اندازه و ابعاد وجود ندارد. آنه در ظاهر دیده می شود تنها پانل خروجی پخش هوا است.

برای آشنایی با انواع هواکش صنعتی و خانگی سری به سایر مطالب ما بزنید.

قیمت نصب، اجرا و تعمیر فن کویل سقفی

خدمات فن کویل در 3 بخش، نصب، سرویس و تعمیر ارائه می شود. هزینه های نصب بستگی به محل مورد نظر دارد. روش کار و توکار یا روکار بودن فن کویل هم روی هزینه ها تاثیر می گذارد. عامل مهم دیگر، لوله کشی های اتصالات آبرسانی و خروج آب است. 

فن کویل بعد از نصب می بایست به صورت دوره ای سرویس شود تا دستگاه طول عمر بالاتری داشته باشد. در سرویس دوره ای فن کویل بسیاری از مشکلات جزئی شناسایی می شود. شستشوی سیکل آب گرم و هواگیری در سرویس دوره ای انجام می شود. دستگاه هایی که مدت ها سرویس نشده اند به یکباره با مشکلات زیادی روبرو ی شوند.

هزینه تعمیرات فن کویل همیشه بیشتر از سرویس کاری منظم است. در این مورد تعمیرکار با عیب یابی دستگاه می تواند قیمت ها را مشخص کند. گاهی تعویض قطعات داخلی انجام می شود که هزینه ها را افازیش می دهد. تعویض برد، سننسور، قاب و یا شیر فلکه ه کدام قیمت مشخصی دارد. در جدول انتهای مطلب، نرخ کامل هزینه تعمیرات فن کویل هوم سرویز اطلاع رسانی شده است. قبل از حضور تعمیرکار می توانید حدود قیمت ها را محاسبه کنید. البته تشخیص تعمیر و یا تعویض قطعات بر عهده تعمیرکار متخصص است.

فن کویل سقفی چیست؟

خدمات نصب و تعمیر فن کویل

نصب و تعمیر فن کوئل در خارج از دوره گارانتی را به تکنیسین حرفه ای بسپارید.تعمیرات تخصصی انواع فن کویل سقفی و زمینی به نرخ مصوب اتحادیه. کلیه هزینه های دریافتی طبق تعرفه و منصفانه قیمت گذاری می شود. قیمت های دقیق پس از حضور در محل و عیب یابی دستگاه، اطلاع رسانی می شود. ثبت درخواست تعمیر فن کویل تهران، سرویس فن کویل کرج، تعمیر فن کویل شیراز، نصب فن کویل اصفهان، نصاب فن کویل مشهد، نصب فن کویل دیواری رشت و تعمیرکار فن کویل تبریز را به صورت کاملا رایگان انجام دهید. هزینه تهیه لوازم و قطعات یدکی تعویضی، بر عهده مشتری است. در صورت خرید این قطعات توسط همیار، مبلغ خرید طبق فاکتور به هزینه ها افزوده می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا