جابجایی و حمل بار

10 توصیه مهم برای قبل و بعد از اسباب‌ کشی منزل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات جابجایی و اسباب کشی هم ارائه میده؟

اسباب‌کشی یکی از کارهای سخت و پراهمیتی است که تمامی افراد حداقل یک ‌بار در طول عمرشان آن را تجربه می‌کنند. کیفیت اسباب‌ کشی منزل و جابجایی وسایل از منزلی به منزل دیگر بسیار اهمیت دارد و شما با رعایت یک ‌سری نکات مهم و اصولی، می‌توانید این کیفیت را افزایش دهید. بدیهی است که جابجایی و رفتن به مکان جدید می‌تواند بسیار خوشایند بوده و تجربه جذابی محسوب شود، اما در کنار آن، استرس و نگرانی‌های اسباب‌ کشی هم نگران ‌کننده است. در این مقاله، 10 توصیه مفید و کاربردی مناسب برای قبل و بعد از اسباب‌کشی ذکر شده‌اند و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک اسباب‌کشی و باربری ایمن و بدون دردسر را بهترین شرکت اسباب کشی تجربه کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید تا توصیه های اسباب کشی منزل را یاد بگیرید.

10 مورد از مهم ترین توصیه های اسباب‌ کشی منزل

زمانی ‌که برای اسباب‌ کشی منزل اقدام می‌کنید، احتمالا اولین سوالی که به ذهنتان می‌آید این است که «از کجا باید شروع کنید؟» برای قبل و بعد از اسباب‌ کشی نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

1.       زمان اسباب‌ کشی منزل را انتخاب کنید.

شما باید یک زمان مناسب برای جابجایی وسایل منزل خود در نظر بگیرید؛ در این ‌صورت توصیه می‌شود فصل، ماه، هفته، روز و حتی ساعت اسباب‌کشی خود را در نظر داشته باشید. بدیهی است که این موضوع به عواملی مانند زمان اتمام قرارداد منزل فعلی، آماده‌ بودن خانه جدید و مشغله کاری شما بستگی دارد. در واقع، به ‌همین دلیل است که شما به یک برنامه‌ریزی منظم و همه ‌جانبه برای انتخاب بهترین زمان اسباب‌ کشی نیاز دارید. برای این منظور، می‌توانید لیستی از این فاکتورها تهیه کرده و براساس این لیست زمان ایده‌آل را انتخاب کنید.

توصیه های اسباب کشی منزل
خدمات اسباب کشی منزل در هوم سرویز
میدونستی که هوم سرویز، خدمات جابجایی و اسباب کشی هم ارائه میده؟

2.      وسایل اضافه خود را به منزل جدید نبرید.

یک لیست از تمام وسایل خود شامل وسایل ضروری، وسایل انباری، وسایل اضافه و حتی وسایل غیرقابل استفاده تهیه کنید. این کار باعث می‌شود که اسباب‌کشی شما منظم‌تر انجام شود. در این‌ میان، توصیه می‌شود وسایل اضافه و غیرقابل استفاده خود را دور بریزید؛ زیرا قطعا نیازی نیست که این وسایل را به خانه جدید ببرید. در واقع، این وسایل تنها یک فضای اضافه را اشغال می‌کنند و شما فقط هزینه اضافه‌ای برای بسته‌بندی و حمل و جابجایی آن‌ها پرداخت خواهید کرد. شما می‌توانید این وسایل را به فروش برسانید یا آن‌ها را به کسانی که به این وسایل نیاز دارند، ببخشید.

3.      یک روش جابجایی مطلوب و باکیفیت انتخاب کنید.

از مهم ترین توصیه های اسباب‌ کشی منزل ، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین روش برای آن است. شما می‌توانید خودتان وسایل را به منزل جدید ببرید یا می‌توانید از شرکت‌های باربری کمک بگیرید. انتخاب یکی از این دو روش، کاملا به شرایط، بودجه و خواسته خود شما بستگی دارد.

در صورتی ‌که می‌خواهید از شرکت‌های باربری برای اسباب‌کشی کمک بگیرید، توصیه می‌شود بهترین شرکت را از نظر خدمات، قیمت، پاسخگویی و سایر ویژگی‌ها انتخاب کنید. انتخاب یک شرکت باربری مناسب، در اسباب‌کشی بسیار تاثیرگذار است. برای این منظور، باید مطمئن باشید که شرکت باربری را از قبل رزرو کرده و روز اسباب‌کشی را با این شرکت هماهنگ کنید. معمولا شرکت‌های باربری خدمات متنوعی شامل بسته‌ بندی لوازم منزل، حمل اثاثیه سنگین و سایر خدمات را ارائه می‌دهند که برای استفاده از تمام این خدمات نیاز باید هزینه پرداخت کنید. به‌همین دلیل باید بودجه خود را در نظر گرفته و در کنار آن، خدمات موردنیاز خود را انتخاب کنید.

توصیه های اسباب کشی منزل
اسباب کشی راحت

4.      منزل جدید خود را آماده کنید.

آماده کردن منزل قبل از اسباب‌کشی در کیفیت آن بسیار تاثیرگذار است. در این‌ صورت توصیه می‌شود قبل از اسباب‌ کشی و جابجا کردن وسایل به منزل جدید، نظافت و تمیزی منزل را مدنظر داشته و موارد مورد نیاز مانند رنگ دیوارها یا حتی نصب پرده جدید را بررسی کنید. در کنار آن، باید امکانات رفاهی منزل و سالم بودن سرویسهای تامین آب و برق را در نظر بگیرید و همچنین، نشتی و وضعیت لوله‌ها را بررسی کنید. تعویض قفل‌ها و حفظ امنیت منزل، روشنایی و نورپردازی و سایر کارها از این قبیل، از دیگر مواردی هستند که قبل از اسباب‌ کشی به منزل جدید باید بررسی شوند. یعنی شما باید مشکلات و کمبودهای منزل جدید خود را برطرف کرده و سپس به مکان جدید اسباب‌ کشی کنید.

خدمات نظافت منزل را هم می توانید به ما بسپارید…

5.      تمام وسایل خود را بسته ‌بندی کنید.

شما باید برای اسباب‌ کشی به منزل جدید، وسایل بسته‌ بندی مناسب را تهیه کرده و تمامی وسایل خود را بسته ‌بندی کنید. در این ‌صورت، لیستی که در ابتدا از وسایل خود تهیه کرده بودید، به شما کمک می‌کند تا تعداد وسایل بسته‌بندی موردنیاز را مشخص کرده و آن‌ها را تهیه کنید. یکی از توصیه های اسباب کشی منزل که باید به آن توجه داشته باشید، بسته‌ بندی وسایل به‌ صورت محکم و مرتب است که در آسان حمل ‌شدن وسایل بسیار تاثیرگذار می‌باشد. 

خدمات بسته بندی لوازم منزل مطمئن و آسان ما را تجربه کنید و به نگرانی های خود پایان دهید…

میدونستی که هوم سرویز، خدمات جابجایی و اسباب کشی هم ارائه میده؟

در کنار آن، استفاده از وسایل بسته‌ بندی استاندارد و اصولی نیز می‌تواند در کیفیت بسته‌بندی وسایل موثر باشد. در این‌صورت، شما به جعبه‌ها و کارتن‌های مقاوم، ضربه‌گیرهایی مانند کاغذ یا روزنامه یا پتو و پلاستیک حباب دار، چسب پهن محکم و باکیفیت و برای علامت‌ زدن به برچسب و ماژیک نیاز دارید. تجربه نشان می دهد که اگر کارتن وسایل خود را برچسب بزنید یا با استفاده از ماژیک علامت بزنید، در زمان بازکردن و چیدن وسایل سردرگم نمی‌شوید.

به علاوه توصیه می‌شود در صورتی‌ که می‌خواهید اسباب‌کشی خود را به شرکت‌های باربری بسپارید، قبل از شروع کار آن‌ها از وسایل خود عکس بگیرید. با این ‌کار، اگر به وسایل شما از طرف این شرکت‌ها خسارتی وارد شد، آن را می‌توانید با مدرک اثبات کنید. 

توصیه های اسباب کشی منزل
توصیه های اسباب کشی منزل

6.      وسایلی که به بسته‌ بندی نیاز ندارند را خودتان به منزل جدید ببرید.

توصیه می‌شود تا جایی ‌که می‌توانید وسایل خود را بسته‌بندی کنید؛ اما برخی وسایل هستند که نمی‌ توان آن‌ها را بسته‌بندی کرد. در این‌ صورت، شما می توانید این وسایل را خودتان به منزل جدید انتقال دهید. در صورتی‌ که حجم این وسایل کم باشد، با استفاده از ماشین شخصی هم می‌توانید این کار انجام دهید. این موضوع یکی از مهم ترین توصیه های اسباب کشی منزل است که باعث حفاظت از وسایل ارزشمند شما می شود.

در هر خانه ای، برخی وسایل گران‌قیمت یا وسایل شخصی هستند که اکثر افراد تمایل ندارند آن‌ ها را در کنار سایر وسایل و در ماشین حملِ ‌بار قرار دهند. احتمالا شما نیز چنین وسایل مهم و ارزشمندی در خانه دارید. این وسایل را خودتان می‌توانید به منزل جدید ببرید. توجه داشته باشید که در روز اسباب‌کشی ذهن شما کاملا درگیر خواهد بود؛ به‌ همین دلیل توصیه می‌شود برای جلوگیری از احتمال فراموش‌ شدن این وسایل، آن‌ها را روز قبل از اسباب‌ کشی به منزل جدید منتقل کنید.

7.      دکوراسیون منزل جدید خود را تجسم کنید.

یکی از توصیه‌های مهم قبل از اسباب‌کشی، تجسم دکوراسیون منزل جدید است. بهتر است قبل از اسباب ‌کشی وسایل، محل قرارگیری آن‌ها در منزل جدید را مشخص کنید. در این‌ صورت، هنگام اسباب‌کشی کاملا می‌دانید که وسایل باید کجا قرار بگیرند. این مورد مخصوصا برای وسایل بزرگ مانند مبلمان، تابلوها یا حتی میز تلویزیون بسیار اهمیت دارد؛ زیرا معمولا جابجا کردن این وسایل کمی مشکل است و اگر شما قبل از اسباب ‌کشی جای آن‌ها را مشخص کرده باشید، می‌توانید کارگران را راهنمایی کنید و در این ‌صورت دیگر نیازی به جابجا کردن آن‌ها نخواهد بود. در کنار آن، چیدمان منزل نیز راحت‌تر شده و انرژی کمتری از شما می‌گیرد.

برای یافتن ایده های بیشتر مطلب ایده های جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب را از دست ندهید.

8.      به‌ صورت منظم کارتن‌های بسته‌ بندی را باز کنید.

پیشنهاد می کنیم پس از اسباب‌کشی و قبل از اینکه به‌صورت تصادفی کارتن‌ها را باز کنید، مطمئن شوید که تمامی وسایل شما طبق لیست به منزل جدید منتقل شده‌اند. پس از اطمینان یافتن از انتقال تمامی وسایل به منزل جدید، به‌ صورت منظم، با برنامه‌ریزی و با توجه‌ به نیازهای اولیه خود، کارتن‌ های بسته‌ بندی را باز کنید تا دچار سردرگمی نشوید.

جهت یادگیری نحوه بسته بندی لپ تاپ و کامپیوتر برای اسباب کشی کلیک کنید.

اسباب کشی منزل
اسباب کشی بدون دردسر

9.     ترتیب چیدمان منزل جدید را مشخص کنید.

معمولا اغلب افراد پس از اسباب‌کشی ابتدا اتاق خواب را می‌چینند؛ زیرا پس از اتمام یک روز پرمشغله قطعا به استراحت نیاز دارند. بنابراین، می‌توانید ابتدا اتاق‌خواب خود را بچینید و خستگی را از تنتان بیرون کنید. برای این‌ منظور نیز لازم نیست که تمامی وسایل اتاق‌خواب خود را بچینید و تنها کافی است تخت خود را مرتب کنید. پس از آن، خودتان ترتیب چیدمان منزل خود را برحسب نیاز مشخص کنید و بات رتیب مشخص وسایل را در جای خود بچینید.

10.  از افرادی ‌که به شما کمک می‌کنند، پذیرایی کنید.

پیدا کردن کارگر اسباب کشی مناسب، واقعا یک نعمت است. پس اگر شما توانستید کارگران خوب را برای اسباب کشی منزل خود پیدا کنید، بهتر است بعد از اتمام کارشان از آنها پذیرایی کنید.

پذیرایی از مهمان با یک نوشیدنی ساده و مناسب فصل در کنار تنقلات، می‌تواند خستگی را از تن شما و افرادی ‌که در اسباب‌کشی به شما کمک می‌کنند، بیرون کند. همچنین شما می‌توانید برای شام یا ناهار این افراد نیز غذا سفارش دهید و با این روش به آن‌ها نشان دهید که قدردان زحماتشان هستید.

توصیه های اسباب کشی منزل
اسباب کشی آسان

سرویس جابجایی و اسباب کشی را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

در این مقاله، 10 مورد از توصیه های اسباب‌ کشی منزل را به شما یاد دادیم که می تواند به راحتی و آسایش شما در هنگام اسباب کشی کمک کند. در تکمیل تمام این توصیه‌ها می‌توان گفت که شما برای یک اسباب‌ کشی دقیق و موفق، به یک برنامه‌ریزی منظم نیاز دارید تا بتوانید تمامی کارها را طبق برنامه پیش ببرید. شاید اسباب کشی منزل تجربه سخت و پراسترسی باشد، اما ورود به خانه جدید می تواند زندگی شما را هیجان انگیزتر کند. اگر می خواهید راحت ترین و بهترین تجربه اسباب کشی منزل را داشته باشید از سرویس جابجایی و اسباب کشی تهران، قیمت اسباب کشی کرج، اسباب کشی آسان شیراز، بسته بندی و اسباب کشی اصفهان، هزینه حمل اثاثیه منزل تبریز و  حمل اثاث منزل رشت هوم سرویز استفاده کنید. با استفاده از سرویس جابجایی و اسباب کشی ما تمام وسایل و دارایی های ارزشمند شما با سلامتی به مکان جدید منتقل می شوند و خیال شما را آسوده می کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات جابجایی و اسباب کشی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا