خانگی و ساختمانی

فن کویل چیست؟ هزینه نصب و راه اندازی فن کوئل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟

تجهیزات حرارتی و برودتی مختلفی تولید شده که هر کدام کارایی خاصی دارد. با توجه به سیستم لوله کشی ساختمان و سیم کشی ساختمان یا وضعیت هر ملک می توان یک وسیله مناسب گرمایشی و سرمایشی را در بنا نصب کرد. فن کوئل یکی از همین تجهیزات کاربردی است که در بسیاری از ساختمان های اداری- تجاری و مسکونی نصب شده و کارایی متفاوتی از دیگر وسایل گرمایشی و سرمایشی دارد. برای اینکه بدانید فن کویل چیست و کارایی آن به چه صورت است تا انتها با ما همراه باشید در این مطلب نصب و تعمیر فن کوئل با نحوه کار و انواع فن کویل آشنا می شوید.

فن کویل چیست ؟

این وسیله نوعی مبدل چند منظوره است که سرما و گرمای محیط را فراهم می کند. این دستگاه یک مبدل گرمایشی بسیار قوی است که به همراه فن تبدیل به مبدل سرمایشی کارآمدی می شود. این مجموعه در فصول سرد، هوای گرم را وارد فضا کرده و در فصول سرد نیز با دمیدن هوای خنک، دمای محیط را متعادل می کند. سیستم کارکرد فن کویل با حرکت آب گرم و سرد به داخل کویل ها فعال می شود و جریان هوای مناسب با استفاده از فن ایجاد می شود. به طور معمول انواع فن کوئل به کانال متصل نمی شوند و هوا را مستقیما وارد فضا می کنند .

هزینه سرویس کولرگازی در منزل چقدر است؟

دستگاه فن کویل چیست؟
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟

فن کویل چیست

انواع فن کویل

Fan Coil در مقایسه با سیستم حرارت مرکزی، هواسازها و سیستم های کانالی از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر است. ظرفیت فن کویل با توجه به اندازه محیط انتخاب می شود. سیستم هوادهی فن کوئل با توجه به نوع آن تفاوت دارد. این وسیله کاربردی می تواند هوا را به طرف بالا و یا به سمت جلو انتقال دهد.

  • فن کویل سقفی

این وسیله از تاسیسات ساختمانی دو منظوره است که در سقف کاذب و یا زیر سقف نصب می شود. سیستم هوادهی فن کویل سقفی از دریجه جلویی و به صورت افقی است. فن کویل هایی که در سقف کار می شوند به صورت روکار و در معرض دید قرار دارند را به نام فن کویل سقفی کابینی یا توکار هم می شناسند. این وسیله برای نصب در ساختمان های مسکونی مناسب تر است و موقع کارکرد، صدای بسیار پایینی از فن ها شنیده می شود. هزینه تعمیر فن کویل تهران نسبتا مناسب است و از لوازم گرمایشی و سرمایشی محبوب در بین خانواده هاست.

فن کویل سقفی

فن کویل چیست

  • فن کویل کانالی

این وسیله برای توزیع هوا بسیار کارامد است و می تواند به صورت یکسان هوای گرم یا سرد را به تمام نقاط اتاق هدایت کند. یک دستگاه فن کویل چیست ؟ یکی از تجهیزات کاربردی فن کویل کانالی است که می تواند اتاق ها را با استفاده از کانال های مجزا تحت پوشش قرار دهد. تنظیم سرعت پرتاب هوا در خروجی کانال ، دمای هوا و اندازه دریچه ها باید مطابق با حجم اتاق باشد تا کارایی فن کویل بیشتر شود. خدمات فن کویل و سرویس نصب و تعمیرات فن کویل کرج با تکنیسین های مجرب و کارآزموده نصب فن کویل و تنظیم آن را بر عهده دارد. انواع فن کویل کانالی سقفی، ایستاده، توکار و روکار تولید شده که مناسب با محل مورد نظر می توان بهترین وسیله را انتخاب کرد.

  • فن کویل کانالی پرفشار

این دستگاه مناسب ساختمان های مسکونی نیست و موقع کارکرد صدای زیادی را ایجاد می کند. علت صدای زیاد فن ها، حجم زیاد هوا در مقایسه با انواع دیگر است. بیشترین استفاده از فن کویل کانالی پر فشار در لابی ها، راهروهای ساختمان های تجاری، درب ورودی فروشگاه ها و …. فضاهایی با ارتفاع زیاد سقف است. این دستگاه نیز از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی سقفی است و هوادهی آن با حجم بیشتر و پرتاب قوی تر به سمت جلو انجام می شود. جهت سرویس فن کوئل مشهد روی خدمات ما حساب کنید.

قیمت نصب فن کویل

فن کویل چیست

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟
  • فن کویل زمینی

انواع دستگاه های ایستاده یا زمینی برای تامین سرمایش و گرمایش ساختمان تولید شده که با توجه به فضا کاربرد بیشتری دارد. در مناطقی که فضای کافی برای نصب فن کویل در گوشه ای از اتاق وجود داشته باشد می توان از نوع زمینی استفاده کرد. هوادهی این دستگاه به سمت بالا بوده و تنظیمات هوادهی با نوع سقفی متفاوت است. معمولا در مراکز آموزشی، بیمارستان ها و ساختمان هایی که امکان شکافتن سقف برای نصب فن کویل نیست، این دستگاه استفاده می شود.

مزایا و معایب فن کویل چیست

این دستگاه از دو بخش کویل و فن دمنده هوا تشکیل شده است. برای چرخش آب سرد درون کویل معمولا از چیلر استفاده می شود و هوای خنک از عبور روی کویل ایجاد می شود. برای تامین گرمای محیط در زمستان نیز آب گرم درون کویل که به طور معمول از پکیج یا موتورخانه تامین می شود، نقش دارد. با توجه به تنظیمات گرمایشی و سرمایشی دو گانه در این دستگاه ، مزایای زیادی را می توان برای فن کویل در نظر گرفت.

بهترین محل برای نصب پکیج دیواری کجاست؟

انواع فن کویل چیست

مزایای فن کویل چیست

  • این دستگاه در حجم کوچکتری تولید شده و جایگزین تجهیزات مرکزی برای گرمایشی و سرمایش می شود. به این ترتیب نیازی به فضای خیلی بزرگ برای تجهیزات قدیمی نیست.
  • استفاده از کانال کشی به سبک کولر آبی در این سیستم وجود ندارد و تنها نیاز به لوله کشی و برق کشی است. سیستم لوله کشی ساختمان و برق کشی ساختمان برای نصب فن کویل بسیار ساده تر از کانال کشی های مرسوم است.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی فن کویل بسیار بالاست به طوری که خیلی راحت می توانید سیستم هوا دهی اتاق های غیر قابل استفاده را خاموش کنید. فن کویل امکان تنظیم هوای مستقل در هر فضا را ایجاد کرده است.
  • سیستم های متنوع فن کویل سقفی، زمینی و دیواری موجب بهره وری بیشتر آن شده است.

معایب فن کویل چیست

  • نگهداری و سرویس فن کویل اصفهان در مقایسه با سیستم های تمام هوا اندکی تخصصی تر است
  • در برخی از موارد لازم است تا برای خروج هوا در مناطق داخلی، نیاز به کانال جداگانه باشد.

نصب و نگهداری فن کویل

در این مطلب به فن کویل چیست و چه کاربردی دارد، پرداخته شد. اگر تصمیم به نصب و راه اندازی فن کویل را دارید باید سیستم لوله کشی ساختمان و برق ساختمان را نیز بررسی کنید. لوله کشی شوفاژ، تعمیرات لوله کشی هوم سرویز، نصب فن کویل و مینی چیلر، فن کویل سقفی و لوله کشی را به حرفه ای ها بسپارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا