برقکاری ساختمان

تنظیم تسمه کولر آبی | تعویض تسمه و سرویس کولر آبی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

کولرهای آبی قهرمان روزهای گرم تابستان هستند. حتی تصور خرابی و از کار افتادن کولر در این گرمای تابستان، وحشتناک است. با سرویس کولرهای آبی می توان مانع خرابی زود هنگام کولر شد. اما بد نیست گاهگاهی به وضعیت تسمه ها نگاهی بیندازید. آیا موقع کار کردن، کولر سر و صدای زیادی ایجاد می کند؟ یکی از علل اصلی صدای زیاد کارکرد کولر، به هم خوردن تنظیم تسمه کولر است. 

تسمه کولر چیست؟

تسمه یکی از قطعات و اجزای کولر آبی است. این وسیله قیمت چندانی ندارد ولی در کارکرد کولر تاثیر زیادی دارد. وظیفه تسمه، انتقال نیروی چرخشی دینام به توربین است. تنظیم تسمه کولر آبی در هنگام سرویس کولر آبی تهران انجام می شود. این وسیله ساده یک کالای مصرفی است که خیلی زود فرسوده شده و نیاز به تعویض دارد. تسمه در جلوگیری از داغ شدن و سوختن دینام نقش مهمی دارد. تسمه ای که درست تنظیم شده، شل یا سفت نیست و موجب می شود تا کولر ، بدون صدا کار کند. بی کیفیت شدن و خرابی این وسیله به ظاهر ساده، می تواند کارکرد کولر آبی را مختل کند. 

نرخ سرویس کولر آبی در سال 1402

تنظیم تسمه کولر آبی
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟
سرویس دوره ای کولر آبی

اهمیت تنظیم تسمه کولر آبی

همه تسمه ها به یک اندازه نیستند. تسمه کولر دارای اندازه های مختلفی است که به صورت شماره روی بدنه تسمه درج شده است. با توجه به نوع و اندازه کولر، تسمه مناسب تصب می شود. اگر تسمه کولر کمی شل یا سفت باشد، ریسک سوختن موتور کولر بالا می رود. لازم است تا تسمه استاندارد و کاملا با اندازه مناسب برای کولر خریداری شود تا موتور آسیب نبیند. پس از مدتی کارکرد تسمه از حالت نرمال خارج می شود و باید از یک تسمه سالم برای کولر استفاده کرد. نمونه ای مشابه تسمه قبلی را خریداری کنید و آن را جایگزین تسمه  فرسوده کنید. ممکن است تسمه تازه خریداری شده و استاندارد، سفت یا شل باشد. در این صورت باید موتور را رگلاژ کنید. سرویسکار کولر آبی کرج ، تنظیم تسمه کولر آبی و در صورت لزوم رگلاژ موتور انجام خواهد شد.

بررسی وضعیت تسمه کولر آبی

در تصاویر می توانید شکل تسمه کولر را ببینید. به تسمه نگاه کنید آیا پارگی، ترک خوردگی، خراشیدگی و یا افتادگی در تسمه می بینید. علت صدای گوشخراش کولر موقع روشن شدن، همین خراش های روی تسمه است. تنظیم تسمه کولر آبی وقتی این قطعه کاملا مستهلک شده، چاره ساز نیست. در صورت آسیب و فرسودگی تسمه حتما باید آن را عوض کنید. موقع خرید تسمه جدید به ضخامت و طول تسمه توجه کنید. شماره های روی هر دو تسمه باید یکسان باشد تا درست فیکس شود. 

نحوه عوض کردن تسمه

وقتی این قطعه به کلی مستهلک شده باشد چاره ای جز عوض کردن باقی نمی ماند. برای تعویض تسمه باید آن را از محور خارج کنید. خیلی ساده می توانید تسمه را به سمت خودتان بکشید. جا انداختن تسمه کمی دشوارتر از خارج کردن آن است ولی خودتان می توانید این کار را انجام دهید. با دقت تسمه جدید را در همان محور تسمه قبلی نصب کنید. حالا لازم است تا کارکرد کولر را بررسی کنید. اکنون با روشن کردن دکمه کولر، صدای ناهنجار شنیده نمی شود. علاوه بر آن با تعویض تسمه باد کولر هم خیلی خنک تر خواهد شد.

اجرت کابل کشی کولر گازی چقدر است؟

تنظیم تسمه کولر آبی در تهرانآموزش تنظیم تسمه کولر آبی

طریقه تنظیم تسمه کولر آبی

یک تسمه درست تنظیم شده نباید کشیدگی و یا افتادگی داشته باشد. اگر قطعه ای با طول و ضخامت مناسب را تهیه کرده اید، پس از نصب نباید مشکلی باشد. برای تنظیم تسمه باید پیچ های پایه الکتروموتور را کمی شل کنید. به این ترتیب با کمی جا به جا کردن پایه، تسمه کاملا تنظیم می شود. معیار تنظیم تسمه هم دست تان است. با دو انگشت دست تسمه را به هم نزدیک کنید. در نزدیک پولی، تسمه باید تقریبا یک بند انگشت با هم فاصله داشته باشد. یک راه ساده تر برای تشخیص تنظیم تسمه اینست که موتور کولر را روشن کرده و پس از چند دقیقه کولر را خاموش کنید. به فن نگاه کنید حداقل فن 5 یا  دور می زند و سپس متوقف می شود. توقف ناگهانی فن یا چرخش بیشتر، به معنای عدم تنظیم تسمه کولر آبی است.

سفت بودن تسمه کولر

اگر تسمه کولر بیش از حد، کشیده شده و به اصطلاح سفت بسته شده باشد، باید این مشکل اصلاح شود. سفتی بیش از اندازه تسمه کولر آبی به قطعات موتور دستگاه آسیب وارد می کند. هم سفتی و هم شل بودن زیاد تسمه در نهایت موجب سوختن موتور کولر می شود. بنابراین تنظیم تسمه کولر آبی و سرویس کولرآبی مشهد خیلی اهمیت زیادی دارد. هزینه تعمیر کولر خیلی بیشتر از قیمت سرویس ان است. اگر با روشن کردن کولر، دود مشاهده کردید احتمالا تسمه سفت بوده و به زودی پاره خواهد شد. برای تنظیم تسمه کولر آبی با ما تماس بگیرید. این قطعه قیمت چندانی ندارد و به سادگی می تون آن را تعویض کرد.

تسمه کولر آبی چیست؟

نکات ضروری در تنظیم تسمه کولر آبی

اگر چه بررسی وضعیت تسمه کولر ضروری است ولی بی گدار به آب نزنید. رعایت جانب احتیاط در تعمیرات کولر از واجبات است. قبل از اینکه به تسمه دست بزنید حتما کولر را خاموش کرده و جریان برق اصلی کولر را قطع کنید. دقت داشته باشید برق گرفتگی اصلا شوخی بردار نیست. حتما از یک نفر دیگر کمک بگیرید. بهتر است یکی از اعضای خانواده در منزل برای روشن و خاموش کردن کولر، حضور داشته باشد. تنظیم تسمه کولر آبی و یا عوض کردن تسمه اصلا کار پیچیده ای نیست ولی اگر تجربه ای در این کار ندارید، از یک حرفه ای کمک بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

از بین بردن رسوبات کولر آبی در سه سوت!

سرویس کولر آبی

سرویس کولر آبی اصفهان از خدمات فنی درب منزل هوم سرویز است که به صورت منطقه ای ارائه می شود. تعویض پوشال کولر، تعویض موتور، تعویض یاتاقان، تنظیم تسمه کولر آبی و … به نرخ مناسب انجام می شود. اگر وقت رسیدگی به کولر را ندارید با ما تماس بگیرید. صفر تا صد سرویس و تعمیر کولر آبی در کوتاه ترین زمان انجام می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا