نظافت و پذیرایی

اشتباهات رایج در نظافت راه پله سنگی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت راه پله و مشاعات هم ارائه میده؟

راه پله ها از پر تردد ترین مکان ها در ساختمان های مسکونی و اداری هستند. تصور کنید روزانه چند نفر از راه پله آپارتمان بالا و پایین می روند. هر چه میزان رفت و آمد بیشتر باشد راه پله ها زودتر کثیف می شوند. لکه های بزرگ و کوچک روی پلکان خانه ها نتیجه کثیفی و آلودگی های روی پله است. نظافت راه پله و مشاعات یکی از پر تقاضاترین سرویس های نظافتی در شرکت های خدماتی است. همیشه نیروهای خدماتی آقا برای تمیز کردن راه پله ها اعزام می شوند. این افراد در زمینه نظافت و استفاده از شوینده ها تجربه زیادی دارند و نحوه تمیز کردن راه پله ها را به خوبی می دانند. ظرافت هایی در نظافت راه پله سنگی وجود دارد که شاید خیلی ها در موردش بی اطلاع باشند. همین موضوع می تواند ناخواسته اشتباهاتی را موجب می شود.

نحوه نظافت راه پله سنگی

سنگ ها از مقاوم ترین متریال در صنعت ساخت و ساز هستند. انواع سنگ های ساختمانی با کیفیت متفاوت در ساخت بنا استفاده می شود. سنگ های راه پله دارای مقاومت بیشتری از دیگر سنگ های تزئینی هستند. استفاده از سنگ های بی کیفیت و نامرغوب برای راه پله ها اصلا مناسب نیست. اگر چه مقاومت و ماندگاری سنگ طبیعی بالاست ولی همیشه امکان آسیب دیدن و حتی شکستن سنگ راه پله وجود دارد. سنگ های طبیعی قیمت بالایی دارند و در صورت نگهداری صحیح سال های زیادی به زیبایی باقی می مانند. نحوه شستشوی سنگ های راه پله در حفظ کیفیت و دوام آن موثر است. در این مطلب از رایج ترین اشتباهات در نظافت راه پله ها می گوییم. برخی از این موارد می تواند حتی به بافت سنگ نیز صدمه بزند.

نظافت راه پله ارزان تهران

شستشو و نظافت راه پله

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت راه پله و مشاعات هم ارائه میده؟

نظافت راه پله سنگی در آپارتمان

یکی از اشباهات رایج مربوط به سر سختی سنگ های راه پله است. اصولا باور عمومی بر این است که سنگ ها بسیار مقاوم هستند و هرگز چار آسیب نمی شوند. این باور تا حدودی درست است ولی این به معنای رفتار نادرست با پله های سنگی نیست. سنگ مرمر و گرانیت را در بسیاری از پلکان های سنگی می توان دید. این سنگ ها بسیار سخت بوده و طول عمری بالایی دارند. اما در نظر داشته باشید که همه سنگ ها در اثر ضربات شدید آسیب می بینند و حتی امکان شکستن سنگ نیز وجود دارد. افتادن اشیا سنگین روی پله ها می تواند موجب شکستن لبه پلکان شود. این مورد را در موقع اسباب کشی زیادی می بینیم. در هر صورت سنگ ها، فلز نیستند و امکان ترک خوردن و شکستن پله ها وجود دارد.

نظافت ساختمان کرج

استفاده از شوینده های اسیدی در نظافت راه پله سنگی

این یکی از بدترین اشتباهات در امور نظافتی است. موقعی که قصد تمیز کاری سطوح را دارید حتما به متریال و مصالح به کار رفته در آن دقت کنید. سنگ ها لکه پذیر هستند و به مرور کثیفی ها را جذب می کنند ولی این مجوز استفاده از شوینده های شیمیایی قوی و سفید کننده ها و مواد اسیدی نیست. برای پاک کردن لکه های روی سنگ نباید از مواد قوی استفاده کرد. برخی از مواد شیمیایی به لایه روی سنگ آسیب می زنند و لکه های ناجوری روی پلکان به جای می گذارند. برخی از افراد برای نظافت راه پله از اسید باطری استفاده می کنند که به شدت مشکل ساز می شود. به طور معمول استفاده از کمی آب و پودر برای تمیز کردن پله های سنگی کافی است و نیازی به استفاده از مواد شیمیایی وجود ندارد.

هزنیه نظافت راه پله در مشهد

راه های نظافت راه پله سنگی

شستشو و نظافت راه پله سنگی

یکی دیگر از اشباهات در مورد استفاده از آب برای شستشوی پلکان است. راه پله های سنگی در برابر نم و رطوبت مقاوم هستند ولی بهتر است پس از شستن حتما راه پله ها را خشک کنید. نکته مهم در نحوه استفاده از آب است. گرفتن شلنگ آب و فشار زیاد آب روی راه پله ها به تنهایی کافی نیست و نمی تواند همه قسمت ها را تمیز کنید. ابتدا باید با جارو، گرد و خاک راه پله ها را تمیز کنید. سپس با استفاده از دستمال خشک پله ها را تمیز کنید. سالی یکی دو بار هم می توانید پله های سنگی بیرون از ساختمان را با آب فراوان شستشو دهید. در مورد پلکان داخل آپارتمان نیازی به آب فراوان نیست و پارچه نمدار کفایت می کند.

تفاوت نظافت ساختمان نوساز با قدیمی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت راه پله و مشاعات هم ارائه میده؟

برای تمیز کردن گوشه های پلکان از یک فرچه کوچک! استفاده کنید تا گرد و خاک باقی مانده در گوشه پلکان به خوبی تمیز شود.

نظافت راه پله سنگی با اشیا تیز

برخی از افراد برای پاک کردن لکه ها و موادی که روی پلکان را کثیف کرده است از اشیا نوک تیز استفاده می شود. سابیدن پله ها با سیم درشت، چاقو، کاردک و …. اصلا توصیه نمی شود. با این کارها نه تنها لکه های قدیمی از بین نمی روند بلکه سطح رویه سنگ نیز به شدت آسیب می بیند. اگر روی پلکان لکه های زیادی وجود دارد که با شستشو از بین نمی رود می توانید از سرویس کفسابی سنگ برای تمیز کردن لکه های پلکان استفاده کنید.

بهترین روش نظافت و کفسابی پارکینگ

تمیز کردن راه پله های سنگینظافت راه پله سنگی

خدمات نظافت راه پله و مشاعات

پس از سال ها حضور موفق در زمینه سرویس های خدماتی توانستیم رضایت صد در صدی را در همه سفارش ها کسب کنیم. برای رفاه بیشتر مشتریان تا یک ساعت پس از شروع سرویس در صورت نارضایتی از نحوه کار همیار، امکان جایگزینی با نظافتچی دیگر به صورت رایگان وجود دارد. جهت ثبت سفارش می توانید از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. دقت داشته باشید آدرس محل و زمان مراجعه همیار را به درستی وارد کنید. هزینه این سرویس طبق تعرفه در همه محله ها یکسان قیمت گذاری می شود. لازم به ذکر است برای نظافت راه پله ها همیشه نظافتچی آقا به محل اعزام می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت راه پله و مشاعات هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا