خانگی و ساختمانی

همه آن چیزی که باید قبل از انتخاب و دوخت پرده بدانیم

دوخت پرده و نصب پرده هوم سرویز

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

با انواع مدل های دوخت پرده و کارایی شان آشنا شوید:

به تصور خیلی از افراد، دوخت پرده کار چندانی ندارد و تقریبا یک دوخت و دوز ساده و صاف است. میتدیان، معمولا دوخت پرده را یک پروژه آسان تلقی می کنند. گفتنی است، قبل از شروع کار و یا سفارش دوخت پرده، باید برخی از اصول لازم را بدانید و رعایت کنید تا نتیجه کار مورد دلخواهتان شود. ما در این مقاله قصد داریم، اطلاعات مورد نیاز که قبل از اقدام به دوخت پرده نیاز است را در اختیارتان قرار دهیم. 

دوخت انواع پرده در تهران

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

انتخاب پارچه و مدل اولین قدم برای دوخت پرده تهران است. چیزهای دیگری نیز مانند وزن و ضخامت پارچه وجود دارند، که باید جدا از رنگ و انواع مدل پرده به آنها توجه کنید.

اگر نمی دانید کدام یک پرده مناسب خانه است؟ شما جای درستی قرار گرفتید ما به شما کمک می کنیم تا درست انتخاب کنید…

انتخاب پرده مناسب خانه می تواند یک روند چالش برانگیز باشد، زیرا عوامل زیادی باید در نظر بگیرید و در نهایت انتخاب کنید. کدام نوع پرده ها بهتر هستند؟ چه تفاوتی بین دوخت پرده پانچ کرج و ساده وجود دارد؟ چه سبک پرده ای مناسب اتاق های مختلف است؟ و مقرون به صرفه ترین نوع پرده کدام است؟

ما می دانیم که انتخاب پرده مناسب خانه، یک تجربه بدون استرس نیست. به همین دلیل ما یک راهنمای جامع درباره انواع مختلف پرده ها را گردآوری کرده ایم تا شما بهترین تصمیم را برای طراحی و دوخت پرده رشت بگیرید.

انواع مدل های نصب  و دوخت پرده کدامند؟

پرده پانچ:

پر طرفدار ترین پرده مدرن در انواع مدل های پرده امروزی، دوخت پرده پانچ است. پرده پانچ مصداق بارز زیبایی در سادگی است. چین های عمیق این پارچه زیبایی کم نظیری به خانه های سبک مدرن و چیدمان های ساده می بخشد. برای دوخت پرده پانچ از نوار پرده مخصوص استفاده می شود و مدل نصب پرده نیز مانند پرده های کلاسیک در چوب پرده های مخصوص به خود قرار می گیرد.

قیمت دوخت پرده برای هر متر مربع چقدر است؟

دوخت پرده پانچ

پرده حریر:

تقریبا تمام پنجره های کمی قدیمی تر حداقل یک دور پرده حریر را در قاب خود تجربه کرده اند. ساده ترین و قدیمی ترین نوع پرده، پرده حریر می باشد. معمولا این نوع از نصب پرده حریر برای اتاق خواب های کم نور استفاده می شود. زیرا جنس پارچه حریر از ظرافت بالایی برخوردار است و مقاومت چندانی در مقابل نور خورشید ندارد و حتما باید با آستر نصب شوند.

پرده توری :

اگر ساده پسند هستید و سبک خانه شما چندان شلوغ و کلاسیک نیست. بهترین انتخاب برای دوخت پرده، نوع توری یا دانتل است. دوخت پرده توری شیراز بسیار ساده است. به راحتی و با نظم در گوشه ی پنجره جمع می شود و زیبایی زیادی به خانه شما می بخشد.

پرده پارچه ای :

پرده پارچه ای شامل مدل های مختلفی نظیر پرده مخمل، کتان، ساتن و ابریشمی است. اینکه کدام را انتخاب کنید. فقط و فقط به فضای شما و نحوه ی چیدمان منزلتان و البته از همه مهتر سلیقه شخصیتان بستگی دارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

با چند مدل پرده تزییتی آشنا شوید:

دوخت پرده زبرا

دوخت پرده زبرا:

در توضیح دوخت پرده زبرا اصفهان باید بیان کنیم که پرده زبرا یا پرده دبل رول در واقع ترکیبی از پرده شید رول و پرده کرکره ای و پرده توری است. پرده زبرا از دو لایه موازی تشکیل شده است. این دو لایه ترکیبی از تور و پارچه است. و به راحتی می توان با تغییر زاویه بین این دولایه و نوارهای میانی، میزان نور عبوری را از 10 تا 50 درصد تغییر داد. یا به صورت کامل در کتیبه بالای پرده جمع می شود.

ساختار پرده زبرا از تور و پارچه تشکیل شده است. که به صورت راه راه یکی در میان پارچه و تور با ظرافت بافته شده است. در واقع نام گزاری این پرده به علت راه راه بودن آن، زبرا در نظر گرفته شده است.
امروزه پرده های زبرا از تنوع رنگ و طرح بالایی برخوردارند.

طراحی ودوخت پرده شید

دوخت پرده شید:

پرده شید یا شید رول یکی دیگر از انواع پرده سبک مدرن است، که برای دکوراسیون داخلی منازل و اماکن تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. نامگذاری این پرده به علت حالت سایه ای است که ایجاد می کند. در واقع دوخت پرده شید در ابتدا به منظور ایجاد سایه بر روی پنجره انجام می شد‌. این نوع پرده به صورت یک لایه پارچه کاملا قاب پنجره را پوشش می دهد. در ابتدای زمان ورود به بازار فقط به صورت تک رنگ تولید و عرضه می شد. اما امروزه هر تصویری قابل چاپ بر روی پرده شید است.

که در صورت شفاف بودن پارچه پرده شید، مانند یک قاب عکس بزرگ می شود. این نوع پرده قابل اجرا در ویترین مغازه ها نیز می باشد.

در دوخت پرده شید از پارچه پنبه، پلی استر، بامبو و یا کتان استفاده می شود. در دوخت پرده شید از پارچه در ضخامت های مختلفی می توان، استفاده کرد. که نور را به میزان دلخواه از خود عبور دهد.

مزیت دیگر این نوع پرده‌ها در قابلیت باز و بسته کردن این پرده ها از راه دور است. به عبارت دیگر دوخت پرده شید، گزینه مناسبی برای خانه‌های هوشمند است.

در صورتی که فردی هستید که پرده شویی و شستشوی پرده را در فواصل زمانی کوتاه انچام می دهید، این نوع پرده انتخاب مناسبی برایتان است. چون نصب آن آسان و سریع است.

نصب پرده کرکره ای

دوخت پرده کرکره ای:

پرده کرکره یکی دیگر از انواع مدل های پرده است، که قابلیت تنظیم نور ورودی به فضا را دارند. پرده کرکره ای به دو صورت چوبی و فلزی در بازار موجود است. تنوع طرح و رنگ در پرده کرکره فلزی نبست به پرده های کرکره چوبی بسیار بیشتر است. از نظر اقتصادی نیز هزینه نصب پرده کرکره ی فلزی بسیار مقرون به صرفه تر است. نصب پرده کرکره ای بیشتر برای فضای عمومی و اداری مناسب است.

معمولا در زمان هایی که فضاهای خانه کوچک است، از پرده کرکره ای استفاده می شود. وسیله ها و مبلمان هایی که در فضا هستند، نیز باید دارای کمترین تزئینات باشند. نصب پرده های کرکره ای برای خانه های کوچک بسیار مناسب است.

دوخت پرده لووردراپه:

از پرده لووردراپه بیشتر در محیط های اداری و تجاری استفاده می شود و از قدیمی ترین انواع پرده هستند. که قبل از روی کار آمدن دوخت پرده های مدرن بسیار پر کاربرد بود. با این حال امروزه نیز در محیط های مسکونی، استفاده می شود. افراد بیشتر مشتاق نصب این پرده را در اتاق خواب، آشپزخانه و پذیرایی هستند.

با تغییر در زاویه پرده لووردراپه می توانید میزان نور ورودی به فضا را کنترل کنید. امکان چاپ تصاویر دلخواه بر روی پرده لووردراپه نیز وجود دارد.

دوخت پرده رومن

دوخت پرده رومن:

پرده رومن یکی از پر طرفدار ترین انواع مدل های پرده است. بارز ترین خصوصبت دوخت پرده رومن این است که چون ضخامت پارچه هایی که در آنها استفاده شده است زیاد است، نیازی به آستری ندارند. همچنین در حین جمع شدن بطور منظم و با اشغال کمترین فضای ممکن در بالای قاب پنجره قرار می گیرند.

از انواع پرده رومن می توان در تمام قسمت های دکوراسیون خانه مدرن استفاده کرد. همچنین خصوصیت جالب دیگر پرده رومن این است که، هر دو طرف پرده رومن چه از داخل ساختمان چه از بیرون ساختمان  از زیبایی خاصی برخوردار است.

استفاده و دوخت پرده رومن مشهد برای شما این امکان را فراهم می آورد، تا میزان نور دلخواه را به فضای داخلی راه دهید. همچنین با تنظیم پرده رومن میتوانید میزان دید از بیرون ساختمان را به راحتی کنترل کنید و در عین حال از میزان کافی نور بیرون استفاده کنید.

از دیگر دلایل انتخاب و دوخت پرده رومن، نصب آسان پرده رومن است. این پرده ها انتخاب بسیار مناسبی برای فضاهای آشپزخانه و ناهارخوری هستند، زیرا در صورت آلودگی به آسانی قابل شستشو هستند.

نکات کاربردی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک و فانتزی

دوخت پرده پذیرایی

حالا نوبت طراحی و دوخت پرده است:

بعد از در نظر گرفتن فضا و دکوراسیون منزل و البته سلیقه شخصی مشتری و میزان هزینه در نظر گرفته شده، پرده انتخاب می شود. جنس پرده و نوع پرده نصف کار است و اما نیمه ی پر اهمیت دیگر، انتخاب دوزنده پرده و نصاب پرده مناسب است.

حتما شنیده اید از خیلی از افراد که ما یک چیز دیگر انتخاب کردیم و چیز دیگری تحویل گرفتیم. اینجاست که مبحث دوخت پرده و دوزنده پرده و البته نصاب پرده مطرح می شود.

تمام پرده هایی که معرفی کردیم باید توسط افراد متخصص دوخت پرده، نصب و اجرا شوند. تا نتیجه مطلوب ارائه به دست آید. زیرا طراحی و دوخت پرده همانطور که میدانیم یک کار تخصصی در زمینه دکوراسیون خانه است.

ویژگی های یک دوزنده پرده مناسب چیست؟

با توجه به اهمیت دوخت پرده در زیبایی و جلوه خانه، طبیعتا وسواس خاصی هم روی سپردن این کار به افراد کننده ی این کار است. همانطور که پیش تر توضیح دادیم هر کسی که صرفا کار دوزنده گی را انجام می دهد دوزنده پرده محسوب نمی شود.

طراحی و دوخت پرده کاملا لازم و ملزوم یکدیگرند. و برای اینکه با توجه به انتخاب و هزینه ی در نظر گرفته شده نتیجه مطلوبی به دست بیاید، باید از گروهی معتبر و حرفه ای در این رشته کمک گرفت. شرکت هوم سرویز تمامی سرویس های ویژه انواع پرده از طراحی و دوخت پرده  و نصب پرده گرفته تا در نهایت پرده شویی و شستشوی پرده را توسط بهترین ها انجام می دهد.

  • در نظر گرفتن تمام و کمال نظر کارفرما در طراحی و دوخت پرده
  • اندازه گیری صحیح و شفاف سازی متراژ دقیق پارچه به کار رفته در کل کار
  • استفاده از بهترین لوازم و ابزار آلات موجود در بازار
  • نشان دادن طرح نهایی به کارفرما
  • تعهد و زمانبندی درست و خوش قولی

تمامی موارد فوق از ویژگی های یک دوزنده مناسب است.

نصب انواع مدل های پرده چگونه است؟

نصب پرده را معمولا به نصاب پرده سپرده می شود. به جز نصب پرده شید یا زبرا که در قاب خود قرار می گیرند. انواع دیگر پرده بر روی میل پرده نصب می شوند. بستگی به نوع پرده و ارتفاع سقف معمولا در قاب پنجره یا بر روی سقف نصب می شوند.

اگر در پروسه نصب پرده به دیوار و سقف کاذب و جاگیری نامناسب تیر آهن کج برنخورید، موانعی دیگر سر راهمان نخواهد بود. پس فقط با دقت اندازه گیری کنید با مداد علامت بزنید. حتما طول میل پرده با عرض پنجره یکی باشد. سپس به دریل و پیچ روپلاک نیاز دارید. اگر عرض پرده زیاد است از 3 پایه برای استحکام بیشتر استفاده کنید. برای اینکه خانه را کثیف نکنید حتما جاروبرقی را هنگام سوراخ کاری دیوار و نصب پرده در دسترستان باشد.

پس از نصب پرده آویزان کردن پرده نیز بسیار مهم است. در واقع دقت در صاف قرار گرفتن پیله یا چین های پرده بسیار در زیبایی پرده موثر است. پس از نصب پرده دقت کنید، که چین در تمام عرض پرده به میزان مساوی است و پرده چروک نباشد.

نکات مهمی که برای نگهداری از پرده و شستشوی پرده باید بدانیم:

مراقبت و نگهداری از پرده نیز مانند نگهداری از مبلمان منزل یا سایر ملزومات دکوراسیون منزل اهمیت دارد. پس از دوخت پرده رعایت نکات نگهداری، طول عمر پرده منزلتان را بالا می برد و موجب می شود ظاهر پرده ها همیشه به زیبایی اوایل نصب باشد.

حواستان به نور خورشید باشد:

نور خورشید و همچنین گرد و غبار و سنگ آهک برای پارچه ها مخرب هستند. پارچه های رنگی سبک، عموماً نور خورشید را منعکس می کنند و در تار و بی رنگ شدن مقاومت می کنند. رنگهای تیره نور را جذب می کنند و بی رنگ می شوند. برای محافظت از پارچه در برابر آفتاب، روکش پرده یا آستری استفاده کنید.

مراقبت روزانه از پرده:

مراقبت روزانه از پرده های پارچه ای یا پرده های پنلی مانند پرده زبرا کار ساده ای است. در هنگام شب یا بسته شدن آنها را به آرامی تکان دهید.  این امر باعث می شود که گرد و غبار در فیبرها یا در تارو پود پارچه نفوذ نکند.

تقریبا هر ماهی یکبار با جارو برقی دور بسیار آرام و برس نرم پرده ها را از بالا به پایین نظافت کنید.

نکته مهم برای شستشوی پرده :

پنل های پرده و پارچه های پرده ای را فقط هنگامی که دارای برچسب قابل شستشو هستند، بشویید. پرده شویی و شستشوی پرده را با استفاده از آب خنک و مواد شوینده ملایم باید انجام دهید. در صورت استفاده از ماشین لباسشویی، باید لباسشویی را در دور آرام قرار دهید.

هوم سرویز ارائه دهنده خدمات صفر تا صد طراحی، دوخت و نصب پرده در کنار شماست:

هوم سرویز با همکاری بهترین طراحان دکوراسیون منزل، آماده دریافت سفارشات دوخت پرده و نصب انواع پرده در سراسر تهران می باشد. در هر زمانی در هر کجای تهران به انواع سرویس های ویژه پرده هوم سرویز نیاز داشتید، به راحتی ثبت سفارش کنید تا همیاران دوخت و نصب پرده هوم سرویز در کمترین زمان ممکن در کنارتان قرار گیرند.

همیار شماییم تا پایان سرویس…

  

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا