بنایی و دکوراسیون

قیمت سفت کاری ساختمان چقدر است؟ ✔️ خدمات ساختمانی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بنایی ساختمان هم ارائه میده؟

سفت کاری ساختمان از مراحل اولیه در ساخت و ساز است. در پروژه های بنایی ساختمانی بعد از اینکه محل احداث بنا مشخص شد، عملیات نقشه کشی و گچ ریزی و سفت کاری انجام می شود. این عملیات بخش زیادی از هزینه های اجرایی را به خود اختصاص می دهد. قیمت سفت کاری ساختمان در پروژه های مختلف، تفاوت دارد و این بستگی به نوع عملیات اجرایی و مفاد قرارداد بین پیمانکار و مالک دارد. برخی موارد می تواند هزینه عملیات سفت کاری را کاهش یا افزایش دهد. آیا می دانید پولی که برای سفت کاری پرداخت می کنید، صرف چه کارهایی خواهد شد؟

سفت کاری ساختمان چیست؟

برای اینکه قیمت سفت کاری تهران تعیین شود ابتدا باید بدانیم که سفت کاری چیست و شامل چه عملیاتی می شود. به طور کلی مراحل ساخت و ساز شامل سفت کاری و نازک کاری است. برای انجام نازک کاری لازم است تا ابتدا عملیات سفت کاری بنا انجام شود.

سفت کاری ساختمان شامل:

کندن پی و بتن ریزی ساختمان، آجر چینی و دیوار کشی، احداث و نصب تیر و ستن های ساختمان تا نصب سقف است.

نازک کاری در ساختمان بعد از عملیات سفت کاری انجام می شود و شامل این موارد است:

لوله کشی های تاسیسات، برق کاری ساختمان، کاشی کاری، رنگ و نقاشی دیوار و سقف و در نهایت نصب درب و پنجره ها.

راهنمای بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان

قیمت سفت کاری

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بنایی ساختمان هم ارائه میده؟
چگونه عملیات سفت کاری در ساختمان را قیمت گذاری کنیم؟

تعیین قیمت سفت کاری ساختمان

برای مشخص کردن هزینه های اجرای عملیات سفت کاری لازم است تا جزئیات به طور دقیق بررسی شود. این عملیات طبق استانداردهای ساختمان سازی انجام می شود و نمی توان سر خود برخی از موارد را حذف کرد یا نادیده گرفت. هر گونه بی توجهی در عملیات سفت کاری تبعات ناخوشایندی دارد و در اینده گریبان ساکنین را خواهد گرفت. جهت افزایش ضریب ایمنی در این مرحله، پرداخت کمی بیشتر کاملا منطقی است. مقاوم سازی و ایمن سازی ساختمان هزینه بر است ولی قطعا ارزش خواهد داشت. مراحل سفت کاری به این ترتیب است:

  • خاکبرداری زمین

گودبرداری و خاکبرداری زمین اولین مرحله از عملیات اجرایی در سفت کاری ساختمان است. این مرحله مهم ترین مرحله سفت کاری نیز هست زیرا تاسیسات ساختمان در سطح پایین هستند و می بایست استانداردها و جزئیات زیادی را در نظر گرفت.

خاکبرداری غیر اصولی می تواند منجر به نشست ساختمان و یا ایجاد مشکل در مراحل بعدی شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بنایی ساختمان هم ارائه میده؟
  • قیمت سفت کاری و پی ریزی ساختمان

شناژبندی، بتن ریزی و قابل بندی در ساختمان بخش دوم از عملیات سفت کاری است. اجرای این مرحله نیازمند محاسبات دقیق مهندسی و فنی است. بدون در نظر گرفتن موارد فنی، سازه ای غیر مطمئن و در معرض خطر خواهید داشت که برای سکونت مناسب نیست! همه محاسبات انجام شده در این مرحله جهت افزایش استحکام ساختمان می باشد.

  • اسکلت بندی ساختمان

قیمت بنایی ساختمان کرج سفت کاری با توجه به اسکلت‌بندی فلزی یا بتونی تفاوت دارد. در اسکلت بندی فلزی از ستون های فلزی استفاده می شود ولی در اسکلت بتونی، قالب های بتونی در حین اجرا، کار می شود که تا زمان خشک شدن قالب های بتنی نمی توان عملیات را ادامه داد! زمان بندی در این دو نوع اسکلت و بحث مالی و هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن در سال 2023 چگونه است؟

اجرای سفت کاری ساختمانخدمات بنایی ساختمان و پروزه های ساختمان سازی در تهران

  • قیمت سفت کاری و نصب تیر و ستون ها

قبل از عقد قرارداد سفت کاری ساختمان حتما در مورد زمان اجرای پروژه و هزینه های جاری در هر مرحله به توافق برسید. عملیات بنایی ساختمان َشیراز شامل بخش های زیادی است ولی باید هزینه ها و نوع عملیات در هر بخش کاملا از قبل مشخص شود. نصب تیرک و ستون ها می بایست طبق قرارداد و مطابق با نقشه مهندسی ساختمان انجام شود در غیر این صورت سازه در معرض مشکلات زیادی خواهد بود زیرا وزن سقف روی همین تیرها لحاظ می شود.

  • قیمت سفت کاری ساختمان و سقف

احداث سقف از حساس ترین مراحل در ساختمان سازی است. این مرحله بخشی از سفت کاری محسوب می شود! میزان ضخامت تیرهای اصلی در نوع مصالح به کار رفته در سقف تاثیرگذار است.

در برخی پروژه ها علاوه بر سقف اصلی از سقف کاذب نیز استفاده می شود و این بستگی به ضخامت تیر و سقف دارد. این امر در همه پروژه های ساختمانی اجباری نیست.

  • تیغه چینی در ساختمان

در این مرحله آجرچینی دیوار داخلی اجرا می شود. هنوز عملیات زیادی برای اتمام نهایی پروژه ساختمان سازی باقی مانده است! بعد از تمیزکاری های اولیه و اجرای تیغه ها نوبت به نازک کاری در ساختمان می رسد.

محاسبه قیمت سفت کاری ساختمان

همانطور که مشخص است هزینه هر مرحله از سفت کاری با توجه به نوع عملیات تفاوت دارد! از طرفی هزینه ساخت بر اساس موقعیت ساختمان در بافت شهری، متراژ بنا، تعداد طبقات و واحدها، نوع اسکلت بندی و عملیات اجرایی نیز متفاوت است. علاوه بر این هزینه های ابزار آلات، حمل و نقل، دستمزد کارگر ساختمانی و همچنین قیمت تهیه مصالح ساختمانی نیز عامل مهمی در تعیین قیمت نهایی سفت کاری ساختمان است.

قیمت سفت کاری در اسکلت بتنی و فلزی برای هر متر مربع یکسان نیست. کیفیت مصالح به کار رفته موجب افزایش هزینه ها می شود ولی در نهایت موقع اجرای نازک کاری و پس از اتمام عملیات ساختمان سازی، ضریب ایمنی ساختمان افزایش خواهد یافت.

سفت کاری ساختمان در تهرانقیمت سفت کاری و بنایی ساختمان در تهران

خدمات بنایی ساختمان

بنایی هوم سرویز از سرویس های پر تقاضا در اپ هوم سرویز است. خدمات ارائه شده در بنایی ساختمان شامل سفت کاری و نازک کاری، تعمیرات جزئی ساختمان، خرده کاری بنایی اصفهان، بازسازی های جزئی، سیمان کاری،، دیوارکشی، آجر چینی، کف سازی و دیگر خدمات ساختمانی است. جهت ثبت سفارش رایگان به اپ این سامانه مراجعه کنید. پس از ثبت سفارش هماهنگی برای اعزام همیار انجام می شود. همیار ابتدا سرویس را بررسی کرده و بر اساس نوع درخواست، قیمت گذاری را انجام می شود. قیمت ها بر حسب اجرت کار است و شامل هزینه خرید مصالح نمی شود. در صورتی که مشتری بخواهد امکان تهیه اقلام و مصالح توسط همیار هست. در این صورت حتما فاکتور خرید ارائه خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بنایی ساختمان هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا