نظافت و پذیراییهوم سرویز

نرخ شستشوی فرش ماشینی چقدر است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

نرخ شستشوی فرش ماشینی در سال جدید چقدر است؟ این سوالی است که با نزدیک شدن به ایام خانه تکانی، ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است. برخی از قالیشویی های تهران قیمت های بیشتری دریافت می کنند ولی قالیشویی ارزان، هزینه هایی بسیار منصفانه تر پیشنهاد می دهد. این تفاوت قیمت ها، دلیل دارد. موارد زیادی هست که روی قیمت شستن فرش ماشینی اثر می گذارد. قالیشویی های عضو اتحادیه، قیمت ها را طبق نرخ مصوب دریافت می کنند ولی ملاک مشخصی برای شرکت های آزاد وجود ندارد.

ملاک تعیین نرخ شستشوی فرش ماشینی چیست؟

هرگز برای صرفه جویی در هزینه ها، قالی را به شرکت های قالیشویی بی نام و نشان نسپارید. قالیشویی خوب تهران معتبر زیر نظر اتحادیه فعالیت می کنند و ناچارند تعرفه های مصوب را رعایت کنند. در ضمن متخصصین زیادی در این مراکر مشغول به کار هستند که همگی سابقه خوبی در زمینه فرش دارند. شستن فرش های ماشینی به شیوه صحیح بسیار اهمیت دارد. بارها دیده شده که قالیشویی غیر معتبر به فرش آسیب زده و کسی هم جوابگوی این خسارت نیست. پرداخت اندکی بیشتر به قالیشویی هایی که سابقه درخشانی دارند، ارزشش را دارد. اما سوال اینجاست که یک قالیشویی خوب، چقدر بابت شستشوی یک فرش دریافت می کند؟ در ادامه عواملی که روی قیمت ها تاثیر می گذارند را بررسی می کنیم.

نحوه شستشوی فرش شگی یا پرز بلند چگونه است؟

هزینه شستشوی فرش ماشینی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

نرخ شستشوی فرش ماشینی بر اساس ابعاد فرش

بزرگی یا کوچکی فرش روی قیمت ها تاثیر دارد. بدون تردید قیمت شستشوی فرش ماشینی کرج یک قالیچه 3 متری کمتر از یک فرش 12 متری است. روال کار به این صورت است که شرکت های قالیشویی از قبل با توجه به متراژ و مساحت فرش، قیمت ها را مشخص کرده اند. در واقع قیمت ها به ازای یک متر مربع در نظر گرفته می شود. البته طول و عرض فرش، تنها یکی از مواردی است که قیمت ها را تغییر می دهد. هنوز موارد مهم تری وجود دارد.

تغییر قیمت ها با توجه به بافت و تراکم فرش

فرش های ماشینی دارای تنوع زیادی هستند. هر چه گره فرش بیشتر باشد، تراکم نخ قالی نیز بیشتر است. تراکم بالا نشان دهنده کیفیت خوب فرش است اما همین تراکم روی قیمت ها تغییر ایجاد می کند. فرش هایی که دارای بافت فشرده تری هستند در مقایسه با فرش های تراکم پایین، سخت تر تمیز می شوند. در واقع برای شستن این فرش ها نیاز به مواد شوینده بیشتری است زیرا لکه های فرش به سادگی، پاک نمی شود.

ترفندهای رفو و ترمیم فرش

نرخ شستشوی فرش ماشینی با توجه به جنس الیاف

در بافت فرش ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می شود. نوع الیاف و جنس مواد به کار رفته در فرش، روی شیوه شستشو تاثیر می گذارد. برای اینکه کیفیت فرش، حفظ شود باید مواد شوینده مناسب با جنس فرش به کار گرفته شود. در مورد مواد سفید کننده و لکه بر هم، جنس نخ به کار رفته در بافت فرش، اهمیت دارد.

نرخ شستشوی فرش ماشینی در تهران

نرخ شستشوی فرش ماشینی در روش های مختلف

نحوه شستشوی فرش یکی از فاکتورهای مهم در قیمت شستشوی فرش ماشینی مشهد پرداختی است. شستشوی فرش با دستگاه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود. دستگاه های پیشرفته، دارای تنظیمات دمای آب، میزان مواد شوینده و … هستند. متصدی دستگاه با توجه به جنس و تراکم فرش، تنظیمات دستگاه را انجام می دهد. گاهی به دلیل کثیف بودن بیش از حد فرش ها لازم است تا لکه بری نیز انجام شود. به طور کلی نوع شستشو در نرخ قالیشویی اصفهان اثرگذار است. دو نوع شستشوی عادی و اعلاشویی در کارگاه قالیشویی انجام می شود.

الف- نرخ شستشوی عادی فرش ماشینی

قبل از شستن فرش، مرحله غبار گیری انجام می شود و سپس مراحل شستشو، آبکشی و خشک کردن فرش ها ادامه پیدا می کند. شستشوی عادی فرش ماشینی بسیار مقرون به صرفه است. در مواردی که فرش، خیلی لک نشده و کثیف نیست، این سرویس پیشنهاد می شود. در شرایط عادی سالی یکبار فرش ها نیاز به شستشو دارند تا گرد و خاک درون تار و پود و موجودات ذره بینی از بین برود. اما اگر لکه و کثیفی فرش زیاد است از سرویس اعلاشویی استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

ب-نرخ شستشوی درجه یک و اعلاشویی فرش ماشینی

در اعلاشویی برای از بین بردن لکه های قدیمی روی فرش از مواد شوینده متفاوتی استفاده می شود. این روش شستشو در حفظ کیفیت فرش نیز موثر است و طول عمر فرش ها را افزایش می دهد. در اعلا شویی به این صورت است که ابتدا فرش دو مرتبه با شامپوی مخصوص، شستشو داده می شود. سرویس سفید شویی و لکه بری در صورت لزوم انجام خواهد شد. سپس براق کردن فرش، اتوپرس و رول و کاورکشی انجام می شود. هزینه اعلاشویی فرش تبریز  از روش شستشوی عادی، بیشتر است ولی کیفیت کار نیز به مراتب بهتر خواهد بود.به خصوص در مورد فرش های با تراکم بالا و گرانقیمت توصیه می شود سرویس اعلاشویی فرش ماشینی را انتخاب کنید.

تعیین نرخ شستشوی فرش ماشینی

سرویس قالیشویی

خدمات قالیشویی هوم سرویز در خدمت شما است. در هر محله ای که زندگی می کنید با ما تماس بگیرید. کارگر قالیشویی فرش را درب منزل تحویل می گیرد، شسته و رول شده، در محل تحویل می دهد. به همین سادگی کارها انجام می شود. خدمات قالیشویی با توجه به نرخ اتحادیه قیمت گذاری می شود. برای سفارش شستشوی فرش ها، از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا