لوازم خانگی

آموزش نصب بخاری گازی گام به گام

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر بخاری گازی هم ارائه میده؟

هر سال با فرا رسیدن زمستان، گزارش های زیادی از مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی منتشر می شود. در اغلب موارد بخاری های گازی عامل از دست رفتن جان ساکنین هستند. بسیاری از مردم تصور می کنند نصب بخاری گازی کار ساده ای است و به همین جهت با سرد شدن هوا، بخاری های گازی توسط افراد عادی، در اتاق ها نصب می شود. اگرچه ساده به نظر می رسد ولی باید جزئیات زیادی در نظر گرفته شود. گاز شهری به هنگام سوخت، گازهای سمی منتشر می کند تنفس مونو اکسید کربن، خطر مرگ به همراه دارد پس برای جان خود و عزیزان تان هم که شده، در کاری که تخصص ندارید وارد نشوید. تنها با یک تماس، تکنسین های با تجربه برای نصب بخاری گازی درب منزل مراجعه می کنند. 

نحوه صحیح نصب بخاری گازی

قبل از هر چیز لازم است تا یک بخاری استاندارد داشته باشید. بخاری های گازسوز غیر استاندارد علاوه بر اینکه مصرف سوخت بالاتری دارند از نظر ایمنی در شرایط مطلوبی نیستند. خرید کالای ارزان قیمت گازسوز می تواند به بهای جان تان تمام شود. بخاری گازی های بدون دودکش اصلا مناسب نیستند از دستگاه های دارای نشان استاندارد و مجهز به سنسور حرارتی خریداری کنید. به این ترتیب خیال تان بابت کیفیت بخاری و تامین گرمایش منزل راحت می شود. در مورد نصب آبگرمکن دیواری هم به همین ترتیب باید حتما از دودکش مناسب استفاده کنید تا گازهای سمی وارد فضای داخلی نشود. البته بخاری های مجهز به سیستم‌ ODS و گاورنر بدون دودکش هستند و با رعایت احتیاط قابلیت نصب در فضای بزرگتر را دارند.

نصب و تعمیر بخاری گازسوز
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر بخاری گازی هم ارائه میده؟

باز بودن مسیر دودکش بخاری گازی

قبل از نصب بخاری گازی در مورد باز بودن مسیر دودکش، مطمئن شوید. برای تست این موضوع از شعله کبریت استفاده کنید. با قرار دادن شعله در مسیر خروجی، باید آتش به سمت بالا و دودکش کشیده شود. قسمت خروجی دودکش نیز حتما مجهز به کلاهک T شکل باشد در غیر این صورت با مشکل مواجه می شوید. برای رفع اشکال دودکش و خروجی از یک متخصص کمک بگیرید. تعمیرکار بخاری گازی تهران قبل از نصب مسیر خروجی را بررسی می کند و در صورت بروز مشکل، اشکال برطرف خواهد شد. گاهی جسم خارجی نظیر لانه پرندگان، مسیر دودکش را مسدود کرده است.

محل نصب بخاری گازی

جای نصب بخاری کرج باید در نزدیکی خروجی دودکش باشد. بخاری را طوری قرار دهید که از دیوار حداقل به اندازه 50 سانتی متر فاصله داشته باشد. از قرار دادن مستقیم بخاری روی زمین خودداری کنید. لازم است تا حداقل 5 سانتیمتر بین بخاری و زمین فاصله باشد. بخاری های پایه دار برای این منظور مناسب تر هستند. برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از داغ شدن پایه ها، محصولاتی که دارای پایه از جنس پلاستیک فشرده هستند را خریداری کنید. محل نصب بخاری در شیراز نباید در معرض باد یا نزدیک دیگر وسایل گرمایشی باشد. لوازم منزل را طوری چیدمان کنید که در اطراف بخاری، هیچ وسیله آتش زایی قرار نداشته باشد.

نصب و تعمیر انواع بخاری گازی

نصب شلنگ گاز

شلنگ گاز با شلنگ آب و … تفاوت دارد. برای نصب بخاری گازی به یک شلنگ استاندارد گاز با اندازه بین 30 تا 60 سانتی متر، نیاز دارید. یک سر شلنگ گاز را  به لوله گاز اصلی وصل کنید. سر دیگر شلنگ باید به ورودی گاز بخاری، وصل شود. برای اتصال شلنگ از بست استفاده کنید. بست یک قطعه کوچک فلزی است که دور شلنگ را احاطه کرده و از انتشار گاز به بیرون جلوگیری می کند. برای هر دو سر شلنگ از بست استفاده کنید. در نهایت لوله بخاری را نیز وصل کنید. هر چه قطعات لوله بخاری کمتر باشد، بهتر است. حالا بخاری را روشن کنید.

درباره سیستم گرمایش از کف چه می دانید؟

روشن کردن بخاری

بعد از نصب بخاری گازی اصفهان حتما دستگاه را تست کنید. با باز کردن خروجی گاز می توانید بخاری را روشن کنید. قبل از روشن کردن بخاری حتما با استفاده از کف صابون، شلنگ گاز و اتصالات را تست کنید. هرگز از شعله و کبریت برای این کار استفاده نکنید. کنترل اتصالات با شعله، خطرات جدی به همراه دارد. در صورتی که نشتی گاز از اتصالات وجود نداشت می توانید بخاری را با توجه به دفترچه راهنما، روشن کنید. اندک تفاوت هایی در نحوه روشن کردن بخاری گازی در برندهای مختلف وجود دارد.

چند لحظه صبر کنید و گرما و سوخت بخاری را ملاحظه کنید. بعد از حدود 5 دقیقه، لوله بخاری را با دست لمس کنید. آیا لوله بخاری سرد است؟ در صورت سرد بودن لوله بخاری، حتما مشکلی در مسیر خروجی وجود دارد که قبلا به آن توجه نکرده بودید.  لوله بخاری بعد از 5 دقیقه به سرعت داغ می شود و شعله نیز به رنگ آبی است. سرد بودن لوله بخاری یا زرد سوختن شعله هر دو از علائم اشکال در سوخت و مسیر خروجی است. تا برطرف کردن مشکل نباید بخاری را روشن کنید.

تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور

آموزش نصب بخاری گازی

خدمات نصب و تعمیرات بخاری گازسوز

نصب و تعمیر بخاری و شومینه دیواری را به حرفه ای ها بسپارید. اگر به تازگی جابجایی داشته اید، با ما تماس بگیرید تا بلافاصله تکنیسین به محل اعزام شود و بخاری گازی را نصب کند. تعمیر و تعویض قطعات انواع بخاری گازی در محل و با کمترین هزینه پذیرفته می شود. ثبت درخواست نصب و تعمیر بخاری های گازی، کاملا رایگان است و در این مرحله هزینه ای دریافت نمی شود. پس از بررسی دستگاه و پیدا کردن ایراد آن، هزینه تعمیرات به مشتری اطلاع رسانی خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر بخاری گازی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا