نظافت و پذیراییهوم سرویز

روش‌های مختلف شستشوی کاشی‌ها و کف و دیواره استخر

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت و شستشوی استخر هم ارائه میده؟
استخر یکی از آن دسته مکان‌های ورزشی، تفریحی و استراحتگاهی است که نیازمند نظارت دائم می‌باشد. این مکان لازم است تا از نظر تمیزی و سالم بودن همیشه مورد بررسی قرار بگیرد. استخر به خاطر رطوبت همیشگیش احتمال رشد انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها در آن وجود دارد. اگر آب استخر بعد از هر چند مدت تصفیه نشود، احتمال ایجاد رسوب و جلبک نیز در آن وجود دارد. همچنین پاشیدن آب بر روی سطوح و خشک شدن آن نیز بعد از مدتی لکه‌های سفید برجای می‌گذارد. بنابراین کاشی‌ها، کف و دیواره‌های استخر بایستی هر چند مدت یکبار با روشی اصولی مانند اسیدشویی استخر باید تمیز شوند. 

معمولا بعد از مدتی بر اثر پاشیده شدن آب بر روی کاشی‌های استخر، و خشک شدن آن لکه‌های سفیدی برجای می‌ماند. این اتفاق به مرور زمان باعث از بین رفتن رنگ کاشی شده و جلوه‌ی نامناسبی را به استخرتان می‌دهد. شما می‌توانید برای جلوگیری از این اتفاق از خدمات هوم سرویز برای شستشوی کاشی استخر تهران خود بهره‌مند شوید.  در بعضی از استخرها از سرامیک برای کف استفاده می‌شود. جذب آب سرامیک صفر و در برابر یخ‌زدگی مقاوم است. اگر قصد کفسابی سرامیک استخرتان را دارید، باز می‌توانید با بهره‌گیری از خدمات هوم سرویز این نیاز خود را برطرف کنید. 

بهترین و مناسب‌ترین زمان‌ برای شستشوی استخر 

این موضوع به طور کلی به دو دسته نظافت جزئی یا نظافت حرفه‌ای مربوط می‌شود. اگر قصد نظافت استخرتان را به هر یک از این دو روش دارید، بایستی بازه‌ی زمانی مورد نیاز برای انجام آن را هم بدانید.  
  • یکی از کارهایی که روزانه بایستی انجام داد توجه به وضعیت آب و برداشتن شاخه‌ها، برگ‌ها، حشرات و… است. استخر به خصوص از نوع سرباز آن روزانه در معرض کثیفی‌ها و آلودگی‌ها قرار دارد که توجه روزانه به آن می‌تواند از احتیاج به نظافت حرفه‌ای جلوگیری کند. 
  • یکی دیگر از بخش‌های پاکسازی استخر، نظافت هفتگی می‌باشد که زمان بیشتری هم نیاز دارد. در این بخش بهتر است تا به شستشوی کاشی‌ها، کف و دیواره‌ی استخر بپردازیم تا از رشد جلبک در این مکان جلوگیری کنیم. 
  • از جمله اقداماتی که برای نظافت حرفه‌ای برای استخر می‌توان انجام داد، آزمایش آب استخر در آزمایشگاه است. این کار که معمولا هر شش ماه یکبار انجام می‌شود، میزان پاکیزگی آب را برای شما اطلاع خواهد داد. 
  • موتور استخر باید همیشه چک شود تا به خوبی کار کند. این موتور بایستی دست کم 10 بار در روز فعالیت کند تا گردش آب استخر به خوبی انجام شود. 
  • یکی از کارهایی که هر 2 الی 3 ماه یکبار باید توسط افراد متخصص انجام شود تمیز کردن و متعادل‌سازی آب استخر است. آن‌ها به وسیله سیستم‌های فیلتراسیون، پمپاژ و دیگر لوازم و وسایل ویژه این کار را انجام خواهند داد. 
  • توجه به شرایط آب و هوایی محیط و تاثیر آن بر استخر شما نیز حائز اهمیت است.
روش صحیح نظافت و کفسابی پارکینگ چیست؟

چه وسایلی برای شستشوی استخر نیاز داریم؟ 

وسایل مورد نیاز برای شستشوی استخر کرج به محیط و همچنین میزان آلودگی استخر بستگی دارد. به همین دلیل برای انواع روش‌های شستشوی استخر می‌توان میله تلسکوپی، اسکمیر، برس استخر، توری، فیلتر استخر،جاروی دستی، مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده و دستگاه PH را نام برد. 

انواع روش های شستشوی کاشی، کف و دیواره‌های استخر 

شستشوی اطراف استخر، کاشی‌ها، کف و دیواره‌ی استخر جزو مهم ترین قسمت‌های نظافت یک استخر سرباز یا سرپوشیده است. عدم توجه به این موضوع سبب می‌شود تا کف پوش‌های استخر به سرعت از بین بروند.    یکی از اتفاقاتی که ممکن است بعد از مدتی برای دیواره‌های استخر و نردبان ایجاد شود رسوب است. این رسوب در نتیجه مواد معدنی و املاح موجود در آب و همچنین مواد ضدعفونی‌کننده ممکن است ایجاد شود. حتی بعضی اوقات می‌تواند باعث بوجود آمدن لجن و قارچ در استخر شود که سبب تیرگی دیواره‌های استخر می‌شود.    اولین موضوع درباره شستشوی استخر توجه به سرباز بودن یا سرپوشیده بودن آن است. به این دلیل که در نظافت استخر شیراز هر کدام بایستی به نکاتی توجه کرد.

نظافت استخر با اسید چگونه است؟

شستشوی استخر با اسید اصفهان یکی از بهترین روش‌های نظافت آن به شمار می‌آید. این روش با برداشتن یک لایه ی ظریف و نازک کثیفی از روی سطح استخر انجام می‌شود. اسیدشویی با استفاده از اسید مخصوص و ساب صورت می‌گیرد.
شستشوی استخر با اسید
استفاده از اسید برای شستشوی استخر
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت و شستشوی استخر هم ارائه میده؟
این روش بسیار کاربردی می‌تواند یک استخر زیبا و نو را تحویل شما بدهد. روش اسیدشویی امری بسیار تخصصی است زیرا به دلیل فاصله بسیار کم و بخار اسید ایجاد‌ شده بر روی سطوح بسیار خطرناک به حساب می‌آید. لذا این کار بایستی توسط افراد مجرب و متخصص انجام شود. 

نظافت استخر با آلمینیوم سولفات به چه صورت است؟ 

در این روش احتیاجی به تخلیه آب استخر نیست. می‌توان با استفاده از کلر تمام جلبک‌های ته‌نشین شده در استخر را نابود کرده و رسوبات را از بین برد. همچنین اگر این روش به درستی انجام شود و مقدار سولفات آلمینیوم به اندازه باشد رنگ و بوی استخر تغییری نخواهد کرد.

شستشوی استخر با کارواش سیار 

وسیله‌ای به نام کارواش سیار با قدرت بالایی که برای نظافت رسوبات استخر دارد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این روش به روز بسیار کاربردی است و می‌تواند کثیفی‌های دیگر استخر را نیز از بین ببرد.

شستشوی استخر و از بین بردن رسوبات با بخار

در این روش نوین و  رسوبات استخر و باقی کثیفی‌های استخر بوسیله ابزاز بخاری از بین می‌رود. این ابزار بخار که برای شستشوی استخر مشهد مورد استفاده قرار می‌گیرد از قدرت بالایی برخوردار است. 

شستشوی استخر با واترجت صنعتی 

این دستگاه بسیار پرکاربرد است. از واترجت صنعتی برای نماشویی، شستشوی دستگاه‌های صنعتی و برای شستشوی استخر نیز استفاده می شود. این دستگاه قابلیت پاشش سریع آب را دارد که می‌تواند رسوبات استخر، لکه‌ها و آلودگی‌ها را به سرعت از بین ببرد. همچنین به دلیل آنکه بدون استفاده از مواد شیمیایی این کار انجام می‌شود برای کودکان و بزرگسالان با مشکلات تنفسی بی‌خطر است.  از واترجت صنعتی برای شستشوی وسایل کودکان، ورزشی و… بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های نظافت می‌باشد که اغلب مشتریان آن را انتخاب می‌کنند.  قیمت ساخت سقف حیاط خلوت چقدر است؟ 
واترجت صنعتی
شستشوی استخر با واترجت صنعتی

شستشوی استخر با اسکرابر صنعتی 

اسکرابر صنعتی نیز قدرت آب پاشی بالایی دارد و می‌تواند رسوبات، جرم‌ها و آلودگی‌های کف را به خوبی پاک کند. همین علت سبب می‌شود تا این دستگاه‌ها هم گزینه خوبی برای نظافت کف استخر باشند. این دستگاه‌ها به دلیل داشتن تی پهن و موتور مکنده، تمام آب آلوده‌ی ناشی از شستشو را جمع کرده و درون مخزنی می‌ریزد. با این کار مانع از ورود آب آلوده به استخر می‌شود. این دستگاه‌ها دارای دو مخزن آب تمیز و آب کثیف هستند که قابلیت تمیز کردن سطوح را به خوبی دارند. 
شستشوی استخر با اسکرابر صنعتی
شستشوی استخر با دستگاه اسکرابر صنعتی
دستگاه دیگری به نام پولیشر نیز برای این مکان‌ها استفاده می‌شود. پولیشر در مکان‌هایی به جای اسکرابر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به مکش آب نیست. از این وسیله می‌توان برای پاک کردن سطوح داخلی و خارجی استخر استفاده نمود.   دستگاه‌های اسکرابر بسیار محبوب هستند و برای تمیز کردن لبه‌ها و پله‌های استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

کارواش سیار 

این روش برای استخرهای گچی یا بتنی کاربرد دارد. معمولا استخرهایی که از جنس فایبرگلاس هستند و تنش کمتری دارند از مواد شیمیایی برای نظافت استفاده می‌شود. 

نظافت استخر با جارو و برس

شستشو با جارو و برس روشی بسیار سخت‌تر و زمان برتر می‌باشد. با این روش از بین بردن جلبک‌های استخر کاری بسیار دشوار است. همچنین در این روش امکان آسیب رسیدن به فایبرگلاس استخر نیز وجود دارد. حتی امکان ضدعفونی و از بین بردن بوی استخر نیز وجود ندارد .  
شستشوی استخر با جارو و برس
شستشوی استخر با جارو و برس

مراحل اصولی شستشو و نظافت استخر

  1. بایستی در قدم اول آب استخر را کاملا تخلیه کرد. بعد از تخلیه و خشک شدن کامل استخر باید لوازم و وسایل الکترونیکی را به طور کامل بپوشانیم. 
  2. در این مرحله بعد لبه استخر، کاشی‌ها و پله‌های استخر را به خوبی برس می‌کشیم. می‌توان سر برس را به میله‌ی تلسکوپی متصل کرد سپس از آن برای تنظیم ارتفاع برس و دسترسی به نقاط سخت‌تر استفاده کنیم. به این نکته باید توجه کرد که  ابتدا دیواره‌های استخر را بشوییم سپس اقدام به شستن کف آن بکنیم. 
  3. در مرحله آخر با استفاده از واترجت صنعتی یا کارواش خانگی و … با مقدار پاشش زیاد آب جلبک ها را از بین می‌بریم. حتی بعد از آن می‌توانیم از مواد سفید‌کننده، جارو و برس برای شستشوی استخر استفاده کنیم. 

و حال وظیفه ما چیست؟ 

شستشوی کاشی، کف و دیواره استخرها یکی از موضوعات پر دردسر برای صاحبان آن‌ها به شمار می‌آید. این امر به قدری با اهمیت است که اگر به آن توجه نشود می‌تواند در آینده مشکلات و هزینه‌های خیلی بیشتری برای صاحبان استخر ایجاد کند. اما هوم سرویز این دغدغه را کاملا برای شما برطرف خواهد کرد. با استفاده از خدمات نظافت و شستشوی استخر هوم سرویز دیگر نگران آن نباشید. ما با داشتن افراد متخصص و مجرب در این زمینه در نظافت و شستشوی هر نوع استخر، شما را یاری خواهیم کرد. 
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت و شستشوی استخر هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا