لوله کشی و تاسیسات

روشهای ترمیم نم دیوار بدون تخریب

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

احتمالا برای همه ما حداقل یک بار پیش می آید که یکی از دیوارهای خانه مخصوصا دیوارهایی که در نزدیکی آب یا لوله کشی قرار دارند، نم دار شوند و این موضوع باعث شود ظاهر بدی پیدا کنند. مخصوصا این موضوع در دیوار حمام و دستشویی بسیار بیشتر رایج است و می تواند ظاهر زشتی به سرویس بهداشتی بدهد. خیلی از افراد فکر می کنند ترمیم نم دیوار باید با تخریب دیوار درست شود و نم دیوار را بدون تخریب نمی توان از بین برد. اما در این مقاله می خواهیم بگوییم چگونه نم دیوار را بدون تخریب رفع کنیم و بدون ایجاد مشکل، آن را از بین ببریم. اگر نم دیوار سرویس بهداشتی یا بخشهای دیگر خانه، شما را کلافه کرده است و می خواهید بدانید دلیلش چیست و چطور باید به ترمیم نم دیوار بپردازید. حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با روشهای ترمیم و رفع نم دیوار آشنا شوید.

نم دیوار چیست؟
نم دیوار چیست؟
میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

نم دیوار چیست؟

وقتی دیوار کچی یا حتی دیواری که سیمان سفید روی آن قرار دارد در معرض رطوبت و آب قرار بگیرد، دچار پوسیدگی می شود و روی دیوار ظاهر بسیار بد و زشتی پیدا می کند که به این حالت نم دیوار گرفته می شود. گاهی اوقات ممکن است دیوارهایی که رنگ شده اند، در اثر نم دیوار پوسته پوسته شوند و این موضوع برای یک خانم خانه دار به هیچ وجه قابل تحمل نخواهد بود و می تواند به خانه ظاهر به شدت زشتی بدهد. نم دیوار می تواند در اثر ماندن زیاد هم گسترش پیدا کند و به بخش های دیگر دیوار برسد و هم ممکن است پوسیدگی به حدی عمیق شود که آن بخش از دیوار ریزش کند.

پس اگر بخشی از دیوار خانه تان دچار پوسیدگی شده است، توصیه می کنیم سریعا به فکر ترمیم دیوار و رفع نم دیوار تهران باشید تا بقیه قسمت های دیوار دچار پوسیدگی نشود و مشکلات جدی برایتان ایجاد نکند.

علت به وجود آمدن نم دیوار چیست؟
علت به وجود آمدن نم دیوار چیست؟

علت به وجود آمدن نم دیوار چیست؟

در ادامه می خواهیم دلایلی را بگوییم که می توانند باعث شوند نم دیوار ایجاد شود و با رفع این موارد، می توانید رفع نم ساختمان کرج را برطرف کنید:

1- شستشوی دیوارها:

شستن دیوارها با پاشیدن مستقیم آب روی آنها، کاری است که خیلی از افراد انجام می دهند و این موضوع می تواند به شدت باعث ایجاد نم دیوار شود. اگر از افرادی هستید که به شستن دیوارهای خانه با شیلنگ آب عادت دارید، توصیه می کنیم این کار را انجام ندهید و به جای آن از دستمال مرطوب یا نم دار استفاده کنید تا دیوارها را پاک کنید.

2- ترکیدگی لوله ها:

اگر لوله ها از دیواری عبور کنند و در آنجا ترکیدگی ایجاد شده باشد، نم دیوار بیرون می زند و این موضوع نشان دهنده ترکیدگی لوله است. اگر این موضوع را مشاهده کردید توصیه می کنیم سریعا نسبت به رفع ترکیدگی لوله آب اقدام کنید تا از خطرات احتمالی دیگر و حتی ریزش دیوارها جلوگیری کنید. برای این کار بهتر است با یک لوله کش ساختمان تماس بگیرید تا سریعا مشکل لوله ها را حل کرده و از گسترش آن جلوگیری کند. برای رفع نشتی لوله می توانید کار را به متخصصان هوم سرویز بسپارید.

3- گل و گیاهان:

شاید برایتان تعجب آور باشد اما باید بدانید که گل و گیاهان هم می توانند باعث ایجاد نم دیوار شوند. وقتی شما به گل ها آب می دهید، کمی از آب آنها تبخیر می شود و به صورت رطوبت به هوا می رود. حالا اگر گلدان در نزدیکی دیوار قرار داشته باشد، ممکن است این آب تبخیری روی دیوار بچسبد و به صورت مایع در دیوار نفوذ کند. در نهایت چنین چیزی باعث پوسیدگی و نم دیوار می شود. پس توصیه می کنیم که گلدان ها را در نزدیکی دیوار قرار ندهید و حتما سعی کنید بین دیوار و گلدان کمی فاصله ایجاد کنید.

ترمیم نم دیوار
دلایل رطوبت دیوارها و نم شدن آنها

4- لباس های خیس:

خیلی از خانم ها عادت دارند لباس های نم دار را در داخل خانه و روی آویز لباس قرار دهند تا رطوبت آنها گرفته شود و خشک شوند. این موضوع به تنهایی چیز بدی نیست، اما آب تبخیر شده لباس ها ممکن است به دیوار بچسبد و باعث شود دیوار آن قسمت دچار پوسیدگی و نم دیوار شود. توصیه می کنیم تا حد امکان لباس ها را در داخل منزل خودتان خشک نکنید و آنها را در بالکن یا مکان های این چنینی قرار دهید تا به دیوار آسیبی نرسانند. رفع نم فوری اصفهان را به متخصصین ما بسپارید.

5- استفاده از مصالح نامناسب:

مصالح نامناسب و بی کیفیت هم می توانند باعث ایجاد نم شوند. ممکن است در ساخت دیوار منزل شما از مصالح بی کیفیت استفاده شده باشد یا به درستی از مصالح استفاده نشده باشد و این موضوع می تواند تاثیر زیادی در ایجاد نم دیوار داشته باشد.

6- عایق بندی نادرست:

عایق بندی دیوارها یکی از موضوعات پر اهمیت در ساختمان سازی است و عدم توجه به این موضوع، می تواند در آِینده برای ساکنان ساختمان مشکلات زیادی ایجاد کند. نم دیوار یکی از این مشکلات است که باعث می شود دیوارهای منزل ظاهر بسیار بدی پیدا کنند. وقتی عایق بندی درست انجام نشده باشد، آب از طریق دیوارهای بیرونی به داخل منزل منتقل می شود و باعث پوسیدگی نم دار شدن دیوارها می شود. اگر این مشکل در ساختمان شما وجود دارد، توصیه می کنیم سریعا به فکر عایق بندی درست برای ساختمان باشید تا مشکلات جدی تری برایتان ایجاد نشود.

روش های رفع نم دیوار بدون تخریب
روش های رفع نم دیوار بدون تخریب

روش های ترمیم نم دیوار بدون تخریب

در ادامه می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه نم را بدون تخریب رفع کنیم و روش هایی را به شما بگوییم که از آنها برای رفع نم دیوار بدون تخریب شیراز استفاده کنید و این مشکل را برای همیشه در منزل خودتان حل کنید. از این روش ها می توانید برای رفع نم سرویس بهداشتی بدون تخریب و رفع نم دیوار گچی استفاده کنید و این روش ها برای تمامی دیوارها مناسب است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

1- استفاده از تهویه مناسب:

گاهی اوقات ممکن است خانه ای تهویه مناسبی نداشته باشد و این موضوع باعث می شود که دیوارها در صورت خیس شدن، به خوبی خشک نشوند و نم دیوار ایجاد شود. توصیه می کنیم اگر حس کردید دیواری خیس شده است و ممکن است دچار نم گرفتگی شود، حتما پنجره ها را باز بگذارید تا دیوار خشک شود و آسیبی به آن نرسد. باز گذاشتن پنجره ها هرچند وقت یکبار کار خوبی است و کمک می کند تهویه مناسب برای خانه داشته باشید و هم هوای خانه عوض شود و هم دیوارها دچار نم گرفتگی نشوند.

2- پیدا کردن منبع نم دیوار:

وقتی دیوارهای خانه نم دار می شوند، احتمالا مشکلی وجود دارد که باید آن را حل کنید. مثلا ممکن است ترکیدگی لوله ها باعث این موضوع شده باشد یا عایق بندی بد باعث شده باشد که آب باران به داخل منتقل شود یا حتی ممکن است در زمان باران پنجره را باز گذاشته باشید و این مشکل به وجود آمده باشد.

توصیه می کنیم سریعا به فکر پیدا کردن منبع نم دیوار باشید و آن را از بین ببرید تا مشکل نم دیوارها مجددا برایتان ایجاد نشود، چون نم دیوار وقتی زیاد باشد، می تواند باعث ریزش دیوار شود و در آن صورت باید هزینه های بسیار زیادی برای ترمیم دیوار ساختمان پرداخت کنید.

بهترین روش تخریب دیوار بدون خطر کدام است؟

پیدا کردن منبع رطوبت دیوار
پیدا کردن منبع رطوبت دیوار

3- استفاده از رطوبت گیر:

دستگاه رطوبت گیر، مانند سیستم تهویه عمل می کند و با قرار دادن آن کنار دیوار نم دار، می توانید نم دیوار را از بین برده و این مشکل را حل کنید. بهتر است از یک دستگاه قوی و مناسب استفاده کنید تا این مشکل را سریعا برطرف کنید. البته دقت کنید که اگر منبع نم را از بین نبرده باشید، این کار برایتان فایده ای نخواهد داشت.

4- استفاده از نمک:

نمک یک رطوبت گیر بسیار عالی است و می تواند مشکل رطوبت را برای همیشه حل کند. در صورتی که نم دیوار خیلی زیاد نیست، می توانید کمی نمک را در چند مرحله روی آن بپاشید تا با انجام این کار نمک رطوبت موجود در دیوار را به خود جذب کند و مشکل نم دیوار برطرف شود. البته سعی کنید این کار را چند بار انجام دهید و اگر جواب نداد بهتر است روش های دیگری را امتحان کنید تا این مشکل برطرف شود یا از یک متخصص کمک بگیرید تا دیوار را برایتان ترمیم کند.

5- رفع نم دیوار با مواد نانو:

مواد نانو هم روش های مناسبی برای از بین بردن نم دیوار هستند که در صورتی که نم دیوار کم باشد می توانید از آنها استفاده کنید. رفع نم دیوار با مواد نانو می تواند بسیار راحت انجام شود و کافیست مواد نانو را روی یک دستمال بمالید و روی دیوار بکشید تا این مشکل را حل کنید. البته نیاز است این کار را در چند مرحله انجام دهید تا بتوانید جواب مناسبی دریافت کنید.

6- چسب رفع نم:

چسب هایی در بازار وجود دارند که به صورت عایق عمل می کنند و می توانید از آنها برای ترمیم دیواری که دچار نم شده است استفاده کنید. البته این چسب ها در صورتی کاربردی هستند که مشکل نم دیوار را رفع کرده باشید و سپس اقدام به ترمیم آن کنید، چون اگر منبع نم دیوار وجود داشته باشد، قطعا با استفاده از چسب رفع نم هم نمی توانید نتیجه مناسبی بگیرید و مدتی بعد مجددا نم دیوار بر می گردد.

روش رفع نم دادن سقف آپارتمان بدون تخریب

ترمیم نم دیوار ساختمان با هوم سرویز
رفع نم دیوارهای ساختمان با هوم سرویز

در این مقاله در مورد رفع نم دیوار بدون تخریب صحبت کردیم و گفتیم که اصلا نم دیوار چیست و چگونه ایجاد می شود. با جلوگیری از عوامل ایجاد نم دیوار می توانید تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کنید اما در بخش های بعدی هم گفتیم که اگر دیوار خانه تان دچار نم شده است، چطور نم دیوار را بدون تخریب رفع کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد در مورد رفع نم دیوار اطلاعات بسیار بیشتری به دست آورده باشید.

ترمیم نم دیوار ساختمان شما با هوم سرویز

اگر دیوارهای و کف ساختمان شما دچار رطوبت و نم گرفتگی شده است، می توانید ترمیم نم دیوار و رفع نم ساختمان خود را به متخصصان تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار را به سرعت برای شما انجام دهند و دیوارهای خانه شما را ترمیم کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا