بنایی و دکوراسیون

رفع نم سقف پشت بام و تعمیر چکه سقف

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

نشتی آب از سقف به داخل ساختمان، یک مشکل بزرگ است. حتی یک نشتی جزئی هم می تواند کلی خسارت و خرابی به بار بیاورد. پوسته شدن سقف و ریختن گچ سقف و نم دیوار از یک طرف، کثیف شدن وسایل و مبلمان و … هم از طرف دیگر مشکل ایجاد می کند. بدترین اتفاق هم اینست که نشت آب از طریق لامپ سقفی باشد. در این صورت از سوراخ محفظه روشنایی، قطرات آب به پایین می ریزد. قبل از اینکه نم و نشتی و چکه سقف، آسیب بیشتری به ساختمان وارد کند برای رفع نم سقف پشت بام اقدام کنید. رفع نم دیوار ساختمان یک تخصص حرفه ای است.

ابتدا باید علت نشتی را پیدا کرد شاید یک لوله پوسیده، دلیل نم ساختمان باشد در این صورت با رفع نشتی یا ترکیدگی لوله مشکل برطرف خواهد شد. اما در مورد پشت بام، احتمال خرابی ایزوگام و عایق بندی سقف نیز وجود دارد. بدون پیدا کردن منشا نم و رطوبت نمی توانید تعمیرات پشت بام را انجام دهید.

علت چکه کردن سقف چیست؟

آیا تصور می کنید فقط واحدهای طبقه آخر با مشکل نم سقف روبرو هستند؟ در آپارتمان های مسکونی، تجاری یا اداری، مشکل نم و رطوبت سقف در همه واحدها دیده می شود اما نم از سقف پشت بام، گریبان واحد طبقه آخر را می گیرد. نم و چکه سقف پشت بام از هر جایی سر باز می کند. گاهی نم و رطوبت در سقف آشپزخانه دیده می شود و گاهی هم قطرات آب یا کپک دیوار و سقف سرویس های بهداشتی نمایان می شود. پیدا کردن علت نم سقف و رفع نم دیوار تهران مهم ترین موضوع است. وقتی علت نشتی پیدا شود به راحتی می توانید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

اما قبل از اینکار لازم است تا به محض مشاهده ریزش آب از سقف اقداماتی را انجام دهید. به خصوص اگر چکه آب از محل نصب روشنایی خارج می شود، باید سریع تر دست به کار شوید. در این صورت خطر اتصال سیم برق و اشکال در مدار برق رسانی هم به مشکلات اضافه می شود. 

رفع نم سرویس بهداشتی بدون تخریب

رفع نم سقف پشت بام فوری

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟
رفع نم  سقف پشت بام

هنگام چکه کردن سقف ساختمان چه کار کنیم؟

خیلی سریع همه لوازم اتاق را خالی کنید زیرا هر لحظه امکان ریختن گچ سقف وجود دارد. اگر می توانید روی زمین و یا دیوارها را برای جلوگیری از کثیف شدن بپوشانید. محل چکه می تواند گوشه ای از سقف و یا دیوار باشد. در اغلب موارد نم و رطوبت به داخل لوله کشی برق ساختمان راه پیدا می کند از روشنایی سقف به بیرون می ریزد.

در این صورت برای جلوگیری از خطرات احتمالی لازم است تا برق را قطع کنید. با توجه به اینکه در کدام قسمت نم دیده می شود، تنها برق همان قسمت را از کنتور قطع کنید. برای احتیاط از دست زدن به کلید برق خودداری کنید. البته اگر در گوشه سقف کمی کپک زدگی و یا رطوبت دیده شود، نیازی به قطع کردن برق نیست. حالا باید منشا رطوبت را پیدا کنید.

بعد از اینکه اقدامات اولیه را انجام دادید با یک شرکت خدماتی برای پیدا کردن مشکل نم و رطوبت تماس بگیرید. کارشناسان شرکت رفع نم دیوار حمام کرج برای بررسی اوضاع به محل مراجعه می کنند و با ابزار مخصوصف محل دقیق نشتی را شناسایی می کنند. در چنین مواردی نگرانی اصلی بابت کنده کاری و ریخت و پاش و … اینهاست. تا همین چند سال پیش، تنها راه برای محل نشتی، کندن محل بود اما این روزها دستگاه های ماورا صوت،  تشخیص ترکیدگی و رفع نم دیوار خانه شیراز را ساده تر کرده اند. 

رفع نم سقف پشت بام

در آپارتمان ها همیشه علت نم سقف ساختمان مربوط به مشکل در سیستم لوله کشی طبقات بالایی است. ترکیدگی لوله آب یا فاضلاب در طبقات بالایی منجر به نم و رطوبت در واحد زیر همان طبقه می شود. برای مثال اگر سیستم لوله کشی سرویس بهداشتی دچار مشکل باشد پس از مدتی نم و چکه آب در سقف سرویس بهداشتی همسایه تان دیده می شود. در این صورت با رفع نم سرویس بهداشتی و حل مشکل لوله های اب یا فاضلاب، نم سقف بام هم برطرف می شود. اما وقتی سقف پشت بام چکه می کند دیگر مشکل با دوغاب کردن و رفع نم توالت و حمام طبقه بالایی حل نمی شود. در واقع اصلا روی پشت بام طبقه دیگری وجود ندارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

روش رفع نم سقف آپارتمان بدون تخریب

رفع نم سقف پشت بام ارزانبرطرف کردن نم سقف پشت بام فوری

راه های رفع نم سقف پشت بام

اصلی ترین علت نم و رطوبت از سقف مربوط به عایق بندی پشت بام است. وقتی قیرگونی، قیر و آسفالت و یا ایزوگام پشت بام خراب شده باشد، دیر یا زود با مشکل نم سقف روبرو می شوید. در این صورت همراه با بارش باران و نزولات جوی، رطوبت به داخل سقف و دیوارها نفوذ می کند. در نظر داشته باشید که منشا رطوبت می تواند نامشخص باشد.

برای مثال مشکلات عایق بندی یا راه آب پشت بام باعث می شود تا قطرات آب به زیر عایق نفوذ کند و از محفظه روشنایی و لامپ سقف خارج شود. در این صورت با عایق بندی قسمت بالای لامپ مشکل برطرف نمی شود. شاید ایراد در بخش دیگری از پشت بام باشد. برای پیدا کردن محل نشتی می توانید با یک شلنگ آب سطح بام را خیس کنید تا محل دقیق خرابی عایق بام مشخص شود.

  • راه های رفع نشتی پشت بام

برای جلوگیری از چکه سقف اول باید علت رطوبت را پیدا کنید. در روش سنتی، بخشی از دیوار یا سقف در نزدیکی محل رطوبت کنده می شود تا بتوان به قسمت های زیر دسترسی پیدا کرد. تخریب، ریخت و پاش زیادی دارد و در ضمن نمی توان محل کندن دیوار را کاملا درست،انتخاب کرد. در واقع روش های سنتی نوعی آزمون و خطا هستند.

راه بعدی رفع نم فوری مشهد استفاده از دستگاه های نشت یابی است که با فرا صوت کار می کنند و حتی صدای چکیدن قطره های آب را هم تشخیص می دهند. این دستگاه ها در انواع مختلف موجود هستند ولی تقریبا سیستم فعال سازی همگی، به یک صورت است. دستگاه با تشخیص صدای چکه آب می تواند محل دقیق نشتی را پیدا کند. در این صورت دقیق، محل نشتی کنده می شود. حتی امکان رفع نم بدون تخریب هم هست که با کور کردن لوله پوسیده و سیتم جایگزین می توان کار را به درستی انجام داد.

رفع نم سقف پشت بام در تهرانرفع نم سقف پشت بام در تهران

رفع نم سقف و چکه از پشت بام

برای پیدا کردن دلیل نم پشت بام هر احتمالی را در نظر بگیرید. ممکن است مشکل مربوط به لوله کشی آب پشت بام باشد. در اغلب ساختمان ها شیر آبی هم در پشت بام وجود دارد. لوله کشی آب کولر هم از طریق همین شیر اب انجام می شود. اگر علت نشتی و نم سقف خانه از ترکیدگی یا وجود نشتی در لوله آب باشد لازم است تا هر چه سریع تر مشکل برطرف شود. آب می تواند به سادگی از طریق تیرچه وارد لوله کشی برق ساختمان شود و خطراتی را ایجاد کند.

برای رفع نم پشت بام موزاییکی نیازی به کندن پشت بام و تعویض عایق نیست. با دوغاب نیز می توان جلوی نفوذ آب به داخل ساختمان را گرفت. برای رفع مشکل نم سقف پشت بام با کمترین هزینه با ما تماس بگیرید. صفر تا صد تشخیص و تعمیرات نم و نشتی ساختمان در سریع ترین زمان انجام می شود.

قیمت رفع نم سقف پشت بام چقدر است؟

با پیدا کردن علت نم می توان نسبت به تعمیر اقدام کرد. اگر لازم است تا عایق بندی تعمیر یا کامل تعویض شود، حتما این کار را انجام دهید. اگر لوله های آب پشت بام دچار مشکل شده، از یک لوله کش با تجربه برای تعویض لوله ها کمک بگیرید. سیستم فاضلاب و تخلبه آب باران و برف پشت بام را فراموش نکنید. در بسیاری از موارد برای رفع نم دیوار لازم است تا ناودان ها تعمیر شوند. هزینه های تعمیرات سقف خانه را هم در نظر بگیرید. بدون تردید رنگ سقف و  گچ سقف نیز آسیب دیده است. بدون دیدن محل نمی توان یک قیمت قطعی برای تعمیرات، اعلام کرد. میزان خرابی نم ساختمان تعیین کننده هزینه ها و مراحل رفع چکه پشت بام است.

علت نم و رطوبت دیوار و سقف چیست؟

نم دادن سقف آپارتمان

خدمات رفع نم سقف پشت بام

سرویس رفع نم ساختمان از خدمات کاربردی هوم سرویز است. این سرویس در همه ایام سال دایر است. برای رفع نم دیوار ساختمان اصفهان، رفع نم پشت بام، رفع نم سرویس بهداشتی، رفع نم لوله فاضلاب و رفع نم خانه با ما تماس بگیرید. سرویس رفع نم و رطوبت بدون نیاز به تخریب و با استفاده از دستگاه انجام می شود. قبل از اینکه نم سقف پشت بام خسارات بیشتری را ایجاد کنید، برای برطرف کردن علت رطوبت اقدام کنید. تعمیر ناودان ها، ایزوگام بام، تعویض لوله آب فرسوده و استفاده از لوله های نیوپایپ از اقداماتی است که به همراه رفع نم ساختمان ارائه می شود. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

یک دیدگاه

  1. سلام بر شما. ما طبقه آخریم یکی از دیوارامون وقتی بارون میاد از داخل پریزا آب میاد، البته جاهای دیگه م خست ولی بیشتر از توی پریزاست. البته اینم بگم که دیوار به دیوارمون همسایه ای نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا