لوازم خانگی

روش حل اشکالات هود آشپزخانه ✔️ تعمیر هود آشپزخانه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر هود هم ارائه میده؟

شکل ظاهری انواع هود آشپزخانه تنوع زیادی دارد اما از نظر کارایی همه برندها یکسان هستند. مشکلاتی که برای هود آشپزخانه پیش می آید نیز مربوط به شکل و شمایل آن نیست. همه هودها دارای تجهیزات مشابه هستند و خیلی ساده می توان اشکالات هود آشپزخانه را تشخیص داد. وقتی به هر علتی هود آشپزخانه دچار مشکل شود قادر به مکش هوا به خارج نیست و خیلی زود روغن و چربی همه آشپزخانه را کثیف می کند. برای تعمیرات هود آشپزخانه ابتدا بایستی مشکل را پیدا کرد. 

رایج ترین اشکالات هوم آشپزخانه

صرف نظر از قیمت، برند سازنده و شکل ظاهری، همه هودهای آشپزخانه دارای قطعات ساده ای هستند. با توجه به اینکه کاربرد هود در هنگام آشپزی و برای تهویه هوای آشپزخانه زیاد است، دیر یا زود با مشکل کارکرد هود روبرو می شوید. با دیدن کوچکترین ایراد نسبت به تعمیر هود اقدام کنید تا هزینه تعمیرات کمتر شود. تعمیر هود آشپزخانه از پر تقاضاترین خدمات تعمیراتی است. اگر هود دچار اشکال و ایراد شده با ما تماس بگیرید تا بلافاصله همیار متخصص برای تعمیرات هود آشپزخانه تهران در محل حاضر شود. در ادامه برخی از رایج ترین اشکالات هود آشپزخانه را بررسی می کنیم.

برطرف کردن اشکالات هود آشپزخانه
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر هود هم ارائه میده؟
سرویس هود آشپزخانه

لرزش و صدای غیر عادی هود

به طور معمول با روشن کردن هود آشپزخانه صدایی یکنواخت و آرام شنیده می شود. هر گونه لرزش یا صدای غیر عادی هود در موقع کارکردن، نشان دهنده یک ایراد و اشکال در دستگاه است. به محض شنیدن هر صدای ناهنجاری از هود، فورا آن را خاموش کنید. پس از خاموش کردن با باز کردن پوشش هود می توانید قطعات داخل آن را ببینید. اگر قطعه ای شل شده و یا جدا شده باشد، احتمال شنیدن سر و صدای زیاد موقع کارکردن هود وجود دارد. با تعویض و یا تعمیر قطعه خراب، مشکل برطرف می شود. چنانچه قطعه ای لق می زند می توانید با پیچ گوشتی آن را محکم کنید. در اغلب موارد یک ایراد در موتور هود منجر به این صدا شده است که می باست برطرف شود.

اشکالات موتور هود آشپزخانه

اگر صدای غیر عادی از موتور هود شنیده می شود، احتمالا صدا مربوط به پروانه یا فن است. در این صورت حتما دکمه خاموش هود را بزنید تا فشار زیادتری به موتور وارد نشود. خطر سوختن موتور در این مورد وجود دارد. در این صورت قیمت تعمیر هود بیشتر می شود. پس از خاموش کردن هود و باز کردن پوشش درب آن برای دسترسی به سیم پروانه باید پوشش روی پروانه را نیز خارج کنید. به احتمال زیاد موتور نیاز به تعویض دارد. برای تعمیر موتور هود با سرویس تعمیرات هود کرج تماس بگیرید. از طریق اپلییکشن هوم سرویز امکان ثبت سفارش رایگان برای تعمیرات هود وجود دارد.

در ارتباط با راه اندازی سیستم گرمایش از کف چه می دانید؟

رایج ترین اشکالات هود آشپزخانهخدمات نصب و تعمیر هود آشپزخانه در تهران

وجود نم و رطوبت در هود آشپزخانه

یکی از اشکالات هود آشپزخانه مربوط به تراکم رطوبت در خروجی هواست. در این صورت قطرات آب از هود می چکد. به طور معمول هود آشپزخانه قادر است هوای مرطوب را به داخل کشیده و از طریق لوله های خروجی به بیرون هدایت کند. اما گاهی به دلیل کثیفی بیش از حد و تجمع روغن در جداره های هود، رطوبت به شکل قطرات آب به بیرون می ریزد. در واقع هود کثیف نمی تواند رطوبت را جذب کند و رطوبت در بدنه دستگاه سرد شده و به صورت قطرات آب دیده می شود. وجود قطرات آب به خودی خود چندان مشکلی ایجاد نمی کند. اما در دراز مدت موجب زنگ زدن قطعات فلزی هود می شود. برای حل این مشکل ابتدا هود را خاموش کنید و سپس با برداشتن پوشش آن، سطح داخلی هود را کاملا تمیز کنید. حتما نسبت به تمیز کردن فیلترهای هود اقدام کنید.

اشکالات هود آشپزخانه و روشن نشدن چراغ ها

چراغ هود نباید به طور دائم روشن باشد. تنها در موقعی که نیاز دارید چراغ هود را روشن کنید. روشن ماندن طولانی مدت چراغ هود منجر به خراب شدن لامپ ها می شود. وقتی چراغ های هود به مدت طولانی روشن باشد، اطراف گیرنده های لامپ، اجزای پلاستیک و لوازم الکترونیکی بسیار گرم می شود. گرم شدن بیش از حد سیم ها و اتصالات داخلی دلیل اصلی خراب شدن هود است. قیمت تعمیر هود شیراز با توجه به میزان خسارت وارد شده، گاهی خیلی زیاد می شود. برای جلوگیری از مشکل هود آشپزخانه، چراغ های هود را به ندرت و تنها در صورت نیاز روشن کنید. خاموش ماندن چراغ ها در حالتی که به آن نیاز ندارید ساده ترین راه برای پیشگیری از اشکلات هود آشپزخانه است.

نکات مهم تعمیر آبگرمکن دیواری سوراخ شده!

راه حل اشکالات هود آشپزخانهبرطرف کردن اشکالات هود آشپزخانه

عدم تهویه هوای آشپزخانه

گاهی با روشن کردن هود، مکش وجود ندارد. اگر این مشکل یکی دوبار رخ داده شاید جای نگرانی نباشد ولی اگر مدت هاست که با مشکل تهویه نکردن هود مواجه هستید با تعمیرکار تماس بگیرید. یکی از رایج ترین اشکالات هود آشپزخانه وجود مشکل در لوله های تهویه است. برای حل این مشکل ابتدا فیلترهای هود را تمیز کنید و در صورت حل نشدن مشکل مسیرهای لوله های تهویه را بررسی کنید. اگر مشکلی در لوله های تهویه باشد امکان مکش هوا وجود ندارد. البته اغلب با تمیز کردن دستگاه مشکل برطرف می شود و به ندرت راه خروجی هوا، مسدود می باشد.

اشکالات هود آشپزخانه در سیم ها

اگر به طور کلی هود آشپزخانه روشن نمی شود، احتمال سوختن یا خرابی فیوز وجود دارد. وجود اشکالات هود آشپزخانه در مدار برقی دستگاه هم می تواند موجب روشن نشدن هود بشود.  سیم های داخلی به مرور فرسوده می شوند و احتمال قطعی در مدار وجود دارد. برای سرویس هود مشهد و تعمیر هود با متخصص تماس بگیرید. تعویض سیم های فرسوده تنها راه برای راه اندازی مجدد دستگاه است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر هود هم ارائه میده؟
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر هود هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا