لوازم خانگی

تعمیر آبگرمکن دیواری در منزل ✔️ نرخ تعمیر و نصب آبگرمکن

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

تعمیر آبگرمکن کاری تخصصی است که باید سریعا هم انجام شود، چون نبودن آبگرمکن در منزل می تواند مشکلات زیادی را برای ساکنان خانه ایجاد کند و باعث شود نتوانند کارهایی مانند شستشوی ظروف، استفاده از ماشین لباسشویی، استفاده از حمام و… را انجام دهند، به همین خاطر نیاز است که در صورت خرابی آبگرمکن، سریعا آن را تعمیر کنید و به حالت اول برگردانید.

تعمیر آبگرمکن کار راحتی نیست، اما برخی از تکنیک ها وجود دارند که به شما کمک می کنند عیب یابی و تعمیر آبگرمکن را در منزل خودتان انجام دهید و به این کار مسلط شوید. اگر دوست دارید این تکنیک ها را یاد بگیرید، این مقاله را مطالعه کنید، چون در این مقاله می خواهیم در مورد عیب یابی و تعمیر آبگرمکن صحبت کنیم و بگوییم که مشکلات مختلف آبگرمکن، نشانه چه چیزی هستند و چطور می توانید آنها را برطرف کنید.

عیب یابی و تعمیر آبگرمکن دیواری

قبل از هر اقدامی باید بدانید که آبگرمکن گازی است یا برقی! انواع آبگرمکن دیواری گازی در اغلب خانه ها نصب شده ولی تعداد آبگرمکن های برقی هم کم نیست. پیدا کردن ایراد و انجام کارهای تعمیراتی بستگی به نوع آبگرمکن دارد. آبگرمکن برقی، گازهای احتراقی تولید نمی کند و نیازی به دودکش ندارد.

در این دستگاه ها  از ترموستات در کنار مخزن استفاده شده و کابل الکتریکی، دستگاه را به تابلو برق وصل می کند. اما آبگرمکن گازی دارای دودکش برای خروج گازهای احتراقی است. سیستم پیلوت، مشعل، ترموکوبل در دستگاه نصب شده و با برداشتن روکش بدنه دیده می شود. آبگرمکن از هر نوعی که باشد باید بتواند آب گرم ساختمان را تامین کند.

در ادامه می خواهیم برخی از رایج ترین مشکلات آبگرمکن را بررسی کنیم و در مورد تعمیر آبگرمکن تهران صحبت کنیم تا بتوانید با تشخیص این مشکلات، آنها را سریعا برطرف کنید.

تعمیر آبگرمکن ایستاده چگونه انجام می شود؟

تعمیر آبگرمکن خانگی
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

1- آب داغ نمی شود

آیا آب گرم حمام، سرد است؟ این مشکل می تواند مربوط به آبگرمکن و یا مسدود شدن لوله های حمام باشد. در واقع هر گونه ایرادی در این لوله ها، احتمالا عامل اصلی است. هرگز به یک شیر آب، اکتفا نکنید. چند شیر دیگر را نیز باز کرده و جریان آب گرم را بررسی کنید. در صورتی که به کلی آب گرم ساختمان قطع شده باشد به سراغ آبگرمکن بوید و موارد دیگر را بررسی کنید. اگر آبگرمکن برقی یا گازی، آب را داغ نمی کند مشکل از گاز یا برق دستگاه است. قبل از تماس برای تعمیر آبگرمکن، بررسی کنید که آیا برق دستگاه روشن است؟ آیا گاز در جریان است یا قطع شده؟ برای گرم شدن آب باید برق و گاز هر دو وصل باشد. چراغ های روشن روی آبگرمکن دیواری هم راهنمای خوبی از رسیدن سوخت به آن است.

شیر گاز را بررسی کنید گاهی یکی از افراد خانواده شیر گاز را برای احتیاط بسته و این موضوع را فراموش کرده است.

2- آب داغ نمی ماند

آیا در حین حمام کردن آب سرد می شود؟  گاهی آبگرمکن روشن و آب هم گرم است ولی بعد از چند دقیقه، آب سرد می شود. اگر آبگرمکن بتواند آب را به اندازه کافی داغ کند نباید در هنگام مصرف، آب سرد شود. برای عیب یابی آبگرمکن اول تنظیم درجه حرارت را بررسی کنید. شاید دمای آب از حد معمول کمتر بوده یا به طور کلی برای استفاده در زمستان دما کم باشد.  پیچ تنظیم درجه حرارت را کمی بیشتر کرده و چند لحظه صبر کنید. با باز کردن شیر آب دما و داغی را بررسی کنید. اگر آب گرم در لوله جریان دارد، پس مشکل از همین قسمت بوده ولی اگر با تنظیم درجه حرارت نیز با کمبود اب داغ مواجه شدید، شاید وقت آن رسیده که یک آبگرمکن بزرگتر تهیه کنید. هزینه تعمیر آبگرمکن کرج را صرفه جویی کرده و یک دستگاه با توان بیشتر تهیه کنید.

نکته: اگر آب گرمکن به تازگی با این مشکل مواجه شده و قبلا به خوبی آب را به اندازه کافی گرم می کرد، مشکل از جای دیگری است و باید تعمیرات آبگرمکن شیراز را با بررسی بخش های دیگر ادامه دهید. شاید منبع آب جرم گرفته باشد.

بهترین راه تعمیر آبگرمکن دیواری سوراخ شده چیست؟

3- آب بیش از حد داغ است

عیب یابی و تعمیر آبگرمکن در منزل مشهد را با بررسی تنظیم دما شروع کنید. اگر تنظیمات فعلی دستگاه زیاد است با کم کردن دما مشکل برطرف می شود ولی اگر دما با کم کردن حرارت نیز همچنان زیاد باشد، باید سریع دستگاه را خاموش کنید. برای تعمیر آبگرمکن و مشاوره با یک حرفه ای تماس بگیرد. داغ شدن آب بیش از حد می تواند خطراتی را ایجاد کند. گاهی حتی با تنظیم دما، صدای آب جوش از درون دستگاه شنیده می شود و دمای آب بسیار بالاتر از حد تنظیم شده است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

در این صورت امکان خرابی شیر تنظیم وجود دارد. تعمیر آبگرمکن دیواری که قادر به تنظیم دمای آب نیست یک کار تخصصی است که نیاز به تعویض قسمت معیوب دارد. در این مورد هرگز بدون تجربه قبلی نباید روکش بدنه دستگاه را باز کنید. تنها کار درست خاموش کردن دستگاه برای کاهش دمای آب و تماس با تعمیرکار آبگرمکن اصفهان است.

4- آب داغ رنگ گرفته است

یکی دیگر از مشکلات رایج در انواع آبگرمکن های خانگی اینست که آب داغ خارج شده از لوله ها، شفاف نیست. رنگ گرفتن آب داغ ناشی از وجود اکسیدهای فلزی در لوله ها و آب است. اگر رنگ آب داغ تازگی ها زرد، قرمز، قهوه ای، سبز یا شیری شده حتما به دنبال منشا آن باشید. اکسید فلزی کیفیت آب را خراب می کند. این آب به ظاهر بیماری زا نیست ولی به مرور می تواند مشکلاتی را به همراه دشاته باشد. برای مثال وجود سرب در آب آشامیدنی خطرات جدی به همراه دارد. با نصب فیلتر می توان تا حدودی جلوی اکسیدهای فلزی را گرفت ولی راه حل نهایی تعمیر آبگرمکن و عوض کردن لوله های فرسوده مسی است. در آبگرمکن های برقی این امر ناشی از رسوب کلسیم و منیزیم روی المنت است. در این مورد با تمیز کردن المنت، مشکل به طور کلی برطرف می شود.

5- آب گرم فشار ندارد

کم فشار بودن آب گرم چندین علت دارد. گاهی آبگرمکن مقصر نیست و لوله کشی آب ساختمان ضعیف است. کم فشار بودن آب منطقه نیز در این موضوع دخیل است. اما در صورتی که تا حال با فشار آب مشکلی نداشتید و تازگی ها این مشکل ایجاد شده، نیاز به بررسی دارد. قبل از تماس با تعمیرکار ابتدا ورودی آب به آبگرمکن را نگاه کنید شاید شیر فلکه آبگرمکن تا انتها باز نشده باشد. گاهی به دلیل مسافرت شیرهای آب و گاز بسته می شود و بعد از بازگشت فراموش می کنید شیرها را باز کنید یا مثلا آب نیمه باز شده. در این موارد مشکل خاصی پیش نیامده و خیلی ساده با باز کردن شیر آب ورودی به آبگرمکن فشار آب نیز مثل قبل خواهد شد. اما مشکل اصلی وقتی است که محفظه آب گرم، جرم گرفته باشد.

اصول حرفه ای لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

عیب یابی آب گرمکن دیواریسرویس نصب و تعمیر آبگرمکن

6- آب داغ بوی ناخوشایند دارد

تغییر رنگ و بوی آب نشان دهنده یک مشکل جدی در آبگرمکن است. آیا تنها آب گرم بو می دهد یا آب سرد هم بوی نامطبوعی دارد؟ گاهی نیازی به تعمیر آبگرمکن نیست و تنها با نصب یک فیلتر آب خانگی در ورودی دستگاه می توان مقدار زیادی از سختی آب را گرفت. وجود آهن، مس و سایر معدنی می تواند تغییر رنگ و بوی آب را به همراه داشته باشد که در این صورت آب سرد هم دچار این مشکل می شود.

7- آیا آب داغ بوی تخم مرغ می دهد؟

اما اگر آب گرم بوی بدی دارد مشکل از غلظت بالای سولفات در لوله است! بوی نامطبوع شبیه تخم مرغ از آب داغ نشانه جرم در لوله ها و مخزن دستگاه است. برای تعمیر آبگرمکن دیواری رشت و شستشوی مخزن با همیاران هوم سرویز تماس بگیرید. این بو اصلا طبیعی نیست و باید مخزن دستگاه تمیز شود.

8- آیا آب داغ بوی تند سیر می دهد؟

اگر بوی سیر به مشام می رسد، مشکل از شیر گاز است. بوی گاز قوی شباهت زیادی به بوی سیر دارد که بسیار خطرناک است. شیر اصلی گاز ورودی دستگاه را بسته و آبگرمکن را خاموش کنید.اگر آبگرمکن درکنار کابینت آشپزخانه قرار دارد، با باز کردن پنجره ، هوا را تهویه کنید سپس از خدمات لوله کشی برای تعمیر آبگرمکن و عیب یابی آبگرمکن کمک بگیرید.

9- تعمیر آبگرمکن صدا دار

اگر به هنگام کار کردن صدای زیادی از آبگرمکن شنیده می شود، ممکن است مشکل از شکستگی و یا آسیب یکی از قطعات فلزی داخل دستگاه باشد. در سرویس دوره ای آبگرمکن معمولا این موارد به سادگی تشخیص داده می شود. اگر مدت زیادی است که از خدمات سرویس دوره ای استفاده نکرده اید حتما محفظه آب گرم با جرم و رسوبات اشغال شده که همین موضوع هم می تواند مشکل ایجاد کند. وقتی دستگاه روشن است و آب گرم هم تولید می شود اما در حین کارکرد، سر و صدای دستگاه زیاد است با ما تماس بگیرید. برای عیب یابی و تعمیر آبگرمکن نیاز به بررسی دقیق تر است. به خصوص وقتی از داخل دستگاه صدای جوشیدن آب شنیده می شود موضوع جدی تر است.

هزینه تعمیر آبگرمکن چقدر است؟

برای تعیین قیمت تعمیرات لازم است تا آبگرمکن از نزدیک بررسی شود. هرگز برای کاهش هزینه ها اقدام به باز کردن آبگرمکن نکنید. اگر در این زمینه تجربه ای ندارید هر اقدامی می تواند خسارت بیشتری به همراه داشته باشد و هزینه بیشتری روی دست تان بگذارد. به همراه تعمیرات معمولا جرم گیری و رسوب زدایی آبگرمکن هم انجام می شود. اگر مرتب از سرویس دوره ای آبگرمکن استفاده کرده اید دیگر نیازی به رسوب زدایی و اسید شویی محفظه آبگرمکن نیست. قطعاتی که باید تعویض شوند هم با توجه به قیمت قطعات، تعیین قیمت می شود. دستمزد تعمیر آبگرمکن به عوامل زیادی ارتباط دارد همیار هوم سرویز قبل از شروع به کار، مبلغ نهایی را اعلام می کند در صورتی که مشتری بخواهد همیار قطعه جایگزین را خریداری کرده و به همراه فاکتور روی قیمت دستمزد محاسبه می کند.

سرویس آبگرمکن دیواری

سرویس آبگرمکن دیواری روی کارکرد بهینه و طول عمر قطعات دستگاه، تاثیر دارد. برای اینکه آبگرم حمام و آشپزخانه همیشه جریان داشته باشد، نگهداری از آبگرمکن الزامی است. خراب شدن آبگرمکن منازل یک مشکل جدی است که آسایش خانوار را سلب می کند. به محض اینکه با دمای آب مشکل پیدا کردید باید نسبت به عیب یابی و تعمیر آبگرمکن اقدام کنید. سرویس دوره ای از آسیب بیشتر به قطعات اصلی آبگرمکن جلوگیری کرده و با هزینه کمتری مشکل برطرف می شود. یک آبگرمکن دیواری از قطعات مختلفی تشکیل شده که البته اغلب این قطعات قابل تعمیر هستند. در صورت لزوم می توان قطعه معیوب را کاملا جایگزین کرد. اگر در زمینه تعمیرات لوازم خانگی تجربه ای ندارید با سرویس نصب و تعمیر آبگرمکن هوم سرویز تماس بگیرید.

عیب یابی و تعمیر آبگرمکنچرا آبگرمکن آب را گرم نمی کند؟

سرویس آبگرمکن دیواری شامل چه مواردی است؟

خیلی ها تصور می کنند سرویس و تعمیرات آبگرمکن کار ساده ای است. البته از جنبه ای این فکر کاملا درست است. نصب و تعمیر آبگرمکن برای همیاران متخصص کار دشواری نیست اما اینطور هم نیست که هر کسی بتواند سر خود دستگاه را باز کرده و آبگرمکن را سرویس کند. سرویس دوره ای شامل کنترل و بررسی مشعل و وضعیت شعله است. معمولا در هر دوره، رسوب گیرها هم تعویض می شوند و در صورت نیاز، آبگرمکن به طور کامل با مواد مخصوص، رسوب زدایی می شود. کنترل قطعات داخلی دستگاه از جمله پمپ در سرویس های دوره ای حتما انجام می شود. همیار سرویسکار با تنظیم فشار آب و کنترل حرارت و گاز کار را تمام می کند. در انتها لازم است تا سیستم دودکش نیز به طور کامل بازبینی شود.

مشکلات رایج در سرویس آبگرمکن دیواری چیست؟

به طور معمول تا زمانی که آبگرمکن به خوبی کار می کند، کسی به فکر سرویس دوره ای نیست. اما وقتی دمای آب کم و زیاد شود و یا آبگرمکن دچار ایراد باشد آنوقت به فکر سرویس دوره یا می افتیم. طبق تجارب قبلی برخی از اشکالات در اکثر آبگرمکن ها دیده می شود که تنها با یک سرویس دوره ای ساده قابل برطرف شدن است. در سفارش های ثبت شده برای تعمیر یا سرویس آبگرمکن دیواری همیشه این موارد مشکل ایجاد کرده است:

  • آب اصلا گرم نمی شود
  • آب به اندازه کافی گرم نمی شود
  • حرارت آب گرم نوسان دارد
  • آبگرم بد بو و زنگ زده از لوله ها خارج می شود
  • آبگرمکن با سر و صدای زیاد کار می کند
  • آبگرمکن اصلا روشن نمی شود
  • الکترود جرفه تمی زند ( سرویس آبگرمکن دیواری)
  • شمک روشن نمی شود با خود به خود خاموش می شود
  • موقع باز کردن شیر آبگرم، مشعل روشن نمی شود.

آیا برندهای معتبر نیز نیاز به سرویس دارند؟

سرویس دوره ای آبگرمکن یک اقدام پیشگیرانه است. اصول کار بدین صورت است که در بازه های زمانی ۶ ماه یکبار باید قطعات داخلی دستگاه بررسی شوند. سرویسکار با بررسی قسمت های مختلف، قطعات فرسوده را شناسایی می  کند. حتی شاید هنوز مشکلی با آب گرم و کارکرد آبگرمکن نداشته باشید ولی دیر یا زود یک مشکل جدی به وجود می آید. در سرویس دوره ای با کمترین هزینه می توان سلامت دستگاه را تامین کرد. موقع ثبت سفارش عیب یابی و تعمیر آبگرمکن حتما مدل دستگاه را نیز مشخص کنید. انواع آبگرمکن دیواری برقی و گازی تولید شده که هر کدام نیاز به بررسی تخصصی دارد. برای اینکه از کیفیت کار رضایت کامل داشته باشید و هزینه خدمات منصفانه پرداخت کنید حتما مدل دستگاه را به سرویسکار اطلاع دهید. هزینه سرویس و تعمیرات بر اساس مدل آبگرمکن متفاوت است.

تعمیرات پکیجتعمیرات آبگرمکن دیواری در تهران

هزینه تعمیر و سرویس آبگرمکن دیواری چقدر است؟

هزینه سرویس دوره ای بدون تعمیرات مبلغ ثابتی است. اما اگر بعد از باز کردن دستگاه، سرویسکار متوجه عیب و ایراد در آبگرمکن بشود چه؟ در این صورت هزینه تعمیرات نیز جداگانه محاسبه می شود. مبلغی که برای عیب یابی و تعمیر پرداخته می شود همیشه متفاوت است. با توجه به نوع آسیب و قطعه ای که آسیب دیده می توان قیمت را مشخص کرد. برای مثال علت روشن نماندن شمعک آبگرمکن می تواند مربوط به ایراد در ترموکوبل، بوبین، پیلوت، سنسور و … باشد. قیمت خرید و دستمزد تعویض این قطعات روی هزینه نهایی تاثیر می گذارد. در ادامه نرخ خدمات نصب و سرویس آبگرمکن هوم سرویز به صورت شفاف اطلاع رسانی شده است. قیمت خرید قطعات تابع نرخ بازار است.

مدت زمان سرویس آبگرمکن دیواری چقدر است؟

اگر سرویس دوره ای منظم انجام شود معمولا در زمان کمتری می توان بررسی قطعات را انجام داد. اگر ایراد و اشکال در قطعات داخلی دستگاه دیده شود زمان تعویض قطعات بیشتر می شود. به طور معمول تنها در سرویس ساده بدون نیاز به تعمیرات، نیم ساعت زمان کافی است. اما اگر نیاز به رسوب زدایی کامل باشد، زمان کار بیشتر می شود. با توجه به جرم آب در اکثر نواحی، معمولا جرمگیری آبگرمکن دیواری توصیه می شود. به خصوص وقتی فشار آب کم شده یا حرارت کافی نیست با جرمگیری مشکل برطرف می شود.

تعمیر آبگرمکن بوتان

آبگرمگن دیواری یکی از اصلی ترین لوازم منزل است که با تامین آب گرم مصرفی، رفاه را به خانواده ها هدیه می کند. حتی فکر خرابی و از کار افتادن آبگرمکن هم نگران کننده است. تنها اگر چند روز آبگرم منزل دچار مشکل شود، کثیفی کل خانه را می گیرید. جمع شدن انبوهی از ظروف و لباس های نشسته اصلا خوشایند نیست، از اینها که بگذریم آبگرم حمام و سرویس های بهداشتی را چه کنیم. واقعیتی است که تعمیر و سرویس آبگرمکن بسیار ضروری است.

عیب یابی و تعمیر آبگرمکن دیواری

سیستم های هوشمند نصب شده روی آبگرمکن های مدل جدید، تشخیص و عیب یابی را ساده کرده است ولی آبگرمکن های دیواری قدیمی فاقد سیستم هوشمند هستند. ایراد و خرابی آبگرمکن معمولا با نشانه هایی همراه است. اگر این مشکلات در آبگرمکن دیواری دیده می شود برای تعمیر آبگرمکن با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید.

نصب و تعمیر آبگرمکن بوتان

جا به جایی و نصب آبگرمکن باید توسط افراد حرفه ای انجام شود. آب ، گاز و برق سه منبع اصلی تامین کننده انرژی بگرمکن هستند. قطعی هر کدام از این سه عامل در کارکرد صحیح دستگاه آبگرمکن مشکل ایجاد می کند. هزینه نصب آبگرمکن بوتان در همه مناطق یکسان در نظر گرفته می شود.

سرویس آبگرمکن دیواری بوتان

سرویس دوره ای را جدی بگیرید. مصرف سوخت و انرژی آبگرمکن برابر با یک چهارم مصرف سوخت خانوار است بنابر این برای صرفه جویی در هزینه ها هم که شده تعمیر و سرویس ابگرمکن را حتما در برنامه قرار دهید. عیب یابی و تعمیر آبگرمکن بوتان را به حرفه ای ها بسپارید و تفاوت را روی فیش ماه بعد ببینید.

خدمات تعمیر لوازم خانگی

هزینه خدمات تعمیر آبگرمکن در منزل

هزینه تعمیر آبگرمکن در منزل تبریز، کاملا بستگی به این موضوع دارد که آبگرمکن شما چه مشکلی داشته باشد و نیاز به تعویض قطعه داشته باشد یا خیر، اما در کل می توانید با استفاده از جدولی که در ادامه برای شما قرار داده ایم، به صورت کلی تخمین بزنید که خدمات موردنیاز شما چقدر هزینه نیاز دارد و دستمزد تعمیر آبگرمکن چقدر خواهد شد.

خدمات تعمیر آبگرمکن در منزل

هوم سرویز ارائه دهنده خدمات تعمیر آبگرمکن در منزل است که به شما کمک می کند در سریعترین زمان ممکن، مشکلات آبگرمکن خودتان را برطرف کنید.

تمامی همیاران کاملا آموزش دیده هستند و در کار خودشان تخصص کافی دارند و شما می توانید با خیال راحت خدمات موردنیاز خودتان را به آنها بسپارید. برای استفاده از خدمات، کافیست اپلیکیشن هوم سرویز را روی گوشی خودتان نصب کنید و در قسمت خدمات، خدمت موردنظر خودتان را انتخاب کرده و درخواست خودتان را ثبت کنید.

پس از ثبت درخواست، کارشناسان ما بررسی های لازم را انجام داده و با شما هماهنگی های موردنیاز را انجام می دهند تا در زمان تعیین شده توسط شما، همیاران ما به منزل شما اعزام شوند و در سریعترین زمان ممکن، خدمات موردنیازتان را انجام دهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا